514. Ebu-Musa el-Eš'ari, r.a, kaže da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Vjernik koji uči Kur'an je kao "utrudždže" cedrat (limun, pomorandža); ima lijep miris a i okus mu je lijep, a vjernik koji ne uči Kur'an je kao hurma; nema mirisa a okus joj je sladak. Munafik koji uči Kur'an je kao bosiljak; ima lijep miris a okus mu je gorak, a munafik koji ne uči Kur'an je kao gorka tikvica; nema mirisa a okus joj je gorak." (Muttefekun alejhi)
515. Ibn-Mes'ud, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ko prouči jedan harf - slovo iz Allahove Knjige (Kur'ana), imat će nagradu, a nagrada se desetorostruko uvećava. Ja ne kažem da je 'Elif - Lam-Mim' jedan harf, nego 'Elif je harf, 'Lam' je harf i 'Mim' je harf." (Tirmizi)
516. Ibn-'Abbas, r.a., veli da je Resulullah, s.a.v.s., rekao: "Onaj u čijim grudima nema ništa iz Kur'ana (ne pamti ništa iz Kur'ana) jeste kao razvaljena i napuštena kuća." (Tirmizi)
517. 'Abdullah b. 'Amr b. el-'As, r.a., prenosi da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., rekao: "Učaču Kur'ana će na Sudnjem danu biti rečeno: 'Uči i penji se (dženetskim stepenicama - deredžama), uči lijepo i pravilno, kao što si i na dunjaluku učio, jer, tvoje mjesto (deredža u Džennetu) je kod posljednjeg ajeta koji proučiš.'" (Ebu-Davud, Tirmizi)
518. Ebu-Musar.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Brinite se i čuvajte ovaj Kur'an (ono što ste naučili iz njega), jer, tako mi Onoga u čijoj je ruci Muhammedova duša, on se zaboravlja brže nego što se deva oslobodi sveze (konopa kojim joj je noga svezana)." (Muttefekun alejhi)
519. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi od Resulullaha, s.a.v.s., da je rekao: "Allah ne sluša - ne poklanja pažnju ničemu kao vjerovjesniku lijepa glasa, koji glasno i lijepo uči Kur'an." (Muttefekun alejhi)
520. Ebu-Se'id Rafi' b. Mu'alla, r.a., veli: "Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao mi je: 'Hoćeš li da te podučim najvažnijoj suri u Kur'anu, prije nego što izađeš iz džamije?' Zatim me je uzeo za ruku pa, kada smo htjeli izaći, ja mu rekoh: 'O Allahov Poslaniče, rekao si da ćeš me podučiti najvažnijoj suri u Kur'anu?', a on mi odgovori: 'Elhamdu lillahi rabbil 'alemin (Fatiha) - to je sedam ajeta koji se ponavljaju ("Esseb'ulmesani") i veličanstveni Ku'ran koji mi je dat.'" (Buhari)
521. Ebu-Se'id el-Hudri, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao za suru "Kulhuvellahu ehad": "Tako mi onoga, u čijoj je ruci moja duša, ona je ravno trećini Kur'ana." U jednom drugom predanju stoji da je Resulullah, s.a.v.s., rekao svojim ashabima: "Zar nije svaki od vas u stanju proučiti trećinu Kur'ana u jednoj noći?" Pošto im je to izgledalo teško, oni rekoše: "A ko je to od nas u stanju, o Allahov Poslaniče?" A on im odgovori: "Kulhuvellahu ehad" trećina je Kur'ana." (Buhari)
522. Ebu-Se'id el-Hudri, r.a., pripovijeda: "Allahov Poslanik, s.a.v.s., tražio je utočište (kod Allaha) od džina i insanskog pogleda (uroka), sve dok mu nisu objavljene 'Mu'avvizetani': sure El-Felek i sura En-Nas, a kada su mu one objavljene, učio je njih, ostavivši sve ostalo." (Tirmizi)
523. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi od Allahova Poslanika, s.a.v.s.: "Ne činite vaše kuće grobovima (ne učeći i ne klanjajući u njima), jer šejtan zaista bježi od kuće u kojoj se uči sura El-Bekara."
