Eselamu alejkum
U našem mjestu ima ljudi koji sebi zauzimaju posebno mjesto u mezarju, još za njihovog, kada sebi iskopaju mezar i stave na njega mramornu ploču. Tako stoji sve do njegove smrti. Neki kažu da to nije ispravno. Molimo vas za odgovor, jer postoje velike nesuglasice po ovom pitanju u našem džematu da va Allah nagradi svakim hajrom!
ODGOVOR :
Ve alejkumus-Selam!
Ako se radi o kopanju mezara u javnom mezarju tada je zabranjeno kopati kabur prije smrti, iz dva razloga: Prvo, time se zauzima mjesto ljudima koji presele na ahiret, a pravo svih ljudi u javnom mezarju je isto. Čovjek ne zna kada će preseliti. Možda iskopan mezar stoji deset, dvadeset, trideset ili više godina. Drugo, ni jedan čovjek ne zna gdje će umrijeti. Uzvišeni Allah kaže: "I ne zna čovjek u kojoj će zemlji umrijeti." (Lukman, 34). Možda sebi rezerviše mjesto u rodnom kraju a preseli na drugom dijelu zemaljske kugle. Najbolje je iskopati mezar nakon smrti muslimana kako je učinjeno sa najboljim Allahovim robom, Poslanikom, s.a.v.s. (Ibn-Madže, 2/32/1579 i Ahmed, 3/139/12438. Imam Busiri i Ibn-Mulekkin ovu predaju smatraju ispravnom. Hafiz Nevevi, Ibn-Hadžer i Sanani su je ocijenili dobrom. Vidjeti: Misbahuz-zudžadže, (2/39); Hulasatul-bedril-munir, (1/268); Hulasatul-ahkam, (2/1011-1012); Et-telhisul-habir, (2/688) i Subulus-selam, (2/110). Međutim, ako se radi o kopanju mezara na privatnom zemljištu tada nije zabranjeno, jer se time ne nanosi šteta drugim ljudima. Aiša, r.a., je sebi rezervisala mjesto u svojoj sobi, pored Poslanika, s.a.v.s., i Ebu-Bekra. Kada je Omer, r.a., bio na smartnoj postelji tražio je dozvolu od Aiše da mu prepusti to mjesto pa mu je dozvolila. (Buhari), a Allah najbolje zna.
Es-Selamu alejkum!
odgovorio Mr. Safet Kuduzović (05/06)
U našem mjestu ima ljudi koji sebi zauzimaju posebno mjesto u mezarju, još za njihovog, kada sebi iskopaju mezar i stave na njega mramornu ploču. Tako stoji sve do njegove smrti. Neki kažu da to nije ispravno. Molimo vas za odgovor, jer postoje velike nesuglasice po ovom pitanju u našem džematu da va Allah nagradi svakim hajrom!
ODGOVOR :
Ve alejkumus-Selam!
Ako se radi o kopanju mezara u javnom mezarju tada je zabranjeno kopati kabur prije smrti, iz dva razloga: Prvo, time se zauzima mjesto ljudima koji presele na ahiret, a pravo svih ljudi u javnom mezarju je isto. Čovjek ne zna kada će preseliti. Možda iskopan mezar stoji deset, dvadeset, trideset ili više godina. Drugo, ni jedan čovjek ne zna gdje će umrijeti. Uzvišeni Allah kaže: "I ne zna čovjek u kojoj će zemlji umrijeti." (Lukman, 34). Možda sebi rezerviše mjesto u rodnom kraju a preseli na drugom dijelu zemaljske kugle. Najbolje je iskopati mezar nakon smrti muslimana kako je učinjeno sa najboljim Allahovim robom, Poslanikom, s.a.v.s. (Ibn-Madže, 2/32/1579 i Ahmed, 3/139/12438. Imam Busiri i Ibn-Mulekkin ovu predaju smatraju ispravnom. Hafiz Nevevi, Ibn-Hadžer i Sanani su je ocijenili dobrom. Vidjeti: Misbahuz-zudžadže, (2/39); Hulasatul-bedril-munir, (1/268); Hulasatul-ahkam, (2/1011-1012); Et-telhisul-habir, (2/688) i Subulus-selam, (2/110). Međutim, ako se radi o kopanju mezara na privatnom zemljištu tada nije zabranjeno, jer se time ne nanosi šteta drugim ljudima. Aiša, r.a., je sebi rezervisala mjesto u svojoj sobi, pored Poslanika, s.a.v.s., i Ebu-Bekra. Kada je Omer, r.a., bio na smartnoj postelji tražio je dozvolu od Aiše da mu prepusti to mjesto pa mu je dozvolila. (Buhari), a Allah najbolje zna.
Es-Selamu alejkum!
odgovorio Mr. Safet Kuduzović (05/06)