subota, 1. lipnja 2013.

Koje riječi razvode bračni par ?

Pitanje br. 142
 
Es selamu alejkum

a) Ja sam kroz svoj brak imao dosta svađa sa svojom ženom kroz koje su bile rečene mnoge riječi koje nisu dobre, kao npr. 'Da sam znala ne bi se udala za tebe, ima ih i boljih', kao i moj odgovor: 'Ako ima gdje bolje idi, a ja ću sebi naći bolju. Možda mi i nismo jedno za drugo.' Itd. Da li sam ja ovim činom razvjenčan od svoje žene (pošto sam pročitao da melek odmah razvjenča takve osobe, i da li se moram ponovo vjenčati? Da li mogu naći  dva svjedoka i da ih pitam hoćete li biti moji svjedoci da je ovo moja žena i da ja nemam druge žene osim nje i da ja živim samo sa njom. Da li se tako mogu vjenčati, jer ja mislim da su svjedoci veoma važni. Pojasnite mi o tome.

b) Ako sam ja svojoj ženi jednom rekao da ide od mene i ona je otišla svojim roditeljima, pa sam je opet vratio nakon 7-10 dana kući, da li se ja moram vjenčati ponovo, i da li ja mogu postupiti kao u gore navedenom pitanju, da se tako vjenčam bez glavnog imama i slično. Ko mi može bit svjedok? Kako ide proces  vjenčanja, jer koliko sam se malo informisao većina se vjenčaje kod imama (hodža) i da to nije ispravno. Ja sam se prvi put vjenčao kod matičara, nisam se vjenčao šerijatski. Ja sam od 95 potpuno u islamu i bojim se da me ne bih smrt prestigla, a da nisam se vjenčao ponovo i da nisam ostao griješan po tom činu. Nadam se da će mi Allah to oprostiti, inša'Allah. 
 
 Odgovor br. 142
 
a) Dvije su vrste izraza koji se koriste za razvod: 
       
1. Jasni, poput: pustio sam te, razvedena si, puštena si. Ako čovjek upotrijebi jedan od ovih izraza, razvod se smatra punovažećim, bez obzira da li to rekao u šali ili ozbiljnosti, namjerio razvod u srcu ili ne.

2. Dvosmisleni, kao što su: idi svojima, želim se odmoriti od tebe, iziđi iz kuće. Ukoliko čovjek kaže ženi neku od pomenutih stvari, pitamo ga za njegovu namjeru. Potvrdi li se da je time namjeravao razvod, smatra se razvodom, u suprotnom, nije riječ o razvodu.

Ti si kao što navodiš u svome pitanju upotrijebio dvosmisleni izraz i dobro znaš šta si njime u tom trenutku namjerio. Ako si namjerio razvod, žena se od tog trenutka smatra razvedenom i za vrijeme pričeka ti je dozvoljeno da je vratiš bez novog bračnog ugovora. Ponoviš li to i drugi put, sa istom namjerom, imaš ponovo pravo da je vratiš, bez bračnog ugovora. Treći put, se smatra definitivno razvedenom i možeš je oženiti, tek nakon što se uda za drugog i ovaj je, nakon odnosa sa njom, pusti. Ako izrazima koje si upotrijebio nisi namjeravao razvod, onda je ona tvoja žena i ne smatra se raspuštenicom.
 
Napomenuo bih te da se bojiš Allah i da se ne igraš sa razvodom. Ovo je opći odgovor, i za presudu između tebe i tvoje žene je potrebno da navedeš detalje, tj. kada se to dogodilo, koliko puta si to do sada uradio, i šta si namjeravao svaki put. Kada mi to pošalješ onda ću ti dati konkretniji i precizniji odgovor.

b) Odgovor je isti kao i na tvoje prvo pitanje.

Dipl. isl. pravnik - Semir Imamović - islambih.org 2000.-2001. god.