524. Ebu Derda', r.a., pripovijeda da je Resulullah (s.a.v.s.) rekao: "Ko nauči (napamet) deset ajeta s početka sure El-Kehf, će biti sačuvan od Dedžala." U drugom predanju stoji:"... s kraja sure El-Kehf." (Muslim)
525. Ibn-Abbas, r.a., prenosi: "Dok je Džibril sjedio kod Poslanika, s.a.v.s., čuo je jedan glas iznad sebe, pa je podigao glavu i rekao: 'Ovo su se vrata nebeska otvorila danas. Nikad do danas se nisu otvorila.' Kroz njih je ušao melek jedan, pa Džibril reče: 'Ovaj melek sišao je prvi put na Zemlju. Nikad ranije nije silazio.' Melek nazva selam i reče: 'O Muhammede, raduj se zbog dva svjetla (nur) koja su ti donesena, a prije ni jedan poslanik ih nije dobio, to su: Fatihatul kitab (fatiha) i završeci sure Bekare. Ti zaista nećeš ni harfa iz njih proučiti, a da nećeš to dobiti.'" (Muslim)
526. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Kada se ljudi okupe u jednoj od Allahovih kuća (džamija) da uče Allahovu Knjigu (Kur'an) i da je međusobno proučavaju, na njih se spusti mir, prekrije ih Allahova milost, okruže ih meleki i Allah ih spomene među onima koji su kod Njega." (Muslim)
527. Osman, b. 'Affan, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ko lijepo i kako treba abdest uzme, izađu grijesi iz njegova tijela, pa čak i ispod njegovih noktiju." (Muslim)
528. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi od Resulullaha, s.a.v.s., da je rekao: "Kada se rob musliman (mu'min) abdesti, pa opere svoje lice, spadnu s njega, sa posljednjom kapi vode, svi grijesi koje je počinio očima gledajući; kada opere svoje ruke, spadnu s njih, s posljednjom kapi vode, svi grijesi koje je rukama počinio; a kada opere svoje noge, spadnu s njih, vodom ili s posljednjom kapi vode, svi grijesi radi kojih je nogama hodio, tako da, nakon abdesta, izađe čist od grijeha." (Muslim)
529. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., došao na groblje, pa rekao: "Esselamu alejkum, boravište naroda koji vjeruje, i mi ćemo vam se inšallah pridružiti, a želio bih vidjeti našu braću." Rekoše: "Nismo li mi tvoja braća, Allahov Poslaniče?" Reče: "Vi ste moji ashabi, a braća su oni koji još nisu došli na ovaj svijet." Rekoše: "Kako ćeš poznati one koji još nisu došli, od tvog ummeta, o Allahov Poslaniče?" Reče: "Reci mi kada bi čovjek imao konje s bijelom pjegom na čelu, da li bi ih mogli prepoznati među potpuno crnim konjima?" Rekoše: "Mogli bismo, Allahov Poslaniče." On reče: "Naša će braća doći svijetlih (bijelih) lica i čisti od abdesta, a ja ću ih predvoditi na Havd (vrelo Poslanikovo s.a.v.s)." (Muslim)
530. Omer, b. el-Hattab, r.a., prenosi od Vjerovjesnika, s.a.v.s., da je rekao: "Ko od vas abdesti, pa abdest upotpuni, a zatim kaže: 'Vjerujem da nema drugog boga, osim Jedinog Allaha, Koji nema druga, i vjerujem da je Muhammed Njegov rob i Njegov Poslanik, će biti mu otvorena osmera dženetska vrata, da uđe na koja hoće.'" (Muslim)
531. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi ove riječi Allahova Poslanika, s.a.v.s.: "Kada bi ljudi znali vrijednost ezana i prvog safa, a zatim morali kockom određivati ko će ezaniti, ili u prvi saf stati, oni bi to činili; kada bi znali vrijednost ranjenja na namaz, oni bi se u tome natjecali, a kada bi znali vrijednost jacije i sabah - namaza, oni bi na njih dolazili, pa makar pužući!" (Muttefekun alejhi)
532. Mu'avija, r.a., pripovijeda da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Mujezini će biti najdužih vratova na Sudnjem danu (s najvećom nadom će iščekivati Allahovu milost)." (Muslim)
533. 'Abdullah b. 'Abdurrahman b. Ebu-Sa'sa' pripovijeda da mu je Ebu-Se'id el-Hudri, r.a., rekao: "Vidim da voliš ovce i pustinju, pa kada si sa svojim ovcama ili u svojoj pustinji i htjedneš ezan za namaz proučiti, podigni svoj glas, jer, sve što čuje glas mujezina bio džin, insan, ili nešto drugo svjedočit će mu na Sudnjem danu." Zatim Ebu-Se'id reče: "To sam čuo od Allahovog Poslanika, s.a.v.s."
