nedjelja, 10. ožujka 2013.

HADISI 16

551. Ebu-Hurejre, r.a., pripovijeda da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Nema težeg namaza munaficima od sabaha i jacije, a kad bi znali šta je u njima, dolazili bi da obave ta dva namaza, pa makar pužući." (Muttefekun alejhi)

552. Ibn-Mes'ud, r.a, pripovijeda: "Pitao sam Allahova Poslanika, s.a.v.s., koje je djelo najodabranije?, pa on reče: 'Namaz obavljen u njegovom vremenu.' 'Zatim koje?', upitah ja, a on reče: 'Dobročinstvo prema roditeljima.' 'Zatim koje?', upitah ponovo, a on reče: 'Borba na Allahovom putu.'" (Muttefekun alejhi)

553. Ibn-Omer, r.a, prenosi da je Resulullah, s.a.v.s., rekao: "Islam se temelji na ovih pet temelja: očitovanju da nema boga osim Allaha i da je Muhammed Allahov Poslanik, klanjanju namaza, davanju zekata, postu mjeseca ramazana i obavljanju hadža." (Muttefekun alejhi)

554. Ibn-Omer, r.a., prenosi i ove riječi Allahova Poslanika, s.a.v.s.: "Naređeno mi je da se borim protiv ljudi, sve dok ne budu svjedočili da nema boga osim Allaha i da je Muhammed Allahov Poslanik, klanjali namaz i davali zekat, pa kada to učine, zaštitili su od mene svoju krv (živote) i svoje imetke, osim kada to islam zahtijeva, a račun će Allahu polagati." (Muttefekun alejhi)

555. Mu'az, r.a., pripovijeda: "Allahov Poslanik, s.a.v.s. poslao, me je u Jemen i rekao: 'Doći ćeš narodu, sljedbenicima Knjige (kitabijama), pa ih pozovi da posvjedoče da nema drugog boga, osim Allaha, i da sam ja Allahov Poslanik. Ako ti se u tome odazovu, saopći im da im je Uzvišeni Allah propisao pet namaza u svakom danu (i noći). Ako ti se i u tome odazovu, upoznaj ih da im je Uzvišeni Allah propisao zekat - sadaku koja se uzima od njihovih bogataša i preda je njihovim siromasima. Ako ti se i u tome odazovu, ne diraj u njihovu najvredniju imovinu (prilikom uzimanja zekata) i čuvaj se dove onoga kome je nepravda učinjena, jer između nje i Allaha nema zastora." (Muttefekun alejhi)

556. Džabir, r.a., prenosi da je čuo Allahova Poslanika, s.a.v.s., kad kaže: "Između čovjeka i širka i nevjerovanja je napuštanje namaza." (Muslim)

557. Šekik b. Abdullah, savremenik Muhammedovih, s.a.v.s., drugova (tabiin) i kod svih priznat po svojoj vjerodostojnosti, rahimehullah, veli: "Ashabi, Muhammedovi (s.a.v.s.) drugovi, nisu ostavljanje nijednog djela smatrali nevjerstvom, osim ostavljanja namaza." (Tirmizi)

558. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi: "Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao je: "Prvo za šta će čovjek polagati račun na Sudnjem danu je namaz, pa ako mu bude ispravan i primljen, spasio se i uspio je. A ako mu namaz ne bude primljen, izgubio je i propao." Ako mu bude nedostajalo od farzova, Allah, dž.š., će reći: "Pogledajte ima li šta kod ovog Mog roba od nafile", pa će mu se njome nadoknaditi ono što bude falilo od farzova. A zatim će polagati račun za ostala djela na ovakav način." (Tirmizi)

559. Džabir, b. Semure, r.a., pripovijeda da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., istupio pred njih, pa im je rekao: "Zar se nećete poredati u safove, kao što se meleki poredaju kod svoga Gospodara?" "A kako se meleki poredaju kod svoga Gospodara?", upitasmo mi, a on odgovori: "Upotpune prve safove i zbiju se u njima." (Muslim)

