ponedjeljak, 27. svibnja 2013.

Da li je ženi dozvoljeno uljepšavanje pred proscem ?

Pitanje br. 65
 
Da li je dozvoljeno ženi koja je zaprošena da izlazi pred prosca sa surmom (kuhl) u očima, da se uljepša i namiriše? Kakav je stav po pitanju mehra (Sabaka)? Pomozite nam, Allah vas nagradio svakim dobrom.
 
 Odgovor br. 65
 
Žena koja je zaprošena – znači prije nego je potpisan bračni ugovor – jeste strankinja za onoga koji ju je zaprosio. Stoga je ona za njega kao i svaka druga žena koju sretne negdje na ulici (dakle bilo koja žena). Ipak, Šerijat dozvoljava proscu da gleda u ono što će podstaknuti da uđe u brak sa njom, jer je to potrebno i zato, jer to povećava naklonost među njima. To znači da  će to pomoći njihovom zbližavanju. Ipak, nije ženi dozvoljeno da izlazi pred prosca uljepšana i na zavodljiv način – dakle ne u odjeći koja će probuditi njegovu maštu, niti sa šminkom na licu, jer ona je njemu strankinja. Osim toga ukoliko prosac nju vidi tako uljepšanu (a ona će izgledati drukčije bez svih tih ukrasa) onda će njen izgled uveliko utjecati na njegovu odluku i vjerovatno će kod njega nestati žudnje za tom ženom. Ono što je dozvoljeno muškarcu koji prosi ženu da vidi kod nje jeste na primjer, lice, stopala, glava (uključujući kosu) i vrat pod uvjetom da se ne osamljuju. On ne bi trebao dugo govoriti s njom pri susretu. Isto tako, nije mu dozvoljeno da je naziva na telefon, jer to je zlobno zavođenje koje šejtan uljepšava u srcu prosca i žene koju prosi. Kada se sklopi bračni ugovor on može razgovarati sa njom, osamljivati se sa njom i dodirivati je (jer oni su u tom slučaju vjenčani). Ipak, mi mu savjetujemo da ne stupa sa njom odmah u seksualni odnos, jer ukoliko imadne seks sa njom prije obznanjenog svima poznatog datuma (za početak zajedničkog života) i ona dobije bebu ubrzo potom ljudi bi mogli početi sumnjičiti tu ženu. Isto tako, ukoliko muž umre prije obznanjenog datuma početka zajedničkog života, a žena se porodi ljudi će je sumnjičiti u tom slučaju. Što se mehra (sabaka) tiče, to je izraz koji označava poklon koji prosac daje svojoj vjerenici (zaprošenoj ženi) kao znak zadovoljstva njome i znak njegove žudnje prema njoj. Nema pogreške u tome, jer ljudi to i dalje prakticiraju iako to danas nosi drugi naziv.

Izvor: Al-Fatawa aš-Šar'ijja fil-Masa'il il-'Asrijja min Fatawa 'Ulema' il-Beled il-Haram, str. 499-500.

Šejh Muhammed Salih el Usejmin - islambih.org 2000.-2001. god.