subota, 1. lipnja 2013.

Da li su tablete za smirenje dozvoljene ?

 Pitanje br. 149
 
Esselamu alejkum. Želio bih da pitam da li su tablete za smirenje dozvoljene, ako čovjek pati od depresije i postoji li lijek za to u Kur'anu i sunnetu? Da li vi znate nekog psihijatra koji prakticira islam? Ako znate možete li mi poslati njegov mail ili broj telefona da stupim s njim u kontakt? Provjerio sam džinski uticaj i nije to u pitanju. Allah vas nagradio. Molio bih vas da mi što prije odgovorite.
 
 Odgovor br. 149
 
a) Ako tablete za smirenje sadrže određeni procenat alkohola ili droge, nije ih dozvoljeno koristiti protiv depresije, osim da bude ugrožen čovjekov život ili pamet, tada se radi o prinudi i u prinudi je dozvoljeno činiti ono što nije dozvoljeno činiti u normalnom okolnostima. Predpostavimo li da u tim tabletama nema alkohola ili droge, dozvoljeno je njihovo korištenje i to spada u propisano liječenje. A Allah najbolje zna.

b) U Kura'nu i sunnetu postoji lijek protiv depresije i zabrinutosti. Taj lijek možemo podijeliti u dvije vrste:

1. Opći lijek

Pod tim podrazumijevamo: čitanje Kur'ana i ustrajavanje u tome (Kaže Allah, dželle šanuhu: «Dolazi vam savjet od vašeg Gospodara i lijek za ono što je u prsima vašim...»); spominjanje Allaha (Kaže Allah, dželle šanuhu: «Zar ne, spominjanjem Allaha smiruju se srca»)

2. Poseban lijek

Pod tim podrazumijevamo: učenje dove protiv tuge i zabrinutosti koja glasi (Allahumme inni abduke ibnu abdike, ibnu emetike, nasijjeti bi jedike, madin fijje hukmuke, adli fijje kadauke, es'eluke bi kulli ismin huve leke semmejte bihi nefseke ev enzeltehu fi kitabike, ev allemte bihi eheden min halkike ev iste'serte bihi fi ilmil gajbi indeke en tedž'alel kur'ane rebia kalbi, ve zehabe hemmi, ve dželae huzni.» Prijevod: «Gospodaru moj! Ja sam Tvoj rob, sin Tvoga roba i sin Tvoje robinje. Moj perčin je u Tvojoj ruci. Nadamnom se sprovodi Tvoja odredba i Tvoja odredba prema meni je pravedna. Molim te svakim Tvojim imenom, kojim si Sebe nazvao, ili si ga objavio u Svojoj knjizi, ili si njemu podučio nekog od svojih stvorenja, ili si ga skrio kod Sebe, da učiniš Kur'an proljećem moga srca, otjerivačem moje brige i razgaliteljem moje tuge.»; dova koju je učio Junus alejhi selam u utrobi kita: «La ilahe illa ente subhaneke inni kuntu mine-z-zalimin.» Prijevod: «Nema Boga osim Tebe, slavljen neka si Ti, uistinu sam bio od onih koji su nasilje prema sebi učinili.» Rekao je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: «Ni jedan čovjek kojeg je pogodila kakva nedaća ili nevolja nije molio Allaha dovom Zu-n-nuna (Junusa), a da mu se On nije odzvao.»

c) Ne znam lično ni jednog psihijatra koji prakticira islam, što ne znači da nema takvih. Raspitajte se u Bosni, sigurno ćete naći.

Dipl. isl. pravnik - Semir Imamović - islambih.org 2000.-2001. god.