Saffova hutba
Nalazimo se u društvu u kojem se sve više osjeća pomanjkanje islamskih vrijednosti i ljudskih vrlina i normi i u kojem se harami šire velikom brzinom, prijeteći potpunom razaranju porodice kao osnovne ćelije društva. Kao posljedica toga, šire se razne zarazne i neizliječive bolesti, koje uzimaju svoj danak
Hatib:Nezim Halilović – Muderris |
Zinaluk ili blud mogli bismo definirati kao spolni čin, koji čine punoljetne osobe, na nezakonit način koji ne predviđa prethodno sklopljen brak između onih koji po šerijatskim propisima imaju pravo na brak. Zinaluk spada u velike grijehe, za koji je predviđena i stroga šerijatska kazna.
Zabrana zinaluka se temelji na osnovna dva izvora Šerijata, Kur'anu i hadisu. Allah, dž. š., kaže:
"I ne približavajte se zinaluku (bludu), jer je on razvrat i ružan put!" (Prijevod značenja - El-Isra',32.)
Kur'an zabranjuje približavanje bludu, jer on neminovno dovodi do grijeha. Zinaluk je, kako Kur'an kaže, ružno djelo i put. Oni koji jednom učine zinaluk, obično ga nastave činiti kao normalnu stvar i to im postaje ružnom navikom ili "ružnim putem". Allah, dž.š., stvorio je čovjeka, a u njemu i njegove nagone, koji mu pomažu da se održava ljudska vrsta. Za ispravno i normalno održavanje ljudske vrste, potrebno je pridržavanje Allahovih zakona, bez čega nastaje anarhija i nemoral.
U suri El-Furkan Allah, dž.š., govoreći o svojstvima mu'mina, kaže:
"I oni koji se mimo Allaha drugom bogu ne klanjaju, i koji one koje je Allah zabranio, ne ubijaju, osim kada pravda zahtijeva, i koji ne zinaluče; - a ko to radi, iskusiće kaznu. Patnja će mu na onom svijetu biti udvostručena i vječno će u njoj ponižen ostati; ali onima koji se pokaju i uzvjeruju i dobra djela čine, Allah će njihova hrđava djela u dobra promijeniti, a Allah prašta i samilostan je;" (Prijevod značenja - El-Furkan, 68-71.)
Oni koji budu činili pomenute grijehe, biće im kazna na Ahiretu udvostručena i vječno će u vatri biti prženi, osim onih koji se iskreno pokaju i uzvjeruju, te budu dobra djela činili.
Jedna od odlika mu'mina je da čuvaju svoja stidna mjesta, kao što stoji u sljedećim ajetima:
". . . i koji stidna mjesta svoja čuvaju osim sa ženama svojim ili onima koje su u njihovu vlasništvu - oni doista prijekor ne zaslužuju a oni koji traže izvan toga, oni u grijeh upadaju! (Prijevod značenja - El-Mearidž, 29-31.)
Svi koji urade mimo onoga što im Kur'an nalaže, pripadaju onima koji srljaju u grijeh i koji iskazuju svoje neprijateljstvo prema Gospodaru svjetova.
Danas u svijetu haraju mnogobrojne zarazne bolesti, koje su posljedica nemoralnog života, od kojih je većina neizlječiva. Brojke onih koju su oboljeli od tih bolesti svakim se danom povećavaju, a istih nije pošteđena ni naša domovina. Sve bi to trebalo zabrinuti svakog vjernika i dobronamjernog Bošnjaka, jer narod koji se ne bude zanimao za svoje stanje i stanje svoje zemlje, imaće vrlo male izglede za opstanak u moru nemorala i nereda. Braćo i sestre, zar nas javno činjenje nemorala ne zabrinjava i kako je to moguće da narod koji je preživio to što su preživili Bošnjaci, dozvoli sebi da čini ono što ih još dublje vuče u provaliju i sigurnu vatru!? Taj isti narod je bio žrtva raznih vrsta zločina, među kojima je i seksualno iživljavanje nad žrtvom! Zar 40.000 silovanih Bošnjakinja, među kojima je 10.000 maloljetnih djevojčica, ne opominje i ne obavezuje da budemo moralni i dostojanstveni?
