Puno ime mu je Nu`man b. Sabit el-Kufi. Rođen je 80 god. po hidžri u Kufi u današnjem Iraku. Bio je perzijskog porijekla. Živio je u vremenu halife Abdul Melika, kada je u Iraku namjesnik bio Hadždžadž b. Jusuf, poznat po represijama.
Međutim, dolaskom pravednog vladara Omera b. Abdul Aziza situacija se uveliko mijenja, pa se otvaraju vrata svestranijem obrazovanju ovog nadarenog mladića.
Kufa je u vrijeme Ebu Hanife postala jedan od najvećih i najpoznatijih islamskih naučnih centara. Bilježi se da je samo u ovom gradu stanovalo i boravilo 1500 ashaba. Učitelji su mu bili: Eš-Ša`ati `Amr b. Murre, Mensur b. Ma`mer, Alkame i dr.
Ebu Hanife se najviše okoristio od Hammad b. Ebi Sulejmana o kojem se Ebu Hanife u mnogim prigodama, na najljepši način izražavao i za njega dove upućivao. Iz poštovanja prema svom uvaženom profesoru, sve do njegove smrti nije organizirao zasebna predavanja, niti je predvodio naučne kružoke.
Imam Ebu Hanife nikada nije donosio gotovo rješenje niti konačan zaključak dok nije konsultirao sve članove kružoka, koji su iako mladi bili izuzetno inteligentni i nadareni. Nakon konsultacija sa svakim članom, Ebu Hanife bi naložio pretežno Ebu Jusufu, da zapiše rješenje do kojeg se došlo timskim radom. Najpoznatiji njegovi učenici su: Abdullah b. el-Mubarek, Ebu Jusuf, Zufer b. Huzejl, Muhammed b. Hasan, Eš-Šejbani, Waki` b. El-Džerrah el-Kufi i mnogi drugi. Značajno je spomenuti da je Ebu Hanife, budući da je raspolagao velikim bogatstvom, stipendirao svoje učenike.
Prioritet nad imovinom imali su njegovi učenici, pa tek onda njegova porodica. To saznajemo na temelju izjave njegovog najpoznatijeg učenika Ebu Jusufa, koji kaže: “Ebu Hanife je izdržavao mene i moju porodicu punih 20 godina, a kada bih mu rekao: ”Nisam sreo nikoga darežljivijeg od tebe”, odgovorio bi: “To kažeš zato što nisi upoznao moga učitelja Hammada.”
Alij b. Asim kaže: “Ebu Hanifina inteligencija bi prevagnula ako bi se mjerila sa inteligencijom ostalih stanovnika zemlje. ” Abdullah b. el-Mubarek priznaje, pa kaže: “Da me Allah nije pomogao sa Ebu Hanifom, Sufjanom Es-Sevrijem, bio bih kao i ostali ljudi. ” Sufjan b. Ujejne kaže: “U naše doba u Mekku nije ušla osoba sa više namaza od Ebu Hanife. Toliko bi plakao noću da bi ga susjedi sažaljevali. ”
Kada je ovaj velikan umro, zatraženo je od Ebu Ammareta da ga okupa što je on i učinio, a nakon gusula u prisustvu Ebu Hanifinog sina Hammada, koji i prenosi njegove riječi rekao: ”Allah ti se smilovao i oprostio ti! Postio si trideset godina i nisi zaspao noću četrdeset godina tj. praktikovao je Davudov post i praktikovao je odmor i spavanje izmeðu podne i ikindije namaza. ”
Mali broj osoba, kako navode islamski izvori imao je časti i sreću proučiti cijeli Kur`an u unutrašnjosti Ka`be.
Haridže b. Mus`ab kaže: ”Četvorica imama proučili su kompletan Kur`an u Ka`bi; To su: Osman b. `Affan, Temim Ed-Darij, Seid b. Džubejr i Ebu Hanife.
Međutim, dolaskom pravednog vladara Omera b. Abdul Aziza situacija se uveliko mijenja, pa se otvaraju vrata svestranijem obrazovanju ovog nadarenog mladića.
Kufa je u vrijeme Ebu Hanife postala jedan od najvećih i najpoznatijih islamskih naučnih centara. Bilježi se da je samo u ovom gradu stanovalo i boravilo 1500 ashaba. Učitelji su mu bili: Eš-Ša`ati `Amr b. Murre, Mensur b. Ma`mer, Alkame i dr.
Ebu Hanife se najviše okoristio od Hammad b. Ebi Sulejmana o kojem se Ebu Hanife u mnogim prigodama, na najljepši način izražavao i za njega dove upućivao. Iz poštovanja prema svom uvaženom profesoru, sve do njegove smrti nije organizirao zasebna predavanja, niti je predvodio naučne kružoke.
Imam Ebu Hanife nikada nije donosio gotovo rješenje niti konačan zaključak dok nije konsultirao sve članove kružoka, koji su iako mladi bili izuzetno inteligentni i nadareni. Nakon konsultacija sa svakim članom, Ebu Hanife bi naložio pretežno Ebu Jusufu, da zapiše rješenje do kojeg se došlo timskim radom. Najpoznatiji njegovi učenici su: Abdullah b. el-Mubarek, Ebu Jusuf, Zufer b. Huzejl, Muhammed b. Hasan, Eš-Šejbani, Waki` b. El-Džerrah el-Kufi i mnogi drugi. Značajno je spomenuti da je Ebu Hanife, budući da je raspolagao velikim bogatstvom, stipendirao svoje učenike.
Prioritet nad imovinom imali su njegovi učenici, pa tek onda njegova porodica. To saznajemo na temelju izjave njegovog najpoznatijeg učenika Ebu Jusufa, koji kaže: “Ebu Hanife je izdržavao mene i moju porodicu punih 20 godina, a kada bih mu rekao: ”Nisam sreo nikoga darežljivijeg od tebe”, odgovorio bi: “To kažeš zato što nisi upoznao moga učitelja Hammada.”
Alij b. Asim kaže: “Ebu Hanifina inteligencija bi prevagnula ako bi se mjerila sa inteligencijom ostalih stanovnika zemlje. ” Abdullah b. el-Mubarek priznaje, pa kaže: “Da me Allah nije pomogao sa Ebu Hanifom, Sufjanom Es-Sevrijem, bio bih kao i ostali ljudi. ” Sufjan b. Ujejne kaže: “U naše doba u Mekku nije ušla osoba sa više namaza od Ebu Hanife. Toliko bi plakao noću da bi ga susjedi sažaljevali. ”
Kada je ovaj velikan umro, zatraženo je od Ebu Ammareta da ga okupa što je on i učinio, a nakon gusula u prisustvu Ebu Hanifinog sina Hammada, koji i prenosi njegove riječi rekao: ”Allah ti se smilovao i oprostio ti! Postio si trideset godina i nisi zaspao noću četrdeset godina tj. praktikovao je Davudov post i praktikovao je odmor i spavanje izmeðu podne i ikindije namaza. ”
Mali broj osoba, kako navode islamski izvori imao je časti i sreću proučiti cijeli Kur`an u unutrašnjosti Ka`be.
Haridže b. Mus`ab kaže: ”Četvorica imama proučili su kompletan Kur`an u Ka`bi; To su: Osman b. `Affan, Temim Ed-Darij, Seid b. Džubejr i Ebu Hanife.
__________________________