subota, 9. ožujka 2013.

HADISI 7

180. Aiša, r.a., pripovijeda: "Došli su neki ljudi (beduini) Allahovom Poslaniku, s.a.v.s., i upitali: 'Ljubite li vi svoju djecu?' 'Da', odgovori on. Oni rekoše: 'Ali mi ih, tako nam Allaha, ne ljubimo.' Alejhisselam reče: 'Šta vam ja mogu, ako vam je Allah, dž.š., iščupao milost iz vaših srca!'" (Muttefekun alejhi)

181. Ebu-Hurejre, r.a., pripovijeda da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ako neko od vas rukovodi (imami) ljudima u namazu, neka bude umjeren, neka im olakša, jer među njima ima slabih, bolesnih i starih. A kad klanja sam, neka odulji koliko hoće." U jednom rivajetu doda je se: "Među njima, možda, ima i neko sa kakvom nuždom (potrebom)." (Muttefekun alejhi)

182. Ebu- Katade Haris ibn Rub'ijj, r.a, prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Zaista, ja stupim u namaz i poželim da dugo ostanem u njemu, pa začujem plač djeteta i skratim namaz, kako ne bih otežao njegovoj majci." (Buhari)

183. Ibn'-Umer, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Musliman je brat muslimanu; on ga ne ugnjetava i ne ostavlja ga na cjedilu (ne predaje ga drugom). Ko pomogne svome bratu u nevolji, Allah će njemu pomoći u njegovoj nevolji. Ko otkloni nedaću jednog muslimana, Allah će njemu otkloniti jednu od njegovih nedaća na Sudnjem danu. A ko prikrije (sramote) jednog muslimana, Allah će prikriti njegove na Sudnjem danu." (Muttefekun alejhi)

184. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ne zavidite jedan drugom, ne podižite cijenu robe (ne želeći je kupiti) jedan drugom, ne mrzite se međusobno, ne okrečite jedan drugom leđa (ne svađajte se), ne namećite se u kupovini, nego budite prava braća, Allahovi iskreni robovi. Musliman je muslimanu brat; on ga neće oštetiti, niti potcijeniti, niti ga na cjedilu ostaviti. Takvaluk je ovdje, i pokaza na svoje grudi, tri puta. Dostaje čovjeku zla da omalovažava svoga brata muslimana. Sve što je vezano za muslimana haram je drugom muslimanu: njegova krv, njegov imetak i njegova čast." (Muslim)

185. Enes, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Nijedan od vas neće biti pravi vjernik, dok ne bude želio svome bratu (prijatelju) isto ono što sam sebi želi." (Muttefekun alejhi)

186. Enes, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Pomozi svoga brata, zalima i mazluma (nepravednika, i onoga nad kime je nepravda učinjena)!" Jedan od ashaba reče: "Allahov Poslaniče, pomoći ću ga ako je mazlum, ali kako da ga pomognem kad je zalim?" Alejhisselam reče: "Da ga spriječiš da nasilje učini, to mu je zaista pomoć." (Buhari)

187. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Musliman je dužan prema svome bratu muslimanu petero: primiti mu selam, obići ga kad se razboli, dženazu mu ispratiti, odazvati mu se na poziv i kada kihne reći mu 'jerhamukellah' (Allah ti se smilovao)." (Muttefekun alejhi)

188. Bera ibn Azib r.a., pripovijeda: "Allahov Poslanik, s.a.v.s., naredio nam je sedmero, a zabranio sedmoro. Naredio nam je obilazak bolesnika, ispraćaj dženaza, islamsko nazdravljanje onome koji kihne, udovoljiti onome ko te zakune da mu nešto uradiš, pomaganje obespravljenog, odazivanje onome ko pozove i nazivanje selama. A zabranio nam je zlatno prstenje, pijenje iz srebrnih čaša, upotrebljavanje svilenih jastuka, nošenje svilenih košulja isprošivanih lanenim šarama i nošenje bilo kakve svilene odjeće." Po jednom rivajetu, među prvih sedmero je i vraćanje izgubljenih životinja vlasniku. (Muttefekun alejhi)

189. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Čovjek (rob) neće sakriti mane čovjeka na dunjaluku, a da neće njegove Allah sakriti na Kijametskom danu." (Muslim)

190. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Svi će moji sljedbenici biti sačuvani od jezika drugih ljudi (ogovaranja), osim onih koji javno i otvoreno griješe, a od javnih grijeha je i kada čovjek nešto noću uradi, a zatim osvane, a da niko osim Allaha ne zna za njegov grijeh, pa onda rekne svome drugu: "Ja sam sinoć uradio to i to." Allah ga je bio sakrio, a on osvanuo i objelodanjuje ono što je Allah već bio sakrio." (Muttefekun alejhi)

191. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahovom Poslaniku, s.a.v.s., doveden jedan čovjek koji je pio alkohol, pa je rekao: "Udrite ga." "Mi smo ga udarali čime je ko stigao, neko rukom, neko obućom, a neko čak i svojom odjećom", veli Ebu-Hurejre. A kada je to sve bilo završeno i čovjek se udaljio, neko reče: "Allah te posramio!" Alejhisselam reče: "Ne govorite tako, ne pomažite šejtanu protiv njega." (Buhari)

192. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ko otkloni vjerniku jednu od njegovih dunjalučkih nevolja, Allah će otkloniti jednu od njegovih nedaća na Sudnjem danu. Ko olakša svome dužniku (time što će mu odgoditi rok, ili mu posve oprostiti), Allah će njemu olakšati i na dunjaluku i na ahiretu. Ko pokrije (nevaljalštine) jednog muslimana, Allah će njega pokriti na ovom i na budućem svijetu. Allah je u pomoći Svome robu, sve dok je on u pomoći svome bratu. Ko krene na put tražeći nauku, Allah će mu tim njegovim putem olakšati put u Džennet. Kad god se sakupe ljudi u kući Allahovoj (džamiji), radi učenja Kur'ana, i njegovog zajedničkog proučavanja, Allah na njih spusti smirenost i prekrije ih svojim rahmetom, meleki ih okruže i Allah ih spominje, ponoseći se njima, među svojim najbližim (najodabranijim) stvorenjima. A onoga koji zakaže u svojim djelima, neće spasiti njegovo porijeklo." (Muslim)

193. Ebu-Musa el-Eš'ari, r.a., pripovijeda: "Allahov Poslanik, s.a.v.s., imao je običaj, kad mu dođe neko sa nekakvim zahtjevom (molbom), okrenuti se prisutnima i kazati: 'Zauzimajte se za njega, jer ćete za to biti nagrađeni, a Allah će presuditi ono što On hoće, jezikom Svoga Poslanika.'" (Muttefekun alejhi)

194. Ummu Kulsum binf Ukbe ibn Ebi-Mu'ajt, r.a., veli: "Čula sam Allahovog Poslanika, s.a.v.s., kada je rekao: 'Nije lažac onaj koji nastoji izmiriti ljude, pa prenese dobro ili kaže dobro (lijepu riječ) od sebe, u cilju njihova izmirenja.'" (Muttefekun alejhi)

195. Harise ibn Vehb, r.a., prenosi od Allahovog Poslanika, s.a.v.s., da je rekao: "Hoćete li da vas obavijestim o tome ko su stanovnici Dženneta? Dženetlija je svaki nemoćni, slabi i skrušeni musliman. Kada bi on Allaha za nešto zakleo, Allah bi mu zasigurno to udovoljio. Hoćete li da vas obavijestim o stanovnicima Džehennema? To je svaki zadrti, sebični i oholi čovjek." (Muttefekun alejhi)

196. Ebu-Abbas b. Sad Sehe es-Sadij, kaže: "Prošao je neki čovjek pored Poslanika, s.a.v.s., pa Poslanik, s.a.v.s., reče čovjeku koji je sjedio pored njega: 'Šta misliš o ovome?' Čovjek reče: 'Jedan od uglednih ljudi (plemić), mislim, ako on zaprosi djevojku, oženit će se njome, ako se zauzme za nekog, prihvatit će mu se zauzimanje.' Pa je Poslanik, s.a.v.s., ušutio. Iza toga prođe drugi čovjek, pa Poslanik, s.a.v.s., upita: 'Šta misliš o ovome?' On odgovori: 'Allahov Poslaniče, ovo je jedan od siromašnih muslimana, ovaj mislim, ako zaprosi djevojku, ona se neće udati za njega, a ako se zauzme za nekoga neće mu se zauzimanje primiti; ako bude govorio niko neće slušati šta govori.' Na to reče Poslanik, s.a.v.s.: 'Ovaj je bolji od svih onakvih na zemlji.'" (Muteffekun alejhi)

