subota, 16. veljače 2013.

EL-KEBAIR - VELIKI GRIJESI

Uvod

Hvala pripada samo Allahu, samo Njega hvalimo i od Njega pomoć i oprost tražimo. Njemu se utječemo od zla naših duša i loših djela. Koga Allah uputi nema onog ko ga može u zabludu odvesti, a koga Allah u zabludi ostavi nema tog ko će ga uputiti. Svjedočim da nema boga osim Allaha Jedinog, Koji nema druga i svjedočim da je Muhammed Njegov rob i poslanik.

Rekao je Uzvišeni: »Ne treba da ljudi, koji u Allaha i onaj svijet vjeruju, budu u ljubavi sa onima koji se Allahu i Poslaniku Njegovu suprostavljaju, makar im oni bili, očevi njihovi, ili sinovi njihovi, ili braća njihova, ili rođaci njihovi. Njima je On u srca njihova vjerovanje usadio i svjetlom Svojim ih osnažio, i On će ih uvesti u džennetske bašće kroz koje će rijeke teći, da u njima vječno ostanu. Allah je njima zadovoljan, a i oni će biti zadovoljni Njime. Oni su na Allahovoj strani, a oni na Allahovoj strani će sigurno uspjeti.« Mudžâdele 22

Ova sažeta poslanica sadržava spisak radnji koje počinioca izlažu prokletstvu Allaha subhanehu ve te'ala, Njegovog Poslanika sallallahu 'alejhi ve sellem i meleka (a ovo činim da bih upozorio sebe i svoju braću na mogućnost zapadanja u takva djela).

Zaista, kada Allah subhanehu ve te'ala, spusti svoje prokletstvo na nekog čovjeka, unesrećen je i propada mu i ovaj i drugi svijet, ako se ne pokaje i ne prestane činiti loša djela ili ako mu Allah ne oprosti. Ova djela na koje upozoravam uzeo sam iz Allahove subhanehu ve te'ala Knjige i vjerodostojnog sunneta Njegovog Poslanika Muhammeda, sallallahu 'alejhi ve sellem.

Prokletstvo je protjerivanje iz Allahove subhanehu ve te'ala milosti – da nas Allah od njega sačuva – kao što to kaže El-Hafiz Ibn Kesir, Allahova milost neka je na njega, u svom tefsiru [791/2]: »Oni na kojima je (Allahovo) prokletstvo, znači, oni koji su udaljeni od Allahove milosti.«

Svi mi smo u stalnoj, nepresušnoj potrebi za Allahovom subhanehu ve te'ala milošću, posebno kada znamo da je Muhammed sallallahu 'alejhi ve sellem rekao: »Nikog od vas u Džennet neće uvesti njegova djela, niti će ga zaštiti od vatre, čak ni mene, osim Allahovom milošću.«[1]

Zbog ovoga neophodno je da svaki musliman zna radnje čiji je počinilac izložen prokletstvu Allaha subhanehu ve te'ala, prokletstvu Njegova Poslanika i prokletstvu meleka kako bi se sačuvao od njihovog, činjenja i tražio oprosta za one koje je već počinio.

I, kako kaže Huzejfe ibn el-Jeman radijallahu 'anhu: »Ljudi su Allahovog Poslanika pitali o dobru, a ja sam ga pitao o zlu bojeći se da mi se ne desi.«[2]

Jedan pjesnik je rekao: »Upoznao sam zlo, ne radi zla, nego da bih ga se sačuvao, a ko ne zna razlikovati dobro od zla u zlo je pao.«

Poslije ovoga sam pristupio dodavanju poglavlja o radnjama čijeg počinioca je Allah subhanehu ve te'ala i Njegov Poslanik obavijestio da će kao nagradu imati vatru ili mu je učinio zabranjenim Džennet – da nas Allah sačuva od toga – a sve ovo sam uzeo iz Kur'ana i sunneta. Kako volim da naglasim da sam sakupio većinu onog što je zabilježeno o prokletstvu, zabrani Dženneta i nagovješćeno o vatri, isto tako ne tvrdim da sam iscrpio sve što je zabilježeno o ovoj temi. Sigurno da ima neki hadis kojeg sam propustio. Neke nisam spomenuo, a do nekih nisam uspio doći. Za ovu poslanicu sam postavio jedan uslov, a to je da ne sadržava niti jedan hadis koji nije potvrđen kao govor Poslanika, sallallahu 'alejhi ve sellem, kako mu ne bih pripisao nešto što on nije rekao, jer sjetimo se njegovih riječi: »Ko mi pripiše neki govor znajući da je on laž, on je jedan od lažova.«[3]

