petak, 15. veljače 2013.

ISLAMSKO VJEROVANJE U SVJETLU KUR'ANA I SUNNETA - KNJIGA

Pisac: Muhammed ibn Džemil Zejnu

UVOD I PREDGOVOR AUTORA


Zahvala pripada samo Allahu s.v.t. Od Njega pomoć tražimo i molimo Ga za oprost. Utječemo se Allahu s.v.t. od zla nas samih i zlih djela naših. Koga Allah s.v.t. uputi za njega zablude nema, a koga u zabludu dovede za njega nema upučivaća. Svjedočim da nema drugog boga osim Allaha, Jedinog, koji nema sudruga i svjedočim da je Muhammed s.a.v.s. Allahov rob i Poslanik. Ovo su veoma važna pitanja u vjeri na koja ću odgovoriti sa Allahovom s.v.t. dozvolom i pri tome spomenuti dokaze iz Kur'ana i hadisa (govor Allahovog Poslanika s.a.v.s.) vjerodostojnog, da bi se smirio čitalac i bio zadovoljan sa tačnošću odgovora, jer vjera u jednoću Allaha s.v.t. je osnova ljudske sreće i na dunjaluku i na ahiretu. Molimo Allaha s.v.t. da učini da se muslimani ovim okoriste i da učini ovu knjižicu iskrenim djelom u ime Njega. Pisac: Muhammed bin Džemil Zejnu

PREDGOVOR PREVODIOCA


Zahvala pripada samo Uzvišenom Allahu s.v.t. i neka je mir i spas na Njegove s.v.t. odabrane robove, Poslanike s.a.v.s., a posebno na Njegovog posljednjeg Poslanika Muhammeda s.a.v.s. U zemljama gdje je komunizam dugo vladao došlo je i do iskrivljavanja vjerskog učenja: bez obzira da li se radilo o kršćanskom, jevrejskom ili islamskom učenju. Naša republika Bosna i Hercegovina je jedna od tih sredina u kojoj je komunizam bio dugo godina jedini ideološki pravac, a vjera i vjernici su na sve moguće načine sputavani. Allah s.v.t. je htio i da pod vladavinom komunizma na ovim prostorima vjera opstane. Međutim, kada pogledamo na vjeru prije komunizma i sada, vidjećemo velike razlike. One se naročito ogledaju u akidi (islamskom vjerovanju), koje je posredstvom raznih uticaja brojnih sekti koje se nazivaju islamskim, te filozofskih pravaca i pogrešne interpretacije islama u samim vjerskim školama, došlo do velikih devijacija i odstupanja od izvornog vjerskog učenja. Ova knjiga o akidi, kao i brojne druge pomoći će nam da se, sa Allahovom pomoći, vratimo svome izvornom vjerskom učenju, zasnovanom na Kur'anu i vjerodostojnom hadisu. Tražim od Allaha s.v.t., našeg Tvorca, da se okoristimo ovom knjižicom i da ona bude iskreno djelo u ime Njega. Prevodioc: Hfz. Senaid Zajimović


TEMELJI ISLAMA

PRVO PITANJE

Džibril a.s. pita: "O Muhammede, obavijesti me šta je islam?" Odgovor: Kaže Allahov Poslanik s.a.v.s.: "Islam je: 1. da svjedočiš da nema drugog boga mimo Allaha s.v.t., tj. nema istinitog božanstva osim Allaha s.v.t. i da je Muhammed s.a.v.s. Allahov Poslanik, tj. da ga je Allah s.v.t. poslao da dostavi narodima Njegovu vjeru. 2. i da obavljaš namaz, tj. da ga obaviš sa svim njegovim uvjetima, sa smirenošću i strahopoštovanjem. 3. da daješ zekat, jedan dio od svoje imovine, tj. kada musliman bude posjedovao 85 g zlata ili novca u njegovoj vrijednosti, izdvojiće od toga 2,5% poslije jedne pune godine, a i sve drugo mimo novca ima svoju vrijednost i količinu. 4. da postiš mjesec ramazan, tj. da se ustegneš od jela, pića, spolnog općenja sa svojom ženom i svih zabranjenih stvari od zore pa do zalaska sunca. 5. da obaviš hadždž jednom u životu ako si u mogućnosti. Ovaj hadis bilježi Muslim u svojoj zbirci hadisa.

TEMELJI VJERE (IMANA)

PRVO PITANJE

Džibril a.s. pita: "O Muhammede, obavijesti me šta je iman - vjerovanje?" Odgovor: Kaže Allahov Poslanik s.a.v.s.: "Iman je: 1. da vjeruješ u Allaha s.v.t. (uvjerenje da je Allah s.v.t. Jedini Stvoritelj i Jedino istinito božanstvo. On ima svoja lijepa imena i svojstva koja odgovarju Njegovoj veličini i koja ne sliče Njegovim stvorenjima). Kao što je spomenuto u ajetu: "Njemu nije ništa slično." [Šura 11] 2. i da vjeruješ u Allahove s.v.t. meleke (stvorenja od svjetlosti koja izvršavaju Allahove s.v.t. naredbe, a mi ih ne vidimo). 3. i da vjeruješ u Njegove s.v.t. Knjige (Tevrat, Zebur, Indžil i Kur'an koji je došao da potvrdi prethodne i da ih dokine). 4. i da vjeruješ u Allahove poslanike s.a.v.s. (prvi je Nuh a.s. [Ovo je mišljenje jednog dijela uleme. Opće prihvaćeno mišljenje je da je Adem a.s. prvi poslanik.], a posljednji Muhammed s.a.v.s.). 5. i da vjeruješ u Posljednji dan (Sudnji dan gdje će se sviđati svi računi). 6. i da vjeruješ u odredbu (Kader), bilo dobra ili loša (a to je zadovoljstvo sa onim što je Allah odredio). Hadis bilježi Muslim u svojoj zbirci hadisa.

ALLAHOVO S.V.T. PRAVO KOD NJEGOVIH ROBOVA

PRVO PITANJE

Zašto nas je Allah s.v.t. stvorio? Odgovor: Allah s.v.t. nas je stvorio da Mu robujemo i da Mu ništa kao druga ne pripisujemo. Dokaz za to su Allahove s.v.t. riječi: «I nisam stvorio ni džine ni ljude osim da Mi robuju,” Zarijat 56. A dokaz za ovo su nam i riječi Allahovog Poslanika s.a.v.s. gdje on kaže: “Pravo Allaha s.v.t. kod Njegovih robova je da Ga obožavaju i da Mu druga ne pripisuju.” Hadis bilježe Buhari i Muslim.

DRUGO PITANJE

Šta je to ibadet (robovanje)? Odgovor: To je zajednički naziv za sve ono što Allah s.v.t. voli od riječi da se izgovara i djela da se čini kao što je dova, namaz, strahopoštovanje i dr. Allah s.v.t. u Kur’anu kaže: “Reci: "Klanjanje moje, i obredi moji (klanje kurbana), i život moj, i smrt moja doista su posvećeni Allahu, Gospodaru svjetova,” En’am 162. A Allahov Poslanik s.a.v.s. je rekao da je Allah s.v.t. rekao: “Ničim dražim za Mene mi se Moj rob ne može približiti osim onim što sam mu Ja propisao kao farz (obavezna dužnost).” Ovaj hadisi kudsijj bilježi Buhari.

TREĆE PITANJE

Kako ćemo obožavati Allaha s.v.t.? Odgovor: Onako kako nam je naredio Allah s.v.t. i Njegov Poslanik Muhammed s.a.v.s. Allah s.v.t. u Kur’anu u suri Muhammed 33 kaže: “O vjernici, pokoravajte se Allahu i pokoravajte se Poslaniku, i ne ništite djela svoja!” A Muhammed s.a.v.s. je rekao: “Ko uradi neko djelo koje mu nismo naredili to djelo se odbacuje (ne prima se).” Hadis bilježi Muslim.

ČETVRTO PITANJE


Da li ćemo obožavati Allaha s.v.t. iz straha i nade? Odgovor: Da tako ćemo Ga obožavati, jer je On rekao: “I Njemu se molite sa strahom i nadom.” A’raf 56. Muhammed s.a.v.s. je rekao u hadisu: “Tražim od Allaha džennet, a utječem Mu se od vatre.” Hadis bilježi Ebu Davud.

