četvrtak, 16. svibnja 2013.

Bio sam foto model nosim li i dalje grijeh ako se iskreno pokajem ?

PITANJE 92:

Esselamu alejkum!

Da li jedno djelo, kako bi se reklo, možda trajno djelo, ali loše, naprimjer ako si fotomodel bio, ili slikao na primjer svake slike, prirodu, kuće, insane na portrait, mada ne mislim neke bezobrazne slike, i naprimjer te slike su otišle u svijet, popularne, umjetničke slike, sad od tih slika imaju plakate, imaju knjige umjetničke gdje su pokazane te slike. Da li ja kao model na tim slikama ili ja kao sami fotograf tih slika, nosim i dalje grijeh zato ako se ja iskreno pokajem? Mislim slike su i dalje u rukama ljudi, koji možda to i haman takve slike obožavaju, i vješaju te plakate tih slika na zidove. Ja sam bio i model tih takih slika a i sam fotograf sam bio taki nekih slika, pa se sad bojim uzvišenog Allaha da mi to neće oprostiti, bojim se toga puno.

Neka vas Allah nagradi.

ODGOVOR 92:

Ve alejkumus-Selam!

Što se tiče slikanja i crtanja prirode i drugih stvari koje nemaju dušu to je dozvoljeno kod islamskih učenjaka.

Što se tiče crtanja likova i stvari koje imaju dušu to je zabranjeno.

Međutim, islamski učenjaci se razlaze oko slikanja živih bića (likova) sa foto aparatom. Ako bismo uzeli mišljenje učenjaka koji zabranjuju ovakvo slikanje, ti ni u tom slučaju nebi bio griješan, jer islam briše ono što je prije islama i hadzdz ono što je prije hadzdza i hidžra ono što je prije hidžre.

Dakle, u ovom slučaju grijeh pada na one koji zloupotrebljavaju ove slike, ne na tebe, a Allah najbolje zna,

Es-Selamu alejkum!

odgovorio Mr. Safet Kuduzović (14.07.2004)