Materijalni pogled na svijet i njegove negativnosti
šejh dr. Salih El-Fewzan
Postoje dva pogleda na svijet; materijalni i onaj ispravni. Svaki od ovih pogleda ima svoje posljedice:
1) Materijalni pogled na svijet podrazumijeva:
Da čovjekovo razmišljanje bude svedeno na težnju ka ovosvjetskim uživanjima i da sve njegove aktivnosti budu usmjerene u tome pravcu. Svojim razmišljanjem on ne zadire u ono što se nalazi iza toga niti zna da je Allah učinio ovaj svijet njivom onoga svijeta, učinivsi dunjaluk kućom rada, a Ahiret kućom nagrade. Stoga onaj koji iskoristi dunjaluk radeći dobro, uspjeće na oba svijeta, dok onaj ko upropasti dunjaluk izgubit će i Ahiret.
"Pa tako izgubi i ovaj i onaj svijet. To je, uistinu, očiti gubitak."
(Al-Hadždž, 11)
Allah ovaj dunjaluk nije stvorio bez svrhe:
" Onaj koji je stvorio smrt i život da bi iskušao koji od vas će bolje postupati"
(Al-Mulk, 2)
" Sve što je na Zemlji mi smo kao ukras njoj stvorili da iskušamo ljude ko će se od njih ljepše vladati"
(Al-Kahf, 7)
Uzvišeni Allah je dao da na ovome svijetu postoje prolazna uživanja i vidljivi ukrasi: imetak, djeca, ugled, vlast i dr. koja su samo Allahu sva poznata.
Ima ljudi, a njih je većina, koji su se usmjerili samo ka prolaznim užicima, odajući se uživanju u njima. Oni ne razmišljaju o stvarnosti ovosvjetskog življenja. Zaokupljeni su sticanjem ovosvjetskog dobra, njegovim sakupljanjem i uživanjem u njemu. Čak šta više negiraju postojanje drugog života nakon ovosvjetskoga.
" I rekli bi: 'Nema života osim na ovome svijetu i mi nećemo biti oživljeni.' "
(Al-Anam, 29)
Allah prijeti onima koji budu imali ovakav pogled na život:
" Onima koji ne očekuju da će pred Nas stati i koji su zadovoljni životom na ovome svijetu, koji su u njemu smireni, i onima koji su prema dokazima našim ravnodušni – prebivalište njihovo biće džehennem, zbog onoga što su radili. "
(Junus, 7 i 8)
" Onima koji žele život na ovome svijetu i ljepote njegove – Mi ćemo dati plodove truda njihova i neće im se u njima ništa prekratiti. Njih će na onome svijetu samo vatra peći; tamo neće imati nikakve nagrade za ono što su na Zemlji radili i biće uzaludno sve što su učinili. "
(Hud, 15 i 16)
Ova prijetnja obuhvata sve one koji posjeduju ovakav pogled na život bez obzira da li bili od onih koji rade djela za Ahiret, ali njima žele ovaj svijet poput munafika i onih koji svoja djela rade da bi ih ljudi vidjeli; ili bili nevjernici, koji ne vjeruju u proživljenje, polaganje računa, kao što je to slučaj sa neznalicama i pripadnicima zabludjelih pravaca poput: kapitalizma, komunizma, bezbozničkog sekularizma.
Oni ne poznaju vrijednost života i njihov pogled se ne razlikuje mnogo od životinja, čak šta više, oni su u većoj zabludi, jer su zapostavili svoj razum i ulažu svoju energiju i traće vrijeme u ono što kod njih neće ostati vječno niti će oni biti vječno prepušteni tome. I nisu radili za ono što ih neminovno očekuje.
Životinje ne čeka ono što čeka čovjeka, niti imaju razum kojim bi razmišljale za razliku od ovih. Stoga Allah o njima kaže:
" Misliš li ti da većina njih hoće da čuje ili da nastoji da shvati ? Kao stoka su oni, čak su još dalje s puta pravog skrenuli. "
(Al-Furqan, 44)
Allah naziva one koji imaju ovakav pogled neznalicama:
" Obećanje je Allahovo, a Allah će obećanje Svoje ispuniti, ali većina ljudi ne zna. Oni znaju samo spoljašnu stranu života na ovome svijetu, a prema onom svijetu su ravnodušni. "
(Ar-Rum, 6 i 7)
Čak i ako posjeduju iskustva u izumima i tehnologiji, oni su neznalice i ne zaslužuju da se opisuju znanjem, jer njihovo znanje ne prelazi okvire ovoga svijeta. Ovakvo znanje je manjkavo i one koji ga posjeduju ne treba nazivati ‘učenjacima’ ; ovaj naziv se upotrebljava za one koji su spoznali Allaha i koji Ga se boje. Allah kaže:
" A Allaha se boje od robova Njegovih – učeni. "
(Fatir, 28)
Primjer materijalnog pogleda na svijet je i ono što je Allah spomenuo u priči o Karunu i o blagu koje mu je podario:
" I izađe on pred narod svoj u svom sjaju. 'Ah, da je nama ono što je dato Karunu' – govorili su oni koji su čeznuli za životom na ovome svijetu, - 'on je, uistinu, presrećan' "
(Al-Qasas, 79)
Oni su poželjeli imati ono što je dato njemu i nazivali su to velikim uspjehom, jer su svoje mišljenje bazirali na materijalnom pogledu na život. Ovo je slučaj sa nevjerničkim zemljama i industrijskim i ekonomskim napretkom koji posjeduju.
Oni čiji je iman slab na njih gledaju sa oduševljenjem, ne obraćajući pažnju na njihov kufr i na njihov tragičan kraj koji ih očekuje. Ovakav pogrešan pogled ih navodi na uzvisivanje nevjernika i njihovo poštivanje, što za posljedicu ima njihovo oponašanje u njihovu moralu i njihovim običajima. Dok ih ne oponašaju u njihovoj ozbiljnosti, jačanju svoje sile ili izumu nečega novog na polju tehnike.
2) Ispravan pogled na život
Ovaj pogled se zasniva na tome da čovjek imetak, snagu i vlast koje ima na ovome svijetu tretira sredstvom kojim će se pomoći u radu za Ahiret.
U stvarnosti ovaj svijet ne treba kuditi. Treba kuditi djela ljudi koja čine na ovome svijetu. Ovaj svijet predstavlja most ka Džennetu i najveća uživanja u Džennetu koja će imati njegovi stanovnici bit će zbog onoga što su radili na ovome svijetu.
Ovaj svijet je kuća namaza, posta, sadake i natjecanja u obavljanju svih vrsta dobročinstava; kao što Allah kaže stanovnicima Dženneta:
" Jedite i pijte radosni, za ono što ste u danima minulim zaradili !"
(Al-Haqqa, 24)
tj. zbog onoga što su zaradili na dunjaluku.