PETO PITANJE

Šta je to dobročinstvo u ibadetu? Odgovor: Dobročinstvo je osjećaj Allahovog prisustva u toku robovanja Njemu, kao što On reče: “...Koji te vidi kada ustaneš da sa ostalima namaz obaviš.” Šuara 218-219. A dokaz iz sunneta su riječi Allahovog Poslanika s.a.v.s.: “Dobročinstvo je da obožavaš Allaha kao da Ga vidiš, jer ako ti Njega ne vidiš, pa On tebe vidi.” Hadis bilježi Muslim.

VRSTE TEVHIDA I NJEGOVE KORISTI

ŠESTO PITANJE

Zašto je Allah s.v.t. poslao poslanike? Odgovor: Poslao ih je da pozivaju svijet u robovanje samo Njemu i da negiraju pripisivanje druga Allahu s.v.t. A dokaz za to su Allahove s.v.t. riječi: "Mi smo svakom narodu poslanika slali da Allaha samo obožavaju i da se klone obožavanja svega drugog mimo Allaha." Nahl 36. A Muhammed s.a.v.s. reče u hadisu: "Poslanici su braća i vjera im je jedna." Bilježe Buhari i Muslim.

SEDMO PITANJE


Šta je to jednoća Gospodara? Odgovor: To je izdvajanje Allaha s.v.t. kao jedinog stvaraoca u svemiru i jedinog regulatora svih stvari u njemu. On kaže u Kur'ani kerimu: "Hvala Allahu Gospodaru svih svijetova." Fatiha 1. A Allahov Poslanik s.a.v.s. je rekao: "Ti si Gospodar nebesa i zemlje." Bilježe Buhari i Muslim.

OSMO PITANJE


Šta znači jedinost Boga? Odgovor: To je izdvajanje Allaha s.v.t. kao jedinog zaslužnoga da Mu činimo ibadet, dovu, da Mu poklanjamo žrtvu, da Mu nadu ispoljavamo, i strah i da od Njega samo pomoć tražimo i na Njega da se samo oslanjamo i drugo. Kao što On reče: "A vaš Bog je jedan Bog, nema drugog boga osim Njega, On je milostiv i samilostan." Bekare 163. Muhammed s.a.v.s. kaže u jednom hadisu, obraćajući se jednom od svojih drugova: "Neka bude prvo čemu ćeš ih zvati svjedočenje da nema drugog boga mimo Allaha s.v.t.." A Buhari isti hadis bilježi ovako: "Neka bude prvo čemu ćeš ih zvati da vjeruju u Allaha kao jedinog Boga." Bilježe ga Buharija i Muslim.

DEVETO PITANJE

Šta znači jedinstvo Allahovih s.v.t. imena i svojstava? Odgovor: To je potvrđivanje i vjerovanje u ono čime je Allah s.v.t. Sebe opisao u Svojoj Knjizi i kako Ga je opisao Njegov Poslanik s.a.v.s. u vjerodostojnim hadisima, onakav kakav je On uistinu bez tumačenja ili materijaliziranja Allaha s.v.t., bez shvatanja da je Allah s.v.t. lišen svih atributa, bez shvatanja i iskrivljavanja Njegovih imena. Kao što je uzdizanje Allaha s.v.t. nad Aršom (isteva), tj. da ga tumačimo kao "zagospodarivanje" (istivla'), ovo nije dozvoljeno, ili silazak Allahov s.v.t. na zemaljsko nebo (o kome se govori u hadisu) da tumačimo kao silazak Njegove milosti, ovo takođe nije dozvoljeno, ili dio ajeta u kome se spominje Allahova s.v.t. ruka da se tumači kao snaga i drugo. Prim. prev.: Nama nije dozvoljeno da tumačimo kako izgleda Allahova s.v.t. ruka niti da tumačimo kako izgleda silazak Allahov s.v.t. na zemaljsko nebo, a pogotovo da govorimo kako je Allahovo uzdizanje nad Aršom-prijestoljem zagospodarivanje. ako kažemo da je to "zagospodarivanje" (istivla') time ćemo napraviti ogromnu grešku pa će ispasti kao da Allah prije toga nije vladao Aršom, nego da je tek tada zagospodario njime. Mi moramo vjerovati da su ova Njegova svojstva onakva kakva ih je On opisao i Njegov Poslanik s.a.v.s. Allah s.v.t. kaže u Kur'anu: "Njemu ništa nije slično, On sve čuje i sve vidi." Šura 11. A Muhammed s.a.v.s. je rekao: "Allah s.v.t. silazi svake noći na zemaljsko nebo." (On silazi silaskom kakav odgovara Njegovom veličanstvu i savršenstvu, a On ne sliči nikom od Njegovih stvaorenja.) Bilježi Muslim.

DESETO PITANJE

Gdje je Allah s.v.t.? Odgovor: Allah s.v.t. je iznad Arša-prijestolja na nebesima, kao što to On u Kur'ani kerimu kaže: "Milostivi koji se uzvisio nad prijestoljem", tj. uzdigao se nad prijestoljem kao što je spomenuto u Buhariji, a što je preneseno od drugova Allahovog Poslanika s.a.v.s. Muhammed s.a.v.s. je rekao: "Allah je napisao Knjigu, prije nego što je stvorio stvorenja na pedeset hiljada godina...ona je kod Njega iznad Arša." Bilježi imam Buhari.

JEDANAESTO PITANJE

Da li je Allah s.v.t. sa nama? Odgovor: Allah s.v.t. je sa nama sa svojim čulom, vidom i znanjem. A dokaz za to su Njegove riječi: "Ne bojte se, Ja sam sa vama. Ja sve čujem i sve vidim." Ta Ha 46. A Allahov Poslanik s.a.v.s. reče: "Vi dozivate Onog koji sve čuje, bliskog i On je sa vama (sa svojim znanjem). Bilježi Muslim.

DVANAESTO PITANJE

Koja je korist od vjerovanja u jednog Boga? Odgovor: Sigurnost na ahiretu od kazne, uputa na dunjaluku i brisanje grijeha. Allah s.v.t. kaže: "Biće sigurni samo oni koji vjeruju i vjerovanje svoje sa mnogoboštvom ne miješaju (tj. ne budu Allahu druga pripisivali), njima pripada sigurnost i oni su upućeni." En'am 82. A Muhammed s.a.v.s. je rekao: "Pravo robova kod Allaha je da ne kažnjava onog ko Mu druga ne pripisuje." Bilježe Buhari i Muslim.

USLOVI ZA PRIMANJE DJELA KOD ALLAHA S.V.T.

TRINAESTO PITANJE

Koji su uslovi da bi djela bila primljena? Odgovor: Uslovi za primanje djela kod Allaha s.v.t. su tri: 1. Vjerovanje u Allaha s.v.t. kao jedino božanstvo, kao što On reče u Kur'anu: "Onima koji budu vjerovali i dobra djela činili, džennetske bašće će prebivalište biti." Kehf 107. A Muhammed s.a.v.s. je rekao: "Reci, ja vjerujem u Allaha, a zatim u tome ustraj." Bilježi Muslim. 2. Iskrenost, a to je da djelo koje činimo bude samo za Allaha s.v.t. i u Njegovo ime, bez dvoličnosti i pretvaranja i bez želje za prestižom (tj. da bi se čulo kako je osoba nešto uradila). Uzvišeni Allah kaže: "Obožavajte samo Allaha iskreno Mu vjeru ispovjedajući." Mu'min 14. A Allahov Poslanik s.a.v.s. je rekao: "Ko iskreno kaže da nema drugog boga osim Allaha ući će u džennet." Hadis je sahih i bilježi ga imam Bezzar. 3. Odobravanje onoga sa čime je došao Allahov Poslanik s.a.v.s. kao što Allah s.v.t. kaže: "Ono što vam Poslanik da to uzmite, a ono što vam zabrani klonite se toga." Hašr 7. Muhammed s.a.v.s. je rekao: "Ko uradi neko djelo koje mu nismo mi naredili to se odbacuje, ne prima se." Bilježi Muslim.

