Ljubav prema Allahu uz poniznost i potpunu potčinjenost Njemu su kao magneti između kojih kruži lađa ibadeta... To je zbog toga što su ljudske duše nadahnute da vole onoga ko im kakvo dobročinstvo učini, a nema sumnje u to da je apsulutni Dobročinitelj onaj od koga potiče svaka blagodat darovana robovima, upravo kako Uzvišeni kaže: « Ono što od blagodati uživate, pa to je od Allaha.» Samo On daruje blagodati i otklanja nedaće, Jedini, koji nema ortaka: « Ako ti Allah dade kakvu nevolju, niko je osim Njega ne može otkloniti, a ako ti zaželi dobro, pa - niko ne može blagodat Njegovu spriječiti; »... (***) ...Od znakova ljubavi prema Poslaniku sallallahu 'alejhi we sellem je ljubav prema njegovome sunnetu, čvrsto ga se pridržavajući, i davanje prednosti njemu nad govorom bilo koga od ljudi, i bilo kojem mezhebu. Kaže Uzvišeni: «Ono što vam Poslanik dadne prihvatite ga, a ono što vam zabrani, to ostavite.» i kaže: «Ko se Poslaniku pokorova, taj se i Allahu pokorava.» i kaže: «Neka se pripaze oni koji se njemu suprostavljaju da ih ne bi snašlo kakvo iskušenje, ili da ih ne pogodi bolna patnja.»... (***)...Među novotarijama koje se kose sa sunnetom je i ono što neki, koji pripisuju sebi ljubav prema Poslaniku, sallallahu 'alejhi we sellem, čine u rebi'ul-ewwelu – organizuju manifestacije povodom njegova rođenja.... (***)...Prethodno smo govorili o dokazima koji anuliraju ovu novotariju, a, u ovom dijelu hutbe ćemo odgovoriti na neke šubhe, na osnovu kojih neki argumentuju njenu opravdanost, odnosno, dozvoljenost činjenja ove novotarije...
Hvala Allahu Gospodaru svih svijetova, Onome koji nam je naredio da slijedimo Njegovu Knjigu, rekavši: « Slijedite ono što vam se od vašega Gospodara objavljuje.» Zahvaljujem Mu, na Njega se oslanjam i od Njega oprost tražim. Svjedočim da nema istinskog božanstva osim Allaha Jedinoga, koji nema sudruga, i svjedočim da je Muhamed Njegov rob i Poslanik, koji nam je naredio da se čvrsto njegova sunneta i sunneta njegovih halifa, držimo, a zabranio nam da uvodimo novotarije u vjeru, obavjestivši nas da su one zabluda. Neka je sa njim Allahov oprost i milost, i sa njegovom pordicom, ashabima i svakim onim koji se pridržava njegove prakse (sunneta) do Sudnjega dana.
O ljudi bojte se Allaha Uzvišenog, i svi se čvrsto prihvatite za Allahovo uže i ne razjedinjujte se! Volite Allaha iz dubine vaših srca, jer je ljubav prema Allahu temelj vjere, osnova ibadeta i znak iskrenog vjerovanja! Kaže Uzvišeni: «...Oni koji vjeruju najviše Allaha vole...»
Ljubav prema Allahu uz poniznost i potpunu potčinjenosti Njemu su kao magneti između kojih kruži lađa ibadeta... To je zbog toga što su ljudske duše nadahnute da vole onoga ko im kakvo dobročinstvo učini, a nema sumnje u to da je apsulutni Dobročinitelj onaj od koga potiče svaka blagodat darovana robovima, upravo kako Uzvišeni kaže: « Ono što od blagodati uživate, pa to je od Allaha.» Samo On daruje blagodati i otklanja nedaće, Jedini, koji nema ortaka: «Ako ti Allah da kakvu nevolju, niko je osim Njega ne može otkloniti, a ako ti zaželi dobro, pa - niko ne može blagodat Njegovu spriječiti; »
Ljubav prema Uzvišenom Allahu ima svoje znakove. Najveličanstveniji znak te ljubavi je slijeđenje Njegovog Poslanika, sallallahu 'alejhi we sellem, jer Uzvišeni veli: «Reci: "Ako Allaha volite, mene slijedite, i vas će Allah voljeti i grijehe vam oprostiti!" – a Allah prašta i samilostan je.»
