subota, 2. veljače 2013.

Adabi upotrebe misvaka (ili četkice za zube)

Islam vodi računa o zdravlju čovjeka, čistoći zubi i njihovom održavanju upotrebom misvaka (ili četkice za zube), jer time se postiže čistoća usta i zadovoljstvo Uzvišenog Allaha. U tom smislu su riječi Allahovog Poslanika sallAllahu alejhi ve sellem: "Misvak čisti usta i Gospodar je sa njim zadovoljan."[1]
          
Mustehab je upotrebljavati misvak u određenim vremenima, kao što je nakon buđenja iz sna, jer je jedna od mudrosti propisivanja upotrebe misvaka otklanjanje neprijatnih mirisa. Na ovo upućuje ono što se prenosi od Huzejfe radijallahu anhu da je rekao: "Kada se probudi iz sna, Vjerovjesnik sallAllahu alejhi ve sellem bi čistio usta misvakom."[2]
          
Propisano je upotrebljavati misvak, takođe, prilikom ulaska u kuću, a na to upućuje ono što se prenosi od Šurejha ibn Hania, rekao je: "Pitao sam Aišu radijallahu anha šta je Vjerovjesnik sallAllahu alejhi ve sellem prvo radio kada bi ušao u kuću? Odgovorila je: Čistio bi zube misvakom."[3]
         
I prije uzimanja abdesta i obavljanja namaza preporučuje se upotreba misvaka, jer je Allahov Poslanik sallAllahu alejhi ve sellem rekao: "Da neću otežati svom Ummetu, naredio bi im da upotrebljavaju misvak (čiste zube) prije svakog namaza"[4], a u predaji kod Ahmeda:" Naredio bi im da upotrebljavaju misvak (čiste zube) pri svakom uzimanju abdesta."[5]
          
Mustehab je da misvak bude od svježeg misvak-drveta, ili ono što ga mijenja od savremenih sredstava kao što je ručna ili električna četkica za zube.


[1]   Buharija, Knjiga o postu, poglavlje: Postač može upotrebljavati suhi i svježi misvak, broj 27.
[2]   Buharija, Knjiga o abdestu, Poglavlje o upotrebi misvaka, broj 245, i Muslim, Knjiga o čistoći, Poglavlje o upotrebi misvaka, broj 255.
[3]   Muslim, Knjiga o čistoći, Poglavlje o upotrebi misvaka, broj 253.
[4]   Buharija, Knjiga o postu, poglavlje: Postač može upotrebljavati suhi i svježi misvak, broj 27.
[5]   Buharija, Knjiga o postu, poglavlje: Postač može upotrebljavati suhi i svježi misvak, broj 1934, i Ahmed, u Musnedu onih koji su prenijeli mnogo hadisa, Musned Ebu Hurejre, broj 7335.