ponedjeljak, 27. svibnja 2013.

Kako da me djeca zovu babo ili tata ?

Pitanje br. 67
 
Esselamu alejkum braćo i sestre. U zadnje vrijeme smo se ja i moja hanuma često zaustavili kod pitanja kako će mene djeca Inša'Allah zvati babo ili tata? Pošto sam ja odrastao u većinski srpskoj okolini ja sam svoga oca zvao tata , tražeći po Islamskoj literaturi nisam nigdje pronašao islamski stav u pogledu na ovo pitanje. Molio bi vas za odgovor na ovo pitanje koje nas u zadnje vrijeme zaokuplja. U slučaju da je po šerijatu dozvoljeno nazivati oca tata želio bi da znam da li moja žena ima pravo da se suprostavi toj mojoj odluci umjesto tata da se zove babo. Zahvaljujem se unaprijed
 
 Odgovor br. 67
 
Dragi brate koji pitaš za zvanje tebe od strane tvoje djece sa babo ili tata misleći da to pitanje nije Islam tretirao. Dužnost ti je da svoju djecu odgojiš u duhu islamske tradicije i običaja da ne kažem propisa, ako uzmemo da je ovo pitanje više običaj, ali je Islam i običaje okarakterisao. Budući da je jedno od tih imena (babo) ime muslimanske tradicije, a tata ateističke ili srpske (kršćanske) jasno proizilazi da si dužan odgojiti dijete da te zove babo pošto nam je Islam odredio da imamo svoju samobit i posebnosti i što je Resulullah sallallahu alejhi ve sellem upućivao ummet da se razlikuje od židova i kršćana i strogo nam zabranio oponašanje njih, a zvanje očeva tatama dok ih tako zovu kršćani i ateisti, a ne zvanje babo kako zovu svi muslimani svijeta, skoro je od čistog oponašanja njih u svakodnevnom komuniciranju djece i roditelja. Ulema je to razradila kada je tumačila sahih hadis: "Ko liči (oponaša jedna narod on je od njega" uzimajući i način odijevanja i pozdrava i imena, ako su svojstvena njima (nevjerničkoj kulturi i tradiciji i svakodnevnici).

Abdulmelik Bašić - islambih.org 2000.-2001. god.