PIJENJE ALKOHOLA
Allah subhanehu ve te'ala u suri Maide 90 kaže: «O vjernici, vino i kocka i strelice za gatanje su odvratne stvari, šejtanovo djelo; zato se toga klonite da biste postigli što želite.»
Naređenje da se klonimo nečega je jedan od najjačih dokaza za zabranjivanje, a vino je poređeno sa kumirima, a oni su božanstva nevjernika i njihovi idoli. A onaj ko kaže da sve gore navedeno nije haram, jer to Allah subhanehu ve te'ala nije rekao nema dokaza, jer je Allah subhanehu ve te'ala rekao klonite ga se.
Prijetnja onome ko pije alkoholna pića je zabilježena i u sunnetu Resulullaha sallallahu alejhi ve sellem.
Prenosi se od Džabira radijallahu anhu merfuan: «Zaista se Allah obavezao da će one koji piju alkoholna pića napojiti smjesom prokletnika džehennema.» Rekli su: «O Resulullah, a šta je to smjesa prokletnika džehennema?” rekao je: “Znoj stanovnika vatre i njihov sok.”[1]
Prenosi se od Ibn Abbasa radijallahu anhuma merfuan: “Ko umre kao notorni pijanica srešće Allaha kao rob idola.”[2]
Sada su alkoholna pića razvrstana u veliki broj vrsta, a povećao se i broj njihovih domaćih i stranih imena. Tako ih nazivaju pivom, alkoholom, rakijom, votkom, šampanjcem, vinom i dr. nazivima.
U ovoj zajednici se pojavila grupa o kojoj nas je obavijestio Resulullah sallallahu alejhi ve sellem svojim govorom kada je rekao: “Neki ljudi od moga ummeta će piti vino i nazivati ga drugim imenima.”[3]
Oni alkoholna pića u zamjenu za njihova imena, a u cilju krivog prikazivanja i prijevarom nazivaju “duhovna pića”.
Allah subhanehu ve te'ala u suri Bekare 9 kaže: “Oni nastoje da prevare Allaha i one koji vjeruju, a oni i ne znajući, samo sebe varaju.”
Šerijat je došao sa velikim pravilom koje presuđuje situaciji i prekida početak smutnje poigravanja, a koje se nalazi u govoru Resulullaha sallallahu alejhi ve sellem: “Svako opojno piće je vino, a svako opojno piće je zabranjeno.”[4]
Sve što utječe na mozak i opija ga i u maloj i u velikoj količini zabranjeno je.
I na kraju opomena od Resulullaha sallallahu alejhi ve sellem glasi: “Ko bude pio alkoholna pića i opio se neće mu biti primljen namaz 40 jutara, a ako umre ući će u vatru, a ako se pokaje Allah će mu oprostiti, a ako se povrati i počne piti i opijati se neće mu biti primljen njegov namaz 40 jutara, pa ako umre ući će u vatru, a ako se pokaje Allah će mu oprostiti, pa ako se povrati i počne piti i opijati se neće mu biti primljen njegov namaz 40 jutara, pa ako umre ući će u vatru, a ako se pokaje Allah će mu oprostiti, a ako se povrati i opet to čini Allah ima pravo da ga na Sudnjem danu napoji smjesom stanovnika džehennema.” Rekli su: “O Resulullah, a šta je to smjesa stanovnika džehennema.” Rekao je Resulullah sallallahu alejhi ve sellem: “Sok stanovnika vatre.”[5]
Ako je ovo stanje u kojem će biti oni koji uzimaju alkoholna pića, pa kako će tek onda biti stanje onih koji su ovisni o drogama.
NEPRAVEDNO SVJEDOČENJE
Allah subhanehu ve te'ala u suri Hadždž 30-31 kaže: “...pa budite što dalje od kumira poganih i izbjegavajte što više govor neistiniti, budite iskreno Allahu odani, ne smatrajte nikoga Njemu ravnim!...”
Prenosi se od Abdurrahmana ibn Ebu Bekre radijallahu anhu od njegovog oca da je rekao: “Bili smo kod Resulullaha sallallahu alejhi ve sellem kada je rekao: “Hoćete li da vas obavijestim o najvećem od velikih grijeha? – ponovivši 3 puta. Rekosmo: “Hoćemo o Resulullah!” Rekao je: “Pripisivanje druga Allahu i neposlušnost prema roditeljima - i sjeo je, a bio je naslonjen – pa je rekao: “Da, svakako i nepravedan govor.” Rekao je to i nije prestajao ponavljati sve dok nismo rekli: Da Bog da da ušuti.”
