Neka je hvala Allahu subhanehu ve te'ala onoliko koliko će On biti zadovoljan i koliko dolikuje Njegovoj veličini! Samo u Njega vjerujemo, Njemu se klanjamo i oprost i pomoć tražimo. Neka su najljepši salavati i selami na našeg učitelja i vodiča kroz zamke dunjalučke Allahovog Poslanika sallallahu alejhi ve sellem, Muhammeda ibn Abdullaha. Neka su spas i sreća na vjernike, a propast i nesreća na one koji svoj život okončaju u nevjerovanju!
Allah subhanehu ve te'ala je u suri Ali Imran 102 objavio: "O vi koji vjerujete, bojte se Allaha istinskom bogobojaznošću i ne umirite drugačije osim kao istinski vjernici"
Molim Allaha subhanehu ve te'ala da nam naše živote uzme u momentu kada budemo sa najvećim imanom, onda kada bude najzadovoljniji sa nama...
Dozvolite mi da se podsjetimo na neke osobine koje trebaju biti dio nas kao mu'mina.
Rekao je Resulullah sallallahu alejhi ve sellem: "Zaista u tijelu ima jedan organ, ako je on zdrav, zdravo je čitavo tijelo, a ako je on bolestan bolesno je čitavo tijelo, zaista je to srce..."
Draga braćo i sestre, u arapskom jeziku srce je nazvano sa el-kalb što znači nešto što se stalno okreće, prevrće... Baš zbog njegovog mnoštva prevrtanja i okretanja Resulullah sallallahu alejhi ve sellem nas je upozorio na fitne (smutnje i iskušenja) koje će se događati, a koje su usko povezane sa srcem vjernika.
Rečeno je između ostalog da će vjernik osvanuti vjernikom, a omrknuti kao nevjernik. To je jedan od znakova blizine Sudnjeg dana...
Resulullah sallallahu alejhi ve sellem je rekao: "Zaista su srca između dva prsta Milostivog, okreće ih kako On želi."
U citiranom hadisu na početku mog izlaganja naveli smo hadis, gdje se kaže da ako je srce zdravo u tijelu insana čitavo tijelo će biti zdravo, u protivnom, zaista će čitavo tijelo biti bolesno.
Ovdje će inša'Allah biti spomenuti neki od otrova srca, znajući da je prijeko potrebno da se ukaže na njih i njihove opasnosti, pa molim Allaha subhanehu ve te'ala da nam podari sabur i pažnju prilikom vašeg čitanja...
Svi grijesi su uzročnici bolesti srca, pa u tom smislu, onaj koji želi da mu srce bude zdravo, mora da se sačuva i odstrani te uzročnike. Da bi srce osjetilo živost, ali i slast imana, najviše ga zaglušuje jedno od 4 svojstva čovjeka:
1. višak govora
2. višak hrane
3. pretjeranost u gledanju onoga što se zabranjuje
4. pretjeranost u druženju sa griješnicima.
Pa progovorićemo o svakoj stvari ponaosob. U Musnedu imama Ahmeda se prenosi da je Resulullah sallallahu alejhi ve sellem rekao: "Neće biti postojan iman kod čovjeka dok mu ne bude ispravno srce, a neće mu biti ispravno srce dok mu ne bude ispravan jezik."
Rekao je takođe Resulullah sallallahu alejhi ve sellem: "Blago onome ko ostavi dodavanje svojim jezikom, a doda na dijeljenje svoga imetka."
U svjetlu ovog govora, ulema je rekla da, ako bi bila dovoljna jedna riječ da je kažeš, pa da kažeš ono što si htio, druga riječ je već previše. Ova riječ je višak iako u njoj nema zabranjenog, bez obzira, bolje je da se ona ostavi.
Ibn Omer radijallahu anhuma bi znao da kaže: "Nemojte učestiti vaš govor osim ako je to spominjanje Allaha subhanehu ve te'ala (zikrullah), jer mnoštvo govora bez zikra je otvrdnjavanje srca, a najudaljeniji od Allaha subhanehu ve te'ala su oni koji su tvrdog srca."
