isječak iz knjige "Riječi savjeta o Dawi" od šejha AbdelAziza Ibn Baaza
1) Čuvaj se extremizma
Ispravno je imenovati svako ovakvo buđenje, koje zadovoljava i oživljava svakog vjernika, Islamsku grupu. Neophodno je bodriti i upućivati ovakvo buđenje prema Kuranu i Sunetu ali istovremeno upozoravati vođe ovakvih pokreta i pojedinaca na neprelaženje granica, činjenja extremnih stvari u njihovim djelima. U skladu sa Allahovim riječima: O sljedbenici knjige ne zastranjujte u svom vjerovanju(Nisa,171). Kaže Resul savs: O narode, čuvajte se extremizma i kršenja granica u svojoj vjeri, jer ono što je uništilo one prije vas nije bilo ništa drugo do pretjerivanje u vjeri. I kaže Resul savs: Oni koji pretjeruju su uništeni tri puta.
2) Govoriti o Allahu bez znanja
Čuvaj se da govoriš o Allahu bez znanja. Nije dozvoljeno vjerniku u Uzvišenog Allaha i Sudnji Dan da kaže: Ovo je halal a ovo je haram ili to smiješ a to ne smiješ, bez dokaza. Nek mu je dovoljno ono što je rekla ulema prije njega, i nek se suzdrži od iznošenja svoga suda o stvarima o kojima nema dovoljno znanja i bolje mu je da kaže: Allah zna najbolje ili: Ja ne znam. Kako je samo divan govor meleka kada kažu svome Gospodaru: Slavljen neka si Ti, mi nemamo znanja osim onoga čemu si nas Ti poučio.(Bekara,32). Kada bi ashabi bili upitani o nečemu o čemu nisu znali, rekli bi: Allah i Njegov Poslanik znaju najbolje. Ovo samo zbog potpunosti njihovog imana i znanja i njihovog veličanja Allaha i bivanja daleko od toga da se upuštaju u stvari većim od njih.
3) Čuvaj se proglašavanja nekog kafirom ili griješnikom bez dokaza
Zaista ovo je jedna od najopasnijih stvari, da se neko usudi proglasiti nekog kafirom ili fasikom bez dokaza iz Kurana i Suneta. Nema sumnje da je ovo drskost prema Allahu i Njegovj vjeri i ovo takođe ulazi u govor o Allahu bez znanja. Isto tako, ovo je u suprotnosti sa ahlakom ljudi od znanja i imana od selefa. Molimo Allaha da nas učini jednim od njihovih sljedbenika u ispravnosti.
Prenosi se u vjerodostojnim predajama od Resula savs: Ko god kaže svome bratu: O kafire! ovo će se vratiti jednom od njih. I kaže Resul savs: Onaj ko nazove svoga brata kafirom ili Allahovim neprijateljem a to nije tačno, vratiće se na njega.(Buhari) Ovo je velika opasnost, upozorenje ljudima da ne optužuju druge za kufr i fisk, osim kad imaju sigurno znanje i razumjevanje. Ovo i drugi dokazi su takođe upozorenje da se čuva svoj jezik ili govori samo ono što je dobro.
4) Čuvaj se brzopletosti
Koliko je samo nevolja snašlo one koji su brzopleti. Koliko samo pokvarenosti i razaranja i neželjenih posljedica a koje su resultat pristrasnosti i sljeđenju svojih strasti. Molimo Allaha da nas sačuva ovoga.
5) Čuvaj se pristrasnosti jedne grupe
Nije dozvoljeno slijepo slijediti ovoga ili onoga, ili samo mišljenje toga ili toga. Niti samo jednu metodologiju i sl.
Raskol, njegove posljedice i lijek
Nema sumnje da je raskol jedan od najvećih problema ummeta i iskušenja na koja nailaze, upravo raskol. Ovo je jedan od razloga što se energija troši a istina gubi. Raskol među Islamskim grupama narušava Islamsku dawu. Jedini put uspjeha je ujedinjenje ciljeva i svih napora da zajedno osiguraju moć i slavu Islama i sigurnost muslimana. Neophodno je svakoj grupi, organizaciji ili zajednici koja želi uspjeh na Ahiretu da pomažu jedni drugima i potpomažu se na pravednosti i bogobojaznosti. Neka budu iskreni u svojim djelima prema Allahu a njihova prva briga treba da bude pobjeda Allahove vjere tako da svi mogu zajedno učestvovati u istini i radu kao što Allah kaže u Kuranu: Pomažite se na Al Birri i Taqwi(Maida,2)
Moj savjet daijama je da se osiguraju da su im djela iskrena i samo radi Allaha, Jednog i Uzvišenog. Nek se potpomažu na AlBirri i Taqwi i ujedine na upravljanju Kuranom i sunetom kad god nesloga izbije među njima, u skladu sa riječima Uzvišenog: Ako se u nečemu neslažete, vatite se Allahu i Resulu ako vjerujete u Allaha i Sudnji Dan. (Nisa,59). Sa ovim, cilj će biti jedan i napori da se postigne uspjeh i ne slijede prohtjevi će biti ujedinjeni. Kaže Allah: Ali ako ti ne odgovore, oni znaju da oni slijede samo svoje strasti, a ko je više zalutao od onoga koji to čini, bez upute Allaha.(Qasas,50) I kaže Allah u Kuranu obraćajući se poslaniku Dawudu as: O Davude, Mi smo te namjesnikom na zemlji učinili, zato sudi ljudima po pravdi i ne povodi se za strašću da te ne odvede s Allahova puta;(Saad,26)
Čuvajte se slijepog pomaganja ili suprotstavljanja jer njihovo mišljenje se slaže ili suprotstavlja vašem. Allahova vjera mora biti autoritet koji će sve suditi. Čuvajte se slijeđenja svoga brata samo jer se on slaže sa tobom po nekom mišljenju a suprotstavljate se drugom jer on ima različito mišljenje na neku temu. Ovo nije pravda . Znamo da su ashabi imali različito mišljenje po mnogim pitanjima, ali im ovo nije narušilo iman pomaganje i ljubav među njima. Tako vjernik radi po Allahovim propisima i prihvata istinu i stavlja je iznad svega. Nek vjernik ne tlači svog brata, niti se nepravedno ponaša prema njemu ako se razlikuju po nekom mišljenju ili idžtihadu gdje dokazi nisu jasni ili gdje su različite predaje ili tumačenja teksta. On možda ima neki razlog pa ga savjetuj i želi mu hajr, i ne dozvoli da razlike izazovu ljutnju među vama. Ne dozvolite neprijatelju da potlači i vas i vašeg brata. A nema ni stanja ni kretanja bez volje Uzvišenog Allaha.
2002 Kulturni Centar Skandinavija
_____________________________________________