197. Ebu-Hurejre, r.a., pripovijeda da je jedna crnkinja mela (čistila) džamiju, ili je to bio jedan mladić, pa je preselila na ahiret, a Allahov Poslanik, s.a.v.s., pošto je dugo nije vidio, upitao za nju, na što mu ashabi odgovoriše da je umrla. Alejhisselam tada reče: "Zašto me niste obavijestili o njenoj smrti?" Oni kao da joj nisu pridavali neku važnost, a Alejhisselam reče: "Pokažite mi njen kabur!" Ashabi mu pokazaše njen kabur, a on, nakon što joj je klanjao dženazu, reče: "Zaista su ovi kaburi mračni svojim stanarima, ali, uistinu, ih Allah njima osvijetli mojim namazom." (Muttefekun alejhi)

198. Usame, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Stao sam na vrata Dženneta te primijetih da su većina onih koji su u njega već bili ušli, siromasi, a bogataši još napolju čekaju da im se dozvoli ulazak, izuzev što su džehenemlije od njih već odvedene u Džehennem. Stao sam i na vrata Džehennema, i primijetih da su u njemu većinom žene." (Muttefekun alejhi)

199. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Samo troje djece progovorilo je u kolijevci: Isa, sin Merjemin, i Džurejdžov sahibija. Džurejžd je bio jedan veoma pobožan čovjek. Sebi je sagradio samačku kućicu i u njoj ibadet činio. Jednoga dana dođe mu majka, a on bijaše u namazu, i poče ga zvati: "O Džurejdž!" On se poče dvoumiti i pomisli: "Gospodaru moj, ili majka moja, ili namaz?" On se odluči za namaz i nastavi klanjati, a majka mu se vrati kući. Sutradan je ponovo došla i opet ga našla na namazu i ponovo ga pozvala: "O Džurejdž!" On ponovo pomisli: "Gospodaru moj, ili majka moja, ili namaz?" I ponovo se odluči za namaz. Sljedeći dan majka ponovo dođe i opet ga nađe na namazu i pozva, a on joj se ponovno ne odazva, nastavljajući sa namazom. Ona tada ljutito reče: "Allahu, ne daj mu smrt dok ne vidi lica prostitutki!" Benu-lsrail (njegovi sunarodnici) međusobno su često razgovarali i spominjali Džurejdža i njegov ibadet. Među njima je bila i jedna prostitutka, o čijoj se ljepoti nadaleko pripovijedalo, koja im (nakon što je čula kako o Džurejdžu pričaju) reče: "Ako hoćete, ja ću ga zavesti." Zatim je otišla do njega i ponudila mu se, a on se na nju ni ne obazrije. Vidjevši to, ona dođe jednom čobaninu koji je ponekad navraćao kod Džurejdža i s njim učini blud i osta noseća. Kada je rodila dijete, ona reče: "Ovo dijete je Džurejdžovo!" Oni na to odu do njegove kućice i pošto ga zatekoše u njoj, izbace ga vani, kuću sruše i počnu ga nemilice tući. On im reče: "Šta vam je?" "Ti si blud učinio s ovom nevaljalicom, pa je ona rodila tvoje dijete", rekoše oni. "Gdje je dijete?", upita on. Oni ga donesoše, a on im reče: "Pustite me da klanjam." Kada je završio s namazom, on priđe djetetu i prstom uprije u njegov stomak i reče: "O dijete, ko je tvoj otac?" Dijete odgovori: "Moj otac je taj i taj, čobanin." Oni tada priđoše Džurejdžu i počeše ga grliti i ljubiti, a onda mu rekoše: "Mi ćemo ti sagraditi kuću od zlata." On im reče: "Ne, nego je napravite od blata, onakvom kakva je bila", što oni i učiniše. Jedne prilike, dok je neko dijete njegova majka dojila, pored njih naiđe jedan konjanik na izuzetno skupocjenom i ukrašenom konju, i ona reče: "Allahu, učini da ovaj moj sin bude ovakav kad poraste!" Dijete pusti sisu, okrenu se prema konjaniku, pogleda ga i reče: "Allahu dragi, ne učini me onakvim!" Zatim se ponovo okrenu majci i poče dojiti. Ravija veli: "Kao da sada gledam u Allahovog Poslanika, s.a.v.s., kako, pričajući o dojenju djeteta, stavi svoj kažiprst u usta i poče ga sisati." Zatim reče: "Poslije toga, pored njih naiđoše neki ljudi, s jednom robinjom, koju su tukli, vičući: "Ti si prostitutka, ti si kradljivica", a ona samo viče: "Hasbijellahu ve ni'melvekil" (Allah mi je dosta. Divan li je On zaštitnik). Majka djeteta tada reče: "Allahu dragi, nemoj mi učiniti ovo moje dijete da bude kao ova robinja!" Dijete tada ponovo prekide dojenje, pa pogleda u robinju i reče: "Allahu dragi, ti me učini da budem kao ona!" Majka mu, zatim, začuđeno ga propitivajući, reče: "Prošao je čovjek lijepa izgleda, pa sam ja rekla: 'Allahu dragi, učini da ovo moje dijete bude kao on', a ti si rekao: 'Allahu, ne učini me sličnim njemu'. Zatim su prošli sa ovom robinjom udarajući je i vičući: 'Prostitutka, kradljivica!' Pa sam ja rekla: 'Allahu dragi, nemoj mi moje dijete učiniti njoj sličnim, a ti si rekao: 'Allahu dragi, učini me da budem njoj sličan!'" On joj na to odgovori: "Onaj čovjek je bio silnik, pa sam zbog toga rekao: 'Allahu dragi, nemoj me učiniti njemu sličnim!' A ona robinja, što su je šibali i govorili da je prostitutka i kradljivica, ona ništa od toga nije bila, pa sam zbog toga rekao: 'Allahu dragi, učini me njoj sličnim!'" (Muttefekun alejhi)