Upozorenje: Imam Nevevi u svojoj knjizi El-Ez'kar str. 574 kaže: »Znaj, da je proklinjanje čednog muslimana zabranjeno, a dozvoljeno proklinjanje vlasnika pogrdnih osobina, kao da npr. kažeš: 'Allah je prokleo nasilnike...'«

Pa, čuvaj se moj brate muslimane da svog brata muslimana ne proklinješ, čak i onda kada znaš da on čini neku radnju čijeg je počinioca Allah prokleo. Možda ne posjeduje znanje o zabrani te radnje ili ne zna da činjenje te radnje donosi Allahovo prokletstvo i prokletstvo Njegova Poslanika, sallallahu 'alejhi ve sellem.

Najbolje bi bilo da ga posavjetuješ i objasniš mu propise, jer je Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, rekao: »Vjera je savjet.« A kada su ashabi pitali za koga on je odgovorio: »Za Allaha i Njegovu Knjigu, Njegova Poslanika, muslimanske vođe i njihove narode.«[4]

Molim Uzvišenog, Svemogućeg Allaha, Njegovim lijepim imenima i Uzvišenim svojstvima da učini ovaj i sve ostale naše poslove učinjenim samo u Njegovo ime, te da se okoristim ovim poslom i znanjem koje on sadrži, zajedno sa svim ostalim muslimanima.

Molim Ga da nagradu za ovaj posao upiše meni i mojim roditeljima onog dana kada nikom neće koristiti niti imetak, niti djeca, osim onome ko pred Allaha dođe čista srca. Ako sam učinio dobro, pa zaista je to dobro od Allaha i uz Njegovu zaslugu, a ako sam pak pogriješio onda svojom zaslugom i uz pomoć šejtana.

Neka si Slavljen i Hvaljen moj Allahu i svjedočim da nema drugog Boga osim Tebe, Oprost tražim od Tebe i Tebi se kajem.

Neka je salavat na Allahova Poslanika našeg, prvaka Muhammeda, njegovu porodicu i drugove njegove. Naša posljednja dova je: »Zaista, zahvala pripada Allahu Gospodaru svjetova.«

Oni koje su Allah, Njegov Poslanik ili Njegovi meleci prokleli

1. Onaj koji čini nered na Zemlji i koji prekida rodbinske veze

Allah subhanehu ve te'ala je rekao: »Zar i vi ne biste, kad bi ste se vlasti dočepali, nered na Zemlji činili i rodbinske veze kidali. To su oni koje je Allah prokleo i gluhim i slijepim ih učinio.« Muhammed 22-23

Jedan od najvećih puteva činjenja nereda na Zemlji, jeste činjenje velikih grijeha i pokuđenih stvari bez stida od Allaha subhanehu ve te'ala.

Allah subhanehu ve te'ala kaže: »One koji vole da se o vjernicima šire bestidne glasine čeka kazna i na ovom i na onom svijetu, Allah zna, a vi ne znate.« Nur 19

2. Slikari, kipari i drugi koji predstavljaju ljudske likove


Imam Buhari prenosi u svome Sahihu da je Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem ...prokleo onog koji uzima kamatu i onog ko je daje, ženu koja tetovira i onu koja traži tetoviranje i slikare.[5]

Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, je rekao: »Zaista će, Kijametskog dana, najžešće kažnjeni biti slikari.« [Fethul-Bari 282/10]

Isto tako u Sahihul-Buhari se od Aiše majke pravovjernih prenosi da je Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, rekao: »Zaista će vlasnici ovih slika Kijametskog dana biti kažnjeni i bit će im rečeno oživite ono što ste stvorili, a zaista meleci ne ulaze u kuću u kojoj ima slika.« [Fethul-Bari 383/10][6]

3. Potvaranje čestitih, bezazlenih vjernica za činjenje bluda

Uzvišeni Allah kaže: »Oni koji obijede čestite, bezazlene vjernice neka budu prokleti na ovom i na onom svijetu; njih čeka patnja nesnosna.« Nur 23

Potvora se sastoji u tome da neka osoba kaže za udatu ženu ili djevojku da je izvršila blud i slično tome, a Allah najbolje zna.

