nedjelja, 9. lipnja 2013.

Dešava mi se da prespavam sabah šta da radim ?

PITANJE 138:

Es-Selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu!!

Jutros sam nakon poziva alarma od mobitela za sabah namaz, mobitel ugasio, svjesno i potom sam se okrenuo na stranu da bih proučio dovu i ustao da uzmem abdest. Međutim ne sjećam se da sam dovu proučio do kraja. Zaspao sam ponovo. Kad sam se probudio sabahsko namasko vrijeme je upravo u tom trenutko isteklo. Poslije sam naklanjao propušteni namaz. Ovakve i slične situacije mi se ponekad dese. Molim ALLAHA s.v.t. da mi pomogne da namaze redovno obavljam a posebno sabah i jaciju, jer ponekad pomislim da nisam (da mi ALLAH s.v.t. oprosti) jedan od licemjera, jer kako se kaže u jednom ajetu, (da mi ALLAH s.v.t. oprosti) što ću to parafrazirati, da je licemjerima tj. onim koji se pretvaraju da su vjernici teško ustati na sabah ili lijeno ustaju na sabah, vi to bolje znate. Šta da radim pored iskrenog pokajanja da li sam još nešto dužan. DŽEZAKELLAHU HAJREN!!!

ODGOVOR 138:

Ve alejkumus-Selam ve rahmetullahi ve berekatuhu ve magfiretuhu!

Čovjek je obavezan sve poduzeti da obavlja propisane namaze u njihovim pravim vremenima. Smatram da je u ovom slučaju dobro staviti budilnik dalje od postelje, tako da čovjek ustane da ga ugasi i da se razbudi. 

Međutim, neki ljudi ustanu, ugase budilnik i ponovo se vrate u krevet. Takvima je obaveza zadužiti nekoga od prisutnih da ga probude, jer ga obični alarm ne može razbuditi. 

Također, ako ne čuje jedan budilnik, a nema nikoga da ga probudi, dužan je tražiti jači ili staviti dva budilnika ili tražiti drugo odgovarajuće riješenje. 

Ako nakon svih, istinski poduzetih mjera, čovjek nije u stanju ustati u sabahskom vremenu, onda će klanjati namaz odmah kada se probudi i nema grijeha, jer takav nije u stanju klanjati namaz u pravom vremenu, a Allah ne opterećuje čovjeka preko njegovih mogućnosti, a Allah najbolje zna.

Što se tiče spomenutog ajeta (En-Nisa', 142) on se odnosi na licemjere, ali i na sve one koji u biti ne vole namaz, već ga obavljaju iz nekog od ovosvjetskih razloga, ne u ime Allaha. Stoga ih vidiš da klanjaju u prisustvu ljudi, u protivnim svjesno propuštaju namaze, da nas Allah sačuva svakog zla.

Es-Selamu alejkum ve rahmetullah!