200. Sehl ibn Se'ad, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ja i staratelj (zaštitnik) jetima smo u Džennetu ovako (blizu)." Pa pokaza kažiprstom i srednjakom. (Buhari)

201. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Zbrinjavalac (siromašne) udovice i siromaha je kao mudžahid (borac) na Allahovom putu." A mislim (veli ravija), da je još dodao: "I kao neprekidni klanjač koji se ne umara, i kao stalni postač koji nikako ne mrsi!" (Muttefekun alejhi)

202. Enes, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ko odgoji dvije kćeri, i o njima se brine dok ne odrastu i udaju se, doći će na Sudnjem danu, pa ćemo ja i on biti kao ova dva prsta." I sastavio je prste. (Muslim)

203. Aiša, r.a., pripovijeda: "Došla mi je jedna žena, koja prosi s dvoje ženske djece, a ja nisam imala ništa joj dati osim jedne hurme. Ja joj dadoh tu hurmu, a ona je uze, raspolovi i dade svojim kćerima, a ona nimalo ne uze. Zatim je ustala i otišla. Poslije toga nam je došao Allahov Poslanik, s.a.v.s., i ja mu ispričah što se desilo, a on reče: 'Ko bude stavljen na kušnju sa ma koliko kćeri, pa bude dobar prema njima i lijepo ih odgoji, one će mu biti štit od vatre na Sudnjem danu.'" (Muttefekun alejhi)

204. Ebu-Šurejh Huvejlid ibn 'Amr el-Huza'i, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Allahu dragi, ja upozoravam i prijetim svakome ko upropasti (zloupotrijebi) pravo ili imetak dvoje bespomoćnih: siročeta i žene." (Nesai)

205. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Primite moju oporuku da ženama činite dobro! Zaista je žena stvorena od rebra (od nečeg krivog kao rebro), a najveća krivina rebra je baš njegov najviši dio; pa ako ga pokušaš ispraviti, slomit ćeš ga, a ako ga ostaviš, osta krivo. Zato jedni drugima preporučujte da ženama dobro čine!" (Muttefekun alejhi)

206. 'Amr ibn el-Ahvas el-Džušeni, r.a., prenosi da je čuo Allahovog Poslanika, s.a.v.s., kada je na Oprosnom hadžu, nakon što je učinio zahvalu i tesbih Allahu, dž.š., rekao: "I lijepo sa ženama postupajte, jer su one samo zatočenice kod vas. Ništa drugo vi od njih nemate, izuzev ako otvoren zinaluk učine. Pa ako to urade, onda ih napustite u postelji (prilikom spavanja), i udarite ih tako da ih ne ozlijedite, a ako vam poslušne budu, onda nemojte izmišljati neopravdane razloge da ih zbog njih korite. Zaista, vi imate određena prava kod svojih žena, a isto tako i one imaju svoja prava kod vas. Vaše je pravo da im zabranite da dozvole ulazak u vašu kuću i sjedenje (boravak) u njoj onima koje vi ne želite, a njihovo je pravo da ih pristojno odijevate i hranite." (Tirmizi, Nesai)

207. Mu'avija ibn Hajde r.a., pripovijeda: "Upitao sam Allahovog Poslanika, s.a.v.s.: 'Kakva prava ima žena jednog od nas kod svoga čovjeka?' Alejhisselam reče: 'Da je nahraniš kada ti jedeš, da joj kupiš odjeću i obuću kada to i sebi uradiš, da je ne udaraš po licu, da je ne proklinješ i da je ne napuštaš (u postelji), osim u kući.'" (Ebu-Davud)

208. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Najpotpuniji iman je onog vjernika koji se najljepše ponaša, a najbolji među vama su oni koji su najbolji prema svojim ženama." (Tirmizi)

209. Abdullah ibn'Amr ibn 'As, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ovaj svijet je samo (prolazan) užitak, a najbolje u njemu je dobra (čedna i odgojena) žena." (Muslim)

210. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ako čovjek pozove svoju ženu u postelju, pa ona to odbije, te on zanoći srdit na nju, meleki je kunu i proklinju sve do svanuća." (Muttefekun alejhi)

211. Ebu-Hurejre, r.a., također prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ženi nije dozvoljeno postiti (nafilu) u prisutnosti muža, bez njegove dozvole, niti smije koga pustiti u kuću, bez njegove dozvole." (Muttefekun alejhi)

212. Ibn-'Umer, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Svi ste vi pastiri, i svaki pastir bit će odgovoran za svoje stado. Vladar je pastir, čovjek je pastir svojoj porodici, žena je pastirica u kući svoga muža i njegove djece. Svi ste vi, dakle, pastiri i svi ste odgovorni za svoje stado." (Muttefekun alejhi)

213. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Kada bih ikome naredio da učini sedždu drugome, naredio bih ženi da učini sedždu svome mužu." (Tirmizi, Nesai)

214. Umu Seleme, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Koja god žena umre, a njen muž bude njome zadovoljan, ući će u Džennet." (Tirmizi)

215. Muaz b. Džebel, r.a., prenosi da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ni jedna žena ne može uznemiriti svoga muža na ovom dunjaluku, a da ne kaže njegova hurija iz Dženneta: 'Ne uznemiravaj ga, Allah te ubio. On je kod tebe samo kratko a uskoro će te ostaviti i doći kod nas.'" (Tirmizi)

216. Usame b. Zejd, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Nisam ostavio iza sebe teže iskušenje po muškarca od iskušenja sa ženama." (Muttefekun alejhi)

217. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Novac koji potrošiš na Allahovom putu, novac koji potrošiš za oslobađanje robova, novac koji podijeliš siromasima i novac koji potrošiš na svoju porodicu; najveća je nagrada za onaj novac koji si potrošio za svoju porodicu." (Muslim)

218. Ebu-Abdullah Sevban ibn Budždud, r.a., oslobođeni rob Allahovog Poslanika, prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Najbolji novac koji čovjek potroši jeste onaj novac koji potroši za svoju porodicu, novac koji potroši za izdržavanje svoje (ratne) životinje na Allahovom putu i novac koji potroši na svoje drugove na Allahovom putu." (Muslim)

219. Ebu-Mes'ud el-Bedri, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Kada čovjek utroši novac za izdržavanje svoje porodice, želeći njime postići Allahovo zadovoljstvo (znajući da mu je to dužnost od Allaha, te je izvršava nadajući se Njegovoj nagradi), piše mu se kao da je podijelio sadaku." (Muttefekun alejhi)

220. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Svakoga dana, u kome osvanu Allahovi robovi, siđu dva meleka, te jedan od njih rekne: 'Allahu, Ti nadoknadi onome ko dijeli!' A drugi veli: 'O Allahu, Ti uništi imetak onoga koji sprečava njegovo trošenje u korisne svrhe (ne dijeli)!'" (Muttefekun alejhi)

221. Ebu-Hurejre, r.a., također prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Gornja ruka (ona koja dijeli) bolja je od donje ruke (one koja uzima). U dijeljenju počni od svojih bližnjih. Najbolja je sadaka ona koja je učinjena iz imućnog stanja (viška imetka). Ko se bude držao čednosti i neposezanja za haramom (držeći se dostojanstveno bez prošnje), Allah će ga pomoći i učiniti čednim, a ko se bori za neovisnost, Allah će ga učiniti neovisnim." (Buhari)

222. Ebu-Hurejre, r.a., pripovijeda: "Hasan, sin Alije, r.a., uzeo je jedanput (kao dijete) jednu hurmu od hurmi koje su date za sadaku, pa je stavio u usta. Allahov Poslanik, s.a.v.s. vidio, je to, te je povikao: 'Kh, kh, baci to, zar ne znaš da mi ne jedemo sadaku!'" (Muttefekun alejhi)
_______________________________________________________________________________