Od njega se takođe bilježi: "Čiji govor bude čest, i padovi su mu česti, a čiji padovi budu česti, i grijesi su mu česti, a čiji grijesi budu česti, pa vatra mu je najpreča."
Molim Allaha subhanehu ve te'ala da nas sačuva vatre!!!
Prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu da je Resulullah sallallahu alejhi ve sellem rekao: "Čovjek će izgovoriti riječ, a ne zna šta će sa njom, pa će propasti zbog nje u dubinu vatre koliko je od mašrika do magriba." (istoka i zapada)
Resulullah sallallahu alejhi ve sellem je rekao: "Ko mi garantuje za ono što je između njegove dvije brade [(usne), (to je jezik)] i njegove dvije noge (polni organ) ja mu garantujem džennet!"
Rekao je: "Ko vjeruje u Allaha i u Sudnji dan neka govori dobro ili neka šuti."
Nakon svega napisanog, ne možemo osim da se upitamo i da preispitamo naš jezik, da li se nalazi ispred srca, pa ulijeće pri govoru u onim stvarima koje srce ne bi ne reklo, ili stoji iza srca, pa pokoravajući mu se, izgovara blag i djelotvoran govor...
Što se tiče viška hrane, to je svakako jedan od velikih uzročnika bolesti srca. To je ta pohlepa za jelom koja je izvela Adema alejhi selam i Havu iz dženneta i dovela ih na Zemlju.
Stomak je izvor strasti kod čovjeka, pa se stoga preporučuje post za one koji nisu u stanju da se ožene, ili kako to već stoji u hadisu Resulullaha sallallahu alejhi ve sellem.
Rekao je Resulullah sallallahu alejhi ve sellem: "Sin Ademov nije napunio veću posudu zla od svoga stomaka. Za sina Ademovog su zalogaji koji će mu održati snagu. Pa, ako je tako, onda neka bude trećina njegovog stomaka za hranu, trećina za piće i trećina za dušu."
Kaže ulema da je ovaj hadis veliki vodić i temelj u medicini.
Prenosi se da je ulema kazala: "Suzite šejtanove prilaze postom." i "Ko jede puno i pije puno, a ko puno pije puno i spava, a ko puno spava prođe ga mnogo dobro."
I mudri Lukman je savjetovao svoga sina: "O sinko moj, kada se napuni želudac, zaspi ideja i onemoguće se dijelovi tijela da čine ibadet."
Resulullah sallallahu alejhi ve sellem je rekao: "Zaista su siti na dunjaluku, gladni "sutra".
Omer radijallahu anhu veli: "Pazite se sitosti, jer je ona tegoba (teškoća) u životu, a smrad prilikom smrti!"
Prenosi se da je Jahja alejhi selamu došao Iblis i ponudio mu da ga posavjetuje, pa mu je Jahja alejhi selam odgovorio: "Zaista ti nisi onaj koji me savjetuje, ali me obavjesti o čovjeku? Pa mu reče Iblis: ”Ljudi su kod nas podijeljeni u 3 vrste:
1. ona kojoj pristupimo, stavljamo ih na fitnu, sa njima živimo i stanujemo, zatim se obrate tevbom Allahu subhanehu ve te'ala i pokvare sav naš trud, zatim im se ponovo vratimo, a oni se vrate svome Gospodaru. Što se tiče ove vrste, niti se mi razočaramo od nje, niti kod nje ostvarujemo ono što želimo.
2. ova vrsta je u našim rukama kao igračke u rukama vaše djece, i
3. ova vrsta su oni poput tebe, zaštićeni i ne možemo im ništa.
Kaže mu Jahja alejhi selam: "A, jesi li ti ikad uspio kod mene?" Reče Iblis: "Ne, osim jedanput, donesena ti je hrana, a ja sam ti je uljepšavao dok nisi pojeo više nego što ti treba, pa si zaspao tu noć i nisi ustao na namaz kako bi inače ustajao." Pa kaže Jahja alejhi selam: "Ne smeta, neću se više najedati." pa reče Iblis: "Neću te ni ja više savjetovati."