4. Ona koja traži da joj se u kosu uplete tuđa kosa i ona čija se kosa upliće

Prenosi Imam Buhari u svome Sahihu od Aiše, radijallahu 'anha, da se jedna komšinica ensarijka udala, pa se razboljela i kosa joj je počela opadati. Htjela je da joj u kosu uvežu kosu druge žene, pa su upitale Poslanika, sallallahu 'alejhi ve sellem, a on je odgovorio: »Prokleo je Allah onu koja uvezuje kosu i kojoj se uvezuje.« [Fethul-Bari 374/10]

5. Ko svoje porijeklo pripisiva nekom drugom, a ne svom ocu i rob koji tvrdi da je rob nekog drugog, a ne onog kome stvarno pripada

Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, je rekao: »Ko tvrdi da je sin nekog drugog čovjeka, a ne svoga oca, ili da pripada nekom drugom, a ne svom vlasniku, prokletstvo je od Allaha i to prokletstvo ga prati sve do Kijametskog dana.«[7]

6. Onaj ko oženi ženu, tri puta razvedenu od istog muža, da bi se kasnije od nje razveo i tako je učinio dopuštenom bivšem mužu, te bivši ženin muž

Rekao je Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem: »Allah je prokleo onog ko oženi tri puta razvedenu od istog muža, a zatim se razvede od nje i tako je učini dopuštenom bivšem mužu i prokleo je onog kome je ta žena učinjena dopuštenom.« [Prenosi ga imam Ahmed i dr., Sahihul-Džami' 5/01][8]

7. Onaj koji psuje drugove (ashabe) Poslanika, sallallahu 'alejhi ve sellem

Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, je rekao: »Ko psuje moje drugove na njega pada prokletstvo Allaha, meleka i svih ljudi.« [Taberani, Sahihul-Džami' 6/285]

8. Onaj ko prokune svoga oca, ko zakolje u nečije drugo ime, a ne u ime Allaha, ko ugosti onog ko čini nered na zemlji, ko mijenja granice zemlje

Prenosi imam Muslim u svome Sahihu od Alije ibn Ebi Taliba, radijallahu 'anhu, da je Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, rekao: »Allah je prokleo onog ko proklete svoga oca, onog ko zakolje u nečije drugo ime, a ne u ime Allaha, onog ko ugosti onog ko čini nered na Zemlji i onog ko mijenja granice zemlje." [Šerh Sahih Muslim od Nevevija 150/13]

Imam Nevevi u objašnjenju ovog hadisa kaže: »... pod granicama zemlje se podrazumjeva obilježja tih granica (međe), a mufsid je onaj ko čini nered na Zemlji.«

9. Vođe koji nisu pravedni i koji sklopljene ugovore ne izvršavaju

Imam Ahmed prenosi u svom Musnedu, a i drugi od Ebu Berze da je rekao: »Rekao je Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem: 'Kurejšijske vođe su takve, da kada se od njih traži milost – milostivi su, kada sklapaju ugovore – ispunjavuju ih, kada vladaju – pravdni su, a na onog od njih, ko ne radi ovako, je prokletstvo Allaha, meleka i svih ljudi.'« [Musned 421/4]

10. Onaj ko sprječava odmazdu


Rekao je Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem: »Ko bude ubijen bez predumišljaja u gađanju kamenjem, udarenjem ili udarcem štapa, to je greška i njegov otkup će biti otkup za namjerno ubistvo, a ko bude ubijen namjerno – za njega je odmazda. Onaj ko omete odmazdu proklet je od Allaha i na njega pada Allahova srdžba, od njega se ne prima niti pokajanje, niti otkup.« [Ebu Davud i En-Nesai, Sahihul-Džami']

11. Muškarci koji oponašaju žene i žene koje oponašaju muškarce


U Buharijinom Sahihu od Ibn Abbasa radijallahu anhu se prenosi da je rekao: »Allahov Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, je prokleo muškarce koji oponašaju žene i žene koje oponašaju muškarce." [Fethul-Bari, 332/10]

12. Žene koje su obučene, a gole

Prenosi Imam Ahmed u svom Musnedu [223/2] i Taberani i Hakim [436/4] s tim da je tekst hadisa njegov, da je Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, rekao: »Bit će, na kraju postojanja ovog ummeta, muškarci koji će putovati u svojim nosiljkama[9] sve do samih vrata džamije, njihove žene su obučene, a gole, na njihovim glavama su kao grbe koščatih deva, takve žene su zaista proklete...«

Rekao je Šejh Ahmed Šakir, Allahova milost neka je na njega, u pronalaženju lanca [36/12] za ovo Ahmedovo prenošenje: Njegov lanac prenosilaca je ispravan. Pogledaj Mudžmeuz Zevaid [137/5].