Muhammed, s.a.v.s., u hadisu podsjeća na kaznu koja će zadesiti Ummet onda kada se nemoral javno bude činio:
Prenosi Abdullah ibn Omer, r.a.: "Došao nam je Muhammed, s.a.v.s., pa je rekao: ’O skupino muhadžira, ima pet stvari sa kojima možete biti iskušani, a ja molim Allaha da vas sačuva njih: Kada se u jednom narodu pojavi zinaluk i rasprostrani do te mjere da se javno čini, u njemu će se pojaviti kuga i bolesti, koje nisu postojale među njihovim precima, koji su prije živjeli!..." (Ibn Madže)
Agresija na dušu i obraz
Kada se uz javno činjenje grijeha i razvrata dodaju osiromašeni uran, nuklearni otpad i hrana sumnjivog porijekla i roka trajanja, onda nije ni čudo što preživljavamo teške godine u kojima su se pojavile bolesti kojima ranije nije bilo ni pomena.
Na ulicama Sarajeva i drugih bh. gradova viđaju se prizori koji se nikada ovdje, u ovoj zemlji, nisu viđali. Muslimanke pod hidžabom i nikabom postale su kao nešto što odudara od svakodnevnice i sredine u kojoj se nalaze. Nemoralni činovi se smatraju normalnijim od moralne čistote, tako da je mnogim Bošnjacima čudnije i odvratnije vidjeti ženu sa nikabom, nego polugole djevojke i žene. Na trafikama su u prvom planu pornografski časopisi, a na televiziji razvratne serije itd. Serije se bolje prate u bošnjačkim kućama, od bilo čega što je propisano Kur'anom i hadisom. Bošnjačka sijela se svode na gledanje serija, proglašenja misica, evrovizija, ogovaranje i sl. Važnije je u dnevnim novinama objaviti mišljenja bošnjačke omladine u pogledu otvaranja "sexy shopa" u Tuzli, koja su više nego sramotna, nego što u tom istom danu desetine demobilisanih nezaposlenih boraca odoše za sva vremena iz ove zemlje ili što u tom istom danu po nekoliko šehidskih porodica biva deložiranim i obespravljenim. Zar i to nije agresija, ali ovoga puta, agresija na bošnjačku dušu i obraz!?
Zinaluk spada u red najvećih grijeha
U hadisu stoji:
Prenosi Abdullah, r. a., da je rekao Poslaniku, s.a.v.s.: "O Allahov Poslaniče, koji je grijeh najveći?" Reče: ’Da svome Gospodaru pripišeš druga, a On te je stvorio.’ Rekoh: "Zatim koji?" Reče: ’Da ubiješ dijete koje treba s tobom da se hrani!’ Rekoh: "Zatim koji?" Reče: ’Da učiniš blud sa suprugom tvoga komšije!" (Buharija)
Muhammed, a.s., u pomenutom hadisu, kada govori o velikim grijesima, odmah poslije širka, spominje ubistvo djece bojeći se za nafaku, a potom spominje zinaluk sa ženom svoga komšije. Mušrici Poslanikova, s.a.v.s., vremena ubijali su žensku tek rođenu djecu ili su ih živu zakopavali u zemlju, dok mušrici moga i tvoga vremena ubijaju i mušku i žensku djecu. Zar to nije modernizacija širka?
Jedna od odlika mu'mina je i da oni svoja stidna mjesta čuvaju, a oni koji budu tako činili, biće spašeni. O tome govore ajeti:
"Vjernici su spašeni! Oni koji su u svojim namazima skrušeni! I koji ružna djela izbjegavaju! I koji zekat daju! I koji stidna mjesta svoja čuvaju! Osim od svojih žena ili onih koje su u posjedu njihovu - oni zaista prijekor ne zaslužuju! A oni koji i pored toga budu tražili, oni su nasilni!" (Prijevod značenja El-Mu'minun,1-7.)
Allah, dž.š., kaže: "O Vjerovjesniče, reci ženama svojim, i kćerima svojim, i ženama vjernika neka spuste haljine svoje niza se. Tako će se najlakše prepoznati pa neće napastovane biti. A Allah prašta i samilostan je." (Prijevod značenja - El-Ahzab, 59,)
Ovim kur'anskim ajetom naređuje se spuštanje ogrtača vjernica, da ne bi bile uznemiravane od strane onih koji čine širk. Čak ni u vrijeme Poslanika, s.a.v.s., mušrici (mnogobošci) nisu uznemiravali pokrivene žene, a to se danas dešava u glavnom gradu BiH i mnogim bh. gradovima, gdje mušrici ovoga prostora, i to mušrici iz vlastitoga naroda, silom skidaju mahrame pokrivenih djevojaka, prijete im i ponižavaju ih. Naravno, Bošnjaci šute i misle da to nije njihov problem, nego problem svakog pojedinca, ponaosob. Je li to muslimanima nema mjesta u njihovu vlastitom gradu i zemlji? Kuda to muslimani treba da idu i kome da ostave zemlju koja je natopljena šehidskom krvlju?! U toj zemlji ne možeš koraka napraviti a da na tom mjestu nije najmanje jedan Bošnjak u posljednjih stotinu dvadeset godina ubijen, osakaćen, obeščašćen, ponižen ili obespravljen!
