subota, 5. siječnja 2013.

Ko su uzori žene muslimanke ?

Muslimanka i mediji


Danas živimo u vremenu mas-medija koji svojom moćnom mašinerijom pokušavaju da kreiraju ''stvarnost'' i relativno jednoobrazan način percipiranja pojava koje se dešavaju oko nas. Pod njihovim uticajem se mnoga mjerila mijenjaju ili se stvaraju nova, a ono što je nekada bilo dobro i primjerno danas može biti shvatano potpuno drugačije

 

Piše: Muamer Gondžo

 

Ljudi koji nisu dovoljno oprezni veoma lahko mogu upasti u zamku medija i time postati poput robota koji bivaju programirani od strane nekog drugog. Sve to je naša stvarnost i svako se može uvjeriti da je moguće konstantnom propagandom kod čovjeka, u našem slučaju Bošnjaka, od dojučerašnjih smrtnih neprijatelja napraviti izuzetno dobre komšije koji su eto slučajno u prošlosti malo granatirali naše škole i bolnice. Međutim, rat sa svim strahotama koje nam je donio nije tema ovoga teksta. To je ipak samo jedan događaj iz koga su neki izvukli pouke dok drugi nisu.

 

Svijest na udaru medija

 

Prava tema je pitanje: ''Koliko je svijest jednog Allahovog roba otporna na sve pokušaje iskrivljenja islamskih mjerila i užasa od strane medija koji pokušavaju direktno uticati na njegov tok razmišljanja? Da li je muslimanu umjesto Halida ibn Velida uzor postao Rambo ili možda Roki? Da li jedna muslimanka zna više o životu Esmeralde ili neke druge servirane ''zvjezdice'' od života svojih majki Hadidže ili Aiše, r.a.?'' Ovo su pitanja koja treba da nas zabrinjavaju.

 

 Svakako da je propaganda Zapada itekako jaka i iz njena se je zagrljaja teško izvući, ali naš prevashodni cilj mora biti da islamska ideja u našim glavama ostane nepomućena. Da bi se moglo izbjeći ovoj propagandi svaki musliman mora da organizuje ili da se samostalno islamski obrazuje kako bi stekao spoznaju da Islam ima i da može ponuditi daleko bolje stvari  nego što će to Zapad ikada moći. Muslimanska djeca moraju da znaju za Alija ibn Ebi Taliba, Halida ibn Velida, Salahudina Ejubiju, Muhameda el-Fatiha i za druge junake Islama koji su za Allahovu vjeru svoju krv proljevali. Oni trebaju biti njihovi uzori, a za najbolji primjer treba da uzmu Muhammeda, s.a.v.s., koji nam je poslan kao najbolji uzor.

 

Žena je odgajateljica Ummeta

 

Međutim, ovaj tekst želim da posvetim našim sestrama zato što njima pripada veoma važan položaj u ovome Ummetu, a taj položaj je najbolje oslikao Omer, r.a., kada je rekao:  "Žene odgajaju polovinu društva u svom krilu, a same čine drugu polovinu.'' Veoma je važno da žena sačuva zdravu islamsku svijest, neukaljanu medijskim utjecajima, jer samo tako će ovaj Ummet moći da napreduje. Naše sestre moraju da znaju više o svojim prethodnicama koje su svojom vjerom, radom, znanjem i istrajnošcu zaslužile da njihova imena budu spominjana do Sudnjega dana, a Allahova nagrada je još vrednija. One treba da im budu uzor u ibadetima, odnosu prema suprugu, djeci i njihovim sestrama. Zbog toga želim da spomenem neke svijetle primjere kako bih, ako ništa drugo, bar podsjetio na neke osobine žene muslimanke koja želi da se približi Allahu, s.v.t., svojim djelima.

 

Hadidža bint  Huvejlid

 

Prvi primjer je i prva muslimanka ovoga Ummeta, majka svih vjernika i vjernica, supruga Poslanika, s.a.v.s., Hadidža bint Huvejlid, r.a. Ona je živjela  sa Poslanikom, s.a.v.s., u jednom  od najtežih perioda njegovog života. Pokazala je izuzetno jak karakter i oštroumnost koji su se još više istakli njenim primanjem Islama. Te njene osobine, pored velike ljubavi prema Poslaniku, s.a.v.s., su joj obezbijedile posebno mjesto u njegovom srcu, a blago onome koga Poslanik, s.a.v.s., zavoli.

