petak, 17. svibnja 2013.

SLIJEDITI POSLANIKA S.A.V.S. ILI BOSANSKU TRADICIJU ?

Pitanje:

Javljam vam se rezigniran materijalom koje nalazim na vašim stranicama a vezanim za način obavljanja islamskih propisa, namaza i abdesta a koji opet nisu u skladu sa hanefijskim meshebom, meshebom kojem pripadaju Bošnjaci i koji je na prostoru BIH već više od 500 godina upražnjavan u ibadetu, fikhu i svakodnevnoj praksi. Obzirom da vaš sajt okuplja bošnjačku omladinu koja je rođena, a mnogi i odrasli, u ambijentu Bosne i na vjeri njenih Bošnjaka, propagiranje drugog mesheba na takvom mjestu a među Bošnjacima, nije ništa drugo nego smutnja i atak na neznanje, naivnost ili intelegenciju omladine. Sve najbolje u vašem radu, uz poštivanje tradicionalnog i jednako ispravnog – već 500 godina našeg bosanskog!

Odgovor:

Bismillahi essalatu wesselamu ala resulillahi! 
 
Da nije mnogo onih koji razmišljaju kao ti brate, ovo bi bilo smiješno i vjerovatno se ne bi obazirao na to i trošio dragocjeno vrijeme. Obzirom da je većina našeg svijeta i omladine u takvoj umišljenoj intelektualnosti i to što ste rekli smatra neprikosnovenom istinom, to postaje žalosno, te mi je vadžib da ponudim svoje objašnjenje ne bi li se laž obučena u odijelo istine razgolitila i srca željna istine osvijestila. Prije svega srž vjere je odlučnost da se traži Allahovo zadovoljstvo i da se sačuva Njegove srdžbe. Taj put kojim se to postiže nije moguće razumom dokučiti.! Zato je Allah, s.w.t., poslao poslanike i objavio knjige. Nama je poslao Muhammeda, s.a.v.s., i objavio nam Kur'an, gdje nas podučava tom pravom putu do Njegovog zadovoljstva i putu spasa od Njegove kazne.

U opširnom objašnjenju tog pravog puta stoji da smo obavezni slijediti Kur'an onako kako ga je slijedio sam Poslanik, s.a.v.s., i njegovi ashabi. Dakle nemamo obavezu da slijedimo ikoga drugog mimo Poslanika, s.a.v.s. S druge strane na više mjesta se kroz Kur'an kudi slijeđenje predaka, posebno ako je na uštrb slijeđenja onoga što je objavljeno. ''A kad im se rekne: 'Slijedite Allahovu Objavu!' oni odgovaraju: 'Nećemo, slijedićemo ono na čemu smo zatekli pretke svoje' Zar i onda kad im preci nisu ništa shvaćali niti su bili upućeni'' (el-Bekare 170) ''A kad im se kaže :'Pristupite onome što Allah objavljuje i Poslaniku! 'oni odgovaraju: 'Dovoljno nam je ono što smo od predaka naših zapamtili'...''(el-Ma'ide 104)

Ima li šta sličnije ovoj situaciji u ajetima od naše situacije, posebno ako se ima na umu da ono što se kod nas u Bosni praktikuje od vjere, a razlikuje se od onoga što smo mi predstavili na našoj stranici, u većini slučajeva nije utemeljeno niti u jednom mezhebu!. Osim u nekom posebnom Bosanskom.!? 
 
Dakle mi nismo protiv toga da se kod nas praktikuje hanefijski mezheb onakav kakav on jeste osim u rijetkim pitanjima gdje šerijatski dokazi(Kur'an i Hadis) nedvosmisleno upućuju na drugačije rješenje, od onog u hanefijskom mezhebu.

Zato moram reći da ovo nije sukob sa mezhebom, nego je ovo sukob sa tradicijom koja je suprotna Allahovoj vjeri i onom od strane Allaha i Poslanika obilježenom pravom putu. Isto tako moram istaći da nam Allah, s.v.t., i Poslanik s.a.v.s., nisu naredili da slijedimo ikakav mezheb, pa stoga imamo pravo kad osuđujemo tu mezhebsku pristrasnost na račun Kur'ana i sunneta. 
 
