četvrtak, 28. veljače 2013.

Upozorenja na pogreške i nedostatke kod određenih postača !!!

Muhened Et-Tunisi

1. Ne donošenje nijjeta za obavezni post u toku noći ili pred zoru, jer je Allahov Poslanik s.a.v.s. je rekao: ”Ko ne zanijjeti post u toku noći njegov post ne vrijedi.” Bilježe Ebu Davud i Nesai.

2. Pretjerivanje i rasipanje u jelu i piću, jedenje sve dok se ne prejede što nije u skladu sa onim zbog čega je i propisan post. Također se u Kur’anu navodi strogo upozorenje i zabrana prejedanja, veli Uzvišeni Allah: ”Jedite i pijte ali ne pretjerujte, jer Allah ne voli one koji pretjeruju.” A’raf 31. Pa umjesto da potrošnja i izdaci za namirnice i hranu bude manja u ovom mjesecu, ona se udvostruči. Umjesto da manje jedu kako bi bili lakši i spremniji za povećani ibadet, vidimo mnoge kako su aktivniji za sofrom daveći se slanim i slatkim jelima nakon dugih sahata sustezanja od jela. Zaista ovakav običaj je kontradiktoran sunnetu i štetno djeluje našem organizmu, a ujedno i noćni namaz čini napornijim zbog prezasićenosti i pospanosti. Smanjite draga braćo i sestre, Allah vam se smilovao, mnogobrojne vrste jela, pića i slatkiša za vrijeme ovog mjeseca, prisjetite se svoje siromašne braće, prisjetite se siročadi i udovica vaše braće koji su živote dali za našu vjeru i domovinu: Koliki je samo broj njih koji nemaju šta jesti!? Novac koji bi potrošili za raznorazne slatkiše i deserte udijelite im kako bi sebi kupili hljeb.

3. Gubljenje skupocjenog ramazanskog vremena u igri, zabavi, ljenčarenju, spavanju, zabranjenim stvarima; kao što su gledanje nemoralnih filmova, slušanje ogavne muzike, prazne i beskorisne posjete - posebno ženska sijela u kojima se ruši autoritet i dostojanstvo drugih ogovaranjem, tračanjem, ismijavanjem itd. S druge strane primjećujemo podbačaj u činjenju dobrih djela, a posebno u obavljanju propisanih namaza u džamiji. Ovakvim ćemo reći sljedeće dok nam srca pucaju od tuge zbog toga: Gdje ste vi u odnosu na prve generacije muslimana koji su ogromnu većinu svog vremena provodili u pokornosti Allahu s.v.t., aktivirajući se u Ramazanu mnogo više nego u drugim mjesecima? Bojte se Allaha s.v.t. i znajte da ste odgovorni za svaku minutu svoga života i da ćete polagati račun Allahu s.v.t. za svaki momenat u što ste ga utrošili, u dobro ili u zlo. Allahov Poslanik s.a.v.s. je rekao: ”Čovjek se neće pomaći sa svoga mjesta na Sudnjem danu dok ne bude upitan za četiri stvari: životu u što ga je proveo, mladosti gdje ju je proveo, imetku kako ga je zaradio i u što ga je potrošio i znanju da li je po njemu radio.” Bilježi Taberani.

4. Veliki broj postača olahko shvata instituciju izdvajanja zekata koja im je naređena i koja je paralelna sa namazom i postom. To je treći rukn Islama i nema sumnje da oni koji je ne obavljaju stavljaju sebe u jednu veoma tešku i opasnu situaciju koja za sobom povlači tešku kaznu, kako kaže Allah s.v.t. u Kur’anu: ”Onima koji zlato i srebro gomilaju i ne troše ga na Allahovu putu, navijesti bolnu patnju na Dan kad se ono (zlato i srebro) u vatri džehennemskoj bude usijalo, pa se njime čela njihova i slabine njihove i leđa njihova budu žigosala. “Ovo je ono što ste za sebe zgrtali; iskusite zato kaznu za ono što ste gomilali!” Tevbe 34-35. Od Ebu Zerra r.a. se prenosi da je rekao: - Prišao sam Allahovom Poslaniku s.a.v.s. dok je sjedio naslonjen o Kabu, pa kada me je ugledao reče: ”Oni su gubitnici, tako mi Gospodara Kabe!” Upitah: - A ko su ti? Reče: ”Ogromna većina onih koji imaju bogastvo, osim onih koji udjeljuju od onoga što im je Allah s.v.t. dao i pomažu drugima, a malo je takvih. Neće biti nijedan vlasnik deva, krava ili bravčadi koji nije udijelio zekat na njih, a da na Sudnjem danu one neće doći najveće i najdeblje što mogu biti, pa će ga bosti svojim rogovima i gaziti papcima. Kada ga posljednja pregazi (tj. od njegova stada) ponovno će doći ona prva i to će trajati sve dok se završi sa presudom ljudima.” Muttefekun alejhi.