13. Žena koja napusti postelju svoga muža

Prenosi imam Buhari u svome Sahihu od Ebu Hurejre, radijallahu 'anhu, da je rekao: »Rekao je Allahov Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem: »Ako žena prenoći noć, napustivši postelju svoga muža, prokleta je od meleka sve dok se ne vrati.« [Fethul-Bari 294/9]

14. Frula prilikom veselja; naricanje i njemu slično prilikom nesreće

Rekao je Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem: »Dva glasa su prokleta i na ovom i na onom svijetu: frula prilikom veselja i cviljenje prilikom nesreće.« [Hadis prenose El-Baraz, Ed-Dija'u, Sahihul-Džamiu 3801]

Frula je poznati instrument koji se koristi skupa sa ostalim muzičkim instrumentima prilikom pjevanja. Od takvih instrumenata su npr.: lutnja, bubanj, violina i drugi instrumenti koji su zabranjeni. O toj zabrani zabilježeni su hadisi, a jedan od njih ćemo kao primjer i navesti. Prenosi imam Buhari u svom Sahihu da je Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, rekao: »U mom ummetu bit će ljudi, koji će dozvoljavati ženski spolni organ, svilu, alkoholna pića i muzičke instrumente.«

15. Brijanje glave ili paljenje odjeće i slično, prilikom dešavanja nesreća

U Sunenu En-Nesaija stoji: »Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, je prokleo onog ko se obrije ili probode kopljem ili zapali.« [Sahih Sunen En-Nisai 1761]

28.-30. Ona koja grebe svoje lice ili se udara po njemu, ona koja kod drugih izaziva čežnju za svojim grudima i ona koja poziva nesreću i propast prilikom nevolje

Rekao je Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem: »Allah je prokleo onu koja se udara ili grebe svoje lice, ona koja ko drugih izaziva čežnju za svojim grudima i ona koja priziva nesreću i propast.« [Hadis prenosi Ibn Madždže i drugi, Sahihul-Džami' 5092]

16. Žene koje tetoviraju, žene koje sebi čupaju dlake sa lica, žene koje sebi prave razmak među sjekutićima zbog ljepote

U Buharijinom Sahihu od Ulkame se prenosi da je rekao: »Prokleo je Abdullah (misli se na Abdullaha ibn Omera radijallahu anhuma) žene koje tetoviraju, žene koje sebi čupaju dlake sa lica, žene koje sebi prave razmak među sjekutićima zbog ljepote i tako mijenjaju Allahovo stvorenje.« Pa, je Umm Jakub upitala: »Šta je ovo?« Abdullah je odgovorio: »Zašto da ne proklinjem onoga koga je prokleo Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, a i u Allahovoj Knjizi su prokleti.« Rekla je: »Tako mi Allaha pročitala sam sve što je između korica i nisam to našla.« Rekao je: »Tako mi Allaha da si ga pročitala (Kur'an) našla bi ovo: »Ono što vam Poslanik dozvoljava uzmite, a što vam zabranjuje ostavite.« [Fethul-Bari 377/10]

17. Onaj koji uzima kamatu, onaj koji je daje, zapisničar prilikom njenog davanja, ona koja tetovira i ona koja se tetovira, onaj ko se suprostavlja davanju zekata, pustinjski Arap otpadnik poslije hidžre, svi ovi su prokleti jezikom Muhammeda, sallallahu 'alejhi ve sellem, do Kijametskog dana.


