petak, 1. veljače 2013.

Učenje Kur'ana na Kaburovima ?



Učenje Kur'an-a na Kaburovima je NOVOTARIJA koja nije zabilježena u vremenu Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem a niti od onih poslije Njega, te ne priliči nikom od nas da radi to po svome nahođenju ili slijedeći strasti pridržavajući se hadisa i oporuke Muhammeda Ibn Abdullah:
 
قَالَ الْقَاسِمَ بْنَ مُحَمَّدٍ أَخْبَرَتْنِى عَائِشَةُ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- قَالَ « مَنْ عَمِلَ عَمَلاً لَيْسَ عَلَيْهِ أَمْرُنَا فَهُوَ رَدٌّ ».

"Ko bude uradio neko djelo koje nije od naše stvari (vjere)to se odbija". Muslim, 5/132.

Dužnost na svakom muslimanu je da slijedi one koji su nas prethodili u dobru od ispravnih prethodnika kako bi i sam bio na dobru kao što se bilježi hadis o Poslanika Islama: "Najbolji govor je Allahov govor a najbolja uputa-uputa Muhammeda sallallahu alejhi ve sellem".

Što se tiče dove pored Kabura,ona može da bude dozvoljena samo ako bi čovjek dovio nešto poput ovoga:

Gospodaru oprosti mu, smiluj mu se, Gospodaru uvedi ga u Džennet, Gospodaru učini da naše prebivalište vječno bude Tvoja milost, Tvoj Džennet…

Sama dova pored Kabura umrloga (ukoliko čovjek dovi za sebe) je novotarija iz razloga nedostatka dokaza da je to mjesto na kome se treba da dovi i upućuje dova. Treba skrenuti pažnju svima da je dova IBADET, tako da nije dozvoljeno da se upražnjava bilo kome drugom mimo  Allahu Uzvišenom.

Kada je u pitanju post, namaz, učenje Kur'an-a umrlom i slično, za to nema dokaza u šerijatu koji jasno upućuje i daje dozvolu za takvo nešto. U šerijatu je došla dozvola za 4 stvari koje koriste umrlom a to su: 

-  Dova (da se moli za njega)
-  Izostavljeni Vadžib (koji se mora uraditi a koji umrla osoba nije uspjela da uradi tokom života)
-  Sadaka (milostinja)
-  Oslobađanje roba iz ropstva

Za ove stvari je došao dokaz u šerijatu o njihovoj dozvoljenosti i propisanosti te neki od učenjaka smatraju da umrla osoba nema nikakvu drugu korist mimo ovih 4 spomenuti, a ispravno mišljenje je da umrli ima korist od dobrih dijela ukoliko je i sam bio tokom života vjernik.

Ovdje je jako bitno naglasiti da ovo sve spomenuto nije put približavanja umrloj osobi nego da su to djela koja koriste umrloj osobi. Kao potvrda ovome jeste i riječi Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem koju prenosi Ebu Hurejre radijjallahu anhu:

حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ أَيُّوبَ وَقُتَيْبَةُ - يَعْنِى ابْنَ سَعِيدٍ - وَابْنُ حُجْرٍ قَالُوا حَدَّثَنَا إِسْمَاعِيلُ - هُوَ ابْنُ جَعْفَرٍ - عَنِ الْعَلاَءِ عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَبِى هُرَيْرَةَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- قَالَ « إِذَا مَاتَ الإِنْسَانُ انْقَطَعَ عَنْهُ عَمَلُهُ إِلاَّ مِنْ ثَلاَثَةٍ إِلاَّ مِنْ صَدَقَةٍ جَارِيَةٍ أَوْ عِلْمٍ يُنْتَفَعُ بِهِ أَوْ وَلَدٍ صَالِحٍ يَدْعُو لَهُ ».

"Kada umre čovjek prekinu se sva njegova djela osim u tri slučaja: ako je ostavio iza sebe kakvu sadaku (vakuf), ili znanje kojim se ljudi koriste, ili dobro odgojeno dijete koje mu čini dovu (moli Allaha da mu se smiluje)." Muslim, 5/73.