Od znakova ljubavi prema Allahu je i samilost prema vjernicima, srdžba prema nevjernicima i borba protiv dušmana dina, bez obzira na sve prijekore. Kaže Uzvišeni: «O vjernici, ako neko od vas od vjere svoje otpadne, - pa, Allah će sigurno mjesto njih dovesti ljude koje On voli i koji Njega vole, prema vjernicima ponizne, a prema nevjernicima ponosite; oni će se na Allahovu putu boriti i neće se ničijeg prijekora bojati. To je Allahov dar, koji On daje kome hoće – a Allah je neizmjerno dobar i zna sve.»
Znak ljubavi prema Allahu je i ljubav prema onome što Allah voli, a mržnja prema onome što Allah mrzi. Allah voli dobročinitelje, bogobojazne, one koji se čiste, a mrzi nevjernike i munafike, pa zbog toga i vjernik treba da voli one koje Allah voli i da mrzi one koje Allah mrzi! Uzvišeni Allah voli pokornost i dobra djela, a nevjerstvo, nepokornost i griješenje prezire, stoga vjernik treba da voli ono što i Allah voli i da prezire ono što Allah prezire od navedenih djela.
Ljubav prema Allahu iskazuje se davanjem prednosti onome što Allah voli nad onim što voli duša, ako je ono što duša voli u suprotnosti sa onim što voli Allah. Kaže Allah dž.š.: «Reci: "Ako su vam očevi vaši, i sinovi vaši, i braća vaša, i žene vaše, i rod vaš, i imanja vaša koja ste stekli, i trgovačka roba za koju strahujete da prođe neće imati, i kuće vaše u kojima se prijatno osjećate – miliji od Allaha i Njegova Posalnika i od borbe na Njegovom putu, onda pričekajte dok Allah Svoju odluku ne donese. A Allah grešnicima neće ukazati na pravi put.»
Allah je zaprijetio onima koji daju prednost onome što im duše njihove vole od ovih osam navedenih stvari, nad onim što Allah voli, poput hidžre, džihada...i takve opisuje griješnicima, iz čega proističe obaveznost davanja prednosti onome što Allah voli nad onim što vole duše, naravno, ako se te dvije ljubavi jedna drugoj suprostave.
Nakon ljubavi prema Allahu Uzvišenome, obavezna je i ljubav prema Poslaniku sallallahu 'alejhi we sellem, i to više od ljubavi prema samome sebi, imetku ili djeci. Kaže Allahov Poslanik, sallallahu 'alejhi we sellem, : «Nije vjernik onaj kome ne budem draži od njegovoga djeteta, roditelja i svih ljudi.»
Ljubav prema Poslanikovoj, sallallahu alejhi ve sellem, praksi znači ljubav prema njemu. Onaj ko voli Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, dosljedno se drži njegove prakse i daje prednost njemu nad govorom bilo koga od ljudi, i bilo kojem mezhebu. Kaže Uzvišeni: «Ono što vam Poslanik dadne prihvatite ga, a ono što vam zabrani, to ostavite.» i kaže: «Ko se Poslaniku pokorova, taj se i Allahu pokorava.» i kaže: «Neka se pripaze oni koji se njemu suprostavljaju da ih ne bi snašlo kakvo iskušenje, ili da ih ne pogodi bolna patnja.»
