ponedjeljak, 14. siječnja 2013.

Upozorenje na posljedice grijeha - HUTBA

Zahvala pripada Allahu Gospodaru svih svjetova koji je obećao veličanstvene nagrade onim Njegovim robovima koji Mu budu pokorni, a onima koji Mu budu neposlušni obećao je bolne patnje. Svjedočim da nema istinskog božanstva osim Allaha Jedinog koji nema sudruga, "A onaj ko drugog smatra Allahu ravnim, čini, izmišljajući laž, grijeh veliki." (En-Nisa, 48.) I, svjedočim da je Muhammed Njegov rob i Poslanik, neka su na njega Allahovi salavati i selami, kao i na njegovu porodicu i ashabe! Potom: 

O ljudi, bojte se Uzvišenog Allaha čineći ono što vam je naredio, a pripazite se grijeha ne čineći ono što vam je On zabranio! Znajte da pokornost Allahu ostavlja iza sebe samo pohvalne posljedice i srećan završetak, a da su posljedice grijeha ružne i kazna za njih je bolna! 

Kaže Uzvišeni obznanjujući posljedice nepokornosti: "Zbog onoga što ljudi rade, pojavio se nered i na kopnu i na moru, da im On da da iskuse kaznu zabog onoga što rade, ne bi li se popravili." (Er-Rum, 41.)


Odnosno, pojavila se nerodica u usjevima i plodovima posljedicom grijeha. Kažu neki od naših ispravnih predhodnika: Ko na Zemlji bude činio grijeh Allahu, takav čini nered na njoj, zbog toga što je red na Zemlji i nebu uslovljen sa pokornošću, pa se zbog toga navodi u hadisu: "Da se sprovode (šerijatske) kazne na Zemlji bolje je za njene stanovnike od padanja kiše četrdeset jutara." To je zbog toga što, ako se budu sprovodile kazne, tada će se većina ljudi suzdržati od činjenja grijeha, a ako se ne budu činili grijesi, to će biti razlogom za postizanje berićeta, kako iz neba tako i iz Zemlje. Navodi se u Dva sahiha da kada griješnik umre, odmore se od njega i robovi i naseljena mjesta i drveća i životinje. Neki od ispravnih prethodnika reče: ''Kada se osuši zemlja kažu životinje: Ovo je zbog griješnika roda Ademova, Allah prokleo griješnike roda Ademova!''

Navodi se u hadisu da, kada god se ljudi suzdrže od davanja zekata na njihov imetak, ustegne se i kiša iz neba, a kada god bi ljudi umanjivali na kantaru i vagi, bili bi iskušani u pogledu opskrbe i tiranskom vlašću. Grijesi prouzrokuju lomljavinu građevina, nepadanje kiša, pustošenje domova i sušu bunareva.

Kaže Uzvišeni: "I Mi smo faraonov narod gladnim godinama i nerodicom kaznili, da bi se opametili." (El-'Araf,130.) 

Ko je Nuhov narod potopio strašnom poplavom, a faraona i njegovu vojsku u moru? Ko je strašni vjetar ovlastio da uništi Ad? Ko je poslao žestoki krisak na Semuda? Ko je poslao oluju, kiše i kamenje na Lutov narod, i ono što je nekada bilo dole od njihovih boravišta izvrnuo im pa postade gore? Ko je rascijepio zemlju pa u nju propade Karun? Ko je vatrenu kišu i oluju poslao na Šuajbov narod? Zar sve ovo nisu prouzrokovali grijesi? 

Kaže Uzvišeni: "I sve smo prema grijesima njihovim kaznili: na neke vjetar, pun pijeska poslali, a neke strašnim glasom uništili; neke u zemlju utjerali, a neke potopili. – Allah im nije učinio nepravdu, sami su sebi nepravdu nanijeli." (El-'Ankebut, 40.) 

Upravo su grijesi ti koji su prouzrokovali propast prijašnjih naroda, a oni će dovesti u propast i narode koji nakon njih dolaze. 

