nedjelja, 10. ožujka 2013.

HADISI 13

412. Džabir, r.a., pripovijeda: "Čuo sam Resulullaha, s.a.v.s., kad kaže: 'Hrana jednog (namijenjena jednoj osobi) dovoljna je dvojici, hrana dvojice dovoljna je četverici, a hrana četverice dovoljna je osmerici."' (Muslim)

413. Enes, r.a., prenosi da bi Resulullah, s.a.v.s., tri puta predahnuo za vrijeme pijenja (tj. pio bi na tri duška). On je to činio izvan posude; okrenuo bi glavu od otvora posude pri uzimanju daha. (Muttefekun alejhi)

414. Enes, r.a., priča da je Resulullahu, s.a.v.s., jedne prilike, doneseno mlijeko pomiješano s vodom. S desne njegove strane nalazio se neki beduin, a s lijeve Ebu-Bekr, r.a., pa pošto se Resulullah, s.a.v.s., napio, dodao je posudu beduinu, rekavši: "Prvo pije onaj s desne strane, i tako redom!" (Muttefekun alejhi)

415. Ebu-Se'id El-Hudri, r.a., prenosi: "Allahov Poslanik, s.a.v.s., zabranio je da se puše u piće, pa je neki čovjek rekao: 'A šta sa trunkom koju ugledam u posudi?' 'Prospi je!', odgovori Poslanik. 'Ja ne mogu piti u jednom dahu (dušku)', opet će čovjek. 'Onda ukloni posudu od usta!', (za vrijeme predaha), reče Poslanik." (Tirmizi, Nesai)

416. Enes, r.a., pripovijeda da je Resulullah, s.a.v.s., zabranio da se pije stojeći. 'Mi smo tada rekli Enesu', veli Katade: 'A šta je sa jelom?' Toje još gore, ružnije', odgovori on." (Muslim)

417. Ebu-Katade, r.a., prenosi da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., rekao: "Onaj koji druge napaja, treba se posljednji napiti!" (Tirmizi)

418. Huzejfe, r.a., prenosi da im je Resulullah, s.a.v.s., zabranio upotrebu svile i brokata (vrsta svilene odjeće), da piju iz zlatne i srebrne posude i rekao: "To je za njih (nevjernike) na dunjaluku, a za vas na ahiretu." (Muttefekun alejhi)

419. Semure, r.a., prenosi da je Resulullah, s.a.v.s., rekao: "Oblačite bijelu odjeću, jer je ona čišća i bolja, a umotavajte u nju i vaše umrle." (Nesai, Hakim)

420. Ebu-Zerr, r.a., prenosi da je Resulullah, s.a.v.s., rekao: "S trojicom Allah na Sudnjem danu neće govoriti, neće ih (blagonaklono) gledati, niti će ih (od grijeha) očistiti, i njih čeka bolna kazna." Resulullah, s.a.v.s., to je tri puta ponovio, pa je Ebu-Zerr rekao: "Propali su i izgubili! A ko su oni, o Allahov Poslaniče?" "Onaj koji, iz oholosti, opusti svoju odjeću (pusti da se po zemlji vuče), onaj koji ističe svoje dobročinstvo i onaj koji robu prodaje lažno se zaklinjući", odgovori Resulullah, s.a.v.s. (Muslim)

421. Ibn-Omer, r.a., pripovijeda: "Prošao sam pored Allahovog Poslanika, s.a.v.s., a izar (ogrtač, odjeća) bio mi je previše opušten, pa mi on reče: 'O Abdullah, podigni svoj izar!', pa sam ga podigao. 'Još!', reče mi ponovo, pa sam ga još podigao i nakon toga sam se uvijek držao te granice. Neki ga upitaše: 'Dokle si ga podigao?', našto on odgovori: 'Do polovice potkoljenica (cjevanica)!'" (Muslim)

422. Ibn-Omer, r.a., prenosi da je Resulullah, s.a.v.s., rekao: "Ko vuče svoju odjeću radi oholosti, Allah ga neće gledati na Sudnjem danu." Na to Ummu Seleme reče: "A šta da rade žene sa skutovima (krajevima) svoje odjeće - haljina?" Neka ih puste za jedan pedalj", reče on. "Onda će im se otkrivati (vidjeti) noge", primijeti Ummu Seleme. "Neka ih opuste za jednu podlakticu da se vuče po zemlji, i neka ne prelaze tu granicu", odgovori Vjerovjesnik, s.a.v.s. (Ebu-Davud, Tirmizi)