Znak ljubavi prema Poslaniku, sallallahu 'alejhi we sellem, je i ostavljanje novotarija koje je on zabranio, praznovjerja i odstupanja od sunneta, kao što je rekao, sallallahu 'alejhi we sellem,: «Čuvajte se novih stvari u vjeri! Svaka nova stvar u vjeri je novotarija, a svaka novotarija je zabluda..» i kaže: «Ko u ovu našu stvar (islam) uvede ono što nije od nje, to se odbija.» Odnosno, to se odbacuje! Među novotarijama koje se kose sa sunnetom je i ono što neki, koji pripisuju sebi ljubav prema Poslaniku, sallallahu 'alejhi we sellem, čine u rebi'ul-ewwelu. Organizuju manifestacije povodom njegova rođenja. Možda, čak, tu manifestaciju nazivaju praznikom, Mevludom, jasno slijedeći kršćane koji, također, proslavljaju rođenje Mesiha, alejhis-selam, iako nam je to on zabranio, rekavši: «Ne veličajte me kao što kršćani veličaju sina Merjemina!» Zabranio nam je da ih slijedimo, rakavši: «Ko oponaša neki narod, on njemu pripada.»
Ponavljamo hutbu na ovu temu, jer, novotari ponovo pokušavaju opravdati organizovanje mevluda, šireći vijesti o njegovoj dozvoljenosti. Ova manifestacija koju su uveli povodom rođenja Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, je zabranjena i odbacujemo je iz slijedećih razloga:
Hvala Allahu Gospodaru svih svijetova, Onome koji nam je naredio da slijedimo Njegovu Knjigu, rekavši: « Slijedite ono što vam se od vašega Gospodara objavljuje.» Zahvaljujem Mu, na Njega se oslanjam i od Njega oprost tražim. Svjedočim da nema istinskog božanstva osim Allaha Jedinoga, koji nema sudruga, i svjedočim da je Muhamed Njegov rob i Poslanik, koji nam je naredio da se čvrsto njegova sunneta i sunneta njegovih halifa, držimo, a zabranio nam da uvodimo novotarije u vjeru, obavjestivši nas da su one zabluda. Neka je sa njim Allahov oprost i milost, i sa njegovom pordicom, ashabima i svakim onim koji se pridržava njegove prakse (sunneta) do Sudnjega dana.
O ljudi bojte se Allaha Uzvišenog, i svi se čvrsto prihvatite za Allahovo uže i ne razjedinjujte se! Volite Allaha iz dubine vaših srca, jer je ljubav prema Allahu temelj vjere, osnova ibadeta i znak iskrenog vjerovanja! Kaže Uzvišeni: «...Oni koji vjeruju najviše Allaha vole...»
Ljubav prema Allahu uz poniznost i potpunu potčinjenosti Njemu su kao magneti između kojih kruži lađa ibadeta... To je zbog toga što su ljudske duše nadahnute da vole onoga ko im kakvo dobročinstvo učini, a nema sumnje u to da je apsulutni Dobročinitelj onaj od koga potiče svaka blagodat darovana robovima, upravo kako Uzvišeni kaže: « Ono što od blagodati uživate, pa to je od Allaha.» Samo On daruje blagodati i otklanja nedaće, Jedini, koji nema ortaka: «Ako ti Allah da kakvu nevolju, niko je osim Njega ne može otkloniti, a ako ti zaželi dobro, pa - niko ne može blagodat Njegovu spriječiti; »
Ljubav prema Uzvišenom Allahu ima svoje znakove. Najveličanstveniji znak te ljubavi je slijeđenje Njegovog Poslanika, sallallahu 'alejhi we sellem, jer Uzvišeni veli: «Reci: "Ako Allaha volite, mene slijedite, i vas će Allah voljeti i grijehe vam oprostiti!" – a Allah prašta i samilostan je.»