Kaže Uzvišeni: "Zar Mi nismo drevne narode uništili i poslije njih i one koji su za njima dolazili?! Isto tako ćemo sa svim grešnicima postupati! Teško toga dana poricateljima!" (Murselat, 16-19.) 

To je bilo ono što je Allah subhanehu we te'ala spomenuo u vezi prijašnjih naroda, a ono što mi danas imamo priliku da svojim očima gledamo i slušamo, a što se dešava sa savremenim narodima od raznih kazni, to nam je najveći vaiz i opominjač! Osvrnite se samo na nemilosrdne ratove koji nama susjedne zemlje pogađaju, to su razarajući ratovi koji u takvim razmjerama nisu zabilježeni u historiji ljudskoga roda. Pogledajte samo koje se razarajuće oružije i eksplozivne naprave i rakete u njima upotrebljavaju? Bombe i rakete se ispaljuju sa velike udaljenosti, a od njih nemože zakloniti nikakva utvrda niti oklop! U prošlom vremenu su se ratovi vodili sabljama, ili puškama koje bi mogle ubiti pojedince, a od njih bi se mogla naći neka zaštita. Savremeni ratovi su ratovi razaranja, jer samo jednom granatom se uništi čitava skupina ljudi, razvali se utvrda, zapale se kuće i domovi, a ljudsko tijelo se rascijepi bezgranično na komadiće! Ko se od takvih ratova spasi, takav ostane bez boravišta, bez hrane i vode. Mogli ste čuti o milijonima izbjeglica koji su izbjegli iz svojih domovina, a među kojima su žene čiji su muževi ubijeni, djeca jetimi, bolesnici, ranjenici, i starci... Oni sada žive u šatorima na milosti međunarodne pomoći koja im nemože zadovoljiti njihove potrebe, niti ih imalo oraspoložiti. 

Od kazni koje se sručavaju na savremene narode su mnoštvo zemljotresa i pokretanje vulkana koji razaraju domove. Tada ginu desetine hiljada ljudi, a mnogi ostaju bez igdje ičega. 

Među kaznama su kazne sušom i nepadanjem kiše, sve dok se zemlja potpuno ne sasuši a usjevi ne uvehnu, a to sve prati uginuće stoke i rasprostiranje gladi, što dovodi do propasti mnogih stvorenja. Onaj ko i tada ostane živ, takav ta mjesta napušta odlazeći u druge krajeve tražeći zalogaj "života", ili sadaku, ili plaću koju treba da zaradi od posla u nekoj bogatoj zemlji. 

Također, kazne kojima se kažnjavaju savremeni narodi su i one koje pogađaju direktno plodove i usjeve, raznim bolešćurinama, tako da se sve to odražava na prihode. 

Kazne zbog grijeha koje pogađaju savremene narode su i rasprostranjenost teških bolesti pred kojima je medicina nemoćna, kao što je rak, sida... i još mnoge druge. Također, iznenadne smrti, bilo da se nezgoda desi iznenadno, ili, da se desi nesrećom u vazduhu, kopnu, ili moru; u avionima, autima, vozovima, brodovima, a u kojima se prevoze velike skupine ljudi, a sve ovo u samo jednom trenutku. 

Kada nad narodom zavlada nepravda i opća tiranija, i to su kazne zbog grijeha. Također i pojava suparničkih stranaka, vladavina nevjernika nad muslimanima nakon što su oni zapostavili instituciju džihada i nakon što su zastranili u onome što im je Allah naredio. 

Kaže Uzvišeni: "Reci: "On je kadar da pošalje protiv vas kaznu iznad vaših glava ili ispod vaših nogu ili da vas u stranke podijeli i učini da silu jedni drugih iskusite." )El-En'am, 65.) 

Među najvećim kaznama zbog grijeha je to što oni utiču na bolest srca, na njegovo crnilo i tvrdoću, kao što Uzvišeni kaže: "A nije tako! Ono što su radili prekrilo je srca njihova" (El-Mutaffifin, 14.) 

