nedjelja, 9. lipnja 2013.

Da li je haram slušati muziku ?

PITANJE 116:

Es-Selamu alejkum!!

Da li je haram slušati muziku?

ODGOVOR 116:

Es-Selamu alejkum!

Da, slušanje muzike je haram.

Uzvišeni Allah u Kur'anu je zabranio muziku riječima: "Ima ljudi koji kupuju lehvel hadis, da bi neznajući (koliki je to grijeh) s Allahova puta odvodili." (Prijevod značenja Kur'ana, Lukman, 6.) Od Ebu el-Bekerija se prenosi da je rekao: "Upitan je Ibn-Mesud za ovaj ajet, pa je odgovorio: "Tako mi Onoga, osim kojeg drugog boga nema, (ovu zakletvu je ponovio tri puta), lehvel hadis to je muzika." (Taberi i Hakim). Ovu predaju vjerodostojnom smatraju imam Hakim, Zehebi i Ibn-Kajjim. Nema dvojbe da je Ibn-Mesud najučeniji ashab i da je najbolje poznavao komentare Allahovih ajeta. On se ne zaklinje Allahom osim kada je uistinu ubijeđen u ono što govori.

Od Seida Ibn-Džubejra se prenosi da je Ibn-Abbas za ajet: "Ima ljudi koji kupuju lehvel-hadis ..." rekao: "To je muzika." (Vjerodostojna predaja, Bejheki i Ibn-Ebi-Šejbe). Poznato je da je Ibn-Abbas tumač Kur'ana, kojeg je Poslanik, s.a.v.s., jedne prilike privio na svoje grudi i rekao: "Allahu moj poduči ga mudrosti (Sunnetu) i tumačenju Kur'ana. (Buhari i Muslim). Dakle, ovo je tumačenje citiranog ajeta od dva najučenija ashaba koji su prisustvovali spuštanju Objave.

Od oca Ebi-Zabijana se prenosi da je poznati ashab Džabir zaajet: "Ima ljudi koji kupuji lehvel-hadis..." rekao: "To je muzika i slušanje muzike." (Taberi).

Ibn-Omer, također, kaže: "lehvel-hadis, to je muzika." (Tefsir Kurtubija).

Brojni tabiini smatraju da se ovaj hadis odnosi na muziku, kao: Mudžahid, Ikrime, Ataa, Hasan el-Basri, Seid Ibn-Džubejr, Mekhul, Amr b. Šuajb i drugi. (Taberi, Ibn-Ebi-Hatim i Ibn-Kesir).

Imam el-Buhari bilježi u svome Sahihu od Ebi Musaa el-Ešarija da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Zaista će se pojaviti ljudi iz moga ummeta koji će dozvoljavati nemoral, svilu, alkohol i muzičke instrumente. Zadesit će ih strašna noć, Allah će brdo na njih strovaliti, a od nekih će načiniti izobličene majmune i svinje do Sudnjega dana." U predaji kod Ibn Madže stoji: "Pojavit će se ljudi iz moga ummeta koji će piti alkohol, nazivajući ga drugim imenima, a povrh njihovih glava bit će svirke (muzičkih instrumenta) i pjevačica. Allah će ih izobličiti,načinivši od njih majmune i svinje." (El-Buhari, str. 1218-1219, br. had. 5590, Ebu Davud, 2/762-763, br. had. 3407, Ibn Madže, 3/317, br. had. 3263, el-Bejheki u "El-kubra",10/373, br. had. 20988 i u "Eš-Šuab", 4/282, br. had. 5115, etTaberani u "El-kebir", 3/319-320, br. had. 3417, i u "Musneduš-Šamijjine", 1/334, br. had. 588, Ibnu Hibban u svome Sahihu, 15/154, br. had. 6754. Ibnu Ebi Šejbe, 8/107, br. had. 4810 i Ibn Asakir, 24/66, br. pog. 25.)

Složni su islamski učenjaci da su razvrat, svila (za muškarce) i alkohol zabranjeni. Uz ove najstrožije zabrane Poslanik, s.a.v.s., spominje i muzičke instrumente, koji imaju isti propis (hukm).Ovaj hadis je najjasniji i najispravniji dokaz iz Sunneta Poslanika da je muzika haram. ( Vidjeti: Fethul-bari, 11/181.)

Ibn Hadžer el-Askalani u komentaru ovoga hadisa navodi: "Ovo je opasna prijetnja onima koji budu odobravali ono što je Allah zabranjenim učinio, mijenjajući imena tim zabranjenim stvarima."

Ko želi opširnije o zabrani muzike neka pogleda knjigu: Stav islama o brijanju brade, pušenju i muzici.

Es-Selamu alejkum

odgovorio Mr. Safet Kuduzović (20.09.2004)