Od znakova ljubavi prema Allahu je i samilost prema vjernicima, srdžba prema nevjernicima i borba protiv dušmana dina, bez obzira na sve prijekore. Kaže Uzvišeni: «O vjernici, ako neko od vas od vjere svoje otpadne, - pa, Allah će sigurno mjesto njih dovesti ljude koje On voli i koji Njega vole, prema vjernicima ponizne, a prema nevjernicima ponosite; oni će se na Allahovu putu boriti i neće se ničijeg prijekora bojati. To je Allahov dar, koji On daje kome hoće – a Allah je neizmjerno dobar i zna sve.»
Znak ljubavi prema Allahu je i ljubav prema onome što Allah voli, a mržnja prema onome što Allah mrzi. Allah voli dobročinitelje, bogobojazne, one koji se čiste, a mrzi nevjernike i munafike, pa zbog toga i vjernik treba da voli one koje Allah voli i da mrzi one koje Allah mrzi! Uzvišeni Allah voli pokornost i dobra djela, a nevjerstvo, nepokornost i griješenje prezire, stoga vjernik treba da voli ono što i Allah voli i da prezire ono što Allah prezire od navedenih djela.
Ljubav prema Allahu iskazuje se davanjem prednosti onome što Allah voli nad onim što voli duša, ako je ono što duša voli u suprotnosti sa onim što voli Allah. Kaže Allah dž.š.: «Reci: "Ako su vam očevi vaši, i sinovi vaši, i braća vaša, i žene vaše, i rod vaš, i imanja vaša koja ste stekli, i trgovačka roba za koju strahujete da prođe neće imati, i kuće vaše u kojima se prijatno osjećate – miliji od Allaha i Njegova Posalnika i od borbe na Njegovom putu, onda pričekajte dok Allah Svoju odluku ne donese. A Allah grešnicima neće ukazati na pravi put.»
Allah je zaprijetio onima koji daju prednost onome što im duše njihove vole od ovih osam navedenih stvari, nad onim što Allah voli, poput hidžre, džihada...i takve opisuje griješnicima, iz čega proističe obaveznost davanja prednosti onome što Allah voli nad onim što vole duše, naravno, ako se te dvije ljubavi jedna drugoj suprostave.
Nakon ljubavi prema Allahu Uzvišenome, obavezna je i ljubav prema Poslaniku sallallahu 'alejhi we sellem, i to više od ljubavi prema samome sebi, imetku ili djeci. Kaže Allahov Poslanik, sallallahu 'alejhi we sellem, : «Nije vjernik onaj kome ne budem draži od njegovoga djeteta, roditelja i svih ljudi.»
Ljubav prema Poslanikovoj, sallallahu alejhi ve sellem, praksi znači ljubav prema njemu. Onaj ko voli Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, dosljedno se drži njegove prakse i daje prednost njemu nad govorom bilo koga od ljudi, i bilo kojem mezhebu. Kaže Uzvišeni: «Ono što vam Poslanik dadne prihvatite ga, a ono što vam zabrani, to ostavite.» i kaže: «Ko se Poslaniku pokorova, taj se i Allahu pokorava.» i kaže: «Neka se pripaze oni koji se njemu suprostavljaju da ih ne bi snašlo kakvo iskušenje, ili da ih ne pogodi bolna patnja.»
Znak ljubavi prema Poslaniku, sallallahu 'alejhi we sellem, je i ostavljanje novotarija koje je on zabranio, praznovjerja i odstupanja od sunneta, kao što je rekao, sallallahu 'alejhi we sellem,: «Čuvajte se novih stvari u vjeri! Svaka nova stvar u vjeri je novotarija, a svaka novotarija je zabluda..» i kaže: «Ko u ovu našu stvar (islam) uvede ono što nije od nje, to se odbija.» Odnosno, to se odbacuje! Među novotarijama koje se kose sa sunnetom je i ono što neki, koji pripisuju sebi ljubav prema Poslaniku, sallallahu 'alejhi we sellem, čine u rebi'ul-ewwelu. Organizuju manifestacije povodom njegova rođenja. Možda, čak, tu manifestaciju nazivaju praznikom, Mevludom, jasno slijedeći kršćane koji, također, proslavljaju rođenje Mesiha, alejhis-selam, iako nam je to on zabranio, rekavši: «Ne veličajte me kao što kršćani veličaju sina Merjemina!» Zabranio nam je da ih slijedimo, rakavši: «Ko oponaša neki narod, on njemu pripada.»