Od Ebu-Hurejre radijallahu 'anhu se prenosi da je Poslanik, sallallahu 'alejhi we sellem rekao: "Kada neki rob učini grijeh, na njegovom srcu se pojavi crna tačka, pa ako se pokaje ona nestane, a ako nastavi ona se povećava." Zbog toga kaže Uzvišeni: "A nije tako! Ono što su radili prekrilo je srca njihova"(El-Mutaffifin, 14.) Kaže Tirmizi da je hadis hasenus-sahih, a Hasan el-Basri povodom njega veli: "To je grijeh iza grijeha, sve dok srce ne zaslijepi i umre..." 

Zato se bojte Allaha o Allahovi robovi i pripazite se grijeha, jer mi se nalazimo u vremenu kada se fitnet raširio, a sve zbog miješanja loših stvorenja sa dobrim, a to opet zbog blizine susjedstva država, lahkoće saobraćaja, mnoštva sredstava informisanja koja prenose zla, muziku i muzičke instrumente, ili pristrasnu propagandu putem radija, televizije, video aparata sa neprikladnim filmovima. Ovaj svijet je postao kao jedno selo, ako se nešto dogodi na kraju sela, to se pročuje na dugom kraju u najbržem mogućem vremenu, glasom, slikom i slovom. 

Mnogi ljudi su se razljenili po pitanju namaza i davanja zekata, a to su dva, možemo reći, najvažnija rukna islama nakon šehadeta. U mnogim muslimanskim ugovorima se raširila kamata, a muslimanska omladina je zapala u konzumiranje opojnih sredstava. Povećale su se prevare i varanja. Među odgovornim se može naći korupcija i mito zbog kojeg je Allahov Poslanik, sallallahu 'alejhi we sellem, prokleo posrednika u njemu, onoga koji ga daje i onoga koji ga uzima. U mnogim sukobima se ispoljava razvrat i lažno svjedočenje, mnoge žene su nemarne po pitanju svoga pokrivanja, pa se otkrivaju ukrašenom odjećom. 

Muslimani trebaju da se boje Allaha i da se pripaze svih ovih opasnosti. Trebaju da povećaju svoje tewbe i istigfar i da utiču na te maloumnike nebi li Allah svima oprostio! 

E'uzu billahi mineš šejtanir radžim: "I bojte se smutnje koja neće pogoditi samo one među vama koji su krivi, i znajte da Allah strašno kažnjava." (El-Enfal, 25.) 

Da nam Allah podari bereket u Veličanstvenom Kur'anu....

DRUGI DIO HUTBE:

Zahvaljujem Allahu na svim vrijednotama i dobročinstvu koje nam daruje, nemožemo Mu se nazahvaljivati kako mu dolikuje, potpuna zahvala je poput one kako je to On sam sebi učinio! Svjedočim da nema istinskog božanstva mimo Allaha Jedinog koji nema sudruga i svjedočim da je Muhammed Njegov rob i Poslanik. Neka su na njega Allahovi salavati i potpuni selami, kao i na njegovu porodicu i ashabe... a potom: 

O ljudi, bojte se Uzvišenog Allaha i molite Ga da vam podari svoju milost, jer On je plemenit! Bojte se Njegove kazne, jer Njegova kazna je bolna! 
 
O Allahovi robovi, kao što grijesi prouzrokuju kazne, oni imaju način svoga liječenja putem koga se od njih može zaštititi. "Allah nije dao ni jednu bolest a da nije za nju dao i lijek". Najveći lijek sa kojim se liječi od grijeha su pokajanje i istigfar. 

Kaže Uzvišeni: "...i Allah ih neće kazniti sve dokle mole da im se oprosti." (El-Enfal, 33.) 

Uzvišeni Allah je na mnogobrojnim mjestima u Svojoj knjizi naredio da Mu se istigfar i tewba čine, a obećao je oprost: "Ja ću sigurno oprostiti onome koji se pokaje i uzvjeruje i dobra djela čini, i koji zatim na pravom putu istraje." (Ta-Ha, 82.) U hadisu kudsi se navodi: "O Moji robovi, vi griješite i noću i danju, a Ja sve grijehe opraštam, pa zatražite oprost od Mene kako bi vam oprostio" 

Istigfar, to je molba za oprost zajedno sa ne činjenjem grijeha, pokajanjem za njihovo prethodno činjenje i ne vraćanjem na njih. On nije samo puko izgovaranje jezikom a da se u njima ustrajava! 