560. Od Ebu-Hurejrea, r.a., prenosi se da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Kada bi ljudi znali kakva je vrijednost poziva (ezana) i prvoga safa, i kada se ne bi mogli dogovoriti ko će u njega stati, nego bacanjem kocke, bacali bi kocku." (Muttefekun alejhi)

561. Ebu-Seid el-Hudar, r.a, prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., vidio ashabe da se povlače u namazu unazad, pa im reče: "Naprijed prođite i za mnom se povodite, a neka se za vama povode oni koji su iza vas. Dokle god se povlače neki ljudi, sve dotle ih Allah unazađuje." (Muslim)

562. Od Ebu-Mes'uda r.a., prenosi se da je rekao: "Allahov Poslanik, s.a.v.s., doticao je naša ramena pred početak namaza, govoreći: 'Poravnajte se, nemojte se razilaziti, pa da vam se srca raziđu. Neka iza mene stanu punoljetni i razumni, a zatim oni koji su iza njih, a zatim oni koji su iza njih.'" (Muslim)

563. Od Enesa, r.a., prenosi se da je rekao: "Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao je: "Poravnajte vaše safove, jer zaista je poravnavanje safova dio cjelovitosti i potpunosti namaza." (Muttefekun alejhi)

564. Numan b. Bešir, r.a., prenosi: "Čuo sam Allahovog Poslanika, s.a.v.s., da kaže: "Ili ćete poravnati svoje satove, ili će vas Allah razdvojiti." (Muttefekun alejhi)

565. Od Aiše, r.a., prenosi se da Vjerovjesnik, s.a.v.s., nije ostavljao četiri rekata prije podnevskog farza i dva rekata prije sabahskog farza. (Buhari)

566. Od nje se, također, prenosi da je rekla: "Vjerovjesnik, s.a.v.s., nije se čvršće obavezao ni na jednu nafilu, kao što se obavezao na dva rekata sabahskog sunneta." (Muttefekun alejhi)

567. Aiša, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Dva rekata sabaha su bolja od dunjaluka i svega što je na njemu." (Muslim)

568. Od Aiše, r.a., prenosi se da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., klanjao dva kratka rekata sabahskog namaza, između ezana i ikameta. (Muttefekun alejhi)

569. Ibn-'Umer, r.a., pripovijeda: "Pratio sam da Allahov Poslanik, s.a.v.s., čitav mjesec dana uči na dva rekata prije sabahskog farza: 'Kul ja ejjuhel kafirun i Kulhuvallahu ehad.'" (Tirmizi)

570. Aiša, r.a., prenosi i kaže: "Allahov Poslanik, s.a.v.s., klanjao bi u vrijeme od jacije do sabaha jedanaest rekata, predajući selam poslije svaka dva rekata, a zatim bi završio neparno (vitr) sa jednim rekatom. Pa kada bi mujezin završio sa sabahskim ezanom, a već bi zora osvanula, Allahov Poslanik, s.a.v.s., ustao bi na njegov ezan i klanjao dva kratka rekata, zatim bi se spustio na desnu stranu i tako malo pričekao dok mujezin ne obavi ikamet." (Muslim)

571. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi i kaže: "Rekao je Allahov Poslanik, s.a.v.s.: "Kada klanja neko od vas dva rekata sabahska sunneta, neka odlegne malo na desnu stranu." (Ebu-Davud, Tirmizi)

572. Od Aiše, r.a., prenosi se da Vjerovjesnik, s.a.v.s., nije izostavljao četiri rekata prije podnevskog farza. (Buhari)

573. Od Ummu Habibe, r.a., prenosi se da je rekla: "Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao je: 'Ko bude čuvao četiri rekata prije podnevskog farza i četiri poslije, Allah ga je zabranio vatri džehenemskoj.'" (Ebu-Davud, Tirmizi)