Allahov Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, je rekao: »Allah je prokleo onog koji uzima kamatu, onog ko daje, njenog zapisničara i svjedoke koji budu prisutni njenom davanju, svi su oni u ovom slučaju isti.« [Hadis prenosi imam Ahmed, Sahihul-Džamiu 5090]

18. Pljačkaš grobova

Prenosi El-Bejheki [270/8] od Aiše, Allahovo zadovoljstvo neka je na nju, da je Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, rekao: »Prokleo je Allah plačkaša i pljačkašicu grobova.« [Vjerodostojan je po mišljenju Albanija u "Es-Silsiletus-Sahitatu" pod brojem 2148]

19. Ko vrši spolni odnos sa ženom u njen analni otvor

Rekao je Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem: »Proklet je onaj ko vrši spolni odnos sa ženom u njen analni otvor.« [Pronašao ga je Ibn Adi, provjerio njegovu ispravnost Albani u Adabuz-zefat, str.105]

20. Ko uperi oružje u svoga brata muslimana


U Muslimovom Sahihu se prenosi od Ebu Hurejre, radijallahu 'anhu, da je Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, rekao: »Ko uperi prema svom bratu predmet od željeza zaista ga meleci proklinju sve dok ne ostavi taj predmet, pa čak i ako mu je to brat po ocu i majci.« [Šerh Sahih Muslim od Nevevija 408/16]

Rekao je Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem: »Neka niko od vas ne okreće oružje prema svome bratu, jer, zaista, niko od vas ne zna da šejtan može zategnuti njegovu ruku i da tako zasluži pad u vatrenu provaliju.« [Hadis prenosi Muslim, Nevevi 408/16]

21. Davalac mita i onaj koji ga prima

Imam Ahmed i Tirmizi, te drugi prenose da je Abdullah ibn Omer, radijallahu 'anhuma, rekao: »Prokleo je Allahov Poslanik davaoca mita i onog ko ga prima.« [Hadis je vjerodostojan iz Tirmizijevog Sunena 1074]

22. Onaj ko oponaša životinju

Prenosi Nesai - Allahova milost neka je na njega u svome Sunnenu od Ibn Omera, radijallahu 'anhuma, da je rekao: »Čuo sam Allahovog Poslanika, sallallahu 'alejhi ve sellem, kako kaže: 'Prokleo je Allah onog ko se izjednačuje s životinjama.'« [Sahih Sunnen En-Nesai 4/39]

23. Onaj ko uzima za metu nešto što ima dušu

Od Ibn Omera, radijallahu 'anhuma, se prenosi da je rekao: »Zaista je Allahov Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, prokleo onog ko uzme nešto što ima dušu za metu.« [Muhtesar Sahih Muslim 1248]

24. Žigosanje ili udaranje životinje po licu


Od Džabira ibn Abdullaha, radijallahu 'anhu se prenosi da je pored Vjerovjesnika, sallallahu 'alejhi ve sellem, prošao magarac koji je na licu bio žigosan, pa je rekao: »Allah je prokleo onog ko je žigosao ovog magarca.« [Prenosi ga Muslim, Nevevi 342/13]

Također je Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, rekao: »Zar niste obavješteni da sam prokleo onog ko žigoše životinju na licu ili je udari u lice.«

25. Vino

Rekao je Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem: »Allah je prokleo vino i onog ko ga pije i onog ko ga toči, i onog ko ga prodaje, i onog ko ga kupuje, i onog ko ga spravlja (cijedi iz grožđa ) i onog kome se spravlja i onog ko ga nosi, i onog kome se nosi, i onog ko dobija zaradu od tog vina.« [Hadis prenosi Ebu Davud i Hakim u Sahihul-Džamiu 5091]

26. Izigravanje Allahovog zakona

Prenosi imam Buhari u svome Sahihu od Ibn Abbasa radijallahu anhuma da je rekao: »Čuo sam Omera, radijallahu 'anhu, kako kaže: »Ubio Allah tog i tog! Zar ne zna da je Vjerovjesnik, sallallahu 'alejhi ve sellem, rekao: 'Prokleo je Allah židove - zabranjen im je loj, a oni ga rastapaju i prodaju!'« [Fethul-Bari 496/6]

El-Hafiz ibn Hadžer u Fethul-Bariju kaže: »Njegov govor (Poslanika, sallallahu 'alejhi ve sellem) dženehula - znači da su rarastapali loj... A nešto kada je zabranjeno, zabranjena je i zarada od toga...«

Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, je rekao: »Zaista kada Allah narodu zabrani jedenje nečega, zabrani i dobijanje zarade od toga.« [Prenose ga Ahmed, Ebu Davud, Sahihul-Džami' 5107]