Među lijekovima za grijehe je i savjetovanje griješnika "Da bismo se pred Gospodarem vašim opravdali i da bi se oni grijeha klonili." (El-'Araf, 164.) Zatim, naređivanje na dobro a zabranjivanje da se zlo čini. Kaže Allahov Poslanik, sallallahu 'alejhi we sellem: "Ko od vas vidi kakvo loše djelo neka ga spriječi rukom, ako nemogne onda jezikom svojim, a ko nemogne ni tako, onda neka ga prezire svojim srcom, a to je najmanji vid imana." Muslimanu je obaveza da sprečava zla djela u onolikoj mjeri koliko mu to njegove mogućnosti dozvoljavaju, pa tako, na primjer, onaj ko je gazda u kući treba da naređuje onima koji su pod njegovim vlasništvom, poput djece i ostalih ukućana. 

Kaže Uzvišeni: "O vi koji vjerujete, čuvajte sebe i svoje porodice od vatre čije će gorivo biti ljudi i kamenje!" (Et-Tahrim, 6.) 

Štićenje samoga sebe i svoje porodice je vadžib-obaveza, a to se ogleda u čvrstoj pokornosti Allahu, i u udaljavanju od svakog vida griješenja Mu subhanehu we te'ala. I na vladarima i ljudima kojima je posao da sprečavaju zlo a naređuju dobro, je obaveza da sprovode naređivanje na dobro i odvraćanje od zla nad onima koji su pod njihovom vlašću. Također i obični ljudi, i oni trebaju da ih pomažu u tome, jer kaže Allah subhanehu we te'ala: "I pomažite se međusobno u dobročinstvu i bogobojaznosti." (El-Maideh, 2.) Kaže Allahov Poslanik, sallallahu 'alejhi we sellem: "Svi ste vi pastiri i svako od vas je odgovoran za svoje stado." Pa, ako se zapostavi naređivanje na dobro i zabranjivanje zla, a zanemare se griješnici, tada će se zlo raširiti i kazna će se sručiti na sve, kao što Uzvišeni veli: "Jezikom Davuda i Isaa, sina Merjemina, prokleti su oni od sinova Israilovih koji nisu vjerovali – zato što su se bunili i uvijek granice zla prelazili: jedni druge nisu odvraćali od grešnih postupaka koje su radili." (El-Maideh, 78, 79.) 

Kada se griješenje "stiša", onda ono neće moći naštetiti nego samo onome koji ga bude činio, a ako se dozvoli njegovo javno činjenje, onda će nastupiti općenita kazna za sve! 

Među stvarima sa kojima se liječi griješenje je odgoj griješnika primjenom šerijatskih kazni i disciplinskih mjera koje odgajaju griješnike. Kaže Allahov Poslanik, sallallahu 'alejhi we sellem: "Naređivajte svojoj djeci da klanjaju namaz u sedmoj, a zbog njega ih udarite u desetoj godini, i rastavite ih u postelji." 

U hadisu se navodi da je jedna šerijatska kazna koja se primjenjuje na dunjaluku bolja od padanja kiše četrdeset jutara, a Allah sprečava svojom moći ono što nije spriječeno sa Kur'anom! 

Zbog toga, bojte se Allaha, o Allahovi robovi, i znajte da je stvar ozbiljna i opasna, zato se pripazite za sebe prije nego što bude kasno, i znajte da je najbolji govor Allahova knjiga....

Hutbu održao:
Šejh Salih ibn-Fewzan ibn-Abdillah Alu Fewzan
Imam, hatib i član Stalne komisije za fetve u Saudijskoj Arabiji

Preveo: Smail L. Handžić
________________________________