574. Aiša, r.a., priča da Allahov Poslanik, s.a.v.s., kada ne bi klanjao prije podnevskih farza četiri rekata, to bi učinio poslije farza. (Tirmizi)

575. Ibn-'Umer, r.a., kaže da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Allah se smilovao čovjeku koji klanja prije ikindijskog farza četiri rekata." (Ebu-Davud, Tirmizi)

576. Od Ali ibn Ebi-Taliba, r.a., prenosi se da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., klanjao prije ikindijskog farza dva rekata. (Ebu-Davud)

577. Enes, r.a., rekao je: "Klanjali smo u vrijeme Allahova Poslanika, s.a.v.s., dva rekata poslije zalaska sunca, a prije akšamskog farza", pa mu je rečeno: 'Je li ih i Allahov Poslanik klanjao?' A on je na to odgovorio: 'On nas je vidio da klanjamo, a nije nam naredio niti nam je zabranio.'" (Muslim)

578. Enes, r.a., pripovijeda: "Bili smo u Medini, pa kad bi začuo ezan za akšam-namaz, oni bi požurili i klanjali po dva rekata namaza nafile prije farza stojeći naspram (džamijskih) stupova. Kad bi jedan čovjek, stranac, došao u džamiju, mislio bi da je namaz obavljen zbog mnogobrojnih klanjača ova dva rekata." (Muslim)

579. Od Ebu-Hurejrea, r.a., prenosi se da je rekao: "Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao je: 'Kada neko od vas klanja džumu, neka poslije nje klanja četiri rekata.'" (Muslim)

580. Ibn-Omer pripovijeda da Allahov Poslanik, s.a.v.s., nije klanjao poslije džume dok ne ode kući, pa bi on kod kuće klanjao dva rekata." (Muslim)

581. Od Zejd ibn Sabita, r.a., prenosi se da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., rekao: "O ljudi, klanjajte u svojim kućama, jer je, zaista, najbolji onaj namaz (koji) čovjek obavi u svojoj kući, osim farzova." (Muttefekun alejhi)

582. Ibn-Omer, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Klanjajte neke vaše nafila-namaze u kućama, nemojte kuće pretvarati u grobnice." (Muttefekun alejhi)

583. Od Džabira, r.a., prenosi se da je rekao: "Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao je: 'Kada neko do vas obavi namaz u džamiji, neka i u svojoj kući učini dio od svoga namaza, jer zaista će Allah od njegova namaza, u njegovoj kući, učiniti veliko dobro.'" (Muslim)

584. Od Alije r.a., prenosi se da je rekao: "Vitr nije obavezan kao namaski farzovi, ali ga je Allahov Poslanik, s.a.v.s., učinio sunnetom, kada je rekao: 'Zaista je Allah nepar (jedan), voli jednoću, pa klanjajte vitr neparan broj rekata, o pripadnici Kur'ana.'" (Ebu-Davud, Tirmizi)

585. Od Aiše, r.a., prenosi se da je rekla: "Allahov Poslanik, s.a.v.s., je u svako doba noći klanjao vitr; na njenom početku, sredini i na kraju, a zadnje vrijeme svog života klanjao je vitr na kraju noći." (Muttefekun alejhi)

586. Od Džabira, r.a., prenosi se da je rekao: "Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao je: 'Ko se boji da neće ustati na kraju noći, neka klanja vitr na njenom početku, a ko želi da ustane na kraju noći, neka vitr klanja krajem noći, jer zaista je namaz krajem noći osvjedočen, tj. prisustvuju mu meleki, a to je bolje.'" (Muslim)

587. Ebu-Zerr, r.a., prenosi od Vjerovjesnika, s.a.v.s., da je rekao: "Svako jutro na svaki vaš zglob se da je sadaka; svaki tesbih je sadaka, svako (izgovoreno) "elhamdu lillahi" sadaka je, svako (izgovoreno) "la ilahe illallah" sadaka je, svaki (izgovoreni) tekbir sadaka je, naređivanje dobra sadaka je, odvraćanje od pokuđenog sadaka je, a sve to zamjenjuju dva rekata duha - namaza." (Muslim)