Primjer za razmišljanje
Jednom prilikom dolazi kod Poslanika, s.a.v.s., mladić koji od njega traži da mu dozvoli da učini zinaluk, pa u predaji koja se nalazi u Ahmedovoj zbirci stoji:
Prenosi Ebu Umame da je došao mladić kod Poslanika, s.a.v.s., govoreći mu: "O Allahov Poslaniče, dozvoli mi da učinim zinaluk!" Pa su mu prišli ashabi govoreći: "Uh, uh!" Reče mu Poslanik, s.a.v.s.: "Priđi mi!" Pa je prišao, a Muhammed, s.a.v.s., mu reče: "Da li bi volio da neko učini zinaluk s tvojom majkom?" Reče: "Ne, Allah dao da budem zalog umjesto tebe, i niko ne voli da mu se zinaluk učini s majkom!" Reče: "Da li bi ti želio da neko učini zinaluk sa tvojom kćerkom?" Reče: "Ne, Allahov Poslaniče, Allah dao da budem zalog umjestotebe, i niko ne želi da se učini zinaluk s njegovom kćerkom!" Reče: "Da li bi ti bio zadovoljan da neko učini zinaluk s tvojom sestrom?" Reče: "Ne, Allahov Poslaniče, Allah dao da budem zalog umjesto tebe i niko ne voli da se učini zinaluk s njegovom sestrom!" Reče: "Da li bi volio da neko učini zinaluk s tvojom tetkom (po ocu)?" Reče: "Ne, Allahov Poslaniče, Allah dao da budem zalog umjesto tebe, niti ljudi vole da se zinaluk učini s njegovom tetkom!" Reče: "Da li bi želio da neko učini zinaluk sa tvojom tetkom (po majci)?" Reče: "Ne, Allahov Poslaniče, Allah me učinio zalogom za tebe, niti bilo ko voli da se učini zinaluk s njegovom tetkom!" Zatim je stavio ruku na njega i rekao: "Gospodaru, oprosti mu grijeh, očisti mu srce i sačuvaj mu spolni organ!" (Ahmed)
Da li oni koji čine zinaluk ili misle na njega, pomisle na ove riječi Poslanika, s.a.v.s., i da li bi isti bili zadovoljni da se zinaluk učini sa njihovim najbližim, koje su pomenute u citiranom hadisu?
Muhammed, a.s., u hadisu spominje one koji čine tri vrste grijeha, da u momentima činjenja istih nisu u Islamu:
Prenosi Ebu Hurejre, r.a., da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ne čini zinaluk onaj koji ga čini, a da u momentu njegova činjenja ne prestaje biti vjernik, niti alkoholičar pije alkohol kada ga pije, a da je u tom momentu vjernik, niti krade kradljivac, a da kada to čini ne prestane biti vjernik, niti sebi prisvoji pohlepan čovjek otetu stvar, a ljudi u to upru svoje poglede, a da u tom momentu ne prestane biti vjernik!" (Buharija)
“Sa svijetom” makar u Džehennem
Braćo i sestre! Razmišljaju li oni koji čine ova tri grijeha i koje iman napušta dok ih čine, da možda u tim trenucima neće nastupiti njihova smrt i da kao takvi ne napuste ovaj svijet i ne susretnu se sa svojim Gospodarem!? Koliko je Bošnjaka u dilemama sa samima sobom, oko izvršavanja fardova i činjenja harama!? Koliko je samo Bošnjaka u nijjetu da učini tevbu, ali u kasnoj starosti, koja možda nikada neće doći?! Koliko je nas koji srljamo u grijehu i čuvamo ljudske hatore i govorimo "sa svijetom" i "šta fali"! Dok bosanska mladost biva bačena pod noge, njihovi roditelji govore "sa svijetom"! Bojati se da to "sa svijetom" ne bude putevima Džehennema?!