Što se tiče pretjeranosti u gledanju u ono što se zabranjuje Resulullah sallallahu alejhi ve sellem je rekao: "... pogled je šejtanova strelica, pa ko obori pogled Allaha radi, osjetiće slast u svom srcu sve dok je ne sretne."
Rekao je također i ovo: "Neće čovjek čim ugleda ženu prvi put oboriti pogled, a da mu Allah neće dati ibadet u kome će osjetiti slast."
Ulema je kazala: "Između pogleda i srca je put, pa ko god pogleda u ono što je Allah subhanehu ve te'ala zabranio, baci s tim smeće na svoje srce sve dok se srce potpuno ne zaprlja, pa kad se srce zaprlja Allah subhanehu ve te'ala zapečati takvo srce, pa ono ne raspoznaje dobro od zla, niti zlo od dobra."
Lijek za srce je u onome što je, dakle, Allah subhanehu ve te'ala propisao, kako vjernicima, tako i vjernicama, u obaranju pogleda...
Što se tiče pretjeranosti druženja sa griješnicima, navešću samo dva hadisa, nakon kojih će biti jasan stav islama prema ovoj temi, i tako privesti predavanje kraju.
Kaže Resulullah sallallahu alejhi ve sellem: "Zaista ima ljudi koji su ključevi dobra, a zatvarači zla, a ima ih koji su otvarači (ključevi) zla, a zatvarači dobra, pa blago onome kome je Allah dao da bude otvarač dobra, a teško onome kome je Allah dao da bude otvarač zla."
i kaže također: "Zaista je primjer sjedenja sa dobrim čovjekom i sjedenja sa lošim čovjekom kao primjer čovjeka koji nosi misk (miris) i čovjeka koji raspaljuje vatru. Uz onog koji nosi misk, ili će ti ga prodati, ili će te namirisati s njim, ili ćeš od njega čuti lijep miris. Uz onoga koji raspaljuje vatru, ili češ se usmrditi, ili će ti spaliti odjeću."
Molim Allaha subhanehu ve te'ala da ove riječi budu pouka za razumne i da budu dokaz za nas, a ne protiv nas. Naša posljednja dova neka je hvala Allahu Gospodaru svjetova.
Allah subhanehu ve te'ala je u suri Ali Imran 102 objavio: "O vi koji vjerujete, bojte se Allaha istinskom bogobojaznošću i ne umirite drugačije osim kao istinski vjernici"
Molim Allaha subhanehu ve te'ala da nam naše živote uzme u momentu kada budemo sa najvećim imanom, onda kada bude najzadovoljniji sa nama...
Dozvolite mi da se podsjetimo na neke osobine koje trebaju biti dio nas kao mu'mina.
Rekao je Resulullah sallallahu alejhi ve sellem: "Zaista u tijelu ima jedan organ, ako je on zdrav, zdravo je čitavo tijelo, a ako je on bolestan bolesno je čitavo tijelo, zaista je to srce..."
Draga braćo i sestre, u arapskom jeziku srce je nazvano sa el-kalb što znači nešto što se stalno okreće, prevrće... Baš zbog njegovog mnoštva prevrtanja i okretanja Resulullah sallallahu alejhi ve sellem nas je upozorio na fitne (smutnje i iskušenja) koje će se događati, a koje su usko povezane sa srcem vjernika.
Rečeno je između ostalog da će vjernik osvanuti vjernikom, a omrknuti kao nevjernik. To je jedan od znakova blizine Sudnjeg dana...
Resulullah sallallahu alejhi ve sellem je rekao: "Zaista su srca između dva prsta Milostivog, okreće ih kako On želi."
U citiranom hadisu na početku mog izlaganja naveli smo hadis, gdje se kaže da ako je srce zdravo u tijelu insana čitavo tijelo će biti zdravo, u protivnom, zaista će čitavo tijelo biti bolesno.