Ponavljamo hutbu na ovu temu, jer, novotari ponovo pokušavaju opravdati organizovanje mevluda, šireći vijesti o njegovoj dozvoljenosti. Ova manifestacija koju su uveli povodom rođenja Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, je zabranjena i odbacujemo je iz slijedećih razloga:
PRVO:
- Zbog toga što to nije od Poslanikova, sallallahu 'alejhi we sellem sunneta, niti je od sunneta njegovih halifa, a ono što ima takvu karakteristiku je bid'at, koji je zabranjen riječima Poslanika, sallallahu 'alejhi we sellem, : «Držite se moga sunneta i sunneta ispravnih, upućenih halifa nakon mene. Prihvatite se toga čvrsto svojim kutnjacima! i čuvajte se novih stavri u vjeri, jer je svaka nova stvar novotarija (bid'at) a svaki bid'at je zabluda.»
Proslavljanje mevluda je novotarija koju su uvele šije Fatimije nakon uzoritih stoljeća islama, a sve kako bi napravili fesad među muslimanima. Ko god uradi nešto, želeći se time Allahu približiti, a što prije nije Poslanik činio, niti naredio da se čini, niti su njegove halife nakon njega to radile, taj, kao da je izjavio da Poslanik nije ljudima objasnio njihovu vjeru. Da je to laž ukazuju riječi Uzvišenog: «Danas sam vam usavršio vašu vjeru.» Takav pokušava nešto što nije propisano, nešto što je višak, pripisati vjeri!
DRUGO:
Slavljenje Poslanikovog, sallallahu 'alejhi ve sellem, rođenja je poistovjećivanje sa kršćanima, koji, također, slave rođenje Mesiha, alejhis selam. Poistovjećivanje sa njima je strogo zabranjeno, jer se u hadisu navodi zabrana poistovjećivanja sa nevjernicima i naredba o razlikovanju od njih. Kaže Poslanik sallallahu 'alejhi we sellem: « Ko se poistovjeti sa nekim narodom, on njima pripada.» i kaže: « Razlikujte se od mušrika », a, kada su u pitanju obredi njihove (kršćanske) vjere, onda je razlikovanje od njih još preće.
TREĆE:
Pored toga što je slavljenje Poslanikovog, sallallahu alejhi ve sellem, rođenja bid'at, i poistovjećivanje sa kršćanima – i jedno i drugo je zabranjeno – također vodi pretjerivanju u odnosu prema njemu: činjenju dove, traženju pomoći od njega pored Allaha i sl. Pristalice mevluda čine dove Poslaniku, i traže pomoć od njega, zatim, spjevavaju pjesme hvaleći ga, koje najčešće u svom sadržaju sadrže širk, kao što je to kasida El-Burdah, i neke druge, a Poslanik sallallahu 'alejhi we sellem je zabranio da se pretjeruje u njegovom hvaljenju, rekavši: « Ne veličajte me kao što kršćani veličaju sina Merjeminog, ja sam samo rob, pa zato kažite: Allahov rob i Njegov poslanik» Odnosno, ne pretjerujte u mome hvaljenju i veličanju, kao što su kršćani pretjerivali hvaleći Mesiha, veličajući ga i obožavajući mimo Allaha, a Allah im je to zabranio, rekavši: « O sljedbenici Knjige, ne pretjerujte u svome vjerovanju i o Allahu govorite samo istinu! Mesih, isa, sin Merjemin, samo je Allahov poslanik, i Riječ Njegova koju je Merjemi dostavio, i Duh od Njega »