I ako dobro analiziramo ovaj hadis vidjet ćemo da nije rečeno u hadisu dobro dijete koje posti ili klanja za svoga roditelja, što jasno upućuje i poručuje svima nama da je obaveza na živima da rade i čine dobra djela (namaz, post, hadždž) za sebe te da dove i mole za svoje umrle a ovo je ono što su nama ostavili ispravni prethodnici Allah njima bio zadovoljan. Amin

2.Učenje Kur'an-a na Kaburu i traženje pomoći od umrloga

Učenje Kur'an-a na Kaburu je zabranjeno (Haram) koji vodi u novotariju. Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem je najučeni u šerijatu, najbolji ibadetom, najbogobojazni i najrječiti u onome što nam je prenio od svoga Gospodara. Uzevši u obzir sve gore navedeno i poznavajući hadis u kome je Poslanik rekao:

بْنِ إِبْرَاهِيمَ قَالَ سَأَلْتُ الْقَاسِمَ بْنَ مُحَمَّدٍ عَنْ رَجُلٍ لَهُ ثَلاَثَةُ مَسَاكِنَ فَأَوْصَى بِثُلُثِ كُلِّ مَسْكَنٍ مِنْهَا قَالَ يُجْمَعُ ذَلِكَ كُلُّهُ فِى مَسْكَنٍ وَاحِدٍ ثُمَّ قَالَ أَخْبَرَتْنِى عَائِشَةُ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- قَالَ « مَنْ عَمِلَ عَمَلاً لَيْسَ عَلَيْهِ أَمْرُنَا فَهُوَ رَدٌّ ».

"Ko bude uradio neko djelo koje nije od naše stvari (vjere)to se odbija". Muslim, 5/132.

koji je općenit iz koga se ništa ne izdvaja i koji nam jasno kaže da je svaka nova stvar NOVOTARIJA a svaka novotarija zabluda a svaka zabluda u vatri, i svako onaj ko želi da ograniči ovaj dokaz nema osnove u tome jer ukoliko bi neko želio da pobroji sve šta obuhvata ovaj hadis trebao bi da napiše tomove na tu temu.

Kažem, učenje Kur'an-a je novotarija koju nije ni jednim vidom odobrio Allahov Poslanik niti je šta od njega preneseno na tu temu. Ono što se bilježi od Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem da je činio jeste:

حَدَّثَنَا الْقَعْنَبِىُّ عَنْ مَالِكٍ عَنِ الْعَلاَءِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَبِى هُرَيْرَةَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- خَرَجَ إِلَى الْمَقْبَرَةِ فَقَالَ:«السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ دَارَ قَوْمٍ مُؤْمِنِينَ وَإِنَّا إِنْ شَاءَ اللَّهُ بِكُمْ لاَحِقُونَ»

"Mir sa vama stanovnici smrtnički domova vjernika muslimana. Mi ćemo ako Allah da priključit vam se…"       Ebu Davud, 3/212.

Drugo, odlazak na Kaburove bilo da se radi o običnim ljudima ili o onome za koga misle ljudi da je EVLIJA (Allahov štićenik) da traže pomoć od umrlih ili neko drugog olakšanje životni potreba smatra se i jeste VELIKI ŠIRK koji počinioca toga djela izvodi iz ISLAMA (postaje tim djelom Mušrik) a po riječima Allaha Slavljenog:

"A onaj koji se, pored Allaha, moli drugom bogu, bez ikakva dokaza o njemu, pred Gospodarom svojim će račun polagati, i nevjernici ono što žele neće postići."

Ovaj ajet nam jasno govori da svako onaj ko bude dovio nekom drugom mimo Allahu toga počinioca vodi u ŠIRK i zabludu što je velika propast. Također ono što razumijemo iz ajeta jeste da je stav i konačan sud za prekršioca u Allahovim rukama kako kaže Uzvišeni: "Pred Gospodarom svojim će račun polagati".