534. 'Abdullah b. 'Amr b. el-'As, r.a., prenosi da je čuo Allahova Poslanika, s.a.v.s., kad kaže: "Kada čujete ezan, ponavljajte za mujezinom, a zatim salavat na mene donesite, jer ko jedan salavat na mene donese, Allah će na njega donijeti deset. Potom molite Allaha da mi podari 'El-Vesile', mjesto u Džennetu koje ne priliči nikom osim jednom od Allahovih robova, a ja se nadam da ja budem taj rob, pa ko mi bude tražio "El-Vesile", imat će pravo na moj šefaat." (Muslim)
535. Džabir, r.a., prenosi od Allahova Poslanika, s.a.v.s., ove riječi: "Ko kaže kada čuje ezan: 'Allahu, Gospodaru ovog poziva savršenog i namaza uspostavljenog, podari Muhammedu "El-Vesile" (najodabranije mjesto u Džennetu) i "El-Fadile", i proživi ga na hvale dostojnom mjestu koje si mu obećao', zaslužio je moj šefa'at na Sudnjem danu.'" (Buhari)
536. Enes, r.a., kaže da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Primljena je dova koja se prouči između ezana i ikameta." (Ebu-Davud, Tirmizi)
537. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je od Resulullaha, s.a.v.s., čuo ove riječi: "Šta mislite, kada bi pred vratima jednog od vas bila rijeka, u kojoj bi se on pet puta dnevno kupao, bi li imalo prljavštine na njemu ostalo?" "Ne bi", odgovoriše prisutni, a Resulullah, s.a.v.s., dodade: "To je primjer pet dnevnih namaza, s kojima Allah briše počinjene grijehe." (Muttefekun alejhi)
538. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi ove riječi Allahova Poslanika, s.a.v.s.: "Nad vama naizmjenično bdiju meleki dana i meleki noći, a sastaju se (smjenjuju se) na sabahskom i ikindijskom namazu. Zatim se oni koji su među vama noćili penju (na nebesa), pa ih Allah upita, a On najbolje zna: 'U kakvom ste stanju ostavili Moje robove?', a meleki odgovore: 'Ostavili smo ih da klanjaju, a i zatekli smo ih da klanjaju.'" (Muttefekun alejhi)
539. Džerir b. Abdullah el-Bedželi, r.a., pripovijeda: "Bili smo kod Vjerovjesnika, s.a.v.s., pa on pogleda u mjesec, a bijaše noć punog mjeseca i reče: 'Zaista ćete vi vidjeti vašeg Gospodara kao što vidite ovaj mjesec; nimalo se nećete namučiti u Njegovom viđenju, pa ako ste u stanju da vas ne prođe namaz prije izlaska sunca (sabahski) i prije njegova zalaska (ikindijski), onda tako postupite.'" (Muttefekun 'alejhi)
540. Burejde, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ko ostavi ikindijski namaz, propala su mu njegova djela." (Buhari)
541. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., rekao: "Kad god neko ode u džamiju -jutrom ili navečer, Allah mu pripremi mjesto u Džennetu, koliko god puta ode ujutro i navečer." (Muttefekun alejhi)
542. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi od Allahova Poslanika, s.a.v.s., ove riječi: "Ko se kod svoje kuće očisti (abdesti ili okupa), a zatim ode u neku od Allahovih kuća (džamija) da obavi jedan od Njegovih farzova, jednim mu se korakom oprašta grijeh, a drugim podiže stepen (u Džennetu)." (Muslim)