VELIKI ŠIRK (MNOGOBOŠTVO) I NJEGOVE VRSTE

PRVO PITANJE

Šta je to veliki širk? Odgovor: To je činjenje bilo koje vrste ibadeta nekome drugom mimo Allaha s.v.t., kao što je upućivanje dove nekome drugome, klanje kurbana nekome drugom i druge stvari. Dokaz za to su Allahove s.v.t. riječi: "Nemoj upućivati dovu mimo Allaha onome ko ti ne može pomoći niti nauditi, jer ako bi to uradio bio bi uistinu od onih koji Allahu druga pripisuju." Junus 106. A dokaz iz hadisa su riječi Allahovog Poslanika s.a.v.s.: "Najveći od velikih grijeha su pripisivanje Allahu druga, neposlušnost prema roditeljima i lažno svjedočenje." Bilježi Imam Muslim.

DRUGO PITANJE

Koji je najveći grijeh kod Allaha s.v.t.? Najveći grijeh kod Allaha s.v.t. je veliki širk, a to je smatrati da pored Allaha s.v.t. postoji još jedan bog. Dokaz da je to najveći grijeh su ove Allahove s.v.t. riječi: "O sinko moj, ne smatraj druge Allahu ravnim, širk je, zaista, velika nepravda." ili u drugom ajetu: "Zaista Allah neće oprostiti da Mu se pripisuje drug, a oprostit će ono što je mimo toga kome hoće. Ko Allahu bude pripisivao druga taj je u velikoj zabludi." Nisa' 116. Ovaj ajet ne nalazi se u originalu, naveo ga je prevodilac. Kada je Allahov Poslanik s.a.v.s. bio upitan koji je grijeh najveći rekao je: "Da pripišeš Allahu druga, a On te je stvorio." Bilježe Buhari i Muslim."

TREĆE PITANJE

Da li danas postoji širk, da li današnji muslimani pripisuju Allahu s.v.t. druga? Odgovor: Da, a dokaz za to su Allahove s.v.t. riječi: "Većina ljudi neće vjerovati nego će Njemu druge ravnim smatrati." Jusuf 106. A Njegov Poslanik s.a.v.s. kaže: "Neće biti Sudnji dan dok se ne sjedine plemena iz moje zajednice sa mnogobošcima i dok se ne počnu obožavati kipovi." Hadis je sahih i bilježi ga Tirmizi.

ČETVRTO PITANJE

Kakav je propis upućivanja dove mrtvima ili odsutnima, tj. traženje nečega od njih mimo Allaha s.v.t.? Odgovor: Činjenje dove njima je veliki širk, jer Allah s.v.t. kaže: "Pa ne moli se drugom bogu mimo Allaha, da ne bi bio jedan od onih koji će biti mučeni." Šura 213. A Allahov Poslanik s.a.v.s. je rekao kao dokaz za ovo: "Ko umre, a tražio je pomoć od nekog drugog pored Allaha ući će u vatru (džehennem)." Bilježi Buhari.

PETO PITANJE

Da li je dova ibadet (vjerovanje, obožavanje)? Odgovor: Da, dova je ibadet. Allah s.v.t. kaže u Kur'anu: 'Gospodar vaš reče: Upućujte Mi dovu, Ja ću vam se odazvati. Oni koji iz oholosti neće da Me obožavaju, ući će sigurno u džehennem poniženi.'" Mu'min 60. Allahov Poslanik s.a.v.s. reče: "Dova je ibadet." Hadis je sahih i bilježi ga Tirmizi.

ŠESTO PITANJE

Da li mrtvi čuju kada se njima upućuje dova (tj. kada se od njih traži da nam nešto učine)? Odgovor: Ne, oni to ne čuju, a dokaz za to su nam Allahove s.v.t. riječi: "Ti ne možeš one u grobovima dozvati." Fatir 22. A iz sunneta imamo za dokaz ovaj slučaj: "Prenosi se od Ibn Omera r.a. koji kaže: 'Allahov Poslanik s.a.v.s. je stao kod Kulejba, mjesta gdje su bili pobijeni mušrici, na Bedru, pa reče: Jeste li našli ono što vam je obećao vaš Gospodar istinitim? A zatim reče: Oni sada čuju ono što ja govorim. Ovaj slučaj je spomenut Aiši r.a. pa je ona rekla: "Poslanik s.a.v.s. je rekao da oni sada znaju da je ono što sam im govorio istina, a potom je i ona citirala ajet: "Ti ne možeš one u grobovima dozvati." Fatir 22. A Katade koji prenosi ovaj hadis je rekao: "Allah je proživio mušrike da bi čuli Poslanikov s.a.v.s. prekoravajući i ponižavajući govor upućen njima." Bilježi Buhari u poglavlju "Dženaza".

KORISTI KOJE MOŽEMO IZVUĆI IZ OVOG HADISA

1. To što su mušrici čuli govor Poslanikov s.a.v.s. je privremeno, a dokaz za to je govor Poslanikov s.a.v.s. iz čega se razumije da poslije ovoga oni ne čuju. 2. Ovo je bila jedna od mu'džiza Poslanikovih s.a.v.s., a to je da je Allah s.v.t. oživio umrle kada su već bili umrli. 3. Mi ne smijemo od mrtvih tražiti ono što tražimo od našeg Gospodara Allaha s.v.t. (kao što neki stanu pored turbeta i traže od umrlog da nešto učini za njega, da mu pomogne, da ga izliječi itd.) Dove se upućuju samo Allahu s.v.t. i nikom drugom. Dužni smo kada već govorimo o mrtvima da napomenemo par stvari: Muhammed s.a.v.s. nam je preporučio da posjećujemo kaburove (mezarja), nakon što nam je zabranio: "Bio sam vam zabranio posjećivanje kaburova, a sad ih posjećujte." Hadis je sahih. Kaburovi se posjećuju da bi ljudima bili ibret-pouka da će svakom ko posjeti kabur smrtni čas doći i da će i on kao onaj koga on posjećuje ležati u kaburu. Znači, posjećivanje kaburistana je isključivo radi pouke i da bi smo se prisjetili smrti. Kada ulazimo u mezarje ili prolazimo pored njega treba nazvati selam riječima: "ESSELAMU ALEJKUM EHLEDDIJARI MINEL MU'MININE" što znači neka je mir i spas na vas stanovnici ovih kuća vjernika. A zatim će reći: "VE INNA INŠA'ALLAHU BIKUM LAHIKUN, NES'ELULLAHE LENA VE LEKUMUL AFIJE." i mi ćemo vas ako Allah da stići, tražimo od Allaha da i nama i vama oprosti. Kod kabura se ne uči Kur'an, nego se dove upućuju Allahu s.v.t. za umrlog. A prije svega Kur'an nije objavljen mrtvima nego živima i nema nikakve fajde što se on uči mrtvima. Pa i u samoj suri Jasin koju smo uobičajili učiti mrtvima Allah s.v.t. kaže: "Ovo je samo pouka-Kur'an jasni, da opomene ko je živ i da zasluže kaznu nevjernici." [Jasin 69-70] Čovjek treba da ga uči dok je živ i da se po njemu vlada, a kada umre on ode pred Allaha s.v.t. i nema koristi što neko za njega Kur'an uči, to mu kod Allaha s.v.t. neće pomoći.

VRSTE VELIKOG ŠIRKA

SEDMO PITANJE

Hoćemo li tražiti pomoć od mrtvih ili odsutnih? Odgovor: Nećemo tražiti pomoć od njih nego od Allaha s.v.t., jer je On rekao: "A oni kojima se oni mimo Allaha klanjaju ništa ne stvaraju, oni su sami stvoreni, mrtvi su oni, nisu živi i ne znaju kada će biti oživljeni." [Nahl 20-21] Ili u drugom ajetu: "I kada ste od Gospodara svog pomoć tražili." [Enfal 9] Ovaj ajet nam je odgovor od koga treba pomoć tražiti. A Muhammed s.a.v.s. je rekao svojim postupkom od koga se pomoć traži: "O Vječni, o Živi, Tvojom milošću pomoć tražim." [Hadis je sahih, a bilježi ga Tirmizi.]

OSMO PITANJE

Je li dozvoljeno traženje pomoći od nekog drugog osim Allaha s.v.t.? Odgovor: Nije dozvoljeno, dokaz za to su Allahove s.v.t. riječi: "Samo Tebe obožavamo i samo od Tebe pomoć tražimo." [Fatiha 4] Allahov Poslanik s.a.v.s. je rekao: "Kada nešto hoćeš išći to od Allaha, a kada pomoć tražiš traži je samo od Allaha." [Hadis je sahih, a bilježi ga Tirmizi.]