Ono što je još jako bitno a na šta nam upućuje Kur'anski ajet jest počinilac toga dijela nema nikakve koristi od toga te biva izgubljen i on i njegova dova (djelo) kao što kaže Allah Uzvišeni:
  
"I nevjernici ono što žele neće postići."

Dova upućena nekom drugom mimo Allaha jeste zabluda (jasna zabluda):

"Vjeru Ibrahimovu izbjegava samo onaj koji ne drži do sebe. A Mi smo njega na ovom svijetu odabrali, i na onom će biti među dobrima."
Kao i riječi:
 
"Ko je u većoj zabludi od onih koji se, umjesto Allahu, klanjaju onima koji im se do Sudnjeg dana neće odazvati i koji su prema njihovim molbama ravnodušni."

Što je jako zapanjujuće a što lahko možemo primijetiti da ljudi koji odlaze na kaburove oni znaju da su oni kojima se oni mole trula tijela, koji ne mogu ni sebi da pomognu pa kako onda tek da pomognu nekome drugom ko im dovi?

Zaista u veliko čuđenje spada gore rečeno, i ljudi koji to rade da se vratili svome razumu i svojoj prirodi uočili bi u kakvoj su zabludi. Molim Allaha Uzvišenog da sve muslimane uputi, otvori im oči i razum kako bi vidjeli istinu, i ostali na njenom putu. Amin

Poručujem svima onima koji se mole mimo Allaha da znaju da je Allah jedni koji se odaziva kada ga rob iskreno zamoli i koji je posjednik života i smrti, Allah sam za sebe kaže obraćajući se Muhammed sallallahu alejhi ve sellem:
 
"A kada te robovi Moji za Mene upitaju, Ja sam, sigurno, blizu: odazivam se molbi molitelja kad Me zamoli. Zato neka oni pozivu Mome udovolje i neka vjeruju u Mene, da bi bili na pravom putu."

Ukoliko bi neko kazao: Ponekada se desi da neko dovi umrlom (za koga ljudi misle da je EVLIJA) te da se nakon te dove desi da Allah po kaderu (odredbi) ispuni i da ono što je tražila ta osoba!?

Odgovor na ovakvo i slično pitanje bio bi,da mi znamo s ubjeđenjem da ono što se desilo njima nije ništa došlo od tih umrlih odnosno od strane Evlije a niti zbog dove koju su uputili. 

Allah Svevišnji kaže:
 
"Ko je u većoj zabludi od onih koji se, umjesto Allahu, klanjaju onima koji im se do Sudnjeg dana neće odazvati i koji su prema njihovim molbama ravnodušni."

Doista umrli ne mogu da pridobiju kakvu korist za sebe a ni drugima kao što ne mogu da otklone nedaću od sebe a niti od drugi, pa kako tek drugima da pomognu i budu od koristi?

Rekao je Uzvišeni:

"A oni kojima se oni, umjesto Allahu, klanjaju - ništa ne stvaraju; oni su sami stvoreni; tvari su, nisu živi i ne znaju kada će biti oživljeni."

Kur'anski ajet nam jasno govori da umrli ne mogu da ništa koriste sebi a preče je da koriste sebi pa kako tek umrlima da koriste? A sve ovo se dešava po Allahovoj odredbi kao iskušenje za te ljude. Nerijetko Allah ispituje (na kušnju stavlja) svoje robove time što im olakša put ka činjenju grijeha kako bi provjerio ko će se da suzdrži i bogobojazan bude. Zar do tebe nije doprla vijest o sinovima Benu Israil kada im je Allah zabranio lov Subotom (a tim danom im je dolazila lovina u izobilju) pa su se oni okrenuli ka spletkama da bih Allaha prevarili, bacali su mreže Subotom a vadili drugim danom. Zbog ovi stvari reko im je Allah:

 "Budite majmuni prezreni!".

