petak, 1. veljače 2013.

Vješanje Kur'anskih ajeta (amajlija, zapisa) o vrat radi zaštite?



Nije dozvoljeno po ispravnom stavu uleme da se piše Kur'an na oblik knjige, amajlije ili zapisa te stavljanje istoga oko vrata radi zaštite, jer Kur'an nije spušten zbog toga nego je za spušten s ciljem da se uči i razmišlja o njemu, te da se uzimaju poruke i pouke, a onoga koga nešto zadesi, on se može da liječi Kur'anom jer kaže Allah:

"Mi objavljujemo u Kur'anu ono što je lijek i milost vjernicima, a nevjernicima on samo povećava propast."

Samo pisanje Kur'ana u obliku zapisa ili amajlija nema praksu u šerijatu te nije dozvoljeno da se to radi, ako ni stavljanje na bolesnu osobu jer se tim postupkom ulazi u mnogo sporni i nedozvoljeni radnji kao što je ulazak u wc-ove ili kupatila te druga nečista mjesta, ovo s jedne strane a s druge strane to biva otvaranje puta ka Širku što je u šerijatu zabranjeno po pravilu:

Sve ono što vodi u HARAM i ono je samo HARAM (zabranjeno). Kada bi se otvorila vrata pisanja ovih stvari, gdje bi bio kraj? Nema sumnje da se ne bi na tome stalno nego baš naprotiv pisalo bi se sve i svašta od Kur'anski ajeta do fraza i rečenica koje su od stvari širka. Ovo već možemo da vidimo u našoj stvarnosti da su se mnogi ljudi okrenuli ka to me,jedni iz materijalne koristi  a drugi u potrazi za lijekom, tako da je obavezno da se vrata ovih stvari drže zatvorena i da se nad njima bdije. Samo pisanje i nošenje Kur'anski ajet je tema kod učenjaka u kojoj su se razišli a ispravni stav da se toga treba klonuti.

2.Pisanje Kur'anski ajeta te stavljanje istih o vrat

Prenosi se od Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem da je rekao: "Doista su rukja, amajlije i čaranje ŠIRK." Ahmed

Od Ukbe Ibn Amira radijjallahu anhu se prenosi da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem rekao:

"Ko bude okačio amajliju (hamajliju, zapis) on je počinio Širk. "  I na ovu temu je jako mnogo hadisa.

Pod hamajlijama (amajlijama) se podrazumijeva sve ono što se okači na (djecu ili čovjeka) s namjerom sprečavanja od uroka, džina, ili neke druge bolesti i nedaće. Neki ljudi to nazivaju drugim imenima kao što su amuleti ili zapisi koji se prave s ciljem povećanja ljubavi muža prema ženi ili obrnuto. 

Ovi zapisi se dijele na dvije vrste:

a) Ono što bude od Šejtanskih imena, njihova veličanja te crtanje Šejtanskih znakova i simbola… i ova vrsta hamajlija je HARAM odnosno ona je od MALOGA ŠIRKA po mnoštvu dokaza koji upućuju na to. Ukoliko bih čovjek okačio hamajliju koja je od Šejtanski znakova i sporni stvari on je time počinio MALI ŠIRK, no nerijetko ovaj mali širk pređe na stepen VELIKOG ŠIRKA, kao da je osoba koja je okačila amulet ubijeđena da taj amulet sam po sebi štiti ga ili mu donosi kakvu dobit u ovom slušaju čovjek biva MUŠRIK jer je Allahu pripisao druga u Njemu samo svojstvenim osobinama. Svima nama je poznato da ukoliko čovjek počini VELIKI ŠIRK on time izlazi iz kruga ISLAMA. Rekao je Allah Uzvišeni:
 
 "Allah neće oprostiti da Mu se neko drugi smatra ravnim, a oprosti će manje grijehove od toga, kome On hoće. A onaj ko drugog smatra Allahu ravnim čini, izmišljajući laž, grijeh veliki."

b) Ono što se vješa od Kur'anskih ajeta,dova Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem i sve ono što je slično tome. Po pitanju ove vrste hamajlija razišli su se učenjaci: Jedni kažu da je to dozvoljeno, dokazujući to općenitim hadisom o dozvoli učenja Rukje (jer je rukja od iste vrste); dok pak drugi kažu da je to Haram (zabranjeno) dokazujući to hadisom koji je općenit o zabrani hamajlija, zapisa, amuleta te da su to stvari od Širka, a da bi nešto od toga bilo izdvojeno mora da bude jasan šerijatski tekst koji tu stvar stavlja na stepen dozvoljene.

Rukja,odnosno njeno učenje je dozvoljeno shodno hadisu Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem sve dok ta rukje bude učena na način koji je prenesen nama, te da bude na jasnom jeziku (da se razumije njeno značenje) i da se osoba koja se liječi upozori i da zna da izlječenje ne dolazi od te rukje nego da je ono isključivo od Allaha. A dokaz za ovo su riječi Mustafe sallallahu alejhi ve sellem gdje kaže:

"Nema smetnje za onu rukju koja nije širk."

Sam Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem je učio rukju te je rekao:"Nema rukje osim protiv uroka ili zavisti."

