310. Abdullah ibn Mes'ud, r.a., kaže da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Nije dozvoljeno zavidjeti, osim u dvije stvari: čovjeku kojem je Allah, dž.š., dao imetak, pa ga on troši za Istinu, i čovjeku kojem je Allah, dž.š., dao mudrost, pa on po njoj sudi i druge njoj podučava." (Muttefekun alejhi)
311. Ibn -'Umer, r.a., prenosi da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., rekao: "Nije dozvoljeno zavidjeti, osim u dvije stvari: čovjeku kojem je Allah, dž.š., dao Kur'an, pa on s njim bdije (klanja) i noću i danju, i čovjeku kojem je Allah, dž.š., dao imetak, pa ga on dijeli (troši u dobrotvorne svrhe) i noću i danju." (Muttefekun alejhi)
312. Ibn -'Umer, r.a., kaže: "Allahov Poslanik, s.a.v.s., uzeo me za rame i rekao: 'Budi (ponašaj se) na dunjaluku kao da si stranac, ili putnik (prolaznik).'" Ibn -'Umer, r.a., govorio bi: "Kada omrkneš, ne očekuj jutro, a kada osvaneš, ne očekivaj noć; i uzmi (iskoristi) od svog zdravlja za svoju bolest, i od svog života za svoju smrt." (Buhari)
313. Aiša, r.a., kaže: "Allahov Poslanik, s.a.v.s., kad god bi kod mene konačio, izlazio bi pred kraj noći u mezarluke Beki'u, pa bi rekao: 'Neka je mir sa vama, domovi ljudi vjernika, došlo vam je ono što vam je obećano (smrt), a sutra (narednih dana) doći će edžel (smrt) onima što su ostali, i mi ćemo se, ako Allah dadne, vama pridružiti! Allahu moj, oprosti stanovnicima Beki'a-garkada!'" (Beki'a je groblje u Medini, a garkad je vrsta trnja koje je tu bilo, pa je po tome nazvano.) (Muslim)
314. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, as., rekao: "Neka niko od vas ne želi sebi smrt, jer ako je bio dobročinitelj, možda će još više dobra uraditi, a ako je bio griješnik, možda će se pokajati, pa zatražiti Allahovo zadovoljstvo." (Muttefekun alejhi)
315. Nu'man ibn Bešir, r.a., veli: "Čuo sam Allahovog Poslanika, s.a.v.s., kako kaže: 'Zaista je halal (dozvoljeno) objašnjen, a zaista je i haram (nedozvoljeno) objašnjen, a između ovoga dvoga su sumnjive stvari i poslovi (šubuhati) koje ne poznaje većina ljudi. Pa ko se bude čuvao šubuhata, očuvat će čistoću svoje vjere i svoje časti, a ko se upusti u šubuhate, past će u harame, kao što je čoban, koji čuva stado oko zabrana, u opasnosti da mu stado upadne u zabranjeno. Zaista, svaki vladar ima svoje zabrane, a Allahove zabrane su Njegovi harami. Zaista, u svakom tijelu ima jedan dio (organ) koji, ako valja, onda je i cijelo tijelo dobro, a ako taj dio bude pokvaren, pokvari se i cijelo tijelo, a to je srce.'" (Muttefekun alejhi)
316. Nevas ibn Sem'an, r.a., prenosi da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., rekao: "Dobročinstvo je ljepota naravi, a grijeh je ono što se koleba u tvojoj duši i ne želiš da za to saznaju ljudi." (Muslim)
317. Aiša, r.a., kaže: "Moj otac Ebu-Bekr es-Sidik, r.a., imao je roba koji mu je davao dio zarađenog imetka kao gospodaru. Ebu-Bekr jeo je od tog imetka. Jednog dana je rob donio nešto hrane Ebu-Bekru, pa je on to pojeo. Rob mu tada veli: 'Znaš li ti šta je ovo?' Ebu- Bekr reče: 'A šta je?' Rob reče: 'U doba džahilijjeta ja sam gatao jednom čovjeku, ali sam ga varao, jer nisam znao gatati. Bilo mu je dobro, pa me je sreo i dao mi zato što sam mu gatao, a što si ti pojeo.' Tada je Ebu-Bekr stavio prst (u grlo) i sve je povratio što je pojeo." (Buhari)
