petak, 1. veljače 2013.

Učenje Kur'an-a za umrle ?

1.Učenje Kur'ana za umrle

Ovo djelo i slična njemu nemaju nikakvu osnovu u Islamu niti su bila praksa ashaba Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem niti nekoga od ispravni prethodnika. Naprotiv zapretio je Allahov poslanik sallallahu alejhi ve sellem onima koji postupaju drugačije naređenom:

 وَحَدَّثَنَا إِسْحَاقُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ وَعَبْدُ بْنُ حُمَيْدٍ جَمِيعًا عَنْ أَبِى عَامِرٍ قَالَ عَبْدٌ حَدَّثَنَا عَبْدُ الْمَلِكِ بْنُ عَمْرٍو حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ جَعْفَرٍ الزُّهْرِىُّ عَنْ سَعْدِ بْنِ إِبْرَاهِيمَ قَالَ سَأَلْتُ الْقَاسِمَ بْنَ مُحَمَّدٍ عَنْ رَجُلٍ لَهُ ثَلاَثَةُ مَسَاكِنَ فَأَوْصَى بِثُلُثِ كُلِّ مَسْكَنٍ مِنْهَا قَالَ يُجْمَعُ ذَلِكَ كُلُّهُ فِى مَسْكَنٍ وَاحِدٍ ثُمَّ قَالَ أَخْبَرَتْنِى عَائِشَةُ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- قَالَ « مَنْ عَمِلَ عَمَلاً لَيْسَ عَلَيْهِ أَمْرُنَا فَهُوَ رَدٌّ ».

"Ko bude uradio neko djelo koje nije od naše stvari (vjere)to se odbija". Muslim  5/132.

U vjerodostojnoj zbirci hadisa koju bilježi imam Muslim prenosi se hadis od Džabira radijjallahu anhu da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem imao običaj da tokom hudbe kaže:

"A zatim, doista je najbolji govor Allahov govor a najbolja uputa-uputa Muhammeda sallallahu alejhi ve sellem. Najgore stvari su novotarije a svaka novotarija je ZABLUDA."Muslim te dodaje imam Nesai u svome sunenu sa ispravnim lancem prenosioca: "A svaka zabluda je u VATRI"


2.Učenje Fatihe za duše umrlih

Za učenje Fatihe umrlih nema nikakva dokaza u šerijatu da taj postupak upućuje na nešto što je dozvoljeno te se stoga i ne uči. Osnova u svakom ibadetu jeste da bude ustezanje, čuvanje i zabrana sve dok se ne dođe sa jasnim dokazom koji tu stvar čini dozvoljenom. Potvrda ovim riječima jest Kur'anski ajet u kome Uzvišeni kaže:

"Zar oni da imaju bogove koji im propisuju da vjeruju ono što Allah nije naredio? Da nije Riječi prije izrečene, među njima bi već bilo presuđeno. A nevjernike, doista, čeka patnja nesnosna."

Preneseno je do Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem da je rekao:

 بْنِ إِبْرَاهِيمَ قَالَ سَأَلْتُ الْقَاسِمَ بْنَ مُحَمَّدٍ عَنْ رَجُلٍ لَهُ ثَلاَثَةُ مَسَاكِنَ فَأَوْصَى بِثُلُثِ كُلِّ مَسْكَنٍ مِنْهَا قَالَ يُجْمَعُ ذَلِكَ كُلُّهُ فِى مَسْكَنٍ وَاحِدٍ ثُمَّ قَالَ أَخْبَرَتْنِى عَائِشَةُ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- قَالَ « مَنْ عَمِلَ عَمَلاً لَيْسَ عَلَيْهِ أَمْرُنَا فَهُوَ رَدٌّ ».

"Ko bude uradio neko djelo koje nije od naše stvari (vjere)to se odbija". Muslim, 5/132.

a ako djelo bude odbijeno znači da je neispravno, pokvareno i Allahu mrsko s kojim se ne može da zasluži Allahova blizina i milost. Uzimanje učača Kur'an-a (iznajmljivanje) želeći time nagradu za umrloga je strogo zabranjeno (Haram) te nije dozvoljeno uzeti naknadu za takvo nešto. Ko bude uzeo naknadu za učenje Kur'an-a, ta on je grješnik koji od svoga učenja nema nikakvu nagradu. Učenje Kur'an-a je ibadet i nije dozvoljeno da taj čin bude sredstvo sticanja ovodunjalučki koristi. 

Kaže Allah Milostivi,Samilosni:
 
"Onima koji žele život na ovom svijetu i ljepote njegove - Mi ćemo dati plodove truda njihova i neće im se u njemu ništa prikratiti."

3.Učenje Kur'an-a u ime roditelja

Učenje Kur'an-a s ciljem da se sevabi pripišu roditeljima, te da im budu na vagi dobri dijela je po određenom broju učenjaka dozvoljeno i ako za to nemaju valjan šerijatski dokaz. Dok drugi dio učenjaka smatra da je to neispravno zbog nedostatka dokaza koje bi to djelo stavio na stepen dozvoljenog. Ukoliko bi to čovjek činio ponekada inšAllah nema smetnje! (Preuzeto iz Fetvi šejha Ibn Džibrina) 

4.Učenje Fatihe za umrle roditelje

Učenje Fatihe za umrle roditelje ili neke druge osobe je NOVOTARIJA a razlog ovakve ocijene jeste što taj postupak i to djelo nije zabilježeno niti preneseno od Allahova Poslanika a niti onih poslije njega. Ono što je dozvoljeno jest da se moli i dovi za roditelje i sve muslimane općenito bilo da se to radi u toku namaza prije namaza ili pak poslije namaza.

___________________________________________________