5. Neki postači, Allah s.v.t. ih uputio istini, ne vode mnogo računa o tome na kakav način će steći svoj imetak, zaboravljajući da ih Allah s.v.t. svakog momenta vidi i savršeno dobro zna šta rade. Veliki broj njih posluje sa kamatom, varaju ljude na različite načine, zakidaju na vagi i mjerenju, lažno se zaklinju i još mnoge druge nedozvoljene radnje prakticiraju. Zato njihova hrana, piće i odjeća većinom postaju haram, a njihov imetak sumnjivim, pa kako će im onda biti uslišane njihove dove? Od Ebu Hurejre r.a. se prenosi da je Allahov Poslanik s.a.v.s. rekao: ”Zaista je Uzvišeni Allah fin i ne prima osim fino, i zaista je Allah naredio vjernicima ono što je naredio poslanicima. Uzvišeni je rekao: ”O poslanici, jedite fine stvari i radite dobro.”[2] I Uzvišeni je rekao: ”O vjernici, jedite fine stvari kojima smo vas opskrbili.”[3] Zatim je spomenuo čovjeka koji je dugo putovao raščupane i prašnjave kose i koji je pružio ruke prema nebesima: ”O Gospodaru, o Gospodaru!.” A njegova hrana je haram, i piće haram, njegova odjeća je haram, hranio se haramom, pa kako će mu se odazvati!?” Bilježi Muslim. Ukoliko želiš da ti bude primljen tvoj post i tvoja dova neka tvoja hrana, piće i odjeća budu halal i dobro se pripazi brate muslimanu da ne postiš - sustežeš se od halala, a iftariš se haramom.

6. Mnogi ljudi se za vrijeme Ramazana sustežu od jela, pića i spolnog općenja, što je privremena zabrana, a istovremeno se ne sustežu od stvari koje su, u svojoj osnovi, haram za vrijeme Ramazana, kao i u svim drugim danima poput: ogovaranja, klevetanja, laži, lažnog svjedočenja, lažnog zaklinjanja, psovke, prevare, nepravde, neposlušnosti roditeljima, prekidanje rodbinskih odnosa, oholost, širenje fesada - nereda po zemlji, i još mnoge druge teoretske (govorne) i praktične zabrane koje ruše pravo značenje i mudrost posta. Allahov Poslanik s.a.v.s. je rekao: ”Ko ne napusti ružan govor i postupke po njemu, Allahu s.v.t. nije potrebno ni da napušta jelo i piće.” Bilježe Buhari i Ibn Huzejme.

Šejh Ibn Usejmin je rekao: ”Pod ružnim govorom se smatra svaki zabranjen govor: laž, ogovaranje, psovka i druge jezičke zabrane. A postupcima po ružnom govoru smatraju se sva zabranjena djela: fizički napad na drugoga, izdaja, prevara, otimačina, uzurpiranje tuđih prava itd. U to spada i slušanje svega što je zabranjeno kao: zabranjene pjesme i muzički instrumenti.” Allahov Poslanik s.a.v.s. je rekao: ”Nije post ustručavanje samo od jela i pića nego je post suzdržavanje od besmislica i sramnog govora.” Bilježe Hakim i Bejheki. Džabir r.a. je rekao: ”Ako postiš, neka posti tvoj sluh, vid i jezik od laži i drugih zabrana, ne nanosi zlo komšiji, budi smiren i dostojanstven, ne dozvoli da ti bude isti dan kojeg postiš kao onaj kojeg ne postiš.” Allahov Poslanik s.a.v.s. nas je posavjetovao i uputio da budemo strpljivi, staloženi i blagi kada postimo, kada je rekao: ”Kada neko od vas posti neka ne govori svašta, ne galami, ukoliko ga neko bude psovao ili maltretirao neka kaže: Ja sam postač!” Muttefekun alejhi.