Onaj ko učini zinaluk i nad njim se izvrši kazna bičevanja, može se oženiti samo osobom nad kojom je izvršena ista kazna, kao što stoji u sljedećem hadisu:
Prenosi Ebu Hurejre, r. a., da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Onaj koji učini zinaluk pa se izvrši nad njim bičevanje, on ne može oženiti osim onu koja je to isto učinila!" (Ebu Davud)
Muhammed, a.s., u hadisu, koji se nalazi u Buharijinoj zbirci, govori o predznacima Sudnjeg dana:
Prenosi Enes ibn Malik, da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Od predznaka Sudnjeg dana su: podići će se znanje, ustoličiti neznanje, piće se alkohol i rasprostraniće se zinaluk!" (Buharija)
Prije jednu ili dvije decenije se u BiH govorilo o sidi i sličnim bolestima kao o onima koje haraju negdje tamo, daleko. U Americi sida prednjači kada su u pitanju zarazne bolesti, a broj oboljelih od side se svakih šest mjeseci udvostručuje. Prvi slučaj oboljenja od side zabilježen je u Belgiji 1978.g., a u Americi već naredne godine. Sida se prenosi prostitucijom, transfuzijom krvi, drogom (putem šprica) itd.
Prevencija kao zaštita
Islam je riješio pitanje funkcionisanja zajednice i države, pa je prevencijom upotpunosti obezbijedio i zaštitio islamsko društvo od ovakvih opakih bolesti, jer je zabranio zinaluk i svrstao ga u grijehe za koje se, pored ahiretske kazne, izvršava i hadd (bičevanje ili kamenovanje - shodno statusu onoga ko počini zinaluk: da li je oženjen ili udata. U tom smislu su slijedeći ajeti sure En-Nur:
- Jedan od najvećih grijeha je potvaranje čestitih vjernika i vjernica, o čemu govore sljedeći ajeti:
"One koji vole da se o vjernicama šire bestidne glasine, čeka teška kazna i na ovome i na onome svijetu; Allah sve zna, a vi ne znate. A da nije Allahove dobrote prema vama i milosti Njegove i da Allah nije blag i milostiv..."(Prijevod značenja - En-Nur, 19-20.)
Allah, dž.š., proklinje na dunjaluku i Ahiretu one koji potvore čestite žene muslimanke i njih čeka nesnosna patnja. O tome govore sljedeći ajeti sure En-Nur:
"Oni koji obijede čestite, bezazlene vjernice, neka budu prokleti i na ovome i na onome svijetu; njih čeka patnja nesnosna, na Dan kada protiv njih budu svjedočili jezici njihovi, i ruke njihove, i noge njihove za ono što su radili. Toga Dana Allah će ih kazniti kaznom koju su zaslužili i oni će saznati da je Allah, doista, oličena istina." (Prijevod značenja - En-Nur, 23-25.) Vjernicama i vjernicima se naređuje da čuvaju svoje poglede i da čuvaju svoje spolne organe. Muhammed, a.s., jedne prilike traži od ashaba da mu se zavjetuju na nekoliko stvari:
Prenosi Ubadete ibn Es-Samit, r. a., a bio je od sudionika Bedra i jedan od predstavnika na Akabi, da je Poslanik, s.a.v.s., rekao, a oko njega je bila skupina ashaba: "Zavjetujte se da nećete činiti širk Allahu, da nećete krasti, da nećete činiti zinaluk, da nećete ubijati svoju djecu, da nećete potvarati druge za grijehe koji se čine udovima, niti ćete se oglušiti o propise! Pa ko se od vas bude toga držao, on će imati nagradu kod Allaha, a onaj ko učini neki od tih grijeha pa bude kažnjen na dunjaluku, ta kazna će mu biti kefaret za grijeh, a onaj ko učini neki od tih grijeha pa ga Allah sakrije od ljudi, to ostaje Allahu da odluči kako On hoće, da mu oprosti ili da ga kazni!" Pa smo se zavjetovali na to!" (Buharija)
Enes, r.a., prenosi sljedeći hadis: "Prenijeću vam nešto što sam čuo od Poslanika, s.a.v.s., o čemu vam niko drugi ne može govoriti osim mene! Čuo sam Poslanika, s.a.v.s., kada je rekao: ’Od predznaka Sudnjeg dana su podizanje znanja, širenje neznanja i zinaluka, pijenje alkohola, smanjenje broja muškaraca i povećavanje broja žena, tako da će biti pedeset puta više žena u odnosu na muškace!" (Buharija)
Prenosi Ibn Abbas: "Nisam čuo čudnijeg govora od onoga što je rekao Ebu Hurejre, od Poslanika, s.a.v.s.: ’Čovjeku je propisan njegov udio u zinaluku i to ne može izbjeći. Zinaluk oka je gledanje, zinaluk jezika je (razvratan) govor, duša želi i priželjkuje, a polni organ to potvrđuje ili niječe!" (Buharija)