DEVETO PITANJE

Da li je dozvoljeno potpomagati se živima, ako nije dozvoljeno tražiti pomoć od mrtvih? Odgovor: Da, u onome u čemu su oni u mogućnosti, kao što Allah s.v.t. kaže: "Jedni drugima pomažite u dobročinstvu i bogobojaznosti." [Maide 2] Muhammed s.a.v.s. je rekao: "Allah pomaže svom robu dokle god taj rob pomaže svom bratu." [Hadis je sahih, a bilježi ga Muslim.]

DESETO PITANJE

Da li se smijemo zavjetovati nekom drugom mimo Allaha s.v.t.? Odgovor: Nije dozvoljen zavjet nikom drugom osim Allahu s.v.t. Kao što je Allah s.v.t. spomenuo riječi Merjeme kada je rekla: "Gospodaru moj, ovo što je u trbuhu mom ja zavjetujem samo na službu Tebi." [Ali Imran 35] A Muhammed s.a.v.s. je rekao: "Ko se zavjetuje na poslušnost Allahu neka Mu bude poslušan, a ko se zavjetuje da će Mu griješiti neka Mu ne griješi." [Bilježi Buhari.]

JEDANAESTO PITANJE

Da li je dozvoljeno klati kurban u nečije drugo ime pored Allaha s.v.t.? Odgovor: Nije dozvoljeno, a dokaz su Allahove s.v.t. riječi: "Pa Gospodaru svome se klanjaj i kurban kolji." [Kevser 2] Muhammed s.a.v.s. je rekao: "Allah je prokleo onoga ko zakolje kurban u nečije drugo ime pored Allahovog." [Bilježi Muslim]

DVANAESTO PITANJE

Da li je dozvoljeno činiti tavaf (obilazak) oko nečega drugog pored onog obilaska oko Ka'be, tj. da to bude u smislu obreda, a koji je inače vadžib kod obilaska Ka'be? Odgovor: Nije dozvoljeno tavaf osim oko Ka'be. Allah s.v.t. je rekao: "I neka oko hrama drevnog (Ka'be) obilaze." [Hadždž 29] A Muhammed s.a.v.s. je rekao: "Ko obiđe sedam puta oko Ka'be i klanja dva rekata kod mekami-Ibrahim kao da je roba oslobodio." [Hadis je sahih, a bilježi ga Ibn Madždže.]

TRINAESTO PITANJE

Kakav je propis činjenja sihra (vradžbina) u islamu? Odgovor: Sihr spada u kufr (nevjerovanje), Allah s.v.t. kaže: "Šejtani su nevjernici, uče ljude sihru (vradžbini)..." [Bekare 102] A Allahov Poslanik s.a.v.s. je rekao o sihru: "Klonite se sedam stvari koje vode u propast, a za koje ćete biti kažnjeni, a to su: pripisivanje Allahu druga, sihr i dr. [Bilježi Muslim]

ČETRNAESTO PITANJE


Da li ćemo vjerovati gataru i vračaru (sihirbazu)? Odgovor: Ne, nećemo vjerovati, jer oni ne znaju gajb, kao što Allah s.v.t. reče: "Reci, niko osim Allaha ni na nebu ni na Zemlji ne zna ono što je skriveno (gajb)." [Neml 65] A dokaz za ovo iz sunneta su riječi Allahovog Poslanika s.a.v.s.: "Ko dođe gataru ili vračaru, pa mu povjeruje što govori, taj je porekao ono s čime je došao Muhammed s.a.v.s., tj. postao je kafir i treba da se pokaje.Prim. prev.: Ljudi koji se bave sihrom su izašli iz vjere, i takvim ljudima ne smije ni jedan musliman ići s namjerom da mu ovaj otkloni uroke ili druge vradžbine, jer to se ne otklanja sihirom nego samo sa Kur'anom i dovama iz hadisa. I jedino s čime je dozvoljeno liječiti bolesnu osobu od uroka jeste Kur'an i hadis bilo da joj se direktno uči ili da joj se na vodu nauči. A da popravimo neke zapise po kojim se nalaze neki kvadratići ili trokutići ili slova i riječi koje nisu iz Kur'ana, to je strogo zabranjeno.

PETNAESTO PITANJE

Da li neko zna osim Allaha s.v.t. gajb stvari (ono što je nevidljivo za ljudsko oko)? Odgovor: Ne zna niko gajb osim Allaha s.v.t., a dokaz za to su Njegove riječi u kojima kaže: "Kod Njega su ključevi nevidljivog kojeg ne zna niko osim Njega." [En'am 59.]

ŠESNAESTO PITANJE

Koji je propis postupanja po zakonima koji se suprostavljaju islamskom učenju? Odgovor: Rad po zakonima koji se suprostavljaju islamu je kufr, nevjerstvo, u onom slučaju ako ih dozvoljavamo i smatramo da su ispravni. Dokaz su nam ove Allahove s.v.t. riječi: "A oni koji ne sude prema onome što je Allah objavio oni su nevjernici." [Maide 44]. A Muhammed s.a.v.s. je rekao: "I neće suditi njihovi imami po Allahovoj knjizi, pa izabirati iz onog što je Allah objavio ono što se njima sviđa, a da Allah neće staviti njihovu nesreću među njih same." [Hadis je sahih, a bilježi ga Ibn Madždže.] Prim. prev.: Kur'an je zakon po kome mora suditi svaki vladar musliman, u protivnom, ako bude sudio po nekim zapadnim zakonima, a koji se suprostavljaju islamu, on je kafir, kako ga je Kur'an prozvao. Muslimani se moraju boriti da im jedini zakon bude Kur'an i ako to nije ostvareno u njihovim zemljama dužni su se boriti.

SEDAMNAESTO PITANJE

Ko je stvorio Allaha s.v.t.? Odgovor: Kada šejtan počne da vas navraća na ovako tražite zaštitu, utočište kod Allaha s.v.t., jer Allah s.v.t. u Kur'anu kaže: "A kad šejtan pokuša da te na zle misli navede ti zatraži utočište kod Allaha s.v.t. On sve čuje i On sve zna." [Fussilet 36.] Muhammed s.a.v.s. nas je naučio da odvratimo šejtanove spletke i da kažemo: "Vjerujem u Allaha, Njegove poslanike, Allah je jedan, On je utočište, nije nikoga rodio niti je rođen, i niko Mu nije ravan." "Zatim neka pljune tri puta na lijevu stranu, i neka zatraži utočište kod Allaha i s time neka završi, šejtan će s Allahovom s.v.t. voljom otići od njega." [Ove hadise bilježe: Buhari, Muslim, Ahmed i Ebu Davud.]

OSAMNAESTO PITANJE


Kakvo je bilo vjerovanje mušrika prije islama? Odgovor: Molili su se dobrim ljudima da bi se putem njih približili Allahu s.v.t. i zadobili šefa'at-zauzimanje kod Allaha s.v.t.kao što Allah s.v.t. u Kur'anu reče: "A oni koji pored Njega uzimaju zaštitnike kažu: mi im se klanjamo samo zato da bi nas što više Allahu približili." [Zumer 3.] A u drugom ajetu Allah s.v.t. kaže: "Oni se pored Allaha klanjaju onima koji im ne mogu ni nauditi niti im mogu kakvu korist pribaviti i govore: ovo su naši zagovornici kod Allaha." [Junus 18] Mnogi muslimani to danas rade oponašajući mušrike.

