nedjelja, 12. svibnja 2013.

Da li je dozvoljeno štediti u banci ?

PITANJE 62:

Esselamu alejkum ve rahmetullahi!

Htjeo bi ovo saznati, ja živim u Njemačkoj, i pare koje štedim na banci, na te pare banka daje npr. 2,5 % zins, kamate. Da li mogu ja na primjer te pare od 2,5 % uzeti i na primjer u Bosni za neke stvari koristiti ?? naprimjer puteve ??
Ja sam od početka smanjio na 0,5 %, ako mi je dozvoljeno te pare u neke svrhe koristiti, molim vas navedite mi te primjere. Također, da li mogu povratiti onda i kamatu na naprimjer 2,5%?? molim vas, ako mi možete pomoći, da mi objasnite te mogućnosti, i kako bi najbolje postupio ako nema tih mogućnosti, šta ću sa parama, naprimjer 0,5%, gdje ne mogu smanjiti totalno na 0%. Džezakumullahu hajren. Molim Allaha s.v.t. da nas uputi i učvrsti na pravom putu inšallah. Esselamu alejkum ve rahmetullahi te ala.

ODGOVOR 62:

Ve alejkumus-Selam!

Cijenjeni moj brate, od svih spomenutih opcija jedino je ispravno da svoje pare povučeš sa banke i da im potražiš neko dobro sklonište. Od najvećih grijeha kod Allaha nakon širka je kamata.

Uzvišeni kaže: "O vjernici, bojte se Allaha i ostavite ostatak kamate, ako ste vjernici. Ako tako ne postupite eto vam rata od Allaha i Poslanika njegova." (El-Bekare, 278-279)

Ko je taj ko se može boriti protiv Uzvišenog Allaha???

Sunnet Poslanika, s.a.v.s., je prepun hadisa koji ukazuju na pogubnost kamate i onoga ko posluje kamatom. Abdullah b. Hanzale kaže da je Poslanik, s.a.v.s. rekao: "Jedan dirhem (srebrenjak) kamate koga čovjek pojede, a zna da je kamata, gori je kod kod Allaha od trideset i šest nemoralnika." (Ahmed, Dija El-Makdisi, Taberani, a vjerodostojnim ga smatra sejh Albani.)

U hadisu koga bilježi imam Muslim stoji da je Poslanik, s.a.v.s., prokleo onoga ko uzima kamatu i ko je daje i ko svjedoči i ko piše.

Zar nakon svega ovoga da vjernik izaziva Allahovu srdžbu na sebe?!

Ako bi se mogao napraviti sporazum sa bankom da ne daju kamate i bez oročavanja para, inša-Allah da ne bi smetalo, iako banka ima pravo da uzme određeni procenat za uslugu. Međutim, bolje je prvo rješenje, a Allah najbolje zna.

Es-Selamu alejkum!

odgovorio Mr. Safet Kuduzović (03.06.2004)