četvrtak, 14. veljače 2013.

Spoznaja Allaha - Tvorca veličanstvenog

Dobro znaj razumni čovječe da je tvoj Gospodar Allah [1] koji te je stvorio iz ničega i na lijep način te odgojio "Allah", Gospodar i Tvorac svega… Razumni ljudi, vjernici u Allaha subhanehu ve te'ala,[2] Ga nisu vidjeli svojim očima, ali su vidjeli mnogobrojne nepobitne dokaze koji upućuju na Njegovo postojanje i na to da je On Tvorac i Uređivač svega što postoji, te su Ga po njima spoznali.

Od tih dokaza su sljedeći:

1. Svemir, čovjek i život, jer su to stvari koje su nastale i imaju svoj početak i kraj, te su ovisne o nekom drugom. A svaka stvar koja je nastala i ovisna o nekom drugom je stvorena, a svako stvorenje mora imati svoga stvoritelja. Taj Veliki Tvorac je Allah, a i On sam je kazao za sebe da je Tvorac i Ravnatelj svega što postoji. O tome nas Allah subhanehu ve te'ala obavještava u Svojim Knjigama koje je objavio Svojim poslanicima, a ovi su vjerno dostavili Allahovu poruku ljudima i pozvali ih vjerovanju i obožavanju samo Njega. Allah subhanehu ve te'ala kaže: "Gospodar vaš je Allah, koji je nebesa i Zemlju u šest vremenskih razdoblja stvorio, a onda se nadvisio nad Aršom; On tamom noći prekriva dan, koji ga u stopu prati, a Sunce i Mjesec i zvijezde se pokoravaju Njegovoj volji. Samo On stvara i upravlja! Uzvišen neka je Allah, Gospodar svjetova!" A'raf 54.

Osnovno značenje ovog ajeta je da, Allah subhanehu ve te'ala obavještava sve ljude da je On njihov Gospodar koji ih je stvorio i koji je stvorio nebesa i Zemlju u šest vremenskih perioda[3] i da se nakon toga nadvisio[4] (uzdigao) nad 'Aršem (Njegovim prijestoljem), a 'Arš je iznad nebesa i iznad svih stvorenja, a ujedno i najveće stvorenje. Allah subhanehu ve te'ala je iznad 'Arša, ali i prisutan sa svim Njegovim stvorenjima, Svojim znanjem i htijenjem, i ništa Mu nije skriveno. Zatim nas Allah subhanehu ve te'ala obavještava da je učinio noć tako da svojom tminom pokriva dan i da ga pomno slijedi. Da je stvorio Sunce, Mjesec i zvijezde i sve ih pokorio tako da plove svojim određenim prostranstvima po Njegovom naređenju. Zatim nas obavještava da samo On stvara i određuje i da je samo On veličanstven i potpuno savršen u Svom biću, i u Svojim svojstvima i da samo On neprekidno daje dobro te da je samo On Gospodar svih svjetova koji ih je stvorio iz ničega, zatim ih lijepo odgojio.

Allah subhanehu ve te'ala kaže: "Među znamenjima Njegovim su noć i dan, i Sunce i Mjesec. Ne padajte licem na tle ni pred Suncem ni pred Mjesecom, već padajte licem na tle pred Allahom, koji ih je stvorio, ako želite da se samo Njemu jedinom klanjate." Fussilet 37

Allah subhanehu ve te'ala nas obavještava da su od znakova koji na Njega ukazuju i: noć i dan, Sunce i Mjesec, i zabranjuje da se sedžda čini Suncu ili Mjesecu, jer su oni stvorenja kao i ostala stvorenja, a obožavati stvorenja je nelogično (neispravno), a sama sedžda je jedan vid ibadeta. Allah subhanehu ve te'ala naređuje ljudima u ovom ajetu, kao što to čini i u drugim ajetima, da sedždu čine samo Njemu, jer je On Tvorac i Ravnatelj svega, te jedino On zaslužuje da Mu se upućuje ibadet (obožavanje).

2. Sljedeći od dokaza koji ukazuju na Allaha subhanehu ve te'ala, a koji su spomenuti u Kur'anu je taj da je stvorio muškarce i žene. Postojanje ova dva različita pola ljudi je dokaz postojanja Allaha subhanehu ve te'ala.

3. Različitosti koje postoje između jezika i boja ljudi. Ne postoje dva čovjeka čiji je glas, ili boja u potpunosti isti, nego se moraju bar malo razlikovati.

4. Razlike među ljudima u materijalnom pogledu i položaju. Neko je bogat, a neko siromah, neko poglavar, a neko potčinjen, a u isto vrijeme svako od njih posjeduje razum, znanje i sklonost za onim što nije uspio postići od bogatstva ili ugleda, ili lijepe žene. Međutim, niko nije u stanju postići ništa više od onog što mu je Allah subhanehu ve te'ala već odredio. Sve to iz jednog velikog hikmeta (mudrosti) kojeg je Allah subhanehu ve te'ala htio, a to je: kušnja ljudi jednih drugima, i služenje jednih drugima kako ne bi propali mnogi obostrani interesi. Onaj kome Allah subhanehu ve te'ala nije propisao posebne povlastice (užitke) na ovom svijetu, obavijestio ga je da je On sve to njemu odgodio zajedno sa još daleko većim užicima u džennetu, na onome svijetu. Uz napomenu da Allah subhanehu ve te'ala podaruje siromahu određene povlastice kao što je zdravlje i duhovna smirenost, koje ćeš rijetko naći kod bogataša. Sve to iz Svoje pravednosti prema ljudima.