DEVETNAESTO PITANJE

Kako ćemo potpuno negirati širk prema Allahu s.v.t.? Odgovor: Ne može se izvršiti negacija širka, a da se ne negira sljedeće: 1. činjenje Allahu s.v.t. sudruga u djelima, a to je vjerovati da postoje još neki autoriteti koji pored Allaha upravljaju svemirom, a znamo kako je Allah s.v.t. pitao mušrike: "A ko upravlja svim stvarima? Allah, reći će oni." [Junus 31] 2. činjenje Allahu s.v.t. sudruga u ibadetu, kao što je dova upućena poslanicima, a ne Allahu, evlijama itd. Allah s.v.t. kaže: "Reci, ja se samo Allahu, Gospodaru svome klanjam i nikog Njemu ravnim ne smatram." [Džinn 20] A Muhammed s.a.v.s. je rekao: "I dova je ibadet." [Hadis je sahih, a bilježi ga Tirmizi.] 3. činjenje Allahu s.v.t. sudruga u Njegovim svojstvima, kao što je vjerovanje da poslanici i evlije znaju gajb, nevidljivo. Uzvišeni Allah kaže: "Niko osim Allaha ni na nebu ni na Zemlji ne zna gajb." [Neml 65] 4. činjenje Allahu s.v.t. sudruga izjednačavanjem i poređenjem Allaha sa Njegovim stvorenjima, kao na primjer da kaže čovjek: ja moram imati nekog posrednika (vezu) kada molim Allaha, kao emir, kod kojeg ne mogu da uđem osim preko posrednika. Ovo je poistovjećivanje Stvoritelja sa stvorenjem, a to je širk, jer Uzvišeni Allah reče: "I ništa Njemu nije slično." [Šura 11] A s tim u vezi su i Allahove s.v.t. riječi: "Ako budeš pripisivao Allahu druga, tvoja djela će ti propasti, a ti ćeš biti od onih koji će propasti na Sudnjem danu." [Zumer 65] A kada se čovjek pokaje i odbaci ove vrste širka bit će onaj koji potvrđuje Allahovo s.v.t. jedinstvo. Allahu naš učini nas od onih koji Ti neće pripisivati druga, a nemoj nas učiniti od onih koji će Ti pripisivati druga!

DVADESETO PITANJE


Kakva je šteta od velikog širka? Odgovor: Činjenje velikog širka prema Allahu s.v.t. donosi vječnu patnju u džehennemu. Allah s.v.t. kaže: "Ko drugog Allahu ravnim smatra, Allah će mu ulazak u džennet zabraniti i boravište njegovo će džehennem biti, a nevjernicima niko neće moći pomoći." [Maide 72] Muhammed s.a.v.s. je rekao: "Ko susretne Allaha (na Sudnjem danu), a bude Mu pripisivao druga, ući će u džehennem." [Hadis bilježi Imam Muslim.]

DVADESET I PRVO PITANJE

Da li koriste djela ako činimo širk Allahu s.v.t.? Odgovor: Djela ne koriste ako čovjek čini druge Allahu s.v.t. ravnim prema Allahovim s.v.t. riječima kada govori o poslanicima: "A da su oni druge Njemu ravnim smatrali sigurno bi im propalo ono što su učinili." [En'am 88] Muhammed s.a.v.s. kaže prenoseći od Allaha s.v.t.: "Ja sam čist od činjenja drugih Meni ravnim, ko uradi neko djelo, pa Mi učini sudruga u tome, Ja ostavljam i njega i njegovo mnogoboštvo (širk)." [Ovaj hadis kudsijj bilježi Imam Muslim.]

MALI ŠIRK I NJEGOVE VRSTE


PRVO PITANJE

Šta je to mali širk? Odgovor: Mali širk je pretvaranje (pokazivanje pred svijetom). Uzvišeni Allah reče: "Ko žudi za susretom sa svojim Gospodarom neka radi dobra djela i neka ne smatra nikoga Njemu ravnim dok Mu se klanja." Kehf 110 A Njegov Poslanik s.a.v.s. reče: "Najviše čega se plašim za vas je mali širk-pretvaranje ili dvoličnost u djelima." Hadis je vjerodostojan, a bilježi ga imam Ahmed. Od malog širka je i kada čovjek kaže: "Da ne bi Allaha i tog čovjeka ili kako Allah hoće i kako ti hoćeš", na primjer. Ovo su samo riječi, ali one mnogo znače kada se ovako izgovore. Allahov Poslanik s.a.v.s. je i ovo rekao: "Nemojte govoriti: Bilo je što je htio Allah i osoba, nego recite: "Bilo je što je Allah htio, a zatim što je željela dotična osoba." Hadis je vjerodostojan, a bilježi ga imam Ahmed.

DRUGO PITANJE

Da li je dozvoljeno zaklinjati se nečim drugim mimo Allaha s.v.t.? Odgovor: Nije dozvoljena zakletva ničim drugim osim Allahom s.v.t., jer On kaže: "Reci: Gospodara mi moga, sigurno ćete biti oživljeni." Tegabun 7. Muhammed s.a.v.s. je rekao: "Ko se zakune nečim drugim mimo Allaha, pripisao je Allahu druga." Hadis je vjerodostojan, a bilježi ga imam Ahmed. U drugom hadisu kaže Poslanik s.a.v.s.: "Ko se kune neka se kune Allahom ili neka šuti." Bilježe ga Buharija i Muslim. Ponekad je zakletva sa poslanicima ili evlijama od velikog širka, a to je onda kada onaj ko se kune vjeruje da mu Onaj u čijoj je on vlasti (Allah s.v.t.) može nauditi, pa se zato boji da se Njime zakune lažno.

TREĆE PITANJE

Da li ćemo vješati o vrat konac ili razne hamajlije da bi ozdravili (tj. vjerovali da nam to može pomoći kod ozdravljenja)? Odgovor: Nećemo ih vješati, jer time ne možemo otkloniti bolest, kao što Allah s.v.t. reče: "A, ako te od Allaha neka nevolja zadesi, pa niko je osim Njega ne može otkloniti." En'am 17. Prenosi se od Huzejfe da je on vidio čovjeka na čijoj je ruci bio konac kojim je htio da se zaštiti od groznice. Huzejfe ga je prekinuo, a zatim citirao ove Allahove s.v.t. riječi: "Većina ovih ne vjeruje u Allaha nego Njemu druge ravnim smatra." Ovaj slučaj je vjerodostojan, a bilježi ga Ibn Ebi Hatim, a citirani ajet je iz sure Jusuf 106.

ČETVRTO PITANJE

Da li ćemo vješati morske školjke ili nešto slično da bismo se sačuvali od uroka? Odgovor: Nećemo ih vješati da bi se zaštitili od uroka prema već navedenim Allahovim s.v.t. riječima: "A, ako te od Allaha neka nevolja zadesi, pa niko je osim Njega ne može otkloniti." En'am 17. Ili kako Allahov Poslanik s.a.v.s. reče: "Ko okači zapis (hamajliju) taj je pripisao Allahu druga." Hadis je vjerodostojan, a bilježi ga imam Ahmed.Prim. prev.: Veoma je učestalo da ljudi vješaju o vrat nekakve konce u koje su svezane neke hamajlije ili neki zapisi, pa uz to vjeruju da ih to može zaštititi od nesreće ili same smrti. Nročito to ljudi rade u ratnim uslovima kada je mogućnost za pogibiju veća. Kako vidimo iz ajeta i hadisa to je veliki grijeh, jer Allah s.v.t. je svakoj osobi još dok je bila u utrobi majke odredio kada će mu smrtni čas doći. I taj smrtni čas se ne može ni odgoditi niti požuriti. Tako isto nikakvu nesreću ne možemo otkloniti od sebe, ako ju je Allah s.v.t. već nama propisao. Allah s.v.t. reče u Kur'anu: "Svaki narod ima svoj kraj, i kada kraj njegov dođe, ni za tren ga neće moći ubrzati niti zaustaviti." Junus 49. Sudbina se jedino može izmijeniti dovom kako nam je rekao naš Poslanik s.a.v.s. Svi oni koji čine ovakav grijeh neka se što prije pokaju i ostave daljnje slično griješenje.

POSREDNIŠTVO KOD ČINJENJA DOVE ALLAHU I TRAŽENJE ZAGOVORNIŠTVA KOD NJEGA S.V.T.