Način izigravanja Allahovog zakona u ovom i drugim vremenima su mnogobrojni. Neki od njih su: prodaja uzorka i nazivanjem mnogih zabranjenih stvari drugačijim imenima kako bi bile dopuštene, neka nas Allah sačuva od toga. O ovom nas je obavijestio Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, pa je rekao: »Neće prestati dani i noći sve dok grupa iz mog ummeta ne bude pila vino nazivajući ga drugim imenom.« [Sahih Sunnen Ibn Madždže 2734]

Pa, ko pije vino nazivajući ga drugim imenom stiže ga prokletstvo zbog pijenja tog vina, prokletstvo izigravanja zakona i dozvoljavanja nečeg što je zabranjeno, neka nas Allah sačuva toga.

Šteta koja se čini ovim izigravanjem zakona je ogromna, a jedna od njih je da podstiče ljude na činjenje zabranjenih stvari bez straha, bez bojazni i stida od Allaha, subhanehu ve te'ala, kao što pomaže dozvoljavanje ovih zabrana i njihovo širenje u društvu.

Allah subhanehu ve te'ala kaže: »Opominji, zaista će opomena koristiti vjernicima.« Zariat 55

Muhammed ibnul Husejn je rekao: »U karakteristike vjernika ne spada da bježi od Allahovih propisa varkama koje će ga dovesti do negiranja istine.« [Fethul-Bari 329/12]

27. Ovaj svijet i njegovi ukrasi, osim spominjanja Allaha i onog ko se sprijatelji s njim

Od Ebu Hurejre od Ibn Mesuda radijallahu 'anhuma, od Vjerovjesnika, sallallahu 'alejhi ve sellem: »Ovaj svijet je proklet, prokleto je i sve što je na njemu, osim spominjanja Allaha i onog ko se sprijatelji s njim, te alima (učenjaka) i onog ko uči.« [Hadis prenosi Ibn Madždže i drugi Sahihul-Džami' 3414]

Pod dunjalukom ili ovim svijetom misli se na sve što čovjeka zaokuplja i odvraća od robovanja Allahu subhanehu ve te'ala i tako ga udaljava od Njega. Pod Njegovim prokletstvom se podrazumijeva udaljavanje od Njegovog pogleda, kao što stoji u Sahihut-Tergib broj 71.

Rekao je Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem: »Čija briga bude drugi svijet Allah će mu učiniti da njegovo bogatstvo bude u srcu njegovom, skupit će njegovu skupinu, a ovaj svijet će mu doći prisilno. Kome ovaj svijet bude briga Allah će učiniti siromaštvo među njegovim očima, a od ovog svijeta mu neće doći ništa osim onog što mu je određeno.« [Hadis prenosi Tirmizi, Sahihul-Džamiu 6510]

Oni kojima je Allah zabranio Džennet ili im je nagovijestio Vatru


1. Ukidanje nekog prava Muslimanu

Prenosi Imam Muslim u svom Sahihu od Ebu Emame, radijallahu 'anhu, da je Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, rekao: »Ko svojom desnicom ukine neko pravo muslimana, Allah mu je Vatru učinio obaveznom, a zabranio mu Džennet.« Neki čovjek ga upita: »Zar i ako bude nešto neznatno, o Allahov Poslaniče?« Rekao je: »Da.« [Nevevi 519/2]

2. Namjerno ubistvo vjernika

Rekao je Uzvišeni Allah: »Onome ko hotimično ubije vjernika kazna će biti Džehennem u kome će vječno ostati, Allah će na njega gnjev Svoj spustiti i prokleće ga i patnju mu veliku pripremiti.« Nisa 93

3. Onaj od čijeg jezika njegov komšija nije miran

Od Ebu Hurejre, radijallahu 'anhu, prenosi da je Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, rekao: »Neće ući u Džennet onaj od čijeg jezika nije miran njegov komšija.« [Hadis prenosi Muslim, Nevevi 277/2]

4. Žena koja od svog muža traži razvod bez velikog razloga

Saban radijallahu 'anhu, je rekao: »Rekao je Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem: »Onoj ženi koja od svog muža traži razvod bez nevolje zabranjen je miris Dženneta.« [Hadis prenose petorica osim Nesai]

5. Onaj ko prekida rodbinske veze

Prenosi imam Muslim u svom Sahihu u knjizi dobročinstva, srodstva i lijepog ponašanja da je Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, rekao: »Neće ući u Džennet onaj ko prekida rodbinske veze.« [Šerh Sahih Muslim od Nevevija 349/16]