Ovdje će inša'Allah biti spomenuti neki od otrova srca, znajući da je prijeko potrebno da se ukaže na njih i njihove opasnosti, pa molim Allaha subhanehu ve te'ala da nam podari sabur i pažnju prilikom vašeg čitanja...
Svi grijesi su uzročnici bolesti srca, pa u tom smislu, onaj koji želi da mu srce bude zdravo, mora da se sačuva i odstrani te uzročnike. Da bi srce osjetilo živost, ali i slast imana, najviše ga zaglušuje jedno od 4 svojstva čovjeka:
1. višak govora
2. višak hrane
3. pretjeranost u gledanju onoga što se zabranjuje
4. pretjeranost u druženju sa griješnicima.
Pa progovorićemo o svakoj stvari ponaosob. U Musnedu imama Ahmeda se prenosi da je Resulullah sallallahu alejhi ve sellem rekao: "Neće biti postojan iman kod čovjeka dok mu ne bude ispravno srce, a neće mu biti ispravno srce dok mu ne bude ispravan jezik."
Rekao je takođe Resulullah sallallahu alejhi ve sellem: "Blago onome ko ostavi dodavanje svojim jezikom, a doda na dijeljenje svoga imetka."
U svjetlu ovog govora, ulema je rekla da, ako bi bila dovoljna jedna riječ da je kažeš, pa da kažeš ono što si htio, druga riječ je već previše. Ova riječ je višak iako u njoj nema zabranjenog, bez obzira, bolje je da se ona ostavi.
Ibn Omer radijallahu anhuma bi znao da kaže: "Nemojte učestiti vaš govor osim ako je to spominjanje Allaha subhanehu ve te'ala (zikrullah), jer mnoštvo govora bez zikra je otvrdnjavanje srca, a najudaljeniji od Allaha subhanehu ve te'ala su oni koji su tvrdog srca."
Od njega se takođe bilježi: "Čiji govor bude čest, i padovi su mu česti, a čiji padovi budu česti, i grijesi su mu česti, a čiji grijesi budu česti, pa vatra mu je najpreča."
Molim Allaha subhanehu ve te'ala da nas sačuva vatre!!!
Prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu da je Resulullah sallallahu alejhi ve sellem rekao: "Čovjek će izgovoriti riječ, a ne zna šta će sa njom, pa će propasti zbog nje u dubinu vatre koliko je od mašrika do magriba." (istoka i zapada)
Resulullah sallallahu alejhi ve sellem je rekao: "Ko mi garantuje za ono što je između njegove dvije brade [(usne), (to je jezik)] i njegove dvije noge (polni organ) ja mu garantujem džennet!"
Rekao je: "Ko vjeruje u Allaha i u Sudnji dan neka govori dobro ili neka šuti."
Nakon svega napisanog, ne možemo osim da se upitamo i da preispitamo naš jezik, da li se nalazi ispred srca, pa ulijeće pri govoru u onim stvarima koje srce ne bi ne reklo, ili stoji iza srca, pa pokoravajući mu se, izgovara blag i djelotvoran govor...
Što se tiče viška hrane, to je svakako jedan od velikih uzročnika bolesti srca. To je ta pohlepa za jelom koja je izvela Adema alejhi selam i Havu iz dženneta i dovela ih na Zemlju.
Stomak je izvor strasti kod čovjeka, pa se stoga preporučuje post za one koji nisu u stanju da se ožene, ili kako to već stoji u hadisu Resulullaha sallallahu alejhi ve sellem.
Rekao je Resulullah sallallahu alejhi ve sellem: "Sin Ademov nije napunio veću posudu zla od svoga stomaka. Za sina Ademovog su zalogaji koji će mu održati snagu. Pa, ako je tako, onda neka bude trećina njegovog stomaka za hranu, trećina za piće i trećina za dušu."
Kaže ulema da je ovaj hadis veliki vodić i temelj u medicini.
Prenosi se da je ulema kazala: "Suzite šejtanove prilaze postom." i "Ko jede puno i pije puno, a ko puno pije puno i spava, a ko puno spava prođe ga mnogo dobro."