7. Jedan od naopasnijih grijeha, kojem su nažalost podložni mnogi muslimani danas, jeste lijenost pri obavljanju propisanih namaza i izbjegavanje njihova obavljanja u džamijama tj. u džematu. Sa druge strane, vidimo ih kako veliku pažnju posvjećuju teravih -namazu i redovno ga obavljaju u džematu, pored toga što je on sunnet, a omalovažavaju farzove i vadžibe. To su šejtanske spletke protiv njih, a ujedno je to jedna od osobina munafikluka - licemjerstva, kako kaže Uzvišeni Allah: ”Munafici misle da će Allaha prevariti, i On će ih za varanje njihovo kazniti. Kada ustaju da namaz obave, lijeno se dižu, i samo zato da bi se pokazali pred svijetom, a Allaha gotovo da i ne spomenu.” Nisa’ 142. Allahov Poslanik s.a.v.s. je rekao: ”Ko čuje poziv za namaz, pa mu se ne odazove dolaskom u džamiju, takvom nije primljen namaz osim ako ima opravdan razlog.” Bilježe Darekutni i Ibn Madže. Slijepac je došao kod Allahovog Poslanika s.a.v.s. i rekao mu: ”O Allahov Poslaniče, moja kuća je daleko od mesdžida i nemam vodiča koji bi mi pomogao u dolasku, imam li ja olakšicu da namaz obavljam u svojoj kući? On mu reče: ”Čuješ li poziv za namaz? Odgovori: - Da. On mu reče: “Onda se odazovi tom pozivu!” Bilježi Muslim. Poznati ashab Abdullah ibn Mes’ud r.a. je rekao: ”Zaista od nas niko nije izostajao na namaz u džematu osim munafik poznat po svom licemjerstvu ili bolesnik.” Bilježi Muslim. Ako je ovakvo stanje onih koji izostavljaju namaz u džematu kakvo je tek onda stanje onih koji poste, a ne obavljaju osim neke propisane namaze? A šta je tek sa onima koji poste, a ne klanjaju nikako? Nema sumnje da njima prijeti velika opasnost, jer vjeruju u jedan dio Kur’ana, a niječu drugi dio. Uzvišeni Allah njima i onima koji su im slični poručuje: ”Kako to da u jedan dio Knjige vjerujete, a drugi odbacujete?! Onoga od vas koji čini tako stići će na ovom svijetu poniženje, a na Sudnjem danu biće stavljen na muke najteže. - A Allah motri na ono što radite.” Bekare 85. Vijeće za izdavanje fetvi u zemlji dva harema (Saudijskoj Arabiji), na pitanje: šta je sa onima koji poste, a ne klanjaju, i ko takvima kaže: ne posti, jer ko ne klanja nema potrebe ni da posti, odgovorilo je: “Ko je obavezan da klanja namaz, pa ga svjesno ne klanja smatrajući da to nije farz, on se smatra kafirom po mišljenju sve islamske uleme. Ko ne klanja iz lijenosti i nemarnosti smatra se kafirom po ispravnom mišljenju učenjaka (ovo mišljenje potvrđuju mnogi šerijatski tekstovi iz Kur’ana i Sunneta - neke od njih ćemo kasnije navesti, ako Allah s.v.t. da). Ako se osoba smatra kafirom u tom slučaju će mu propasti i post i svi drugi ibadeti, shodno kur’anskim riječima: ”A ako su oni druge Njemu ravnim smatrali, sigurno će im propasti ono što činili .” En’am 88. Međutim, sve to nije razlog da mu se zabrani post, koji ga može približiti istinskoj vjeri, obavljanju namaza i iskrenoj tevbi.”

8. Jedan od velikih grijeha je i: odlazak velikog broja žena koje poste u džamije da obavljaju teravih - namaz, a one su našminkane, namirisane, čak neke od njih od svoje kuće do mesdžida izlaze otkrivene i svakakve odjeće i kada htjednu da uđu u džamiju onda stave mahrame na glave. Takvima ćemo reći sljedeće:

Prvo: Mesdžidi i džamije su Allahove s.v.t. kuće za pokornost Stvoritelju i ibadet, a nisu to hoteli niti sale za zabave.