U Sahihu Muslima takođe nalazimo od Ebu Hurejre radijallahu anhu da je neki čovjek rekao: »O Poslaniče, zaista ja imam rodbinu s kojom održavam rodbinske veze, a oni ih prekidaju, ja im dobro činim, a oni meni čine zlo, ja sanjarim o njima, a oni me vrijeđaju.« Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, je rekao: »Ako je tako kako kažeš, onda im puniš usta vrelim pijeskom i Allah ti neće prestati biti pomagačem nad njima sve dok ustraju na tome.« [Nevevi 350/16]

6. Klevetnik


Prenosi Imam Muslim u svom Sahihu od Ebu Hurejre, radijallahu 'anhu, da je rekao: »Čuo sam Allahovog Poslanika, sallallahu 'alejhi ve sellem, da je rekao: 'U Džennet neće ući klevetnik.'«

U istoj knjizi nalazimo od Hamama ibnul Harisa da je rekao: »Sjedili smo sa Huzejfom u džamiji, pa je došao jedan čovjek i sjeo kod nas, a neko je rekao Huzejfi, da ovaj prenosi priče sultanu. Zatim je Huzejfe sa namjerom da ovaj čovjek čuje rekao: »Čuo sam Allahovog Poslanika, sallallahu 'alejhi ve sellem, kako kaže: 'U Džennet neće ući onaj ko kleveće.'« [Šerh Sahih Muslim od Nevevija 473-472/2]

Imam Nevevi je rekao u objašnjenju ovog hadisa: »'Katat' (riječ koja je upotrijebljena u ovom hadisu za klevetnika) je 'nemam' (riječ upotrijebljena u prvom hadisu; obe riječi su istog značenja – klevetnik), a klevetanje je prenošenje govora ljudi od jednih do drugih radi činjenja smutnje i nereda među njima.«

7. Ohol


Rekao je Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem: »U Džennet neće ući onaj u čijem srcu se nalazi oholost veličine zrna.« [Hadis prenosi Muslim, Nevevi 452/2]

8. Onaj koji prigovara učinjeno dobro, ko je neposlušan roditeljima i alkoholičar

Rekao je Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem: »U Džennet neće ući onaj koji prigovara učinjeno dobro, niti onaj ko je neposlušan roditeljima, niti alkoholičar.« [Sahihul-Džamiu 7676]

9. Lažov i razvratnik

Rekao je Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem: »Zaista laž vodi ka razvratu, a razvrat vodi ka vatri.« [Hadis prenosi Buhari, Fethul-Bari 507/10]

Rekao je Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem: »Teško se onome ko priča priču i laže da bi zasmijao narod, teško se njemu i teško se njemu.« [Sahih Sunenut-Tirmizi 1885]

10. Samoubica


Prenosi imam Buhari u svom Sahihu od Džunduba ibn Abdullaha, radijallahu 'anhu: »Među onima koji su bili prije vas bio je jedan čovjek koji je imao ranu, pa se uznemirio, uzeo nož i njime probio ruku, krv se nije zaustavila sve dok nije umro, Allah kaže: 'Moj rob Mi je požurio sam od sebe, zato Sam mu zabranio Džennet.'« [Fethul-Bari 496/6]

Uzvišeni Allah kaže: »I jedni druge ne ubijajte! Allah je doista, prema vama milostiv. Onoga ko to nepravično i nasilno uradi – Mi ćemo u vatru ubaciti; to je Allahu lahko." Nisa 29-30

Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, je rekao: »Ko ubije sam sebe željeznim predmetom, njegov željezni predmet će biti u njegovoj ruci i udarat će njime po svom stomaku u džehennemskoj vatri u kojoj će zauvijek ostati. Onaj ko popije otrov i tako ubije sam sebe, srkat će otrov u džehennemskoj vatri u kojoj će uvijek ostati. Onaj koji se baci sa brda i tako sam sebe ubije, padat će u džehennemsku vatru i ostati u njoj vječno.« [Hadis prenosi Muslim, Nevevi 478/2]

11. Varalicama prema svojim podanicima

Rekao je Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem: »Nema roba kojem, ako ga Allah odredi za čuvanje podanika i umre, a prema njima bude varalica, nije zabranjen Džennet.« [Prenosi ga Muslim, Šerh Sahih Muslim od Nevevija 525/2]

