ponedjeljak, 27. svibnja 2013.

Da li sam dužna ponovo naklanjati namaz ili ne ?

Pitanje br. 68
 
Esselamu alejkum! Jedno jutro sam se probudila i vidjela otprilike da mi ističe vrijeme za sabah namaz, i požurila sam da se abdestim i klanjam. Nakon što sam klanjala vidjela sam da mi je vrijeme već bilo prošlo, po takvimu. U tom slučaju, da li sam dužna ponovo naklanjati namaz ili ne? Analogno tome, ako mi ističe vakat za podne ili bilo koji drugi namaz i stižem da ga klanjam taman kad je ezan, da li ću sačekati da ezan prođe pa naklanjati, ili ću požuriti da klanjam što prije?
 
 Odgovor br. 68
 
Sestro koja prepričavaš svoje iskustvo sa klanjanjem namaza na samom isteku sabahskog vremena nisi dužna ponovo klanjati sabah namaz, jer si ga obavila kako si jedino mogla, jer si se tada probudila. A Poslanik sallallahu alejhi ve sellem kaže: "Ko prespava namaz ili ga zaboravi, pa ga klanja kada se sjeti nema mu naklanjavanja osim toga, (osim da ga tada obavi tako)." Hadis je sahih. Ako smo u prilici da obavimo namaz koji je na samom isteku i nastupa drugi namaz obavićemo prvo taj prvi i nećemo čekati nimalo radeći po gore navedenom hadisu, a tako i kada bi nastupilo novo namasko vrijeme, a nismo obavili namaz ranijeg vakta obavićemo prvo prethodni namaz, jer je Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem kada ga je prošla ikindija u boju sa židovskom Kurejzom prvo klanjao (naklanjao) ikindiju, pa onda obavio akšam. To je obavljanje po redu, tzv. tertib.

Abdulmelik Bašić - islambih.org 2000.-2001. god.