423. Ebu-Musa el-Eš'ari, r.a., prenosi da je Resulullah, s.a.v.s., rekao: "Svilena odjeća i zlato su zabranjeni (haram) muškarcima moga ummeta, a dozvoljeni ženama." (Tirmizi)

424. Huzejfe, r.a., veli: "Vjerovjesnik, s.a.v.s., zabranio nam je piti i jesti iz zlatnog i srebrnog posuđa, i zabranio nam je oblačiti odjeću od svile i brokata (vrsta svile), ili da sjedimo na njoj." (Buhari)

425. Od Enesa, r.a., prenosi se da je rekao: "Resulullah, s.a.v.s., dozvolio je Zubejru i Abdurrahman b. Avfu, r.a., da, radi svraba, koji su imali, obuku svilenu odjeću." (Muttefekun alejhi)

426. Prenosi se da je Huzejfe r.a., rekao: "Kada bi Resulullah, s.a.v.s., noću legao u postelju, stavio bi (desnu) ruku ispod obraza i rekao: 'Bože moj, s Tvojim imenom umirem i s Tvojim imenom živim', a kada bi se probudio rekao bi: 'Hvala Allahu, koji nas je oživio, nakon što nas je usmrtio (nakon sna) i Njemu ćemo se ponovo vratiti!'" (Buhari)

427. Jeiš b. Tihfael-Gifarija, r.a., pripovijeda: "Moj je otac rekao: 'Dok sam ležao u mesdžidu potrbuške, došao je čovjek i svojom nogom me pomakao i rekao: 'Zaista ovako ležanje Allah mrzi.' Pa sam pogledao, kad to bi Allahov Poslanik, s.a.v.s." (Ebu-Davud)

428. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ko sjedne na nekom mjestu i ne spomene (na njemu) Uzvišenog Allaha, zaslužio je Njegovu kaznu, a ko legne na neko mjesto (postelja) i ne spomene Uzvišenog Allaha, također je zaslužio Njegovu kaznu." (Ebu-Davud)

429. Džabir b. Semure, r.a., pripovijeda: "Kada bi Vjerovjesnik, s.a.v.s., klanjao sabah-namaz, sjeo bi na svoje mjesto prekriženih (podvijenih) nogu, sve dok sunce ne bi obasjalo (odskočilo)." (Ebu-Davud)

430. Od Ibn-Omera, r.a., prenosi se da je rekao: "Vidio sam Resulullaha, s.a.v.s., u dvorištu Kabe, kako sjedi s ovako obavijenim rukama!" Zatim je to prikazao, sjedajući sa stegnima priljubljenim uz prsa, a rukama obavijenim oko nogu." (Buhari)

431. Šerid b. Suvejd, r.a., kaže: "Naišao je Allahov Poslanik, s.a.v.s., pored mene dok sam sjedio ovako: stavio sam svoju lijevu ruku iza leđa oslonivši se na njenu podlanicu. Poslanik, s.a.v.s., reče: 'Zar sjediš poput onih na koje se Allah rasrdio (Židovi).'" (Ebu-Davud)

432. Ibn-Omer, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Neka nipošto neko od vas ne podigne čovjeka s njegovog mjesta, kako bi on na njega sjeo, nego se razmaknite i mjesta jedni drugima načinite." Stoga je poznato da, kada bi Ibn-Omeru neki čovjek ustao sa svoga mjesta, on ne bi na njega sjeo. (Muttefekun alejhi)

433. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Resulullah, s.a.v.s., rekao: "Kada neko od vas ustane s mjesta na kome je sjedio, a zatim se (ubrzo) vrati, najpreči je da na njega ponovo sjedne." (Muslim)

434. Džabir b. Semure, r.a., pripovijeda: "Kada bismo došli kod Vjerovjesnika, s.a.v.s., svako od nas bi sjeo tamo gdje bi našao (slobodno) mjesto (na kraju)." (Ebu-Davud, Tirmizi)