Drugo: Ovakav način vašeg izlaska je smutnja i fitnet za muškarce i širenje zla i nereda u muslimanskom društvu. Allahov Poslanik s.a.v.s. je rekao: ”Svaka žena koja se namiriše, pa takva izađe među ljude da bi osjetili njen miris, ona je bludnica i svako oko koje u nju pogleda čini blud.” Bilježe Ahmed i Tirmizi.

Sestro muslimanko, islamska ulema je rekla: ”Ako je obaveznost posta spomenuta na samo jednom mjestu u Kur’anu i to 183-184 ajetu sure Bekare, zaista je obaveznost pokrivanja spomenuta na nekoliko mjesta u Kur’anu, kao što su: 30, 31 i 60 ajet sure Nur, 32, 33, 53, i 59 ajet sure Ahzab. Onaj koji ti je propisao obaveznost posta u Ramazanu, a to je Allah s.v.t., isti On je naredio obaveznost tvog pokrivanja i oblačenja u skladu sa šerijatskm propisima. Zašto si mu onda pokorna u naredbi posta, a nepokorna u naredbi hidžaba.?

Treće: Jedna od najtežih stvari za ljudsku psihu je kontradiktornost i naj jači dokaz za uspjeh svakog pojedinca je usklađenost između njegove teorije i prakse, tj. njegovih ubjeđenja i postupaka. Moje pitanje takvim ženama glasi: Da li se osjećate smirenim kada u jedno te isto vrijeme činite pokornost i grijeh? Neka od vas odlazi u džamiju da zaradi sevap klanjanjem teravih – namaza, koji je mustehab, a ona u isto vrijeme čini veliki grijeh kojim krši jasne propise i naredbe Allaha s.v.t. i Njegova Poslanika s.a.v.s. o pokrivanju i nerazgoličavanju.

Četvrto: Sve stvari koje smo prije naveli vezano za spajanje između posta i grijeha, one se u potpunosti mogu primjeniti i na muslimanke koje se ne oblače u skladu sa šerijatskim propisima.

9. Od pogrešaka koje prave žene su i:

a) Ne popunjavanje i ne zbijanje njihovih safova prilikom namaza u džematu. One su dužne da popunjavaju saf po saf, da ga dobro zbiju tako da su prislonjena ramena jedne uz druge i stopalo uz stopalo svoje sestre. Kada primjeti da je saf nepotpun i prekinut ona će ga popuniti i spojiti. Safovi žena moraju biti potpuno isti kao i safovi muškaraca, jer su naredbe o upotpunjavanju i ispravljanju safova te popunjavanju njihovih praznina općenite.

b) Provođenje vremena između namaskih rekata u razgovoru o dunjalučkim interesima.

c) Dovođenje male djece sa sobom na namaz, što prouzrokuje galamu, plač i nered u džamiji i tako kvare pravi ambijent odvraćajući pažnju klanjača. Njima je preče da klanjaju u svojim kućama ukoliko imaju malu djecu, jer je Allahov Poslanik r rekao: ”Ne zabranjujte Allahovim robinjama - ženama da idu u džamije, a klanjanje u kućama je bolje za njih.” Bilježe Ahmed i Muslim.

d) Ubjeđenje nekih od njih da nije ispravan post ženi koja je imala hajz (menstrualni ciklus) ili nifas (čiščenje poslije porođaja), pa joj je prošao, osim kada se okupa. Pa ukoliko bi nastupila zora, a ona se nije okupala, ne bi postila taj dan. Ovo je očita pogreška i zato treba kada’ - napostiti dan za dan. Na ženama je dužnost da zanijete post iako se okupaju poslije zore, i njihov post je ispravan.

e) Prekinuti post prilikom osjećaja da joj je potekla krv pri hajzu bez jasnog osvjedočenja toga. Ovo nije ispravno, jer žena koja osjeti početak krvarenja, a to ne vidi sve do poslije zalaska sunca, njen post je ispravan i potpun za taj dan.

f) Olahko dopuštanje nekih žena svojim supružnicima da u Ramazanskim danima imaju seksualni odnos, a to je strogo zabranjeno i njoj i njemu. Žena je dužna da na svaki mogući način odvrati svog čovjeka od raspaljivanja strasti, da ga posavjetuje, zaplaši Allahovom s.v.t. kaznom, da ga ne posluša u tome, jer nije dužna da se pokorava ni jednom stvorenju, pa ni svome mužu kada se radi o griješenju prema Stvoritelju. Pa ukoliko ona pristane na odnos, bez jasne prisile, svako od njih za kaznu treba da učini kefaret - a to je oslobađanje roba, a ako to nije u mogućnosti onda postiti uzastopce 60 dana, a ako i to ne može, onda nahraniti 60 siromaha.