Ovdje je nepravedno svjedočenje ili govor ponavljano iz razloga njegovog omalovažavanja od strane ljudi i mnogobrojnosti motiva za njegovo činjenje od neprijateljstva, pa do zavisti i svih onih mnogobrojnih smutnji vezanih za nju. Koliko je neiskorištenih prava zbog nepravednog svjedočenja, koliko učinjenih nepravdi zbog njegovog činjenja, koliko je onih koji su dobili ono što im ne pripada ili su dobili dio koji im nije pripadao, a sve radi nepravednog svjedočenja.
Od omalovažavanja koje je prisutno u odnosu na nepravedno svjedočenje je i pojava da neki ljudi u sudnicama sretnu određenu osobu, pa joj kažu: “Svjedoči ti meni, a ja ću tebi.” Pa tako svjedoči u predmetu koji zahtijeva znanje o činjenicama i stanju, kao npr. da mu svjedoči o vlasništvu zemlje ili kuće ili za zekat, a nije ga nikada sreo osim tada u sudnici ili na hodniku, pa sa ovim čine laž i prevaru.
Svjedočenje mora biti onako kako je spomenuto u Allahovoj Knjizi u suri Jusuf 81: “...mi tvrdimo samo ono što smo vidjeli,...”
SLUŠANJE INSTRUMENATA I MUZIKE
Ibn Mes’ud radijallahu anhu se zaklinjao Allahom da je željeno sa govorom Allaha subhanehu ve te'ala iz sure Lukman 6: “Ima ljudi koji kupuju priče za razonodu, da bi, ne znajući koliki je to grijeh, s Allahova puta odvodili ...”[6] - muzika.
Prenosi se od Ebu Amira i Ebu Malika El-Eš’arija radijallahu anhu da je Resulullah sallallahu alejhi ve sellem rekao: “Od mog ummeta će biti onih koji će dozvoljavati ženski spolni organ, svilu, vino i instrumente...”[7]
Prenosi se od Enesa radijallahu anhu merfuan: “U ovom će ummetu biti poniženje, ogovaranje i prtetvaranje, a dogodiće se ovo kada budu pili alkoholna pića, uzimali služavke i upotrebljavali muzičke instrumente.”[8]
Resulullah sallallahu alejhi ve sellem je zabranio bubanj, a frulu je opisao kao glas bestidnog glupaka. Stari učenjaci, kao što je Imam Ahmed zastupaju zabranjenost muzičkih instrumenata kao što su: tambura, cimbal, gitara, a nema sumnje da svi moderni instrumenti ulaze u Resulullahovu sallallahu alejhi ve sellem zabranu instrumenata. Ovi instrumenti kao gitara, klavir, piano su naprotiv u pogledu veselja, opojnosti i uticaja većeg djelovanja od starih instrumenata čija je zabrana spomenuta hadisima. Zaista je muzička omama i opojnost veća od opojnosti alkoholnih pića, kao što su to već neki od učenih spoznali, a jedan od njih je Ibn Kajjim.
Isto tako nema sumnje da je zabrana žešća, a grijeh veći kada muziku prate glasovi, ako što su glasovi ropkinja koje su i pjevačice i sviračice, a nesreća biva većom kada su riječi pjesme zanosne, ljubavne, strasne i opisivaju dobre strane. Zbog svega ovoga neki učenjaci kažu da je muzika glasonoša bluda i da odgaja licemjerje u srcu, a uopšteno rečeno tema muzike i pjevanja je postala najvećim neredom u ovom vremenu.
U našem vremenu nesreća se još i povećala sa ulaženjem muzike u mnoge predmete kao što su satovi, zvona, dječije igračke, kompjutere i neke telefonske sprave tako da čuvanje od ove pojave zahtijeva odlučnost, a Allah subhanehu ve te'ala je najbolji pomagač.
__________________________________________________________________________________
[1] Bilježi ga Muslim 1587/3.
[2] Bilježi ga Taberani 45/12.
[3] Bilježi ga Imam Ahmed 342/5.
[4] Bilježi ga Muslim 1587/3.
[5] Bilježi ga Ibn Madždže 3377.
[6] Tefsir Ibn Kesir 333/6.
[7] Bilježi ga Buhari pogledati El-Feth 51/10.
[8] Bilježi ga Tirmizi 2212.