318. Se'ad ibn Ebi Vekas, r.a., veli: "Čuo sam Allahovog Poslanika, s.a.v.s., da kaže: 'Zaista Allah voli roba pobožnog (duševno) bogatog, (zadovoljnog sa onim što ima) i povučenog (osamljenog).'" (Muslim)
319. Ebu-Hurejre, r.a., kaže da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Od najhajirnijih poslova za život posao je čovjeka koji se stalno drži za leđa svog konja na Allahovom putu. Zaskoči se na njega čim čuje glas ili povik za rat, želeći borbu ili smrt očekivanu, ili posao čovjeka za stadom ovaca na vrhovima visokih brda ili u sred neke doline klanja namaz, daje zekat i samo Allaha vjeruje sve do smrti, on je uvijek sa onima koji čine hajr." (Muslim)
320. ljad ibn Himar, r.a., kaže da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Zaista mi je Allah objavom naredio da budete međusobno ponizni tako da se jedan ne oholi prema drugom, niti da jedan drugog napada." (Muslim)
321. Ebu-Hurejre, r.a., kaže da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Sadaka neće umanjiti imetak, i kada čovjek oprosti čovjeku, Allah mu poveća ponos (čast), i kad god čovjek bude ponizan prema Allahu, Allah će ga (na veći stepen) podići." (Muslim)
322. Enes, r.a., prošao je pored grupe djece i nazvao im selam, a zatim je rekao: "Tako je Pejgamber činio." (Muttefekun alejhi)
323. Enes, r.a., (opisujući poniznost Allahova Poslanika, s.a.v.s.), kaže: "I ponekad bi neka od medinskih robinja uzela Vjerovjesnika za ruku, pa bi ga povela gdje ona hoće." Znači: odmakla bi se malo s njime od skupine ashaba, da oni ne čuju njenu molbu (žalbu). (Buhari)
324. Aiša, r.a., upitana je: "Šta je Vjerovjesnik, s.a.v.s., radio u kući?" Ona je
odgovorila: "Pomagao bi ukućane, a kad bi nastupio namaski vakat, otišao bi na namaz." (Buhari)
325. Ebu-Seid el-Hudri, r.a., prenosi da je Vjerovjesnik, as., rekao: "Prepirali se Džennet i Džehennem, pa Džehennem reče: 'U mene će ući svi oholi i uobraženi (silnici)!', a Džennet reče: 'U mene će ući slabići i siromasi!' Pa Allah, dž.š., presudi među njima: 'Ti si, Džennete, Moja milost, tobom ću se smilovati kome Ja hoću, a ti si, Džehenneme, Moja kazna, kojom ću Ja mučiti koga Ja hoću, i oboje ću vas napuniti.'" (Muslim)
326. Ebu-Hurejre, r.a., veli da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Sa trojicom Allah neće na Sudnjem danu govoriti, niti će ih očistiti (od grijeha), niti će u njih pogledati, i oni bit će strašno kažnjeni, a to su: starac koji čini zinaluk (prostituciju), vladar koji mnogo laže, i ohol siromah." (Muslim)
327. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Allah, dž.š., kaže: 'Visočanstvo (čast, slava) Moje je svojstvo, a i veličanstvenost (ponos) Moje je svojstvo, pa ko Mi se u tome suprotstavi (bude se oholio i ponosio), Ja ću ga kazniti.'" (Muslim)
328. Ebu-Hurejre, r.a., kaže da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Dok je jedan čovjek išao obučen i sam se sebi dopadao, svoju kosu je začešljao, glavu uzdigao, bahato i ponosno hodao, tog časa ga je Allah zatrpao u zemlju, pa će čekati u njoj do kijametskog dana." (Muttefekun alejhi)
329. Seleme b. el-Ekva, r.a., kaže da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Čovjek se stalno uzdiže sa sobom dok ga Allah ne upiše u ohole, a onda ga snađe ono, što snađe ohole." (Tirmizi)
