subota, 23. veljače 2013.

GDJE JE ALLAH - AKIDA - Muhammed bin Džemil Zejno

Mu'avija bin el-Hakam es-Selmi radijallahu anhu kaže:

Imao sam robinju koja mi je čuvala ovce. Jednog dana sam saznao da je vuk ubio jednu ovcu, a ja sam čovjek od Ademove djece, ljutim se kao što se i oni ljute, pa sam je ošamario po licu. Onda sam otišao poslaniku salallahu alejhi we sellam...a on me je upozorio o ozbiljnosti mog postupka. Ja sam rekao ''o Allahov poslaniče, zar je nebi treb'o osloboditi ?'' On reče ''dovedi je.'' On je pitao '' Gdje je Allah ? '' Ona reče ''iznad nebesa'', on reče ''ko sam ja?'' Ona reče ''ti si Allahov poslanik''. On reče ''oslobodi je jer ona je mu'mina''
Muslim i Ebu Davud

Neke pouke koje možemo izvući iz ovog hadisa:

1 Ashabi su se za sve svoje probleme, male i velike, obraćali poslaniku salallahu alejhi we selam tražeći Allahov zakon po tom pitanju.

2 U svakoj situaciji za presudjivanje se treba obratiti Allahu subhanehu we teala i Njegovom poslaniku salallahu alejhi we sellam, kao što Uzvišeni kaže u 65-om ajetu suratuNisaa(prevod značenja): I tako mi Gospodara tvoga, oni neće biti vjernici dok za sudiju u sporovima medjusobnim tebe ne prihvate i da onda zbog presude tvoje u dušama svojim nimalo tegobe ne osjete.

3 Muhammed salallahu alejhi we sellam je optužio ashaba zbog toga sto je ošamario robinju držeći to za ozbiljnu stvar.

4 Vjerovanje je uslov za otpuštanje roba, jer je Poslanik s.a.w.s. provjeravao djevojčicu, pa kada je saznao da je vjernica naredio je njeno puštanje. Suprotno tome, da je bila nevjernica nebi naredio njeno oslobadjanje.

5 Neophodnost pitanja u vezi tewhida(Islamskog monoteizma), a dio toga je vjerovanje da je Allah iznad svog arša i poznavanje toga je obavezno.

6 Ispravnost pitanja ''Gdje je Allah?'' Čak sta više ovo je sunna jer je resulullah salallahu alejhi we sellam to pitanje postavio.

7 Ispravnost odgovora da je Allah iznad nebesa (في السماءfi-ssamaa'), pošto je resulullah s.a.w.s. potvrdio taj odgovor što odgovara Allahovom govoru u suri Tebarek 16-om ajetu.(prevod značenja): ''Jeste li sigurni da vas Onaj koji je iznad nebesa neće u zemlju utjerati kada se ona počne iznenada tresti?''

Ibn Abbas radijallahu anhu je rekao da riječ ''من'' (ko, onaj koji) znači Allah. ( Doslovno značenje riječi ''في السماء'' je ''u nebesima'', međutim učenjaci su objasnili po pravilima arapskog jezika da u ovom slučaju to znači ''iznad'' jer je nemoguće da Allah bude okružen Njegovim stvorenjima, i ponekad riječ ''fii'' se koristi umjesto riječi '''ala''(na) kao što se spominje u 71. ajetu sure taha kada firaun prijeti carobnjacima koji su pali Allahu na sedždu povjerovavši u poslanstvo Muse alejhi selam, pa kad im kaže da će im noge i ruke unakrs odsjeći pa ih povjesati NA palmina stabla, riječ ''fii'' ovdje znaci NA.

8 Ispravnost vjerovanja uključuje svjedočenje da je Muhammed s.a.w.s. resulullah.

9 Vjerovanje da je Allah iznad nebesa je znak ispravne vjere, i to je obaveza za svakog vjernika.

10 Otkrivanje zablude vjerovanja da je Allah na svakom mjestu. Istina je da je Allah sa nama svojim znanjem, a ne da je On subhanehu we te'ala medju nama.

11 Činjenica da je resulullah s.a.w.s. naredio da mu se dovede djevojčica kako bi je testirao pokazuje da on nije imao znanja o gajbu ( osim o čemu ga je Allah obavijestio), u ovom slučaju je to bila vjera djevojčice. Ovo pobija tvrdnje mnogih sufija, koji tvrde da je on s.a.w.s. imao kompletno znanje o nevidljivom i vidljivom svijetu.

________________________________________