Allah subhanehu ve te'ala u suri Maide 90 kaže: «O vjernici, vino i kocka i strelice za gatanje su odvratne stvari, šejtanovo djelo; zato se toga klonite da biste postigli što želite.»
Naređenje da se klonimo nečega je jedan od najjačih dokaza za zabranjivanje, a vino je poređeno sa kumirima, a oni su božanstva nevjernika i njihovi idoli. A onaj ko kaže da sve gore navedeno nije haram, jer to Allah subhanehu ve te'ala nije rekao nema dokaza, jer je Allah subhanehu ve te'ala rekao klonite ga se.
Prijetnja onome ko pije alkoholna pića je zabilježena i u sunnetu Resulullaha sallallahu alejhi ve sellem.
Prenosi se od Džabira radijallahu anhu merfuan: «Zaista se Allah obavezao da će one koji piju alkoholna pića napojiti smjesom prokletnika džehennema.» Rekli su: «O Resulullah, a šta je to smjesa prokletnika džehennema?” rekao je: “Znoj stanovnika vatre i njihov sok.”[1]
Prenosi se od Ibn Abbasa radijallahu anhuma merfuan: “Ko umre kao notorni pijanica srešće Allaha kao rob idola.”[2]
Sada su alkoholna pića razvrstana u veliki broj vrsta, a povećao se i broj njihovih domaćih i stranih imena. Tako ih nazivaju pivom, alkoholom, rakijom, votkom, šampanjcem, vinom i dr. nazivima.
U ovoj zajednici se pojavila grupa o kojoj nas je obavijestio Resulullah sallallahu alejhi ve sellem svojim govorom kada je rekao: “Neki ljudi od moga ummeta će piti vino i nazivati ga drugim imenima.”[3]
Oni alkoholna pića u zamjenu za njihova imena, a u cilju krivog prikazivanja i prijevarom nazivaju “duhovna pića”.
Allah subhanehu ve te'ala u suri Bekare 9 kaže: “Oni nastoje da prevare Allaha i one koji vjeruju, a oni i ne znajući, samo sebe varaju.”
Šerijat je došao sa velikim pravilom koje presuđuje situaciji i prekida početak smutnje poigravanja, a koje se nalazi u govoru Resulullaha sallallahu alejhi ve sellem: “Svako opojno piće je vino, a svako opojno piće je zabranjeno.”[4]
Sve što utječe na mozak i opija ga i u maloj i u velikoj količini zabranjeno je.
I na kraju opomena od Resulullaha sallallahu alejhi ve sellem glasi: “Ko bude pio alkoholna pića i opio se neće mu biti primljen namaz 40 jutara, a ako umre ući će u vatru, a ako se pokaje Allah će mu oprostiti, a ako se povrati i počne piti i opijati se neće mu biti primljen njegov namaz 40 jutara, pa ako umre ući će u vatru, a ako se pokaje Allah će mu oprostiti, pa ako se povrati i počne piti i opijati se neće mu biti primljen njegov namaz 40 jutara, pa ako umre ući će u vatru, a ako se pokaje Allah će mu oprostiti, a ako se povrati i opet to čini Allah ima pravo da ga na Sudnjem danu napoji smjesom stanovnika džehennema.” Rekli su: “O Resulullah, a šta je to smjesa stanovnika džehennema.” Rekao je Resulullah sallallahu alejhi ve sellem: “Sok stanovnika vatre.”[5]
Ako je ovo stanje u kojem će biti oni koji uzimaju alkoholna pića, pa kako će tek onda biti stanje onih koji su ovisni o drogama.
NEPRAVEDNO SVJEDOČENJE
Allah subhanehu ve te'ala u suri Hadždž 30-31 kaže: “...pa budite što dalje od kumira poganih i izbjegavajte što više govor neistiniti, budite iskreno Allahu odani, ne smatrajte nikoga Njemu ravnim!...”
Prenosi se od Abdurrahmana ibn Ebu Bekre radijallahu anhu od njegovog oca da je rekao: “Bili smo kod Resulullaha sallallahu alejhi ve sellem kada je rekao: “Hoćete li da vas obavijestim o najvećem od velikih grijeha? – ponovivši 3 puta. Rekosmo: “Hoćemo o Resulullah!” Rekao je: “Pripisivanje druga Allahu i neposlušnost prema roditeljima - i sjeo je, a bio je naslonjen – pa je rekao: “Da, svakako i nepravedan govor.” Rekao je to i nije prestajao ponavljati sve dok nismo rekli: Da Bog da da ušuti.”