g) Neke sestre ostavljaju činjenje svih dobrih djela kada im nastupi hajz ili nifas, misleći da je njihov propis isti kao i za namaz i post.

h) Sa druge strane nalazimo neke neznalice koje nastavljaju post i pored hajza. Ovo je strogo zabranjeno i one su obavezne prekinuti post kada im nastupi hajz, odazivajući se time naredbi Uzvišenog Allaha i Njegova Poslanika s.a.v.s.

l. Zabranjeno miješanje djevojaka sa muškarcima koji im nisu mahremi, poslije obavljenog teravih - namaza sa ciljem druženja, zbližavanja i prijateljstva, smatrajući da su njihova srca čista i sačuvana od šejtanskog uticaja. A Allahov Poslanik s.a.v.s. je rekao: ”Neka se nikako čovjek ne osami sa drugom ženom, jer je šejtan treći uz njih.” Bilježi Ahmed. Allahov Poslanik s.a.v.s. je, također, rekao: ”Bolje je bilo kome od vas da bude uboden željeznom iglom u glavu, nego da dodirne ženu koja mu nije halal.” Bilježe Taberani i Bejheki. Allahov Poslanik s.a.v.s. je, također, rekao: ”Nikako ne ulazite među žene!” Jedan od ensarija reče: - O Allahov Poslaniče, a šta je sa muževim bratom (i ostalim njegovim rođacima)? On reče: ”Njegovo približavanje bratovoj ženi je smrt.” Muttefekun alejhi.

Važno upozorenje: Šerijatsko značenje riječi “muškarac-stranac” jeste muškarac koji joj nije mahrem ili muž. Svi ostali su za nju stranci. Ženini mahremi su: otac, djed i uzlazna linija, sin, unuk i silazna linija, brat i njegovi sinovi, sinovi njenih sestara, otac njenog čovjeka - svekar, sinovi njenog čovjeka, muž njene kćeri - zet, amidža i dajdža. Svi drugi muškarci koji nisu ovdje spomenuti, nije dozvoljeno da se pred njima otkriva, niti da se osamljuje sa njima makar oni bili i bliža familija poput: amidžića, tetića, dajdžića, a šta je tek sa daljom rodbinom i onima koji nisu nikakva rodbina.?

10. Određeni broj ljudi posti iz licemjesrtva, radi trenutnog trenda, običaja ili sredine koja ga okružuje, tražimo zaštitu Allahovu s.v.t. od toga, a ne rade to sa ciljem približavanja svome Gospodaru i nadajući se Njegovoj milosti i nagradi. Nema sumnje da ovakve osobe za svoj post neće imati nikakvu nagradu nego će biti kažnjeni, jer je njihov nijjet neispravan, a opće šerijatsko pravilo glasi: Ako je nijjet neispravan i djelo je neispravno. Allahov Poslanik s.a.v.s. je rekao: ”Najviše zbog čega se za vas plašim jeste mali širk. Rekoše: - A šta je to mali širk, o Allahov Poslaniče? Reče: - Licemjerstvo. Reći će Uzvišeni Allah takvima na Dan obračuna: - Idite onima radi kojih ste činili svoja djela, pa gledajte da li ćete kod njih naći nagradu za ono što ste radili?” Bilježe Ahmed i Bejheki, i rekao je Allahov Poslanik s.a.v.s.: ”Veliki broj postača od svog posta neće imati ništa drugo do gladi i žeđi!” Bilježe Hakim i Ibn Huzejme. Na nama je draga braćo i sestre, ukoliko želimo steći veliku nagradu i sevape za post, da se bojimo Allaha s.v.t., da stalno kontroliramo svoj nijjet, da uložimo sav svoj trud i napore u cilju eliminsanja svih nepravilnosti i nedostataka koji mogu umanjiti vrijednost našeg posta ili ga učiniti neispravnim. Također, na nama je da na najbolji i najadekvatniji način iskoristimo skupocjeno vrijeme ovog mubarek mjeseca.

_______________________________________________________

[2] Mu’minun 51

[3] Bekare 172