 

Jedan događaj vezan za nju je nebrojeno mnogo puta prepričavan u ovih 14 vijekova koji su protekli od njegovog dešavanja. Riječ je o trenucima prve objave koja je jako uzbudila i uplašila Poslanika, s.a.v.s., koji je sav usplahiren došao kući govoreći: "Pokrijte me! Pokrijte me!" Nakon što je Hadidži, r.a., ispričao šta mu se desilo dodao je: "Strahovao sam za sebe."

 

Na to mu ona reče: "Ne. Ne, tako mi Allaha, Allah te nikada neće osramotiti. Ti si čovjek koji posjećuje rodbinu, govori istinu, pazi sirotinju, nadoknadi izgubljeno, ugosti gosta i uvijek pomaže i ustrajava na istini." (Buhari)

 

U ovom trenutku je Hadidža, r.a., pokazala prave osobine supruge koja tješi svoga muža u momentima kada poklekne i kada se zabrine za svoju budućnost. Ove riječi, pune ubjeđenja i oštroumnosti, su donijele smiraj u Poslanikovo srce. Ona je znala da je njen suprug na Pravom putu koji je drag Allahu, dž.š., i da zbog toga, ma šta da se desi, on neće biti osramoćen.

 

Muškarac je taj koji izlazi vani kako bi stekao opskrbu za sebe i svoju porodicu. On je taj koji se bori protiv neprijatelja ako bude napadnuta islamska zemlja, ali taj isti muškarac mora da nađe smiraj kada se vrati u svoj dom. Mora da nađe osobu koja će ga poduprijeti u onome na čemu stoji i koja će stati uz njega kada ga svi napuste. Taj duševni smiraj i potpora su isto toliko važni kao i očuvanje časti, imetka i odgoja djece, i zbog toga muslimanka tome mora posvetiti svoju pažnju. Kaže Allah, s.v.t.: "... i jedan od dokaza Njegovih je to što za vas, od vrste vaše, stvara žene da se uz njih smirite, i što između vas uspostavlja ljubav i samilost; to su, zaista, pouke za ljude koji razmišljaju." ( Prijevod znacenja - Er-Rum, 21.)

 

Čvrsta muslimanka - čvrst ummet

 

Poznata poslovica kaže: "Iza svakog velikog čovjeka stoji velika žena," tj. da bi čovjek dosegao visok položaj i njegova žena mora biti takva da je u stanju da ga u tome pomaže. Muslimanski ummet je u svome napretku uveliko ovisan od toga kakve će biti njegove žene, tj. da li  će shvatiti svoju dužnost u tome procesu koji zahtijeva velike žrtve kako muškaraca tako i žena. Jedna pripadnica ovoga ummeta se ne smije zadovoljiti niskim interesima. Cilj njenog života mora biti prosperitet Islama i na tome putu ni jedna žrtva joj ne smije biti skupa.

 

Muslimanke su kroz historiju pokazivale svoju inteligenciju i oštroumnost u mnogim situacijama. Allah, dž.š., im je dao tu osobinu kao što ju je dao i nekim muškarcima, a On kaže: "On daruje znanje onome kome hoće, a onaj kome je znanje darovano- darovan je blagom neizmjernim. A shvatiti mogu samo oni koji su razumom obdareni." (Prijevod značenja - El-Bekare, 269.)

 

Zbog toga muslimanka ne smije dozvoliti da joj neko ono što je lijepo predstavlja ružnim, a upravo se tako Islam sa svojim propisima danas predstavlja. Ako bi dopustila da potpadne pod taj utjecaj to bi bila velika nezahvalnost na Allahovu blagodat.

 

Koliko je Ummu Seleme, r.a., naša majka, sa svojom oštroumnošću doprinijela uspostavljanju stabilnosti među muslimanima  vidimo iz događaja na Hudejbiji kada je Poslanik, s.a.v.s., naredio ashabima tri puta da zakolju kurbane na što se ni jedan nije pomakao. Ovo je teško palo Poslaniku, s.a.v.s., tako da je vidno uznemiren ušao kod Ummu Seleme, r.a.. Nije znao šta da radi, ali mu je ona dala rješenje za tu situaciju. Rekla mu je da izađe i da, nikome ništa ne govoreći, zakolje kurban i obrije kosu. Kada je to uradio svi su odmah skočili kako bi učinili isto.