Naš Vjerovjesnik sallallahu 'alejhi we sellem nam je zabranio pretjerivanje iz bojazni da nas ne snađe ono što je njih snašlo, pa je rekao: « Čuvajte se pretjerivanja, jer je ono uništilo one koji su bili prije vas. »
ČETVRTO:
Oživljavanje novotarije mevluda, doista, otvara vrata drugim novotarijama, koje upošljavaju ljude i odvraćaju sunneta. Vidimo novotare kako su aktivni u oživljavanju novotarija, a lijeni u činjenju sunneta, čak ga i mrze, a prema onima koji ga praktikuju se neprijateljski odnose. Takvima se vjera temelji na novotarskim uspomenama i rođendanima! Oni su se podjelili na frakcije, svaka frakcija oživljava rođendan svoga imama, vođe. Primjer tome je rođendan El-Bedewije, ibn-Arabija i Ed-Dusukija. Te ljude, iako su odavno mrtvi, oni uzdižu na stepen kojim im ne priliči, upućivaju im dove, ubjeđeni su da im mogu korist pribaviti i od njih štetu otklonuti. Na taj način odstupaju od vjere islama i vraćaju se neznabožačkom (džahilijetskom) vjerovanju. O njima Allah dž.š. kaže: «...i oni obožavaju pored Allaha ono što im nikakvu štetu ni korist neće pribaviti, govoreći: Oni će se kod Allaha za nas zauzimati.»
I kaže Uzvišeni: « A onima koji pored Njega uzimaju zaštitnike: "Mi im se klanjamo samo zato da bi nas što više Allahu približili.»
To su, o Allahovi robovi, plodovi novotarija, zato se bojte Allaha i držite se Allahove vjere! Čuvajte se novotarija i praznovjerja! Utječem se Allahu od prokletog šejtana: «I doista, ovo je pravi put moj, pa se njega držite i druge puteve ne slijedite, pa da vas odvoje od puta Njegova; - eto, to vam On naređuje, da biste se grijeha klonili. »
Neka nam Allah podari bereket u Kur’anu Veličanstvenome….
* * * * * * *
DRUGI DIO HUTBE:
Hvala Allahu Gospodaru svih svjetova koji nam je usavršio vjeru, i blagodat Svoju, Onome koji je zadovoljan da nam islam bude vjera… Svjedočim da nema istinskog božanstva pored Allaha, Jedinog, koji nema sudruga, i svjedočim da je Muhammed Njegov rob i poslanik Njegov. Neka su Allahovi salavati i selami na njega, na njegovu porodicu, ashabe koji su se držali njegovoga sunneta i bilo daleko od bilo kakvog vida suprostavljanja onome sa čim ga je Allah poslao.
Bojte se Allaha! Znajte da je najbolji govor Allahova knjiga, a najbolja uputa je uputa Poslanika Muhammeda sallallahu 'alejhi we sellem! Najgore stvari su nove stavri u vjeri, svaka nova stvar u vjeri je bid’at, a svaki bidat je zabluda...
Govorimo o jednoj od zlih novonastalih novotarija, slavljenju Poslanikovog, sallallahu alejhi ve sellem, rođendana. Prethodno smo govorili o dokazima koji anuliraju ovu novotariju, a, u ovom dijelu hutbe ćemo odgovoriti na sumnje onih koji opravdavaju i dozvoljavaju mevlud.
Kažu da oživljavanje ove novotarije ukazuje na ljubav prema Vjerovjesniku.
Mi im odgovaramo: Da li vi volite Vjerovjesnika više nego što su ga volili Ebu-Bekr, Omer, Osman, Alija i ostali ashabi, Allah bio zadovoljan sa njima? Zbog čega halife i ashabi nisu proslavljali njegov rođendan nakon njegove smrti, iako su ga mnogo voljeli?!
