srijeda, 19. lipnja 2013.

Održavanje rodbinskih veza sa osobama koje piju alkohol i sl ?

Esselamu alejkum! Moj muž i ja živimo dosta daleko od naših familija.Vidimo se jednom godišnje, ali naravno poštujemo i volimo svoju familiju. Naše pitanje je kako da se ponašamo kada odemo kod njih i šta je šerijatski ispravno ponašanje prema njima. To su dobri ljudi i nikome ništa loše ne bi učinili. Ali sebi najviše zla nanose. Neka se dragi Allah smiluje svima nama. Majka klanja i posti, ali otac nikada. Jedan dio porodice posti i klanja tokom Ramazana, a drugi ne posti; ali i ne pije za Ramazan.Takva je i moja i muževa familija.Vi znate šta pokušavam objasniti; dosta „naših“ Bošnjaka Islam praktikuje tako. Međutim, moj muž i ja ne slušamo muziku; a i ja sam odlučila da se pokrijem inšAllah. Možete zamisliti njihove komentare. Toliko bismo voljeli da ih vidimo, ali mi nismo sigurni da li je nama haram biti s njima, ukoliko se oni ne pridržavaju osnovnih šerijatskih propisa? Mi mislimo da jeste, ali na koji način ispravno postupiti? Ipak smo mi taj mjesec njihovi gosti i u njihovoj kući…Džezakellahu hajren. Neka Allah Dragi nagradi vas i vašu familiju trud.

Esselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu! 
 
Drago mi je da nastojite primjenjivati Islam u praksi i dovu vam činim da vas Uzvišeni Allah pomogne, učvrsti i učini ustrajnima. U pogledu pitanja kojeg ste postavili stvar je sa šerijatske strane sljedeća: vi imate dužnost prema vašoj rodbini u pogledu daveta i njihovog poučavanja i pozivanja u praktikovanje Islama. To je osnova. Kako ćete tu vašu obavezu izvršiti? Odgovor je: Na sve vam moguće i dostupne načine; sve dok se vi nećete ogriješiti u pogledu na islamske propise. Ako se toga realno bojite, onda možete sa njima kontaktirati telefonom, poštom, slanjem literature, kaseta i sl. Ako oni piju, ili slušaju muziku nadam se da će to u najmanju ruku smanjiti kada ste vi kod njih i kada izrazite svoje nezadovoljstvo i negodovanje time. Ako vas ne poslušaju, onda vi možete otići u drugu sobu ili kod nekoga dok oni griješe. U najmanju ruku vidjet će vas kako vi klanjate, kako govorite o Islamu i njegovim propisima i sl. Da se strpite i podnosite nešto od njih na putu Allaha, a da im dostavite Islam bolje je nego da se povučete. Ako niste u stanju boraviti kod njih mjesec dana onda budite nešto kraće, ali neka vam namjera bude dava.U tome je najvažnije vjerovanje i tewhid, a onda klanjanje namaza, pa zekat i ostali propisi. U isto vrijeme vi se ojačajte, kako vremenom ne biste u takvoj sredini popustili. Ponesite sa sobom kaseta, literature i družite se s onima koji praktikuju Islam. Idite na korisne dersove i sl. Neka vas Uzvišeni pomogne. Esselamu alejkum.

hfz.mr. Muhammed Fadil Porča