12. Tijelo koje odraste od harama


Prenosi Ebu Ne'im u "El-Hiljetu" i drugi od Ebu Bekra, radijallahu 'anhu, da je Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, rekao: »Svako tijelo odraslo od nedozvoljenog je vatri najpreče.« [Sahihul-Džamiu 45/9][10]

13. Ohol i okrutan


Rekao je Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem: »U Džennet neće ući onaj ko je ohol, niti onaj ko je okrutan.« [Sahihul-Džami' 4519]


14. Ko kaže o vjerniku ono što nije istina


Rekao je Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem: »Ko onemogući sprovođenje kazne za činjenje neke od Allahovih zabrana, usprotivio se Allahu i Njegovoj odredbi. Ko umre, a iza njega ostane dug – ne u novcu, ali je u dobrim i lošim djelima, ko se spori oko lažnog, a zna da je ono oko čega se spori lažno, Allah se na njega srdi sve dok se ne okrene, ako kaže o vjerniku ono što nije istina Allah će ga nastaniti u znoju stanovnika pakla sve dok ne povuče ono što je rekao, a neće povući.« [Hadis prenose Ebu Davud i drugi, Sahihul-Džami' 6196]

Allah subhanehu ve te'ala kaže: »A oni koji vjernike i vjernice vrijeđaju, a oni to ne zaslužuju tovare na sebe klevetu i pravi grijeh.« Ahzab 58

15. Oni koji udaraju ljude bičevima i žene obučene, a gole

Prenosi imam Muslim u svom Sahihu od Ebu Hurejre radijallahu 'anhu, da je rekao: »Rekao je Allahov Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem: »Dvije su vrste ljudi stanovnika vatre koje ja nisam vidio. Jedna vrsta je skupina koja će nositi bičeve u obliku kravljih repova i njima udarati ljude i gole žene koje će se natjecati u slavi, iskrivljene, nagete, a njihove glave su kao krive grbe deva, neće ući u Džennet niti će osjetiti njegov miris, iako se njegov miris osjeti do te i te udaljenosti.« [Sahih Muslim 1388)
_________________________________________________________________________________

[1] Hadis prenosi Muslim u svom Sahihu 167/17

[2] Hadis prenose Buhari i Muslim

[3] Prenosi ga Muslim u svom Sahihu

[4] Izvod iz Sahihu Muslim 1209

[5] Fethul-Bari mea Šerh Sahihul Buhari 293/10

[6] Treba napomenuti da se ne proklinje svaki slikar, radi se naime o slikarima koji odslikavaju ljudska i životinjska stvorenja, što iz navedenih hadisa nije dozvoljeno, naprotiv strogo je zabranjeno i kažnjivo. Međutim, slikanje, prirode, mrtve prirode, arabeski je dozvoljeno i ne spada pod ovu zabranu. Znači da nije svaki slikar proklet kako bi se moglo zaključiti iz hadisa. (prim. prev.) Također, riječ musawwir (ar. slikar) može se prevesti i kao kipar. To je zbirna imenica za sve ljude koji na bilo koji način predstavljaju ljudske i životinjske likove na papiru, platnu, u kamenu ili drvetu itd. (prim. lektora)

[7] Hadis prenosi Ebu Davud, Sahihul-Džamiu 5987

[8] Propis po islamskom zakonu je da, čovjek koji razvede ženu tri puta ne smije više ženiti tu ženu, osim, ako se uda za drugog i razvede od njega, ponovno postaje dopuštena svom bivšem mužu. Ako su dva muškarca učinila po dogovoru, onda su obadvojica prokleti, međutim, ako se ta žena udala za drugog muža bez dogovora sa bivšim mužem i isto tako razvede, nema nikakve zapreke da se uda za svog bivšeg muža. (prim. prev.)

[9] Ovdje se riječ "mejasir" koja je prevedena sa riječju nosiljke može odnositi i na auta, i zaista smo svjedoci ove pojave. (prim. prev.)

[10] Pod nedozvoljenim se podrazumjeva sve što je zabranjeno od hrane i pića, pa do imetka stečenog na nezakonit način, (prim. prev.)
_________________________________________________________________________________

Ovim je zahvaljujući Allahu s.v.t. i uz Njegovu pomoć završena ova korisna knjižica