588. Od Ebu-Katade, r.a, prenosi se da je rekao: "Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao je: Kada neko od vas uđe u džamiju, neka ne sjeda, dok ne klanja dva rekata.'" (Muttefekun alejhi)

589. Od Ebu-Hurejrea, r.a., prenosi se da je rekao: "Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao je: 'Najbolji dan, u kome se sunce rodilo, jeste petak; toga dana je stvoren Adem, toga dana je uveden u Džennet i toga dana je izašao iz njega.'" (Muslim)

590. Od njega i Ibn-'Umera, r.a., prenosi se da su čuli Allahova Poslanika, s.a.v.s., kako na svom mimberu govori: "Ili će se ljudi okaniti zapostavljanja džuma - namaza, ili će Allah zapečatiti njihova srca, pa će postati nemarni (nehajni, a uz to i bezbrižni)." (Muslim)

591. Od Ibn-'Umera, r.a., prenosi se da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Kada neko od vas hoće ići na džumu, neka se okupa!" (Muttefekun alejhi)

592. Od Selmana, r.a., prenosi se da je rekao: "Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao je: "Nijedan čovjek neće se okupati petkom, očistiti se koliko može, namirisati se uljem ili kućnim mirisom, zatim izaći (na namaz), ne rastavljajući između dvojice, zatim klanjati što mu je propisano, zatim slušati kada imam bude govorio, a da mu neće bit oprošteno između te i slijedeće džume." (Buhari)

593. Od Aiše, r.a., prenosi se da je rekla: "Vjerovjesnik, s.a.v.s., klanjao je noću toliko da bi mu čak stopala naticala, pa sam mu rekla: 'Zašto to radiš, o Allahov Poslaniče, kad su ti oprošteni grijesi koje si počinio i koje ćeš počiniti?' On mi je odgovorio: 'A zar da ne budem zahvalan rob?'" (Muttefekun alejhi)

594. Alija, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., došao njemu i Fatimi noću, pa bi upitao: "A zar ne klanjate?" (Muttefekun alejhi)

595. Šalim b. Abdullah b. Omer b. Hatab, r.a., prenosi od svog oca Abdullaha, da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Divan li je čovjek Abdullah, samo kad bi još klanjao noću." "Poslije toga", veli Šalim, "Abdullah ibn Omer, r.a., spavao je noću samo malo (klanjao bi)." (Muttefekun alejhi)

596. Ibn-Mes'ud, r.a., prenosi: "Neko je spomenuo jednog čovjeka u Poslanikovu prisustvu i rekao da dotični spava cijelu noć sve do svanuća. Poslanik, s.a.v.s., reče: Tom se čovjeku u uši šejtan pomokrio.'" (Muttefekun alejhi)

597. Od Ebu-Hurejrea, r.a, prenosi se da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Kada neko od vas zaspi, šejtan mu na potiljku zaveže tri čvora i pri vezivanju svakog kaže: 'Moraš dugu noć prespavati!' Ukoliko se dotični probudi, pa spomene Uzvišenog Allaha, odriješi mu se jedan čvor; pa ako uzme abdest, odriješi se još jedan čvor; pa ako klanja, odriješi se i treći čvor, i on osvane čio i raspoložen. U protivnom, osvane lošeg raspoloženja, i lijen." (Muttefekun alejhi)

598. Od 'Abdullaha ibn Selama, r.a., prenosi se da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., rekao: "O ljudi, nazivajte selam, dijelite hranu i klanjajte noću dok svijet spava, ući ćete u Džennet u miru." (Tirmizi)