 

Ovdje vidimo kako je Poslanik, s.a.v.s., poštovao mišljenje svojih žena koje su u tome bile ravnopravne sa muškarcima. Danas ja veoma malo žena koje razum, koji im je Allah, dž.š., podario, koriste kako bi odbranile Islam od napada nevjernika. Muslimanka mora razbiti mrak koji stvaraju nevjernici oko tzv. "ženskog pitanja" u Islamu. Ona je najpozvanija, a ujedno i najzaduženija, da odgovori na optužbe nevjernika koji napadaju Islam.

 

Esma, kćerka   Ebu Bekra

 

Također, moram da naglasim primjer muslimanke koja se istakla svojim imanom u brojnim situacijama. To je Esma, r.a., kćerka Ebu Bekra, r.a. Još kao djevojčica je pokazivala veliku hrabrost i ljubav prema vjeri. Ona je bila ta koja je donosila hranu i vijesti o Kurejšijama Poslaniku, s.a.v.s., i svome ocu koji su krenuli na hidžru u Medinu. Kada su je Kurejšije upitale za oca odgovorila je: "Ne znam gdje je." Taj odgovor je razgnjevio Ebu Džehla koji ju je žestoko ošamario. Iako još djevojčica strpljivo je i to podnijela na Allahovom putu. Udala se za Zubejra ibn Avvama, r.a., pod čijom sabljom su mnogi nevjernici skončali svoje živote. Rodila mu je mnogo djece i ta porodica je postala poznata po svojoj vjeri, istrajnosti i džihadu. Kada je zašla u duboku starost doživjela je još jedno iskušenje u svome životu. Bila je to smrt njenog sina Abdullaha ibn Zubejra, r.a. Svakako je veoma teško za svaku majku da doživi smrt svoga djeteta, i tako je bilo i sa Esmom, r.a., ali snaga vjere sa kojom je živjela čitav svoj život joj je pribavila trajno mjesto u historiji Islama.

 

Smrt je bolja sine !

 

Esma je jedne prilike rekla svome sinu: "Tako mi Allaha, sine, ti najbolje poznaješ sam sebe. Ako znaš da si na istini i da njoj pozivaš, pa nastavi sa istinom zato što su tvoji drugovi pali za nju... a ako si želio dunjaluk, pa ima li goreg roba od tebe! Upropastio si sebe i upropastio si i one koji su ubijeni sa tobom. A ako kažeš: "Bio sam na istini, pa kada su moji drugovi posustali oslabio sam," to nije čin slobodnih ljudi niti vjernika. Koliko će potrajati tvoj život na dunjaluku!? Smrt je bolja. Tako mi Allaha, udarac sabljom u ponosu je bolji od udarca bičem u poniženju!"

 

Ovakav stav jedne majke historija vjerovatno nije zabilježila. Jaka vjera joj je omogućila da tako rezonuje čak i kada je njeno dijete u pitanju. Esma, r.a., je bila svjesna kratkoće ovog dunjalučkog života na kome nema ništa tako privlačno poput ponosa koji čovjek okićen vjerom može nositi u svome srcu. Znala je da je smrt neizbježna i kao da je čula riječi šejha Abdele Azzama: "Smrt je samo jedna, pa neka bude na Allahovom putu."

 

Muslimanka današnjice

 

Koliko su današnje muslimanke spremne da žrtvuju svoje vrijeme ili imetke na Allahovom putu ? Nećemo govoriti o sinovima ili kćerima. Također, ovo se pitanje može uputiti i muškarcima ovog Ummeta. Današnja muslimanka ima veliki broj uzora u historiji Islama i ona ne treba satima sjediti ispred tv-ekrana gledajući prazne priče o životima izmišljenih ljudi koji opet sa svakom vrstom harama provode svoj lažni život. Od tih stvari čovjek nema koristi ni na jednom svijetu, a samo mu štetu mogu donijeti. Gledanje tih serija čovjeku stavlja u prvi plan život na dunjaluku i borbu da on proteče što ugodnije, dok je Ahiret nešto što i ne postoji za takve. Time čovjek gubi svijest da je on samo putnik na ovome svijetu sve više se  udaljavajući od Allaha, s.v.t..

Mali je broj onih koji slijede svoje islamske uzore u ovom teškom vremenu. Oni obično bivaju izopćeni iz društva koje ne poznaje vjeru i koje ne razumije takav način života. Zbog toga je i muslimanki veoma teško da se pridržava svih propisa vjere, ali sva ta iskušenja su premostiva ukoliko shvati da je bilo onih koji su još jače iskušavani i koji su ta iskušenja podnijeli, a njihova nagrada je kod Allaha, dž.š.