četvrtak, 10. siječnja 2013.

Da li je potiranje lica na kraju namaza sunnet ?


Pitanje:

Da li je potiranje lica rukama nakon predavanja selama u namazu i nakon proučene dove sunnet ?

Odgovor:

 

Potiranje lica rukama nakon predavanja selama u namazu nije zabilježeno od Poslanika, s.a.v.s. Imajući u vidu da je Poslanik, s.a.v.s, klanjao godinama u prisustvu svojih ashaba nemoguće je da oni to ne bi registrirali i prakticirali, posebno imajući u vidu njihovu revnost u slijeđenju Poslanika, s.a.v.s, i činjenicu da im je on naredio da klanjaju onako kako vide njega da klanja. 

 

Što se pak tiče potiranja lica nakon dove, u tom pogledu imamo hadis koji bilježe Ebu Davud u Sunenu, "Kitabu-l-vitr", Babud-du'a, Ibn Madždže u Sunenu, "Kitabu ikametis-salati", Babu men refe'a jedejhi fid-du'ai ve meseha bihima vedžhehu i Ahmed u Musnedu, 4/221. Hadis koji prenosi Ibn Madždže glasi: " Kada Allahu upućuješ dovu, upućuj je okrenutih dlanova (ka nebu), a ne okrenutih dlanova (ka zemlji), pa kada završiš potari njima svoje lice." Predanja ovog hadisa šejh Albani ocijenio je slabim. (Vidi: El-Albani, Daifu Suneni Ibn Madždže, str. 87, Da'ifu Suneni Ebi Davud, 145-146.) 

 

Ibn Tejmijje veli: " Što se tiče Poslanikova, s.a.v.s, dizanja ruku pri dovi, u tom pogledu preneseni su mnogi vjerodostojni hadisi, a što se tiče njegovog potiranja lica rukama, od njega se prenosi hadis ili dva, ali oni nisu dovoljni kao dokaz (zbog svoje slabosti)." (Medžmu'u fetava, 22/519.) 

 

Prema tome, ispravno je kazati da nije propisano potiranje lica rukama nakon dove, jer za uspostavljanje nekog ibadeta potreban je validan šerijatski dokaz. Treba naglasiti da su se mnogi islamski pravnici oslonili na spomenute hadise i na osnovu njih rekli da je potiranje propisano, tako da možemo vidjeti kako mnogi muslimani nakon dove potiru lice rukama.

 

FETVE I SAVJETI  

dr. Šukri Ramić (Novi Horizonti)

____________________________