599. Od Ebu-Hurejrea, r.a., prenosi se da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Najbolji post, poslije ramazana, je u Allahovom mjesecu muharremu, a najbolji namaz, nakon farzova, je noćni namaz (kijamul-lejli)." (Muslim)

600. Od Enesa, r.a., prenosi se da je rekao: "Allahov Poslanik, s.a.v.s., mrsio bi tokom mjeseca, tako da bismo pomislili da nijedan dan nije postio, pa bi opet postio tako da bismo pomislili da nijedan dan nije mrsio. Nisi mogao poželjeti da ga vidiš da klanja noću, a da ga ne bi vidio, niti da ga vidiš da spava, a da ga ne bi vidio." (Buhari)

601. Od Aiše, r.a., prenosi se da je rekla: "Allahov Poslanik, s.a.v.s., nije klanjao više od jedanaest rekata, bilo u ramazanu ili nekom drugom mjesecu; klanjao bi četiri rekata, a ne pitaj o njihovoj ljepoti i duljini, zatim bi klanjao tri, pa sam mu rekla: 'Allahov Poslaniče, hoćeš li spavati prije nego klanjaš vitr?' On je odgovorio: 'Aiša, moje oči spavaju, ali moje srce ne spava!'"
(Muttefekun alejhi)
 
602. Od Huzejfe, r.a., prenosi se da je rekao: "Jedne noći sam klanjao sa Vjerovjesnikom, s.a.v.s., i on je otpočeo učiti suru 'El-Bekara', pa rekoh (u sebi): 'Učinit će ruku' nakon sto ajeta!', pa kad ih je proučio rekoh: 'Klanjat će sa njom jedan rekat!', pa kad ju je proučio rekoh: 'Nakon nje će na ruku'!'; zatim je otpočeo suru 'En-Nisa' i proučio je, pa suru 'Ali 'Imran', i proučio je, učeći tako da je svaki harf pravilno i tečno izgovarao. Kada bi proučio ajet u kom je tesbih izgovorio bi ga, kada bi naišao na dovu učinio bi dovu; kada bi proučio ajet u kom se utječe od šejtana; utjecao bi se od njega. Zatim je učinio ruku', izgovarajući 'subhane rabbijelazim', pa je ostao na ruku'u koliko i na kijamu, zatim rekao je 'semi'a Allahu limen hamideh rabbena lekel-hamd'; zatim je dugo stajao, blizu onoliko koliko je bio na ruku'u, zatim je sedždu učinio govoreći 'subhane rabbijel a'la', a sedžda je bila duga skoro koliko i kijam (stajanje)." (Muslim)

603. Od Džabira, r.a., prenosi se da je rekao: "Čuo sam Allahova Poslanika, s.a.v.s., kako kaže: 'U noći ima jedan čas (momenat) u kojem, ako čovjek musliman potrefi, moleći Allaha Uzvišenog neko dunjalučko ili ahiretsko dobro, molba mu biva uslišana; taj čas ima u svakoj noći.'" (Muslim)

604. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Allah se smilovao čovjeku koji ustane noću, pa klanja i probudi svoju ženu, pa ako ne htjedne, zapljusne je vodom. Allah se smilovao i ženi koja ustane noću, pa klanja i probudi svog muža, pa ako ne htjedne, zapljusne ga vodom u lice." (Ebu-Davud)

605. Ebu-Hurejre, r.a., i Ebu-Seid, r.a, prenose da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Kada jedan čovjek probudi svoju ženu noću, pa oboje klanjaju noćni namaz odvojeno ili klanjaju dva rekata zajedno (džemtile), upisani su u one koji se Allaha sjećaju." (Ebu-Davud)

606. Od Aiše, r.a., prenosi se da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., rekao: "Kada se nekom od vas zadrijema u namazu, neka ide odspavati da bi otišao od njega drijemež, jer, zaista, kad neko pospan klanja, može se desiti da sebe grdi, umjesto da oprost traži." (Muttefekun alejhi)
__________________________________________________________________