subota, 1. lipnja 2013.

Propis za onoga koji se u zaboravu samozadovoljio u toku posta?

Pitanje br. 127
 
Kakav je propis za onoga koji se u zaboravu samozadovoljio u toku posta?
 
 Odgovor br. 127
 
Ukoliko čovjek iz zaborava masturbira u danu ramazana, post mu je ispravan, s time da je obavezan trenutno prekinuti kada se sjeti. Inače, da bi stvari koje kvare post, pokvarile post moraju se ispuniti tri uvjeta:

1. Znanje da neka od tih stvari kvari post i znanje da je nastupilo vrijeme iftara.

Dokaz za prvo su riječi Allaha, dželle šenuhu: "Gospodaru naš, nemoj nas kažnjavati za ono što iz zaborava i pogreške uradimo". (El-Bekare, 286). U hadisu kojeg bilježi Muslim se navodi da je Allah, dželle šnuhu, rekao: "Uslišio sam vašu dovu". Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nije naredio Adiju ibn Hatimu da naposti dane koje je pogrešno postio, zbog pogrešnog razumjevanja riječi Allaha, dželle šenuhu: "… jedite i pijte sve do zore, dok ne budete mogli razlikovati bijelu od crne niti… " (El-Bekare, 187).
Dokaz da se poznavanje vremena u kojem nastupa iftar, uzima u obzir pri donošenju suda o ispravnosti (neispravnosti) posta, je slučaj koji se dogodio u vrijeme Poslanika, sallallahu alejhi ve selleme, a kojeg prenosi Esma, kćerka Ebu Bekra, radijallahu anha. Naime, Esma, radijallahu anha, spominje da je jedna grupa ashaba u kojoj se ona nalazila, iftarila, u oblačnom danu, misleći da je zašlo sunce. Samo što su iftarili ukazalo se sunce. U ovoj predaji se ne spominje da im je Poslanik, sallallahu alejhi ve selleme, naredio napaštanje tog dana.

2. Svjesno činjenje neke od stvari koja kvari post

Onaj ko iz zaborava uradi nešto što kvari post, obavezan je prekinuti tu stvar onog trenutka kada se sjeti i njegov post je ispravan. Dokaz za to su riječi Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: "Postač koji bude jeo ili pio iz zaborava, nastaviće postiti - Allah, dželle šenuhu ga je time napojio i nahranio"; a u drugoj predaji istog hadisa se kaže: "Ko se iftari u toku nekog od ramazanskih dana, iz zaborava, post mu je ispravan i nije obavezan ndoknaditi taj dan." (Hadis su zabilježili Buharija, Muslim i Hakim)

3. Namjerno ili svojevoljno činjenje stvari koja kvari post

Dokaz za to su riječi Allaha, dželle šenuhu: "Onoga ko zaniječe Allaha, nakon što je u Njega vjerovao i otvori svoje srce nevjerstvu – osim onoga ko na to bude prisiljen, a srce mu bude zadovoljno vjerovanjem - čeka Allahova srdžba i žestoka kazna." (En-Nahl, 106). Kaže šejh Muhammed ibn Salih el-Usejmin: "Ako se čovjek oslobađa sankcije za izgovoranje riječi nevjerstva pod prisilom, nije teško zaključiti da se oslobađa sankcije za stvari koje se ne mogu uporediti sa nevjerstvom." (Pogledaj: "Fetava ramadan", 2/428). U prilog navedenoj tvrdnji idu i riječi Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: "Allah, dželle šenuhu, je oprostio mome ummetu ono što on iz pogreške, zaborava i pod prisilom učini." Post nije pokvaren osobi koja bude prisiljena da učini nešto što kvari post, osobi koja bez svoje volje proguta prašinu, osobi koja polucira u snu i sl. 

To je što se tiče posta, a što se tiče samozadovoljavanja ono je zabranjeno, osim u slučaju da se čovjek boji zapadanja u zinaluk. Dokaz zabrane su riječi Allaha, dželle šenuhu: "i oni koji svoja stidna mjesta čuvaju. Osim od žena svojih i onih koje su u vlasništvu njihovom. Oni koji budu željeli više od toga, uistinu su nasilnici." (El-Mu'minun, 5-7). Allah najbolje zna.

Dipl. isl. pravnik - Semir Imamović - islambih.org 2000.-2001. god.