PRVO PITANJE

Pomoću kojih sredstava možemo da se molimo Allahu s.v.t. i da Mu se približimo? Odgovor: Postoje sredstva koja su dozvoljena i koja su zabranjena: 1. Dozvoljena sredstva i ona koja se traže od nas su: moljenje Allahovim s.v.t. imenima i svojstvima, dobrim djelima i traženje da nam učine dovu živi dobri ljudi. Allah s.v.t. kaže: "Allah ima najljepša imena i vi Ga njima i zovite." A'raf 180. U drugom ajetu Allah s.v.t. kaže: "O vjernici bojte se Allaha i nastojte da Mu se umilite (tj. da Mu se približite dobrim djelima). Maide 35. A Allahov Poslanik s.a.v.s. je ovako molio Allaha s.v.t.: "Molim Te svakim imenom Tvojim kojim si nazvao Sebe." Hadis je vjerodostojan, a bilježi ga imam Ahmed. A poznat je i slučaj stanovnika pećine (Ashabi Kehf) koji su se molili Allahu s.v.t. svojim dobrim djelima, pa ih je Allah potom oslobodio nevolje u kojoj su se zadesili. Dozvoljeno je traženje pomoći i posredstvom naše ljubavi prema Allahu s.v.t. i ljubavi prema Allahovom Poslaniku s.a.v.s. i dobrim Allahovim robovima, jer je naša ljubav prema njima od dobrih djela. 2. Zabranjena sredstva za traženje pomoći od Allaha s.v.t. su: činjenje dove mrtvima i traženje od njih da nam oni ostvare naše potrebe, a ovo nažalost postoji u mnogim mjestima, to je veliki širk, kao što smo već rekli, shodno Allahovim s.v.t. riječima: "I pored Allaha ne moli se onome koji ti ne može koristiti ni nauditi, jer ako bi to uradio bio bi uistinu nevjernik." Junus 106. A što se tiče traženja pomoći posredstvom ugleda Allahovog Poslanika s.a.v.s. kod Allaha s.v.t. Npr.: "Ja Rabbi, ugledom Tvoga Poslanika Te molim da me izliječiš", ovo je novotarija, jer ashabi nisu to radili, i zato jer je Omer r.a. molio Allaha s.v.t. posredstvom Abbasa r.a. koji je bio živ, a nije Ga molio sa Poslanikom s.a.v.s. poslije njegove smrti, jer ovakvo moljenje vodi u širk, a to je onda kada čovjek vjeruje da je Allahu s.v.t. potrebno ljudsko posredništvo, jer to bi bilo poistovjećivanje Stvoritelja sa stvorenjima. Ebu Hanife je rekao: "Mrzim da dozivam Allaha s.v.t. preko nekog drugog." (Ed-derrul Muhtar)

DRUGO PITANJE


Da li je potrebno našoj dovi ljudsko posredovanje? Odgovor: Nije potrebno ljudsko posredovanje u našem obraćanju Allahu s.v.t., jer On kaže: "A kada te upitaju Moji robovi za Mene, reci Ja sam blizu, odazivam se onom ko Me zove." Bekare 186. Allahov Poslanik s.a.v.s. je rekao: "Vi dozivate Onoga koji sve čuje i sve vidi i On je sa vama stalno." Hadis bilježi Muslim.

TREĆE PITANJE

Je li dozvoljeno tražiti od živih da za nas čine dove? Odgovor: Da, dozovljeno je tražiti od živih da nam čine dove, a ne mrtvi, a dokaz za to su nam Allahove s.v.t. riječi: "Traži oprosta za svoje grijehe, i za grijehe vjernika i vjernica." Muhammed 19. A u vjerodostojnom hadisu kojeg bilježi Tirmizi kaže se da je jedan slijepac došao Allahovom Poslaniku s.a.v.s. i rekao: "Allahov Poslaniče zamoli Allaha da mi vrati vid..."

ČETVRTO PITANJE

U čemu se ogleda posredništvo Allahovog Poslanika s.a.v.s.? Odgovor: Ogleda se u dostavljanju Objave ljudima, a dokaz za to su Allahove s.v.t. riječi: "O Poslaniče, prenesi ljudima ono što ti se objavljuje od tvoga Gospodara." Maide 67. A Allahov Poslanik s.a.v.s. je rekao: "Ja Rabbi, posvjedoči i Ti.", kada su mu ashabi rekli: "Svjedočimo da si nam dostavio Objavu." Hadis bilježi Muslim.

PETO PITANJE


Od koga ćemo tražiti Poslanikovo s.a.v.s. zauzimanje za nas na Sudnjem danu? Odgovor: Tražit ćemo od Allaha s.v.t., jer je On rekao: "Reci: niko ne može bez Allahove volje zauzimati se za nekoga." Zumer 44. Allahov Poslanik s.a.v.s. je podučio jednog ashaba da ovako kaže: "Gospodaru, učini da se Tvoj Poslanik zauzme za mene na Sudnjem danu." Hadis bilježi Tirmizi i kaže da je vjerodostojan. U drugom hadisu Allahov Poslanik s.a.v.s. kaže: "Ja sam svoju dovu odgodio do Sudnjeg dana kada ću biti zagovornik za svoj ummet, i ona će stići onog od moga ummeta koji je umro, a nije Allahu druga pripisivao." Bilježi Muslim.

ŠESTO PITANJE

Hoćemo li tražiti šefa'at od živih (da se zauzmu za nas na dunjaluku)? Odgovor: Tražit ćemo zagovorništvo od živih u dunjalučkim stvarima, jer Allah s.v.t. kaže: "Onaj ko se bude za dobro zalagao, biće i njemu udio u nagradi, a onaj ko se bude za zlo zalagao biće i njemu udio u kazni, a Allah nad svima bdi." Nisa' 85. Allahov Poslanik s.a.v.s. je rekao: "Zauzimajte se, bićete nagrađeni." Hadis je vjerodostojan, a bilježi ga Ebu Davud.

SEDMO PITANJE

Hoćemo li pretjerano hvaliti Allahovog Poslanika s.a.v.s.? Odgovor: Nećemo pretjerati u veličanju i hvaljenju Allahovog Poslanika s.a.v.s. Allah s.v.t. je rekao: "Reci, ja sam čovjek kao i vi, meni se objavljuje da je vaš Bog jedan Bog." Kehf 110 Allahov Poslanik s.a.v.s. o ovome je rekao: "Nemojte me pretjerano hvaliti, kao što su kršćani hvalili Isa a.s. sina Merjemina, i ja sam rob, nego vi recite za mene da sam ja Allahov rob i Njegov Poslanik." Hadis bilježi imam Buhari.

OSMO PITANJE

Koje je bilo prvo stvorenje? Prvo stvorenje od ljudi bio je Adem a.s., a od stvari pero. Allah s.v.t o ovome reče: "I kad Gospodar tvoj melekima reče: Stvoriću čovjeka od ilovače." Sad 71 Allahov Poslanik s.a.v.s. je rekao: "Svi ste vi sinovi Ademovi, a Adem je stvoren od prašine." Hadis bilježi Bezzar, a Albani ga je svrstao u vjerodostojne. U drugom hadisu Allahov Poslanik s.a.v.s. kaže: "Prvo što je Allah stvorio je pero." Hadis bilježe Ebu Davud i Tirmizi i kažu da je vjerodostojan. A što se tiče hadisa koji se veoma često citira da je Allahov Poslanik s.a.v.s. rekao Džabiru r.a.: "Prvo što je Allah stvorio jeste svjetlost tvoga Poslanika, Džabire." Ovaj hadis je izmišljen i lažan, suprostavlja se Kur'anu i sunnetu i razumu. Sujuti kaže za njega: "On nema nikakve osnove.", Gamari kaže da je izmišljen, a Albani kaže da je ovaj hadis batil (neosnovan).

DŽIHAD, PRIJATELJSTVO I VLAST

PRVO PITANJE

Kakav je status džihada na Allahovom putu, u islamu? Odgovor: Džihad je vadžib sa imetkom, sa svojim tijelom i jezikom, prema mogućnostima, kao što je naš Gospodar naredio: "Krećite u boj bili slabi ili jaki, borite se na Allahovom putu zalažući imetke svoje i živote svoje." Tevbe 41. Allahov Poslanik s.a.v.s. je rekao: "Borite se protiv mnogobožaca, imecima svojim, životima svojim i jezicima svojim." Hadis je vjerodostojan i bilježi ga Ebu Davud.

DRUGO PITANJE


Šta znači prijateljstvo? Odgovor: Prijateljstvo je ljubav i pomaganje vjernika, onih koji vjeruju u jednog Boga. Allah s.v.t. je za njih rekao: "A vjernici i vjernici su jedni drugima prijatelji." Tevba 71. Allahov Poslanik s.a.v.s. je rekao: "Odnos vjernika prema drugom vjerniku je kao građevina, gdje jedan dio učvršćuje drugi." Hadis bilježi Muslim.