"I upitaj ih o gradu koji se nalazio pored mora kad su propise o suboti kršili: kada su im ribe, na oči njihove, dolazile dok su subotu svetkovali, a kad nisu svetkovali, one im nisu dolazile. Eto, tako smo ih u iskušenje dovodili zato što su stalno griješili."

"Vama je poznato ono što se dogodilo onima od vas koji su se o subotu ogriješili, kao i to da smo im mi rekli: "Budite majmuni prezreni!". Savremenicima i pokoljenjima njihovim to smo učinili opomenom, a poukom onima koji se boje Allaha."

Zar ti nije poznato kako je Allah iskušao ashabe radijjallahu anhum dok su bili u obredima Hadždža, kaže Allah Milostivi, Samilosni:

"O vjernici, Allah će vas dovoditi u iskušenje sa divljači koja će biti na dohvat ruku vaših i koplja vaših - da Allah ukaže na onoga koji Ga se boji kad ga niko ne vidi. A onoga ko i poslije toga nasilje učini čeka bolna patnja."

Te je Allah slao njima lovinu koja je bila na dohvat ruke i ne samo to nego je Allah slao gotovu hranu kako bih ih iskušao, no i pored svega nakon svega generacija najbolji ljudi svih vremena nisu pali na iskušenju zbog njihove bogobojaznosti i straha od Allaha. Svrha svega rečenoga jeste da Mušrici (koji dove umrlima) bivaju iskušavani time što Allah ponekada da ono što traže kako bi ih na još veću kušnju stavio (ispit). 

Molim Allaha da nam ISTINU pokaže ISTINOM koju ćemo slijediti, i da nam NEISTINU pokaže NEISTINOM  koje ćemo se klonuti. Amin

3.Podizanje glasova prilikom učenja Kur'ana u kući umrloga te prilikom nošenja istog ka Kaburu

Spomenuto djelo je novotarija koja nije bila poznata u vremenu Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem niti vremenu ashaba radijjallahu anhum. Allah je spustio Kur'an da bi se ljudska srca upozorila te da ga uči za sebe kako bi razmišljao i opomenu uzeo. O stvari koje su novotarija a raširene su među ljudima jest i ugošćavanje ljudi od strane ožalošćeni što nema utemeljenja među muslimanskim običajima tokom žalosti. Ashabi su smatrali da je okupljanje u kući umrloga od stvari koje su zabranjene (od NARICANJA) a poznato je da NARICANJE spada u velike grijehe jer je Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem rekao:
 
"Žena koja nariče (udara se po licu i čupa kosu i viče od žalosti) ukoliko se ne pokaje prije smrti biće proživljena a na njoj odjeća od Katrana u kojoj će se pržiti." Muslim, 3/45.

Moj savjet svim njima jeste da se klone svih novotarija jer time biva dobro za njih a i za umrloga jer se prenosi od Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem da je rekao: Doista se umrli izlaže patnji plačem onima poslije njih što ostaju te sa građevinama na kaburima.

Umrli biva izložen bolu od toga plača i naricanja i ako to nije djelo koje je on počinio. Rekao je Uzvišeni:

"I nijedan grješnik neće grijehove drugog nositi."

Patnja nije od kažnjavanja jer je Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem rekao: "Putovanje je jedan dio patnje) a svakako da u tome ima boli, poteškoće i svega što ide uz to. I moj savjet svima je da se klone ovih novotarija jer ne donose nikakvo dobro osim Allahova  prezira i mrtvom poveća je samo patnju.

4.Učenje Kur'an-a na Kaburovima i u kući umrloga

Odmah da kažem učenje Kur'an-a na Kaburima je Haram (zabranjeno) te sami sevabi od toga učenja kako kaže ulema ne stižu do umrloga, naprotiv to biva NOVOTARIJA. Ovakav odgovor je dala i Komisija za Fetve u Saudijskoj Arabiji:

"Učenje Kur'an-a je ibadet za koji nije dozvoljeno da se uzima naknada za učenje istoga,a posebno se ta zabrana odnosi na učenje Kur'an-a umrlima i nije dozvoljeno dati onome ko uči, a sam on nema nikakvu nagradu kod Allaha nego biva grješnikom."