3.Stavljanje (vješanje, nošenje) hamajlija 

Hamajlije koje ljudi nose i prave dijele se u dvije vrste:

a) Hamajlije koje nisu Kur'anski ajeti ili dove prenesene od Poslanika sallallahu alejhi ve sellem
b) Hamajlije koje su Kur'anski ajeti ili dove ili zikrovi,i po ovoj grupi hamajlija podijelio se Selef (učenjaci) na dva stava:

-  Nije dozvoljeno nošenje hamajlija i ako su dijelovi Kur'ana. Stav Ibn Mesuda, Ibn Abbasa, Huzejfe, Ukbe Ibn Amira, te stav većine tabina je zabrana nošenja istih na osnovu riječi Allahova poslanika sallallahu alejhi ve sellem: "Doista je rukja, hamajlije i čaranje Širk".

Komentirajući ovaj hadis rekao je šejh Abdurahman Ibn Hasan Ali Šejh Allah mu se smilovao,ovaj stav je ispravan iz 3 razloga:

1.Općenita zabrana nošenja hamajlija iz koje ništa nije izdvojeno
2. Zatvaranje svih puteva koji vode ka tome,a što bi moglo da dovede do širka
3. Onaj ko stavi hamajliju koja ja napisana od Kur'anski ajeta nema sumnje da će upasti u sporne stvari kao što su ulazak na mjesta koja ne priliče za unošenje Kur'an-a

-   Drugi kažu da je dozvoljeno nošenje hamajlija koji su napisani od dijelova Kur'an-a dokazujući to riječima Abudllaha ibn Amra Ibn Asa, a to je ono što se razumije iz riječi Ajiše radijjallahu anha. No ovaj hadis je ocijenio neispravnim šejh Ibn Baz rahimehullahu.

Kada govorimo o hamajlijama koje nisu dijelovi Kur'an-a kao što su: crteži, kipovi(figurice) te neke dlake (od vuka ili sl.) nije dozvoljeno da se nosi niti stavlja na insana radeći po riječima Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem: "Ko stavi hamajliju (okači) učinio je širk."

4.Spoj između hadisa o dozvoli i zabrani Rukje

Rukja koja je zabranjena jeste ona u kojoj se nalazi nešto od stvari širka ili uzimanje za oslonac nešto drugo mimo Allaha (Tevesul) ili riječi koje su nepoznate a koje neki koriste tokom rukje.

Definicija ispravne (dozvoljene) rukje bilo bi sve ono što je suprotno gore navedenom,da se uče Kur'anski ajeti ili da budu učene dove i sve ono što je ispravnim putem došlo do nas. Rekao je Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem: "Nema smetnje za rukju sve dok nije širk."

"Ko može da pomogne (koristi) svome bratu neka to uradi." Muslim kao i riječi Mustafe: " Nema rukje osim protiv uroka ili zavisiti." Komentirajući ovaj hadis učenjaci su rekli da nema bolje,efikasnije i potrebnije rukje osim protiv uroka ili zavisiti.

Bilježi se da je sam Allahov poslanik učio rukju te damu je učena rukja (kada je bio opsihren rukju mu je učio Džibril alejhi selam)
Stavljanje odnosno zapisivanje rukje i vješanje iste na bolesnika nije dozvoljeno,ovaj vid rukje zove se "Svezana Rukja" te u nju spadaju hamajlije, zapisi, amuleti i sve drugo što je Muharem (zabranjeno).

5.Učenje Kur'an-a na Zem-Zem vodu

Bilježi se da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem pio zem-zem te preporučio ashabima svojim da je piju riječima:

حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ ثَابِتٍ حَدَّثَنِي عَبْدُ اللَّهِ بْنُ الْمُؤَمَّلِ عَنْ أَبِي الزُّبَيْرِ عَنْ جَابِرٍ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ :"مَاءُ زَمْزَمَ لِمَا شُرِبَ لَهُ."

"Voda Zem-Zem je za ono za šta se pije (nijjeti)" Ahmed, 23/140.

Od Ibn Abbasa radijjallahu anhu se prenosi da je rekao,rekao je Allahov poslanik sallallahu alejhi ve sellem:

حدثنا علي بن حمشاد العدل ثنا أبو عبد الله محمد بن هشام المروزي ثنا محمد بن حبيب الجارودي ثنا سفيان بن عيينة عن ابن أبي نجيح عن مجاهد عن ابن عباس رضي الله عنهما قال : قال رسول الله صلى الله عليه و سلم :"ماء زمزم لما شرب له فإن شربته تستشفى به شفاك الله و إن شربته مستعيذا به شفاك الله و إن شربته مستعيذا عاذك الله و إن شربته ليقطع ظمأك قطعه قال و كان ابن عباس إذا شرب ماء زمزم قال:اللهم أسألك علما نافعا و رزقا واسعا و شفاء من كل داء."

"Voda Zem-Zem je za ono za šta se pije, pa ako je piješ da se izliječiš-Allah će te izliječiti,ako je piješ da se zasitiš Allah ćete učiniti sitim, ako je piješ da prekineš žeđ Allah će te napojiti njome (prekinuti žeđ)…" Hakim, 6/146.

Nije zabilježeno da je Allahov poslanik sallallahu alejhi ve sellem učio Kur'an na vodu Zem-Zem, niti neko od njegovi ashaba radijjallahu anhum, niti su radili nešto drugo mimo navedenog u prethodnim hadisima a oni su najpreči da rade nešto što je dozvoljeno od šerijata.

___________________________________________________