piše: Sajidah-Batool
" Zijevanje je posljedica šejtanskog djelovanja, pa ga, zbog toga, treba svoditi na najmanju moguću mjeru. U hadisu Ebu Hurejre, r.a, Allahov Poslanik, s.a.v.s.,naglašava: Zijevanje dolazi od šejtana pa, kada neko od vas zijeva, neka to pokuša odagnati od sebe koliko može ( Buhari) .
U drugoj predaji Ebu Hurejre, r.a, kaže se da je Allahov Poslanik s.a.v.s, rekao: " Allah voli kihanje a prezire zijevanje, pa kada neko od vas kihne, neka rekne: El-Hamdu lillah ! Obaveza je svakog ko čuje tu zahvalu Allahu, da kaze: Jerhamukellah ! A što se tiče zijevanja, kada se to nekome od vas desi, neka to, koliko može, odagnava od sebe i neka ne izgovara: Hah, hah!, jer to dolazi od šejtana koji se smije iz njega !" (Buhari)
Zijevanje se osuđuje pošto priziva pohotama i, očito je, rezultat tromosti tijela i prekomjernog konzumiranja hrane i pića, dok je kihanje rezultat slabljenja tijela i njegovog angažiranja u ibadetima, pa ga, otuda, kako tvrdi El-Hattabi, Allah i voli. (O ovim aspektima vidi:Tethu-l-Bari, 10/622 i Tuhfetu-l-ahvezi, 8/21)
PRILIKOM ZIJEVANJA RUKU TREBA STAVITI NA USTA
Ukoliko ne nađemo način da neutrališemo zijevanje, onda bar treba staviti ruku na usta prilikom tog čina. Ebu Seid el Hudri, r.a, prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s, rekao: " Kada neko od vas zijeva neka stavi ruku na svoja usta, jer, uistinu, tada šejtan ulazi u njega ! "
ZAKLJUČAK
Iz izloženog jasno se vidi da je Islam svemu dao odgovarajuće mjesto. Kihanje, na prvi pogled, nije toliko važno. Međutim, Islamski učenjaci su još davno primijetili da je kihanje za tijelo ono sto je zemljotres za Zemlju. Kihanjem se mozak oslobađa viska štetnih gasova, pa kada ne bi bilo kihanja i ti gasovi bi ostali nataloženi u mozgu, došlo bi, po Ibn Kajjimu, do štetnih i teških oboljenja.
Zanimljivo je napomenuti da se upravo zbog značenja kihanja za zdravlje čovjeka Allahu zahvaljuje na tome, a za zijevanje koje nema tu funkciju, nema ni zahvale.
Da nas Allah Subhanehu we Te'ala pomogne na putu Istine i Učini sljedbenicima Kur'ana, i Sunneta Poslanika s.a.v.s.
U drugoj predaji Ebu Hurejre, r.a, kaže se da je Allahov Poslanik s.a.v.s, rekao: " Allah voli kihanje a prezire zijevanje, pa kada neko od vas kihne, neka rekne: El-Hamdu lillah ! Obaveza je svakog ko čuje tu zahvalu Allahu, da kaze: Jerhamukellah ! A što se tiče zijevanja, kada se to nekome od vas desi, neka to, koliko može, odagnava od sebe i neka ne izgovara: Hah, hah!, jer to dolazi od šejtana koji se smije iz njega !" (Buhari)
Zijevanje se osuđuje pošto priziva pohotama i, očito je, rezultat tromosti tijela i prekomjernog konzumiranja hrane i pića, dok je kihanje rezultat slabljenja tijela i njegovog angažiranja u ibadetima, pa ga, otuda, kako tvrdi El-Hattabi, Allah i voli. (O ovim aspektima vidi:Tethu-l-Bari, 10/622 i Tuhfetu-l-ahvezi, 8/21)
PRILIKOM ZIJEVANJA RUKU TREBA STAVITI NA USTA
Ukoliko ne nađemo način da neutrališemo zijevanje, onda bar treba staviti ruku na usta prilikom tog čina. Ebu Seid el Hudri, r.a, prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s, rekao: " Kada neko od vas zijeva neka stavi ruku na svoja usta, jer, uistinu, tada šejtan ulazi u njega ! "
ZAKLJUČAK
Iz izloženog jasno se vidi da je Islam svemu dao odgovarajuće mjesto. Kihanje, na prvi pogled, nije toliko važno. Međutim, Islamski učenjaci su još davno primijetili da je kihanje za tijelo ono sto je zemljotres za Zemlju. Kihanjem se mozak oslobađa viska štetnih gasova, pa kada ne bi bilo kihanja i ti gasovi bi ostali nataloženi u mozgu, došlo bi, po Ibn Kajjimu, do štetnih i teških oboljenja.
Zanimljivo je napomenuti da se upravo zbog značenja kihanja za zdravlje čovjeka Allahu zahvaljuje na tome, a za zijevanje koje nema tu funkciju, nema ni zahvale.
Da nas Allah Subhanehu we Te'ala pomogne na putu Istine i Učini sljedbenicima Kur'ana, i Sunneta Poslanika s.a.v.s.
___________________________________________________________________