Kaže Šejhu-l-Islam Ibn Tejmijje rahimehullahu: "Nije ispravno uzimanje učača Kur'an-a umrlom, kao i samo učenje Kur'an-a jer to nije preneseno od Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem niti od ispravni prethodnika, dok su učenjaci kazali: Doista učač Kur'an-a s nijjetom uzimanja naknade nema nikakve nagrade u tome, pa kako i šta će da koristi umrlom?" 

Osnova u svim ibadetima da su zasnovani jeste da su oni zasnovani na oprezu i ne čine se osim ako dođe šerijatski tekst koji ih stavlja na stepen dozvoljeni. Kaže Allah u Kur'anu:

"O vjernici, pokoravajte se Allahu i pokoravajte se Poslaniku i predstavnicima vašim. A ako se u nečemu ne slažete, obratite se Allahu i Poslaniku, ako vjerujete u Allaha i u onaj svijet; to vam je bolje i za vas rješenje ljepše."

I rekao je Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem:

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الصَّبَّاحِ الْبَزَّازُ حَدَّثَنَا إِبْرَاهِيمُ بْنُ سَعْدٍ ح وَحَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عِيسَى حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ جَعْفَرٍ الْمَخْرَمِىُّ وَإِبْرَاهِيمُ بْنُ سَعْدٍ عَنْ سَعْدِ بْنِ إِبْرَاهِيمَ عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عَائِشَةَ رضى الله عنها قَالَتْ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- « مَنْ أَحْدَثَ فِى أَمْرِنَا هَذَا مَا لَيْسَ فِيهِ فَهُوَ رَدٌّ ».

"Ko uvede nešto novo u ovu našu stvar (vjeru) što nije od nje to se odbija." Davud, 4/329.

dok u drugoj predaji se bilježi da je rekao:

وَحَدَّثَنَا إِسْحَاقُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ وَعَبْدُ بْنُ حُمَيْدٍ جَمِيعًا عَنْ أَبِى عَامِرٍ قَالَ عَبْدٌ حَدَّثَنَا عَبْدُ الْمَلِكِ بْنُ عَمْرٍو حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ جَعْفَرٍ الزُّهْرِىُّ عَنْ سَعْدِ بْنِ إِبْرَاهِيمَ قَالَ سَأَلْتُ الْقَاسِمَ بْنَ مُحَمَّدٍ عَنْ رَجُلٍ لَهُ ثَلاَثَةُ مَسَاكِنَ فَأَوْصَى بِثُلُثِ كُلِّ مَسْكَنٍ مِنْهَا قَالَ يُجْمَعُ ذَلِكَ كُلُّهُ فِى مَسْكَنٍ وَاحِدٍ ثُمَّ قَالَ أَخْبَرَتْنِى عَائِشَةُ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- قَالَ « مَنْ عَمِلَ عَمَلاً لَيْسَ عَلَيْهِ أَمْرُنَا فَهُوَ رَدٌّ ».

"Ko bude uradio neko djelo koje nije od naše stvari (vjere) to se odbija". Muslim, 5/132.

I takva djela nije radio Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem niti neko od njegovi ashaba, a mi znamo daje najbolja uputa,uputa Muhammeda sallallahu alejhi ve sellem a najgore stvari su novotarije. Svako dobro biva u slijeđenju onoga s čime je došao Allahov Poslanik u tome kontekstu rekao je Allah Gordi:
 
"Onaj ko se sasvim preda Allahu, a uz to čini dobra djela, uhvatio se za najčvršću vezu. Allahu se na koncu sve vraća." 

"Onoga ko se bude Allahu pokoravao i uz to dobra djela činio, toga čeka nagrada kod Gospodara njegova, takvi se neće ničega bojati i ni za čim neće tugovati."

Svako zlo je u suprotstavljanju i uzimanju stranputice za put, te činjenje ibadeta nekom mimo Allaha uzvišenoga. 

____________________________________________________