1.Liječenje Kur'anom, učenje sura zaštitnica, nošenje amajlija (amuleta)
Dozvoljeno je liječiti Kur'anom kao što se prenosi od ashaba Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem da su oni to činili kao što je zabilježeno u hadisu od Ebu Seida El-Hudrija radijjallahu anhu: Izašli su ashabi na putovanje te su putovali sve dok nisu došli do jedne doline u kome je bilo jedno od arapski plemena, pa su ih zamolili da ih ugoste no, oni to odbiše. U međuvremenu njihovog vođu je ujela zmija te su počeli da mu traže lijek, no bez uspjeha. Neko je rekao od njih, kada biste otišli do one skupine koja je zatražila da ih ugostimo, te ih pitali možda oni imaju za ovo lijek!? Potom su otišli ka njima i kazali im šta se desilo i zatražili pomoć od njih. Pa su ashabi potvrdno odgovorili, no nećemo učiti Rukju jer mi smo zatražili od vas da nas ugostite i vi ste to dobili. Tako da su ashabi zatražili naknadu za učenje(nekoliko ovaca) Rukje na šta su oni pristali. Potom je jedna od ashaba radijjallahu anhu počeo da puše i da uči:
"U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog. Tebe, Allaha, Gospodara svjetova, hvalimo, Milostivog, Samilosnog, Vladara Dana sudnjeg, Tebi se klanjamo i od Tebe pomoć tražimo! Uputi nas na pravi put, na put onih kojima si milost Svoju darovao, a ne onih koji su protiv sebe srdžbu izazvali, niti onih koji su zalutali!"
Nakon ove Rukje vođa plemena je ustao kao da ga ništa ni zadesilo nije, te im dadoše njihovu naknadu. Te su neki ashabi rekli da se ta naknada podijeli među njima na što je rekao onaj što je učio: Ne činite to sve dok ne dođemo do Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem te mu kažemo šta se desilo, pa da vidimo šta će nam narediti!
Ispričali su Allahovom Poslanika sallallahu alejhi ve sellem šta se desilo na šta je on rekao: " A kako si znao da je to lijek? Te im je odobrio da to podijeli rekavši da i Njemu izdvoje udio u tome."
I ovaj hadis je dokaz dozvoljenosti učenja i liječenja Kur'anom kao i dozvoljenosti uzimanja naknade.
Propis nošenja hamajlija (amuleta) i slični stvari-to nije dozvoljeno po ispravnom stavu učenjaka a dokaz je općenit koji upućuje na zabranu nošenja tih stvari kako bi se zatvorila vrata Širka.
2.Pisanje amajlija (čarolija) te stavljanje istih na tijelo bolesnika
Dozvolio je Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem da se tokom Rukje uče Kur'anski ajeti te da se uče dove (koje su prenesene od Poslanika) i razni zikrovi koji su daleko od sporni stvari i širka.
Prenosi se hadis od Avfa Ibn Malika radijjallahu anhu da je rekao Allahovom Poslaniku: Mi smo u doba Džahilijeta liječili (Rukju učili) pa kako sada da liječimo? Pa je Poslanik sallallahu alejhi ve sellem rekao:
"Pokažite mi svoju rukju (proučite mi je) nema smetnje s učenjem ukoliko nije Širk" Muslim
Konsenzus Islamske uleme je o dozvoljenosti učenja Rukje ukoliko je ona na prethodno opisani način, s ubjeđenjem da Rukja biva uzrokom a ne da je ona sama lijek- izlječenje biva samo od Allaha i po Njegovom kaderu (odredbi).
No, pitanje oko nošenja i vješanja nečega (amajlije, zapisi, amuleti) oko vrata ili nekoga drugog dijela tijela biva Haram ukoliko je u tome zapisu ili amajliji nešto drugo mimo Kur'an-a, a ponekada to biva i širkom kao što imam Ahmed rahimehullahu bilježi u svome Musnedu od Imran Ibn Husejna radijjallahu anhu da je Allahov poslanik sallallahu alejhi ve sellem vidio čovjeka a na ruci mu narukvica (bakar) te ga je upitao:
حدثنا علي بن أبي الخصيب . حدثنا وكيع عن مبارك عن الحسن عن عمران بن الحصين أن النبي صلى الله عليه و سلم رأى رجلا في يده حلقة من صفر . فقال :( ماهذه الحلقة ؟ ) قال هذه من الواهنة . قال ( انزعها فإنها لا تزيدك إلا وهنا )
"Šta je ovo (narukvica)? Reče: Ovo mi je zaštita od slabosti! Pa mu je rekao Poslanik sallallahu alejhi ve sellem: Skini je, dosita ona ti ništa ne donosi od koristi osim još veću slabost. I da umreš a ona je na tebi (ti si ubijeđen) nikada ne bih uspio." Ibn Madže, 2/1167.
Također se bilježi predaja od Ukbe Ibn Amira radijjallahu anhu da je poslanik sallallahu alejhi ve sellem rekao:
حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ جَعْفَرٍ حَدَّثَنَا شُعْبَةُ عَنْ مُحَمَّدٍ يَعْنِي ابْنَ أَبِي لَيْلَى عَنْ أَخِيهِ عِيسَى عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عُكَيْمٍ عَنْ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنَّهُ قَالَ :"مَنْ تَعَلَّقَ شَيْئًا أُكِلَ عَلَيْهِ أَوْ إِلَيْهِ."