I mudri Lukman je savjetovao svoga sina: "O sinko moj, kada se napuni želudac, zaspi ideja i onemoguće se dijelovi tijela da čine ibadet."
Resulullah sallallahu alejhi ve sellem je rekao: "Zaista su siti na dunjaluku, gladni "sutra".
Omer radijallahu anhu veli: "Pazite se sitosti, jer je ona tegoba (teškoća) u životu, a smrad prilikom smrti!"
Prenosi se da je Jahja alejhi selamu došao Iblis i ponudio mu da ga posavjetuje, pa mu je Jahja alejhi selam odgovorio: "Zaista ti nisi onaj koji me savjetuje, ali me obavjesti o čovjeku? Pa mu reče Iblis: ”Ljudi su kod nas podijeljeni u 3 vrste:
1. ona kojoj pristupimo, stavljamo ih na fitnu, sa njima živimo i stanujemo, zatim se obrate tevbom Allahu subhanehu ve te'ala i pokvare sav naš trud, zatim im se ponovo vratimo, a oni se vrate svome Gospodaru. Što se tiče ove vrste, niti se mi razočaramo od nje, niti kod nje ostvarujemo ono što želimo.
2. ova vrsta je u našim rukama kao igračke u rukama vaše djece, i
3. ova vrsta su oni poput tebe, zaštićeni i ne možemo im ništa.
Kaže mu Jahja alejhi selam: "A, jesi li ti ikad uspio kod mene?" Reče Iblis: "Ne, osim jedanput, donesena ti je hrana, a ja sam ti je uljepšavao dok nisi pojeo više nego što ti treba, pa si zaspao tu noć i nisi ustao na namaz kako bi inače ustajao." Pa kaže Jahja alejhi selam: "Ne smeta, neću se više najedati." pa reče Iblis: "Neću te ni ja više savjetovati."
Što se tiče pretjeranosti u gledanju u ono što se zabranjuje Resulullah sallallahu alejhi ve sellem je rekao: "... pogled je šejtanova strelica, pa ko obori pogled Allaha radi, osjetiće slast u svom srcu sve dok je ne sretne."
Rekao je također i ovo: "Neće čovjek čim ugleda ženu prvi put oboriti pogled, a da mu Allah neće dati ibadet u kome će osjetiti slast."
Ulema je kazala: "Između pogleda i srca je put, pa ko god pogleda u ono što je Allah subhanehu ve te'ala zabranio, baci s tim smeće na svoje srce sve dok se srce potpuno ne zaprlja, pa kad se srce zaprlja Allah subhanehu ve te'ala zapečati takvo srce, pa ono ne raspoznaje dobro od zla, niti zlo od dobra."
Lijek za srce je u onome što je, dakle, Allah subhanehu ve te'ala propisao, kako vjernicima, tako i vjernicama, u obaranju pogleda...
Što se tiče pretjeranosti druženja sa griješnicima, navešću samo dva hadisa, nakon kojih će biti jasan stav islama prema ovoj temi, i tako privesti predavanje kraju.
Kaže Resulullah sallallahu alejhi ve sellem: "Zaista ima ljudi koji su ključevi dobra, a zatvarači zla, a ima ih koji su otvarači (ključevi) zla, a zatvarači dobra, pa blago onome kome je Allah dao da bude otvarač dobra, a teško onome kome je Allah dao da bude otvarač zla."
i kaže također: "Zaista je primjer sjedenja sa dobrim čovjekom i sjedenja sa lošim čovjekom kao primjer čovjeka koji nosi misk (miris) i čovjeka koji raspaljuje vatru. Uz onog koji nosi misk, ili će ti ga prodati, ili će te namirisati s njim, ili ćeš od njega čuti lijep miris. Uz onoga koji raspaljuje vatru, ili češ se usmrditi, ili će ti spaliti odjeću."
Molim Allaha subhanehu ve te'ala da ove riječi budu pouka za razumne i da budu dokaz za nas, a ne protiv nas. Naša posljednja dova neka je hvala Allahu Gospodaru svjetova.