5. Spavanje

6. Duša čiju suštinu ne zna niko osim Allah subhanehu ve te'ala.

7. Čovjek i razni organi koje posjeduje, kao što su: čula i osjetila, nervni sistem i mozak, probavni sistem i sl.

8. Allah subhanehu ve te'ala spušta kišu na mrtvu zemlju na kojoj nakon toga niknu biljke i drveće raznih oblika, noja i ukusa, koje se koriste u razne svrhe.

9. Berićet.[5]

Ovo je samo mali dio od stotine dokaza koje je Allah subhanehu ve te'ala spomenuo u Kur'anu i objasnio da oni nedvojbeno upućuju na Njegovo postojanje, i na to da je On (Allah) Tvorac i Ravnatelj svega postojećeg.

10. i na kraju sama ljudska narav, koju je Allah subhanehu ve te'ala ljudima podario, vjeruje u postojanje svoga Stvoritelja i Ravnatelja. Zato se, ko to poriče, suprostavlja sam sebi i time sam sebe čini nesrećnim. Zato komunista, npr. Živi ovaj svoj život nesrećno i nezadovoljno, a nakon smrti ga čeka žestoka vatra, kao kazna za njegovo poricanje Gospodara koji ga je iz ničega stvorio, a zatim lijepo odgojio.[6]

Od svojstava Allaha subhanehu ve te'ala su i sljedeća: da je On prvi (oduvijek) – bez početka, da je vječito živ – neće umrijeti i neće nestati, da je neovisan – ni o kome nije ovisan, i da je Jedan – nema Mu sudruga. Allah subhanehu ve te'ala kaže: "Reci: 'On je Allah – jedan! Allah je Utočište svakom! Nije rodio i rođen nije, i niko Mu ravan nije!'" Ihlas 1-4.

Značenje ajeta: Kada su nevjernici upitali posljednjeg Allahovog Poslanika sallallahu alejhi ve sellem o svojstvima Allaha, Allah subhanehu ve te'ala mu je objavio ovu suru u kojoj mu naređuje da im kaže: 'Allah je jedan, nema sudruga. Allah je vječito živi, upravlja svime, i jedino Njemu pripada pravo na gospodarstvo svemirom i ljudima i svemu ostalom. I samo Njemu se ljudi trebaju obraćati za pomoć u onome što nisu u stanju učiniti. Nije rodio niti je rođen, jer Mu ne priliči da ima sina ili kćerku, niti oca i majku. Allah je to sam strogo porekao u ovim, a i u drugim Kur'anskim ajetima, zato što je uzročna povezanost i rađanje od osobina stvorenja, a ne Stvoritelja.

Zato je Allah subhanehu ve te'ala odbacio kršćansku izjavu: 'El-Mesih (Isa) je Božiji sin', i isto tako izjavu Jevreja 'Uzejr je Božiji sin'. Kao što je odbacio i izjave drugih koji su rekli: 'Meleki su Božije kćeri' i sve ove izjave je oštro osudio, i obavijestio da je On stvorio Isa'a alejhi selama samo od majke, bez oca, isključivo Svojom moći, isto kao što je stvorio Adema, oca svih ljudi, od prašine i Havu, majku svih ljudi, od rebra Ademovog koju je nakon toga pored sebe ugledao, a zatim je stvorio potomke Ademove od tekućine čovjeka i žene. Konačno je na početku sve stvorio iz ničega, a zatim je svakoj vrsti od svojih stvorenja postavio određene zakonitosti koje niko, osim Njega nije u stanju izmijeniti. A ako ih On bude htio mijenjati onda učini kako On hoće, kao što je slučaj sa Isa alejhi selamom kojeg je stvorio od majke, bez oca, i podario mu moć govora dok je još bio u bešici. Kao što je učinio štap Musaov zmijom koja gmiže, istim štapom je Musa alejhi selam udario po moru koje se rastavilo i napravilo prolaz njemu i njegovom narodu. Ili kao što je raspolovio Mjesec posljednjem Poslaniku Muhammedu sallallahu alejhi ve sellem, učinio da ga drveće pozdravlja kada naiđe pored njega i da životinje svjedoče da je on poslanik, glasno izgovarajući tako da ih ljudi čuju: 'Svjedočim da si ti Allahov Poslanik'. I kao što mu je omogućio da na Buraku preleti između Mekke i Jerusalema, zatim se uzdigne na nebesa u društvu Džibrila sve dok nije stigao do Allaha subhanehu ve te'ala iznad nebesa i čuo Allahov govor u kome mu je naredio obavljanje namaza, a zatim se vratio na Zemlju u Mekku i na putu vidio stanovnike svakog neba, sve to u jednoj noći prije izlaska zore. Kazivanje o Isra i Mi'radžu je poznato u Kur'anu i hadisu, i u povijesnim knjigama.