435. Ebu-Abdullah Selman El-Farisi, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Čovjek koji se u petak okupa i, prema mogućnostima, očisti, pa se naulji (namaze uljem) ili namiriše kućnim mirisom, a zatim izađe (u džamiju), ne rastavljajući dvojicu u safu, (tj. ne ezijeti prisutne džematlije svojim hodom između i preko njih, kako bi sebi našao mjesto - p. prev.), potom klanja propisani namaz i prati hutbu izlaganje imama, bit će mu oprošteni (manji) grijesi počinjeni između te i prethodne džume." (Buhari)

436. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Resulullah, s.a.v.s., rekao: "Ko se nađe na nekom sijelu, pa bude puno i beskorisno pričao, a zatim, prije nego što ustane, rekne: 'Gospodaru moj, neka je Tebi slava i hvala, vjerujem da nema drugog boga, osim Tebe, molim Te za oprost i tevbu Ti činim', bit će mu oprošteni (manji) grijesi počinjeni na tom sijelu." (Tirmizi)

437. Ibn-Omer, r.a., veli: "Rijetko bi kada Resulullah, s.a.v.s., napustio neko sijelo prije nego bi proučio sljedeće dove: 'Gospodaru naš, učini da Te se toliko bojimo koliko bit će dovoljno da Ti ne griješimo; da Ti se toliko pokoravamo koliko bit će dovoljno da u Džennet Tvoj uđemo i podari nam čvrsto vjerovanje (jekin), koje će nam dunjalučke poteškoće olakšati! Gospodaru naš, podari nam dobro našeg sluha, našeg vida i naše snage, sve dok traje naš dunjalučki život i daj nam da s tim blagodatima i umremo! Učini da kazna stigne onoga ko nam je zulum (nepravdu) učinio i pomozi nas protiv našeg neprijatelja! Ne daj da nas nesreća zadesi u našoj vjeri, ne učini dunjaluk našom najvećom brigom, niti dometom našeg znanja i ne potčini nas onome ko nam se neće smilovati!'" (Tirmizi)

438. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Resulullah, s.a.v.s., rekao: "Ko me vidi u snu, vidjet će me i najavi ili kao da me je vidio na javi, jer šejtan se ne može pretvoriti u moj lik." (Muttefekun alejhi)

439. Ebu-Se'id el-Hudri prenosi da je čuo od Vjerovjesnika, s.a.v.s., ove riječi: "Kada neko od vas vidi san koji mu se dopadne, neka zna da je od Allaha, dž.š., pa neka Mu se zahvali i neka ga ispriča!" (Muttefekun alejhi)

440. Ebul-Esk'a Vasiletu b. Esk'a, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Najveća je potvora da čovjek tvrdi da mu je otac onaj ko mu nije otac, da tvrdi da je vidio u snu ono što nije vidio, ili da pripiše Resulullahu, s.a.v.s., ono što on nije rekao." (tj. da slaže na Resulullaha, s.a.v.s.). (Buhari)

441. Abdullah b. 'Amr b. el-'As, r.a., prenosi da je neki čovjek upitao Resulullaha, s.a.v.s., o tome koji je vid islama najbolji, na što mu je Allahov Poslanik, s.a.v.s., odgovorio: "Da gladnog nahraniš i da selam nazivaš i onome koga poznaješ i onome koga ne poznaješ!" (Muttefekun alejhi)

442. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., rekao: "Kada je Uzvišeni Allah stvorio Adema, s.a.v.s., rekao mu je: 'Idi i selam onima nazovi, (skupini meleka koji su nedaleko sjedili), pa slušaj šta će ti odgovoriti, jer to će biti tvoj pozdrav i pozdrav tvoga potomstva.' Adem, s.a.v.s., otišao je i rekao im: 'Esselamu 'alejkum', a oni su mu odgovorili: 'Esselamu 'alejke ve rahmetullahi', dodavši: 've rahmetullahi."' (Muttefekun alejhi)

443. Ebu-'Umare Bera' b. Azib, r.a., veli: "Allahov Poslanik, s.a.v.s., naredio nam je sedam stvari: da obiđemo bolesnog, da ispratimo umrlog, da nazdravimo onome ko kihne i kaže: 'Elhamdulillahi' (riječima: 'Jerhamukellah' 'Allah ti se smilovao'), da pomognemo iznemoglog, da podržimo ugnjetenog, da širimo selam i da prihvatimo (istinitim) zakletvu onoga ko se zakune." (Muttefekun alejhi)

444. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Nećete ući u Džennet sve dok ne budete vjerovali, a nećete vjerovati sve dok se ne budete međusobno voljeli. Želite li da vas uputim šta da činite pa da se međusobno volite: nazivajte selam među sobom!" (Muslim)

445. Ebu-Jusuf Abdullah b. Selam, r.a., veli da je čuo Allahova Poslanika, s.a.v.s., da kaže: "O ljudi, širite selam, hranite gladne, održavajte rodbinske veze i klanjajte dok svijet spava, pa ćete spokojno (sa selamom) ući u Džennet." (Tirmizi)

446. Tufejl b. Ubejj b. K'ab pripovijeda da je imao običaj doći kod Abdullaha b. Omera, da zajedno s njim ide u čaršiju, pa veli: "Kada bismo otišli u čaršiju, Abdullah ne bi prošao ni pored prodavača otpada, ni pored dućandžije, niti pored bijednika, ili bilo koga drugog, a da mu selam ne bi nazvao." Tufejl veli: "Tako sam jednog dana došao kod Abdullaha b. Omera, pa je zatražio da ga pratim u čaršiju, a ja mu rekoh: 'Šta ćeš u čaršiji, kad se ne baviš trgovinom, niti se raspituješ o robi, niti se cjenkaš, niti učestvuješ u čaršijskim sijelima? Hajde da sjednemo ovdje i porazgovaramo!' On mi na to dogovori: 'O vlasniče stomaka (stomaklijo)', a Tufejl je bio trbušast, 'mi idemo u čaršiju radi selama, da selam nazovemo onome koga sretnemo!'" (Malik)

447. Esma bint Jezid, r.a., pripovijeda da je Resulullah, s.a.v.s., jednog dana prošao kroz džamiju dok je u njoj sjedila skupina žena, pa ih je išaretom ruke, poselamio. Ovdje se podrazumijeva da ih je Resulullah, s.a.v.s., poselamio i riječima (izgovorom selama) i išaretom, što potvrđuje predanje kod Ebu-Davuda u kome stoji:"... pa nam je selam nazvao." (Tirmizi)

448. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Jahač (danas onaj koji se vozi, prim.prev.) naziva selam pješaku, pješak onome ko sjedi, a manja skupina većoj." (Muttefekun 'alejhi), a u Buharijinom predanju još stoji:"... a mladi naziva selam starijem." (Muttefekun alejhi)

449. Ebu Umame Sudijj b. 'Adžlan el-Bahili, r.a., prenosi od Allahova Poslanika, s.a.v.s.: "Najodabraniji čovjek kod Allaha je onaj koji ljudima prvi selam naziva." (Ebu-Davud)

450. Tirmizi prenosi od Ebu-Umameta r.a.,, koji veli da je neko rekao Allahovom Poslaniku, s.a.v.s.: "Kada se dva čovjeka sretnu, koji će od njih prvi selam nazvati?" Poslanik je odgovorio: "Onaj koji je odabraniji kod Uzvišenog Allaha." (Tirmizi)

451. Prenosi se Od Ebu-Hurejrea, r.a., da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Kada neko od vas sretne svoga brata (muslimana) neka mu nazove selam, pa ako ih razdvoji drvo, zid ili kamen pa se sretnu, neka ga poselami opet." (Ebu-Davud)

452. Enes, r.a., pripovijeda da mu je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "O sinčiću, kada uđeš kod svoje porodice, selam nazovi, u tome je berićet i za tebe i za tvoju porodicu." (Tirmizi)

453. Enes, r.a., prošao je pored djece, pa im je selam nazvao, a onda rekao: "Ovako je Allahov Poslanik, s.a.v.s., činio!" (Muttefekun alejhi)

454. Sehl b. S'ad, r.a., pripovijeda: "Među nama bijaše jedna žena (u drugom predanju: starica), koja je uzimala korijenje povrća (repe) i stavljala ga u lonac (da se kuha), a i ječmena zrna je mljela, pa kada bismo klanjali džuma-namaz i razilazili se, selam bi joj nazivali, a ona bi nas time častila." (Buhari)

455. Esma, kći Jezidova, r.a., veli: "Vjerovjesnik, s.a.v.s., prošao je pored nas, skupine žena, pa nam je selam nazvao!" (Ebu-Davud, Tirmizi)