330. Enes, r.a., veli: "Allahov Poslanik je bio čovjek najljepše ćudi i naravi." (Muttefekun alejhi)
331. Enes, r.a., veli: "Nisam dodirnuo ni brokata (vrsta tkanine protkane svilom) ni svile mekše ni blaže od dlana ruke Allahovog Poslanika, i nisam nikada primirisao ljepšeg i prijatnijeg mirisa od mirisa Allahovog Poslanika. Služio sam Allahovog Poslanika deset godina i nikada mi nije rekao ni uf, niti mi je kada prigovorio za neku stvar koju sam učinio: 'Zašto si to učinio?', niti za neku stvar (posao) koju nisam učinio: 'Zašto to nisi učinio?'" (Muttefekun alejhi)
332. Abdullah ibn 'Amr ibn el-'As, r.a., kaže: "Allahov Poslanik nije bio nepristojan, besraman, niti je bio nemoralan, bestidan (u svome govoru i ponašanju), i govorio je: 'Zaista su među vama najbolji oni koji su najljepšeg ponašanja.'" (Muttefekun alejhi)
333. Ebu-Derda', r.a., prenosi da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., rekao: "Nijedna stvar neće biti teža na Sudnjem danu, na (mizanu) tezulji vjernika od lijepe naravi. Zaista, Allah mrzi bezobrazne brbljivce (bestidne u govoru i ponašanju)." (Tirmizi)
334. Ebu-Hurejre, r.a., veli: "Allahov je Poslanik, upitan o onome šta najviše uvodi ljude u Džennet, pa odgovori: 'Bogobojaznost i lijep moral (ponašanje).' Potom je upitan što najviše uvodi ljude u Džehennem, pa je rekao: 'Usta i spolni organ.'" (Tirmizi)
335. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Sa najpotpunijim su imanom oni vjernici koji su najljepšeg ponašanja, a najbolji među vama oni su koji su dobri (lijepo se ponašaju) prema svojim ženama." (Tirmizi)
336. Aiša, r.a., prenosi da je čula Allahovog Poslanika, s.a.v.s., kako kaže: "Zaista, vjernik s ljepotom svoga ponašanja dostiže stepen postača i klanjača." (Ebu-Davud)
337. Džabir, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Zaista su mi od vas najdraži i sjedit će najbliže meni na Sudnjem danu oni koji su najljepše ćudi. A zaista su mi najmrži od vas i bit će najudaljeniji od mene na Sudnjem danu, nametljivi govornici i oni koji se samodopadno prenemažu u svom govoru, oholo pokušavajući da istaknu svoju stručnost i govorljivost i oni koji pričaju ispunjenih i razvučenih usta, diveći se svome govoru i uzdižući se nad drugima. Ashabi rekoše: 'Allahov Poslaniče, znamo ko su sersari i mutešeddici (nametljivi govornici i oni koji se prenemažu u govoru), ali ko su mutefejhici?' On im reče: To su uobraženjaci koji sebe uzdižu nad ostalim.'"(Tirmizi)
338. Ibn-'Abbas, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik rekao Ešedždžu Abdul-Kajsu: "Zaista, kod tebe imaju dvije osobine koje Allah voli: dobročinstvo i blagost." (Muslim)
339. Aiša, r.a., prenosi da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., rekao: "Zaista je Allah blag i On voli blagost (ljubaznost) u svim stvarima." (Muttefekun alejhi)
340. Aiša, r.a., prenosi da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., rekao: "Zaista je Allah blag i On voli blagost (ljubaznost), i da je za blagost (na dunjaluku lijep pomen i ostvarivanje želja, a na ahiretu lijepu nagradu) ono što ne da je za grubost niti za bilo šta drugo." (Muslim)
________________________________________________________________________