TREĆE PITANJE

Da li je dozvoljeno prijateljstvo sa kafirima? Odgovor: Nije dozvoljeno prijeteljstvo s kafirima niti pomaganje kafira. Dokaz su nam Allahove s.v.t. riječi: "O vjernici, ne uzimajte za prijatelje jevreje i kršćane, oni su sami sebi prijatelji. A ko ih od vas uzme sebi za prijatelja i on je jedan od njih. Allah uistinu neće ukazati na pravi put ljudima koji sami sebi nepravdu čine." Maide 51. U drugom ajetu Allah s.v.t. kaže: "O vjernici, ne prijateljujte sa onima koji vjeru vašu za podsmijeh i zabavu uzimaju, bili to oni kojima je Knjiga data prije vas ili bili mnogobošci, i Allaha se bojte ako ste vjernici." Maide 57.Prim. prev.: Ovaj ajet nije naveden u originalu, nego ga je prevodioc uvrstio u tekst. Muhammed s.a.v.s. je rekao: "Porodica tog nevjerničkog plemena nisu meni prijatelji." Bilježe Buhari i Muslim.

ČETVRTO PITANJE


Pa ko nam je onda prijatelj? Odgovor: Prijatelj je bogobojazni vjernik, kao što Allah s.v.t. reče u Kur'anu: "Vaši prijatelji su samo Allah, Njegov Poslanik i vjernici koji ponizno namaz obavljaju i zekat daju." Maide 55. Allahov Poslanik s.a.v.s. je rekao: "Moj prijatelj je Allah s.v.t. i dobri vjernici." Hadis bilježi Buhari i Muslim.

PETO PITANJE

Po čemu sude muslimani kada su na vlasti? Odgovor: Muslimani kada su na vlasti sude po Kur'anu i vjerodostojnim hadisima, jer Allah s.v.t. kaže: "I sudi im prema onome što Allah objavljuje." Maide 49. A Muhammed s.a.v.s. je rekao: "Zar ne ljudi, ja sam samo čovjek, izgleda da se približilo vrijeme kada će doći izaslanik mog Gospodara (melek smrti) i ja ću mu se odazvati, i ja vam ostavljam dvije stvari: prva je Allahova knjiga i držite je se", pa je podstrekivao na držanje za Allahovu knjigu, a zatim je rekao: "I članove moje obitelji", tj. druga stvar koju vam ostavljam jeste da se držite postupka moje obitelji." Hadis bilježi Muslim. U drugom hadisu Muhammed s.a.v.s. je rekao: "Ostavio sam vam dvije stvari, nećete zalutati ako ih se budete držali: Allahovu knjigu i moj sunnet." Hadis bilježi imam Malik, a Albani ga je svrstao u vjerodostojne hadise.

RAD I POSTUPANJE PO KUR'ANU

PRVO PITANJE

Zašto Allah s.v.t. poslao Kur'an? Odgovor: Allah s.v.t. je objavio Kur'an da bi se po njemu postupalo i radilo. Allah s.v.t. kaže: "Slijedite ono što vam je objavljeno od vašeg Gospodara." A'raf 3 Muhammed s.a.v.s. je rekao: "Učite Kur'an, radite po njemu i nemojte se njime hraniti." Hadis je vjerodostojan i bilježi ga imam Ahmed.Prim. prev.: Tj. nemojte da vam on bude izvor zarade. Svako plaćanje za učenje Kur'ana nije dozvoljeno.

DRUGO PITANJE

Kakav je propis rada po vjerodostojnom sahih hadisu? Odgovor: Rad po vjerodostojnom hadisu je vadžib (obavezan) shodno riječima Uzvišenog Allaha: "Ono što vam Poslanik da to uzmite, a ono što vam zabrani toga se klonite." Hašr 7. Muhammed s.a.v.s. je rekao: "Dužnost vam je da se držite mog sunneta i sunneta pravednih halifa (prvih 4-ce halifa i svih drugih halifa koji su njih slijedili), čvrsto se toga prihvatite. Hadis je vjerodostojan i bilježi ga imam Ahmed.

TREĆE PITANJE

Možemo li se zadovoljiti samo Kur'anom, a zapostaviti hadis? Odgovor: Ne možemo se zadovoljiti samo Kur'anom, a zapostaviti hadis. Dokaz za to su Allahove s.v.t. riječi: "A tebi objavljujemo opomenu (hadis) da bi objasnio ljudima ono što im se objavljuje, i da bi oni razmislili." Nahl 44. Muhammed s.a.v.s. je rekao: "Zar ne, dat mi je Kur'an i nešto slično njemu." Prim. prev.: A to nešto slično Kur'anu je hadis. Muslimani su dužni raditi po vjerodostojnom hadisu isto kao i po Kur'anu, jer je hadis objava od Allaha s.v.t., na što ukazuju ove Allahove s.v.t. riječi: "On ne govori po hiru svom, to je samo objava koja mu se obznanjuje." Nedžm 3-4

ČETVRTO PITANJE

Smijemo li davati prednost nekom govoru nad govorom Allaha s.v.t. i Njegovog Poslanika s.a.v.s.? Odgovor: Ne smijemo davati prednost nijednom ljudskom govoru nad govorom našeg Gospodara i Njegovog Poslanika s.a.v.s. Dokaz za to su riječi Allaha s.v.t.: "Nemojte istupiti ispred Allaha i Njegovog Poslanika." Hudžurat 1. Prim. prev.: Tj. nemojte ništa poduzimati dok ne vidite šta je o tome rekao Allah s.v.t. i Njegov Poslanik s.a.v.s. A Muhammed s.a.v.s. o ovome je rekao: "Nema poslušnosti stvorenju, ako će se time učiniti grijeh prema Stvoritelju." Ibn Abbas r.a. kaže: "Vidim ih kako će propasti, ja kažem: kaže Allahov Poslanik s.a.v.s., a oni govore: kaže Ebu Bekr i Omer r.a." Hadis je vjerodostojan i bilježi ga imam Ahmed, a Ahmed Šakir ga je svrstao u vjerodostojne.Prim. prev.: Sve ovo nam govori da mi ne možemo postupati onako kako mi mislimo da je dobro u stvarima o kojima je Allah s.v.t. već donio sud, a i Njegov Poslanik s.a.v.s. U tom smislu su i ove Allahove s.v.t. riječi: "Kada Allah i Njegov Poslanik nešto odrede, tada ni vjernik ni vjernica nemaju pravo da po svom nahođenju postupe. A ko Allaha i Njegova Poslanika ne posluša, taj je sigurno skrenuo s pravog puta." Ahzab 36.

PETO PITANJE

Šta ćemo raditi ako se ne budemo slagali u nekim dunjalučkim stvarima? Odgovor: U tom slučaju ćemo se obratiti Kur'anu i vjerodostojnim hadisima, jer Allah s.v.t. kaže: "A ako se u nečemu ne slažete, obratite se Allahu i Poslaniku, ako vjerujete u Allaha i onaj svijet, to vam je bolje i posljedice su ljepše." Nisa' 59. A Muhammed s.a.v.s. reče: "Ostavio sam vam dvije stvari, nećete zalutati ako ih se budete držali, a to su Allahova knjiga i sunnet Njegova Poslanika." Hadis bilježi imam Malik. Muhaddis Albani ga je svrstao među vjerodostojne hadise.

ŠESTO PITANJE

Na koji način mi volimo Allaha i Njegovog Poslanika s.a.v.s.? Odgovor: Volimo ih tako što ćemo im biti poslušni, slijeđenjem i izvršavanjem Njihovih zapovijedi, kao što Allah s.v.t. ukazuje na to Svojim riječima: "Reci, ako Allaha volite, mene slijedite i vas će Allah voljeti i grijehe vam oprostiti, a Allah prašta i samilostan je." Ali Imran 31. Dokaz iz hadisa su nam ove riječi Poslanika s.a.v.s.: "Niko od vas neće istinski vjerovati dok mu ja ne budem draži od njegovog oca, djeteta i čitavog svijeta." Hadis bilježi Buhari i Muslim.