Ovdje je nepravedno svjedočenje ili govor ponavljano iz razloga njegovog omalovažavanja od strane ljudi i mnogobrojnosti motiva za njegovo činjenje od neprijateljstva, pa do zavisti i svih onih mnogobrojnih smutnji vezanih za nju. Koliko je neiskorištenih prava zbog nepravednog svjedočenja, koliko učinjenih nepravdi zbog njegovog činjenja, koliko je onih koji su dobili ono što im ne pripada ili su dobili dio koji im nije pripadao, a sve radi nepravednog svjedočenja.
Od omalovažavanja koje je prisutno u odnosu na nepravedno svjedočenje je i pojava da neki ljudi u sudnicama sretnu određenu osobu, pa joj kažu: “Svjedoči ti meni, a ja ću tebi.” Pa tako svjedoči u predmetu koji zahtijeva znanje o činjenicama i stanju, kao npr. da mu svjedoči o vlasništvu zemlje ili kuće ili za zekat, a nije ga nikada sreo osim tada u sudnici ili na hodniku, pa sa ovim čine laž i prevaru.
Svjedočenje mora biti onako kako je spomenuto u Allahovoj Knjizi u suri Jusuf 81: “...mi tvrdimo samo ono što smo vidjeli,...”
SLUŠANJE INSTRUMENATA I MUZIKE
Ibn Mes’ud radijallahu anhu se zaklinjao Allahom da je željeno sa govorom Allaha subhanehu ve te'ala iz sure Lukman 6: “Ima ljudi koji kupuju priče za razonodu, da bi, ne znajući koliki je to grijeh, s Allahova puta odvodili ...”[6] - muzika.
Prenosi se od Ebu Amira i Ebu Malika El-Eš’arija radijallahu anhu da je Resulullah sallallahu alejhi ve sellem rekao: “Od mog ummeta će biti onih koji će dozvoljavati ženski spolni organ, svilu, vino i instrumente...”[7]
Prenosi se od Enesa radijallahu anhu merfuan: “U ovom će ummetu biti poniženje, ogovaranje i prtetvaranje, a dogodiće se ovo kada budu pili alkoholna pića, uzimali služavke i upotrebljavali muzičke instrumente.”[8]
Resulullah sallallahu alejhi ve sellem je zabranio bubanj, a frulu je opisao kao glas bestidnog glupaka. Stari učenjaci, kao što je Imam Ahmed zastupaju zabranjenost muzičkih instrumenata kao što su: tambura, cimbal, gitara, a nema sumnje da svi moderni instrumenti ulaze u Resulullahovu sallallahu alejhi ve sellem zabranu instrumenata. Ovi instrumenti kao gitara, klavir, piano su naprotiv u pogledu veselja, opojnosti i uticaja većeg djelovanja od starih instrumenata čija je zabrana spomenuta hadisima. Zaista je muzička omama i opojnost veća od opojnosti alkoholnih pića, kao što su to već neki od učenih spoznali, a jedan od njih je Ibn Kajjim.
Isto tako nema sumnje da je zabrana žešća, a grijeh veći kada muziku prate glasovi, ako što su glasovi ropkinja koje su i pjevačice i sviračice, a nesreća biva većom kada su riječi pjesme zanosne, ljubavne, strasne i opisivaju dobre strane. Zbog svega ovoga neki učenjaci kažu da je muzika glasonoša bluda i da odgaja licemjerje u srcu, a uopšteno rečeno tema muzike i pjevanja je postala najvećim neredom u ovom vremenu.
U našem vremenu nesreća se još i povećala sa ulaženjem muzike u mnoge predmete kao što su satovi, zvona, dječije igračke, kompjutere i neke telefonske sprave tako da čuvanje od ove pojave zahtijeva odlučnost, a Allah subhanehu ve te'ala je najbolji pomagač.
__________________________________________________________________________________
[1] Bilježi ga Muslim 1587/3.
[2] Bilježi ga Taberani 45/12.
[3] Bilježi ga Imam Ahmed 342/5.
[4] Bilježi ga Muslim 1587/3.
[5] Bilježi ga Ibn Madždže 3377.
[6] Tefsir Ibn Kesir 333/6.
[7] Bilježi ga Buhari pogledati El-Feth 51/10.
[8] Bilježi ga Tirmizi 2212.