Jedini dokaz koji spominjete je da je to naša realnost, i tradicija, a nijedno ni drugo nije šerijatski dokaz. Stvarnost oko nas ne može učiniti da se Allahova riječ promijeni, pa ako sav svijet posluje sa kamatom ona neće zbog toga postati halal.

Tradicija je ono što je Allah zabranio da se slijedi mimo Njegove upute. To što je ta tradicija stara 500 godina ne može je učiniti istinom niti pravim putem. Laž i zabluda sa prolaskom vremena neće i ne može postati istinom! Naprotiv što je zabluda starija to je teža i dalja od istine. Stari egipćani i indijci imaju stariju i bogatiju tradiciju, a arapski džahilijet je nešto mlađi od toga itd... Koliko god su stara naša bosanska turbeta, zabrana Poslanika, s.a.v.s., da se na kaburu bilo šta podiže ostaje starija!!!!!!? Zar ne!?

Osim toga dragi moj brate ono što osporavamo kod nas u Bosni kao neispravno nije od prije pesto godina nego je uglavnom nastalo u skorije vrijeme kada su muslimani nazadovali u svemu a prije svega u svojoj vjeri, pa ih je zbog njihovog napuštanja vjere stigla kazna i poniženje tako što je Allah, dž.š., vlast nad njima dao njihovim neprijateljima. Tako je u toj novoj atmosferi političkih pritisaka i progona, te vjerskog osporavanja i diskriminacije gdje je proces islamskog obrazovanja ukinut ili sveden na minimum, nastao niz pogrešnih ubjeđenja i praktikovanja. 
 
Tako je npr. tevhid star svega nekoliko decenija, mevlut je nešto stariji, a klanjanje podne iza džume je nastalo nakon ukidanja hilafeta, dakle najviše prije osamdeset godina a u trenutku kad je muslimansko nazadovanje doseglo najnižu kritičnu tačku. S druge strane, ono sto je ispravno u toj bosanskoj islamskoj praksi a staro je pesto godina je danas osuđeno i odbačeno kao nazadna i zaostala stvar, od strane istih tih branitelja pestogodišnje tradicije kao što je hidžab i pokrivanje lica kod žena. Kroz ovo ti se otkriva o čemu se radi kod naših nazovi alima !! Zar to nije očito ugađanje vlastitim strastima i ukusu ? Gdje je tu pokornost o kojoj smo govorili na početku.?? To je isti onaj put kojim su židovi i kršćani promijenili svoju vjeru i prilagođavali je prema svom mišljenju i strastima u novim prilikama i atmosferi nedostatka prave bogobojaznosti i volje za dosljednošću u sprovođenju Allahove riječi!

Ibadet je pokornost Allahu dž.š., a ako nećeš da Ga obožavaš onako kako ti je naredio onda se još uvjek nisi pokorio, odnosno to što činiš još nije prava pokornost, odnosno nije ni pravi ibadet. Postavlja se pitanje: Šta te sprečava da se do kraja pokoriš ??? Ako govorimo o jedinstvu islamskog ummeta onda se moraš složiti da se ono neće ostvariti na bosanskoj verziji islama, niti na arapskoj niti na indonezijskoj , nego da je to jedinstvo moguće samo na čistoj vjeri, Poslaničkoj praksi zbog koje je i poslan, bez onoga što smo mi po našim različitim ukusima dodali(Kur'anu i sunnetu) Kako bi to jedinstvo bilo moguće na taj način kad recimo bosanski islam sam u sebi nije jedinstven tako svako selo ima svoje adete. Tako bi imali islama onoliko koliko ima sela od Indonezije i Filipina do Maroka, a niko ne bi odustao od svoga jer ono što je on izmislio je preče od onoga što su po svom ukusu dodali drugi. Jedinstvo je moguće samo na onome što je istina jer je Poslanik s.a.v.s., garantovao da se ummet neće složiti na zabludi. Zato je prava fitna i džehl ugađati svojim strastima, a onda to nazivati vjerom, jer je to laž na Allaha. I još mnogo toga fali u toj vašoj priči ali nemamo sad više vremena. Iskreno te pozivam da razmisliš o sebi i pravom putu!

Esselamu alejkum we rahmetullahi we berekatuhu!

dip. prav. Šerijata Nusret Imamović - islamskadrzava.com - 2006 -