SEDMO PITANJE

Da li mi trebamo ostaviti rad i osloniti se na sudbinu? Odgovor: Nećemo ostaviti rad, jer Allah s.v.t. kaže u Kur'anu: "I reci, radite, Allah će rad vaš vidjeti, a i Poslanik Njegov i vjernici ..." Tevbe 105.Prim. prev.: Ovaj ajet ne postoji u originalu, prevodioc ga je umetnuo u tekst. O radu Allah s.v.t. u drugom ajetu kaže: "Onome ko udjeljuje i ne griješi, i ono najljepše smatra istinitim, njemu ćemo džennet pripremiti." Lejl 5-7. Muhammed s.a.v.s. je rekao o radu: "Radite, svako djelo će postići ono za šta je urađeno." Hadis bilježe Buhari i Muslim. A u drugom hadisu Muhammed s.a.v.s. kaže: "Jak vjernik je bolji i draži Allahu od slabog vjernika, a u obojici je dobro, teži onome što će ti koristiti i traži pomoć od Allaha, i nemoj odustajati, ako te zadesi nešto nemoj reći: Da sam uradio ovako, bilo bi ovako, nego reci Allah je tako odredio i bilo je što je On htio, jer ono "da sam" otvara vrata šejtanu." Hadis bilježi Buhari i Muslim.

KORISTI KOJE SE MOGU IZVUĆI IZ OVOG HADISA


Kako smo vidjeli iz ovog hadisa, Allah s.v.t. voli jakog vjernika, fizički jakog vjernika, onoga koji radi i koji teži u svome radu onome što je korisno i pri tome traži pomoć samo od Allaha s.v.t. Kad ovakvog vjernika zadesi nešto što mrzi i nije mu drago, on se ne kaje nego je zadovoljan s onim što je Allah s.v.t. odredio, jer on vjeruje u šesti imanski šart, a to je: vjerovanje da sve ono što se događa i zbiva jeste s Allahovom s.v.t. voljom i Allahovim s.v.t. određenjem. Možda je u nevolji koja nas nekad zadesi dobro za nas, a mi toga nismo odmah svjesni, a možda je u dobru koje nas zadesi nekada nevolja za nas kao što Allah s.v.t. kaže u Kur'anu: "Možda ćete vi nešto mrziti, a ono je dobro za vas, a možda ćete nešto voljeti, a ono je zlo po vas, Allah zna, a vi ne znate." Bekare 216.

SUNNET-TRADICIJA I BID'AT-NOVOTARIJA U VJERI

PRVO PITANJE

Da li u vjeri ima lijepa novotarija bid'a haseneh) tj. da li se smije u vjerovanje ubaciti nešto novo što nije spomenuo Allah s.v.t. i Njegov Poslanik s.a.v.s.? Odgovor: U vjerovanju nema lijepe novotarije, a dokaz za to su nam ove Allahove s.v.t. riječi: "Danas Sam vam vašu vjeru usavršio i blagodat Svoju prema vama upotpunio, i zadovoljan Sam da vam vjera bude islam." Maide 3.Prim. prev.: Allah s.v.t. i Njegov Poslanik s.a.v.s. su nam spomenuli sve o vjeri što trba da znamo, i nije pri tome ništa umanjeno niti uvećano već potpuno kao što Allah s.v.t. reče: "Danas Sam vam vjeru vašu upotpunio." Na nama je da izvršavamo ono što nam je u vjeri našoj spomenuto i da pri tome ne izmišljamo niti dodajemo nešto novo. Allahov Poslanik s.a.v.s. je rekao: "Čuvajte se novih stvari (u vjeri) zaista je svaka nova stvar novotarija, a svaka novotarija je zabluda, a svaka zabluda vodi u vatru." Hadis je vjerodostojan i bilježi ga imam Nesai i dr.

DRUGO PITANJE


Šta je novotarija u vjeri? Odgovor: Novotarija u vjeri je sve ono za što ne postoji šerijatski dokaz. Allah s.v.t. se obraća mušricima negirajući njihove novotarije. "Zar oni da imaju bogove koji im propisuju da vjeruju ono što Allah nije naredio." Šura 21. A Muhammed s.a.v.s. je rekao: "Ko uvede u ovu našu vjeru što nije iz nje, to se odbacuje.", tj. ne prima se. Hadis bilježe Buhari i Muslim.

VRSTE BID'ATA-NOVOTARIJA


Vrste bid'ata-novotarija su brojne, a neke od njih su: 1. Novotarija koja vodi u kufr (nevjerstvo), kao što je upućivanje dove umrlima ili odsutnima i traženje pomoći od njih, kao npr. govoriti: pomozi nam, o ti (neka osoba). 2. Novotarija koja je haram, kao što je približavanje Allahu putem mrtvih, ili klanjanje prema kaburovima, građenje spomenika na kaburovima i davanje zavjeta istim. 3. Novotarija koja je mekruh, kao klanjanje podne namaza poslije džuma namaza, ako smo džumu već klanjali ili podizanje glasa za vrijeme namaza itd.

TREĆE PITANJE

Da li u islamu postoji lijep sunnet-tradicija? Odgovor: Da, u islamu postoji lijep sunnet (Sunnah hasenah), a on ima svoj korijen kao što je sadaka. Allahov Poslanik s.a.v.s. je rekao: "Ko oživi u islamu jedan lijep sunnet, njemu pripada nagrada njegova, i nagrada onoga ko bude radio po njemu poslije njegove smrti, a njima se od njihove nagrade neće oduzeti ništa." Hadis bilježi Muslim.

ČETVRTO PITANJE

Kad će muslimani pobijediti? Odgovor: Muslimani će pobijediti onda kada se vrate praktikovanju onoga što je došlo u Knjizi Allahovoj i sunnetu Poslanikovom s.a.v.s. i kad počnu širiti vjeru u jednog Boga, upozoravati na širk, i kada se pripreme protiv kafira maksimalno koliko je moguće na polju moći. Allah s.v.t. kaže u Kur'anu: "O vjernici, ako vi Allaha pomognete i On će vas pomoći i noge vaše učvrstiti." Muhammed 7. Allah s.v.t. je također rekao: Allah obećava da će one među vama koji budu vjerovali i dobra djela činili, sigurno namjesnicima na Zemlji postaviti, kao što je postavio namjesnicima one prije njih, i da će im zacijelo vjeru njihovu učvrstiti, onu koju im On želi, i da će im sigurno strah bezbjednošću zamijeniti; oni će se samo Meni klanjati, i neće druge Meni ravnim smatrati. ..." Nur 55. Muhammed s.a.v.s. je rekao: "Zar nije snaga prednost." Hadis bilježi Muslim.

DOVA KOJA SE PRIMA

1. Allahov Poslanik s.a.v.s. je rekao: "Neće zadesiti nijednog roba briga niti tuga, pa kaže: 'Bože moj, ja sam Tvoj rob, sin roba Tvoga i robinje Tvoje, moja sudbina je u Tvojim rukama, Tvoja presuda meni je izvršna, pravda je u Tvom sudstvu, molim Te svakim Tvojim imenom, kojim si nazvao Sebe, ili Si ga objavio u Svojoj Knjizi, ili Si podučio jednog od Svojih robova, ili Si ga uzeo samo za Sebe u gajbu (nepojmljivom i nevidljivom) da učiniš Kur'an proljećem moga srca, svjetlom moga vida, lijekom moje tuge, otkloniteljem moje brige i teškoće, a da mu Allah neće otkloniti brigu i njegovu tugu, i zamijeniti to sa radošću.'" Hadis je vjerodostojan, a bilježe ga Ahmed i Ibn Hibban. 2. Dova Zun-Nuna kada je molio Allaha s.v.t. njome dok je bio u utrobi ribe: "Nema drugog boga osim Tebe, hvaljen neka si Ti, ja sam doista bio jedan od onih koji su se prema sebi ogriješili." Nema nijednog čovjeka koji će učiti ovu dovu, a da mu je Allah s.v.t. neće primiti." Hadis je vjerodostojan i bilježi ga Ahmed i dr. 3. Muhammed s.a.v.s. kada bi ga spopala briga ili poteškoća rekao: "Ja hajju ja kajjum, bi rahmetike estegisu." (O Živi, o Vječni, Tvojom Te milošću molim.) Hadis je hasen, a prenosi ga imam Tirmizi.

Ovim je zahvaljujući Allahu s.v.t. i uz Njegovu pomoć završena ova korisna knjižica.
________________________________________________________________