"Ko okači nešto na sebe biva ostavljen njemu ili prepušten njemu." Ahmed
A u drugoj predaji se prenosi da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem rekao: "Ko okači nešto (stavi na sebe) pa on je počinio Širk." Ahmed
Bilježi imam Ahmed, Ebu Davud i drugi od Ibn Mesuda radijjallahu anhu da je čuo Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem da je rekao:
سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ:"إِنَّ الرُّقَى وَالتَّمَائِمَ وَالتِّوَلَةَ شِرْكٌ."
"Doista su Rukja, zapisi (amuleti) i čaranje (proricanje) Širk." Ahmed, 6/110.
Ukoliko bude ono što okači na sebe od Kur'anski ajeta i to biva zabranjeno iz tri razloga:
- Općenit je hadis o zabrani nošenja amajlija (zapisa) bez da je nešto izdvojeno iz toga
- Ovo biva razlogom zatvaranja vrata širka i svega drugog što bi moglo da proiziđe iz toga ukoliko bi se dozvolilo nošenje spomenuti stvari
- Onaj koji stavi ili okači nešto na sebe biva izložen spornim stvarima kao što su: ulazak i obavljanje nužde na mjestima u kojima je zabranjeno nositi nešto od Kur'an-a
Ovdje treba također da se spomene još jedno pitanje i stvar koja je u današnjim vremenima jako prisutna a to je stavljanje i pisanje Kur'anski ajeta na Levhe ili zidove i slično. Nije mi poznato da se nešto slično prenosi od Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem da je nešto od toga dozvolio. Uzevši u obzir sve navedeno preče je da se insan kloni sporni stvari i da radi ono što nije sumnjivo. Da tražio i utječe se Allahu od zla bilo Njegovim lijepim imenima ili svojstvima ili dovama koje su ispravnim putem prenesene nama. Naglašavam da se sami i isključivo Allahu možemo približiti putem šerijatski ispravnih ibadeta i radnji za koje imamo potvrdu u praksi Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem. Istinski oslonac na Allaha je od stvari koje čovjeka čine neovisnim od drugi stvorenja, a ako se na Allaha bude istinski oslonio i Njega bude bojao Allaha će ga učiniti zadovoljnim i neovisnim kako kaže Uzvišeni:
"A onome koji se Allaha boji, On će izlaz naći. I opskrbi će ga odakle se i ne nada; onome koji se u Allaha uzda, On mu je dosta."
3.Pisanje Kur'anskih ajeta na listove te potapanje isti u vodu kako bi se bolesniku dalo da pije
Ono što je preneseno d Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem da dozvolio jest Rukja za oboljelu osobu. Da se uče Kur'anski ajeti direktno i da se puše ka njegovom tijelu i ovaj vidi liječenja je prenesen i ima utemeljenje u šerijatu. Ili da se uče sure zaštitnice protiv uroka kako je to Poslanik sallallahu alejhi ve sellem činio:
"U ime Allaha liječim te, od svega što te uznemirava,od svakoga zla,od svakoga uoraka i zavidnika-Allah te liječi !".
Od Ebu Hurejre radijjallahu anhu se prenosi da je rekao: Došao je čovjek Allahovom Poslaniku sallallahu alejhi ve sellem pa mu se požalio rekavši:
O Allahov Poslaniče ujeo me je Akreb (na kojeg sam naišao) te nakon toga stalno sam u problemima (nedaćama), pa mu je rekao Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem: Da si rekao kada si ustao: "Utječem se Allahu savršenstvom Njegovih riječi od zla kojeg je stvorio-ništa ti ne bi naškodilo." Muslim
Također se prenosi od Ibn Abbasa radijjallahu anhu da je rekao: Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem bi učio dove protiv uroka unucima Hasanu i Husejnu, te im je govorio ovako je vaš praotac učio Ismailu i Ishaku:
"Utječem se Allahu savršenstvom Njegovih riječi od svakoga Šejtana i brige svake i od svaka urokljiva oka." Buhari
Prenosi se od Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem da je rekao: Ko od vas osjeti nešto teško (rastuži se ili razboli se) ili pak njegov brat u vjeri neka kaže:
"Gospodaru naš koji si na Nebesima, sveto je Tvoje ime, Tvoja je odredba na Nebesima i Zemlji. Kao što si se smilovao onima na Nebesima, spusti svoju milost i na Zemlju, oprosti nam prijestupe i pogreške- Ti si gospodar dobrih (čestiti). Spusti milost od Svoje milosti i lijek od Svoga lijeka." Ebu Davud
4.Pisanje Kuranskih ajeta na listove te potapanje isti u vodu s ciljem pijenja radi bereketa i znanja
Pisanje Kuranski ajeta na listove ili tanjure kako bi se oni potopili u vodu te zatim ta voda pila s nadom u povećan je bereketa, imetka ili znanja nije praksa koja je prenesena od onih prije nas sa kojima je Allah zadovoljan. Tako ova praksa nije od šerijatski stvari koje su dozvoljene i preče je da čovjek svoj smiraj i bereket potraži u stvarima koje su dozvoljene šerijatom a za koje imamo jasne dokaze o njihovoj valjanosti. Kao da uči rukju sebi ili drugima ili da se utječe Allahu Njegovim lijepim imenima i svojstvima ili pak da uči dove koje su prenesene od Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem. Allahovu blizinu i pomoć će zaslužiti mnoštvom istigfara i tevbom za grijehe počinjene. Ovim činom on se približi gospodaru koji će ga opskrbiti odakle se i ne nada.
"A onome koji se Allaha boji, On će izlaz naći. I opskrbi će ga odakle se i ne nada; onome koji se u Allaha uzda, On mu je dosta."
______________________________________________________