456. Prenosi Ebu-Hurejre, r.a., da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ne nazivajte prvi selam Židovima i kršćanima. Kad sretnete nekog od njih, ne uklanjate mu se s puta." (Muslim)

457. Enes, r.a., prenosi da je Resulullah, s.a.v.s., rekao: "Kada vam sljedbenici Knjige (jevreji i kršćani) selam nazovu, vi recite: 'Ve 'alejkum.'" (i vama). (Muttefekun alejhi)

458. Usame r.a., prenosi da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., prošao pored sijela u kome je bilo i muslimana, idolopoklonika i jevreja, pa im je selam nazvao. (Muttefekun alejhi)

459. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi od Allahova Poslanika, s.a.v.s.: "Kada neko od vas prispije u sijelo, neka selam nazove, a kada bude htio otići, neka opet selam nazove, jer prvi (selam) nije ništa preči od posljednjeg." (Ebu-Davud, Tirmizi)

460. Ebu-Musa el-Eš'ari, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Izun - dozvolu za prijem (u kuću i si.) treba tražiti tri puta, pa ako dobiješ dozvolu, uđi, a ako ne dobiješ, ti se vrati." (Muttefekun alejhi)

461. Sehl b. Sa's, r.a., prenosi riječi Allahova Poslanika, s.a.v.s.: "Traženje dozvole - izuna (za ulazak u nečiju kuću) naređeno je radi čuvanja pogleda (od avreta i svega ostalog što domaćin ne bi želio da se vidi)." (Muttefekun alejhi)

462. Kilde b. Hanbel, r.a., priča: "Došao sam i ušao kod Vjerovjesnika, s.a.v.s., a nisam selam nazvao, pa mi on reče: 'Vrati se i reci: Esselamu 'alejkum, mogu li ući?!'" (Ebu-Davud, Tirmizi)

463. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., rekao: "Allah voli kihanje, a ne voli zijevanje, pa kada neko od vas kihne i zahvali se Uzvišenom Allahu (riječima: "Elhamdu lillahi"), dužan je svaki musliman koji ga čuje da mu nazdravi (riječima: "Jer hamukellah" "Allah ti se smilovao!"). Što se, pak, zijevanja tiče ono je od šejtana, pa kada se nekom od vas bude zijevalo, neka se suzdrži koliko god može, jer, kada neko do vas zijeva, šejtan mu se smije." (Buhari)

464. Ebu-Hurejre, r.a., kaže da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Kada neko od vas kihne, neka rekne: 'El-hamdulillahi', a neka mu brat ili drug njegov na to kaže: 'Jerhamukellah'. Kada mu kažu: 'Jerhamukellah', neka im odgovori: 'Jehdikumullahu ve juslihu balekum' - Allah vas uputio i popravio vaše stanje." (Buhari)

465. Bera', r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Kada se dva muslimana sretnu pa se rukuju, oprošteni su im (manji) grijesi, prije nego što se rastanu." (Ebu-Davud)

466. Enes, r.a., prenosi da je neki čovjek rekao: "Allahov Poslaniče, kada jedan od nas sretne svoga brata ili prijatelja, hoće li mu se nakloniti?" "Neće!", odgovori Poslanik. "Hoće li ga poljubiti?", opet će čovjek. "Neće!", odgovori Poslanik. "Hoće li se rukovati s njim?", bilo je sljedeće pitanje. "Hoće!", odgovori Poslanik, s.a.v.s.." (Tirmizi)

467. Aiša, r.a., priča: "Zejd b. Harise prispio je u Medinu, kada je Resulullah, s.a.v.s., bio u mojoj kući (sobi), pa je došao i pokucao na vrata. Poslanik, s.a.v.s., ustao je, vukući odjeću za sobom - pa ga zagrlio i poljubio." (Tirmizi)

468. Ebu-Hurejre, r.a., pripovijeda: "Vjerovjesnik, s.a.v.s., poljubio je Hasana, sina Alijina, r.a., pa 'Akre'a b. Habis reče: 'Ja imam desetoro djece, nijedno od njih nikada nisam poljubio!' Allahov Poslanik, s.a.v.s., na to reče: 'Ko nije milostiv, neće ni prema njemu biti milosti!'" (Muttefekun alejhi)
_________________________________________________________________________________