Od svojstava Allaha subhanehu ve te'ala su: sluh, vid, znanje, moć i volja. On sve vidi i čuje, ništa nije u stanju da spriječi i zastre Njegov sluh i vid. Zna šta se nalazi u maternicama, ono što grudi kriju, sve što je bilo i sve što će biti. On je Svemogući koji, što god htjedne, samo kaže: Budi! I ono biva.

Sljedeće od svojstava kojima je Sam Sebe opisao je govor. Allah subhanehu ve te'ala govori ono što hoće i kada On hoće. Govorio je sa Musaom alejhi selamom kao i sa posljednjim Poslanikom Muhammedom sallallahu alejhi ve sellem. I Kur'an, njegove riječi i značenja, je Alahov subhanehu ve te'ala govor, kojeg je objavio Svom Poslaniku sallallahu alejhi ve sellem, te je on jedno od Allahovih svojstava, i nije stvoren, kako to smatraju zalutale mu'tezile.

Od svojstava kojima je Allah subhanehu ve te'ala opisao Sam Sebe i kojima su Ga opisali Njegovi poslanici je i: 'lice', 'ruke', uzvisivanje, spuštanje[7], zadovoljstvo i srdžba. Allah subhanehu ve te'ala je zadovoljan sa iskrenim vjernicima, a srdit je na nevjernike i na one koji čine bilo šta od onoga sa čime On nije zadovoljan. Njegovo zadovoljstvo, srdžba, govor, lice, ruke, uzvisivanje, spuštanje i ostala Njegova svojstva su prilična Njegovoj uzvišenosti i ne mogu se porediti sa svojstvima stvorenja. U Kur'anu i sunnetu je jasno rečeno da će Ga vjernici vidjeti direktno svojim očima na Dan obračuna i u džennetu. Svojstva Allaha subhanehu ve te'ala su detaljno objašnjena u Kur'anu i hadisima Allahovog Poslanika sallallahu alejhi ve sellem, te ih potraži.
__________________________________________________________________________________

[1] Allah je vlastito ime Boga svemira, ljudi i svega što postoji. Ovim imenom je Allah nazvao sam sebe, a znači: "istinski Bog".

[2] Subhanehu ve te'ala je riječ kojom se slavi i veliča Allah.

[3] Ova postepenost u stvaranju je iz razloga koji je samo Allahu subhanehu ve te'ala poznat, jer je On u stanju da stvori sva stvorenja u trenu kraćem od treptaja oka. Allah subhanehu ve te'ala nas obavještava u Kur'anu da On kada hoće da nešto bude samo kaže: "Budi" i ono biva.

[4] Riječ "isteva" u arapskom jeziku, na kojem je Kur'an objavljen, znači: uspeo se na njega, uzvisio se nad njim, a Allahovo uspinjanje i nadvisivanje nad Aršom je na način koji dolikuje Njegovoj veličini i niko nije u stanju da shvati na koji način to Allah subhanehu ve te'ala čini osim Njega. U svakom slučaju "isteva" (nadvisio se) ne znači: zavladao svemirom, kako to tumače i prevode oni koji su zalutali i poriču stvarnost Allahovih subhanehu ve te'ala svojstava kojima je Sam Sebe u Kur'anu opisao ili kojim Ga je opisao Njegov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem. Oni tvrde da ako bi Allaha subhanehu ve te'ala opisali tim svojstvima da bi to dovelo do uporedbe između Tvorca i Njegovih stvorenja, što je svakako čisti apsurd. Međutim, ova njihova tvrdnja je neosnovana, jer bi ova uporedba bila ukoliko bi rekli: "Ova Njegova svojstva su kao ta i ta od svojstava stvorenja (ljudi), a prihvatanje tih svojstava na način kako to dolikuje Allahu subhanehu ve te'ala bez ikakve uporedbe, komparacije, ili pokušaju da se prodre u njihovu suštinu i bez njihova poricanja ili krivog tumačenja je način na koji je to činio Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem, i kojeg su se pridržavale prve generacije muslimana, i nema sumnje da je to ispravan put i dužan ga je slijediti svaki mu'min, bez obzira što ga je većina svijeta ostavila.

[5] Berićet znači: umnožavanje i povećavanje za koje ne postoji razuman (materijalni) razlog. Kao što je neobično osjetno umnožavanje stada, bez obzira što se puno kolje i nestaje od raznih bolesti. Suprotno berićetu je nedaća i manjkavost, nasuprot postojanja svih potrebnih uslova za napredak i umnožavanje. Kao što je slučaj sa psima, mačkama i sl.

[6] Izuzev ako se pokaje i vrati Allahu subhanehu ve te'ala te povjeruje u Njega, Njegova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem, i Njegovu vjeru (islam) koju je objavio, zatim to svoje vjeriovanje praksom potvrdi.

[7] U hadisima se navodi: "Naš Gospodar silazi na dunjalučko nebo kada nastupi zadnja trećina noći…"