543. Ebu Musa r.a., prenosi da je Resulullah, s.a.v.s., rekao: "Najveću nagradu za namaz ima čovjek koji najviše koraka napravi do namaza (džamije), a zatim onaj koji je bliže. Onaj ko iščekuje namaz da ga klanja od onoga ko klanja, (sam) pa legne da spava." (Muttefekun alejhi)
544. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi od Allahova Poslanika, s.a.v.s.: "Jedan od vas je u namazu sve dok je namazom zauzet i dok ga jedino namaz sprečava da se vrati porodici." (Muttefekun alejhi)
545. Ibn-Omer, r.a, prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Namaz obavljen u džema'atu vredniji je i bolji od namaza pojedinca za dvadeset sedam deredža." (Muttefekun alejhi)
546. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi i kaže: "Došao je slijepac Poslaniku, s.a.v.s., i rekao: 'Allahov Poslaniče, nemam vodiča koji bi me dopratio do mesdžida.' Zatim je tražio od Poslanika, s.a.v.s., da mu da povlasticu da klanja u kući, pa mu odobri, ali kad se ovaj udalji, dozva ga i upita: 'Čuješ li poziv na namaz?' Reče: 'Da.' Reče mu: 'Odazovi mu se.'" (Muslim)
547. Ebu-Hurejre, r.a., pripovijeda da je Resulullah, s.a.v.s., rekao: "Tako mi Onoga u čijoj je ruci moja duša, bio sam odlučio da naredim da se saberu drva, zatim naredim da se ezan prouči za namaz, zatim naredim nekom čovjeku da imami svijetu, zatim odem do ljudi (koji ne dolaze na namaz) i popalim njihove kuće." (Muttefekun alejhi)
548. Od Ibn-Mesuda, r.a., prenosi se da je rekao: "Kome pričinjava zadovoljstvo da sutra sretne Allaha, dž.š., kao musliman, neka čuva ove namaze, jer će biti prepoznat po njima. Zaista je Allah propisao vašem Poslaniku, s.a.v.s., sunnete, Allahove upute, a namazi se ubrajaju u sunnete, upute. Ako vi usklanjate u vašim kućama, kao onaj što izostavlja džemat i klanja u svojoj kući, tada ćete ostaviti sunnet svog Poslanika, s.a.v.s., a ako ostavite sunnet svog Poslanika, s.a.v.s., zalutat ćete. Ja znam da mi (ashabi), nismo izostavljali namaz u džematu, izostavljali su ga samo munafici, poznati licemjeri. Nekada bi nekog od nas dopratili među dvojicom, oslanjajući se na njih dok bi stao u saf." (Muslim)
549. Ebu-Derda', r.a., prenosi da je čuo od Allahova Poslanika, s.a.v.s., ove riječi: "Trojicu ljudi, bilo u selu ili u pustinji, koji ne obavljaju namaz u džema'atu, šejtan je već savladao, pa se držite džema'ata, jer, vuk jede ovcu koja se odvoji od stada." (Ebu-Davud)
550. Osman b. 'Affan, r.a., pripovijeda da je čuo Allahova Poslanika, s.a.v.s., kad kaže: "Ko klanja jaciju u džematu, kao da je klanjao pola noći, a ko klanja sabah u džematu, kao da je klanjao cijelu noć." (Muslim)
_______________________________________________________________