Kaže Poslanik, sallallahu 'alejhi we sellem, : «Kada bi uzimao nekoga sebi za pomoćnika od stanovnika Zemlje, onda bi odabrao Ebu-Bekra.» Rekao je Omer Poslaniku sallallahu 'alejhi we sellem: «Zaista si mi ti draži od svega, pa čak i od mene samoga. »
Ovo djelo nisu ostavljali ni iz jednog razloga, osim zbog toga što ono nije dozvoljeno i što ga Poslanik sallallahu 'alejhi we sellem nije propisao. Naprotiv, zabranio ga je riječima: « Ne veličajte me kao što kršćani veličaju sina Merjemina.» Kršćani proslavljaju rođenje Mesiha, zato se povinujmo naredbi Poslanikovoj, da se razlikujemo od njih, od njih ali i onih koji su slični njima!
Od njihovih sumnji je i to što oni govore da je proslavljanje Poslanikovog rođendana, ustvari, podsjećanje na Poslanika i vezivanje ljudi za njega. To je predstavljanje njegovog istinskog stepena i časti.
Odgovaramo im da se sjećanje na Poslanika, sallallahu 'alejhi we sellem, kod svakog muslimana konstantno obnavlja, i svaki musliman je za njega vezan: pri spomenu njegovom u ezanima, u ikametu, u hutbama, pri izgovaranju dva šehadeta nakon abdesta, u namazu, zatim, kada se god donese salavat na njega, bilo da je to u namazu ili pri njegovom spomenu, kada god musliman uradi neko dobro djelo, vadžib ili mustehab, a koje je Poslanik propisao – sve ga ove stvari podsjećaju i vežu za njega, a za njihovo praktikovanje ima nagradu. Ovako musliman manifestuje svoje sjećanje i vezu sa Poslanikom, tokom dana i noći, kroz čitav svoj život; međutim, sa onim što mu je Allah propisao, a ne samo na dan njegova rođenja. To je novotarija koja se suprostavlja sunnetu! Njenim praktikovanjem se samo udaljava od Poslanika sallallahu 'alejhi we sellem i od tog čina se Poslanik ograđuje. On zaista nije u potrebi za novotarijskim manifestacijama, jer je Allah propisao kako ćemo se sjećati njegova stepena i uglednosti, kao što je u riječima Uzvišenog: «…I spomen na tebe smo visoko uzdigli! » Zato, gdje se god spomene Allah dž.š.: u ezanu, u ikametu, u u hutbi, nakon toga se spomene Poslanik, sallallahu 'alejhi we sellem, a to je dovoljan ugled i veličina, dokaz ljubavi prema njemu, obnavljanje njegovog spomena među vjernicima i podstrek na njegovo slijeđenje.
Njihova sumnja je i to što kažu da se pri činjenju mevluda iščitava, životopis Poslanika, a to je, u stvari, podsticanje na njegovo slijeđenje.
Mi im kažemo da je iščitavanje Poslanikova životopisa i njegovo slijeđenje veoma potrebno. To se traži od svakog muslimana, često, tokom čitave godine… Što se tiče određivanja posebnog dana za tu prigodu, bez ikakve utemeljenosti, to je u takvom slučaju novotarija, a svaka novotarija je zabluda. Novotarija proizvodi samo zlo i udaljava ljude od Poslanika sallallahu 'alejhi we sellem. Zato se bojte Allaha, o Allahovi robovi, i znajte da vam je Allah naredio ono sa čim je On prvi počeo, On i Njegovi meleci, pa kaže: « Allah i meleki Njegovi blagosilju Vjerovjesnika. O vjernici, blagosiljate ga i vi i šaljite mu pozdrav! »
Hutbu održao:
Šejh Salih ibn Fewzan ibn Abdillah Alu Fewzan
Imam, hatib i član Stalne komisije za fetve u Saudijskoj Arabiji
Preveo: Ismail L. Handžić