1. Odabranost Medine
Medina je Poslanikov harem, grad Hidžre i mjesto spuštanja Objave. Kao takvu, Allahov Poslanik ju je proglasio svetim mjestom, kao što je prije njega Ibrahim, a.s., proglasio Mekku svetim mjestom. U tom smislu su i Poslanikove riječi:
" Allahu, Ibrahim je Mekku proglasio svetim gradom, pa i ja proglašavam svetim ono što je izmedu ova dva kamenjara (tj. kamena brda)." (Muslim)
" Medina je sveto mjesto sve od 'Aira pa do Sevra. Proklet bio od Allaha, meleka i svih ljudi svako ko u njoj uvede bilo kakvu novotariju u vjeri ili pruži utočište onome ko je uvodi ! Takvome neće biti primljeni ni pokajanje ni otkup. U njoj se ne smije ni kositi (sjeći) zelenilo, ni progoniti divljač ni trgati cvijeće, osim u slučaju da se nešto gradi. U njoj nikome nije dozvoljeno da radi borbe nosi oružje niti da siječe drveće, osim ako· će njegovim lišćem neko nahraniti svoju kamilu." (Muslim)
U tom smislu su i Adijj b. Zejdove, r.a., riječi: "Allahov Poslanik je na sve strane oko Medine, do 12 milja udaljenosti. zabranio da se siječe i lomi drveće, osim onoga čime se hrane deve. " - Predaju sa dobrim senedom bilježi Ebu Davud.
Allahov Poslanik je, također, rekao:
" Iman će se povlačiti u Medinu kao što se zmija povlači u svoju rupu. Ko god u njoj strpljivo podnese žegu i nestašicu, ja ću mu na Sudnjem danu biti zagovornik i svjedok." (Muttefekun alejhi)
" Ko god od vas bude u mogućnosti smrt dočekati u Medini, neka to učini, jer ću lično ja posvjedočiti svakome ko u njoj umre." - Tirmizi, Ibn Madže i drugi.
" Medina je kao kovački mijeh koji razgoni otpad, a zadržava ono što valja." (Muslim)
" Da znaju, vidjeli bi da im je Medina najbolja. Niko je, iz nepodnošljivosti prema njoj neće napustiti, a da Allah u nju neće dovesti drugog ko je od njega bolji, niti će se ko strpjeti na njenu žegu i nestašicu, a da mu na Sudnjem danu, lično ja neću biti zagovornik i svjedok." (Muslim)
2. Odabranost stanovnika Medine
Stanovnici Medine su susjedi Allahova Poslanika džematlije njegove džamije, stanovnici njegova grada, stražari njegova harema j čuvari njegove svetosti. Oni kada su na Pravome putu i kada su dobri bivaju najzaslužniji, najugledniji i dužnost ih je poštovati, voljeti i sa njima u savezništvu biti. Upozoravajući da ih kao takve niko ne smije vrijeđati ni uznemiravati, Allahov Poslanik je rekao:
" Niko protiv Medinjana neće moći pokrenuti zavjeru, a da se neće kao so istopiti u vodi." (Buharija)
" Ko god protiv Medinjana pokrene kakvo zlo, Allah će ga rastopiti kao olovo u vatri ili so u vodi." (Muslim)
3. Odabranost Poslanikove džamije u Medini
Poslanikova džamija u Medini je jedna od tri džamije na koje se aludira u riječma Uzvišenog:
Hvaljen neka je Onaj koji je u jednom času noći preveo Svoga roba iz Hrama časnog u Hram daleki, čiju smo okolinu blagoslovili. (El-Israa, 1 .)
Iz navedenog kur' anskog ajeta je očito da se pod izrazom El-aksa i "daleki" aludira i na Poslanikovu i džamiju u Medini. Naime, izraz El aksa i "daleki" je oblik komparativa od pridjeva El-kasi i "dalek". Otuda je za onoga ko je u Mekki Poslanikova džamija u Medini "daleko" (Elkasi), a Mesdžidu-l-aksa u Jerusalimu " još dalje" (El-aksa). To što je u sklopu dvaju Hramova Mesdžidu-l-harama u Meki i Mesdžidu-l-aksi-a u Jerusalimu, Poslanikova džamija u Medini spomenuta virtuelno, razlog treba tražiti u tome što ona u trenutku objave citiranog ajeta nije bila još podignuta.
Govoreći o odabranosti svoje džamije u Medini, Allahov Poslanik je rekao: "Namaz (obavljen) u ovoj mojoj džamiji je vredniji od hiljadu drugih namaza (obavljenih) u nekoj drugoj džamiji, izuzev u Mesdžidu-l-haramu (u Mekki) u kome je obavljeni namaz vredniji od stotinu hiljada namaza obavljenih u nekoj drugoj džamiji." - prenosi Muslim do riječi: "izuzev u Mesdžidu-l-haramu". Hadis sa preostalim dijelom teksta bilježe Ahmed i Ibn Hibban u svom Sahihu
Drugom prilikom, nabrajajući samo tri džamije radi čije se posjete vrijedi na put spremati, Allahov Poslanik svoju džamiju je stavio na drugo mjesto rekavši: " Na put se vrijedi spremati radi posjete samo triju džamija: Mesdžidu-l-harama (u Mekki), ove moje džamije (u Medini) i Mesdžidu-l-aksa-a (u Jerusalimu).
Poslanikova džamija u Medini ima još nešto što nema nijedna druga džamija, a to je Revdai-šerife za koju je Allahov Poslanik ii izmedu ostalog, rekao:
" Prostor između moje sobe i moje minbere je džennetska bašča." (Muttefekun alejhi)
" Ko u ovoj mojoj džamiji, jedan iza drugog, klanja četrdeset namaza, bit će oslobođen od: vatre, kazne i licemjerstva." - prenosi Ahmed, Munziri kaže da su njegovi prenosioci oni koji se nalaze u Sahihu. Zadnji njegov dio je zabilježio Ahmed i Ibn Hibban u svom Sahihu
Iz svega navedenog se vidi da je posjeta Poslanikove džamije u Medini svojevrstan čin pobožnosti kojim se postiže bliskost i naklonost Uzvišenog Gospodara. Osim toga, to je pravo mjesto za obraćanje Allahu s dovom ko god želi da mu On ispuni kakvu potrebu.
___________________________________________________
Iz Knjige PUT PRAVOG MUSLIMANA
Autor: Ebu Bekr Džabir el-Džezairi
Naslov originala: MINHADŽU-L-MUSLIM
Naslov originala: MINHADŽU-L-MUSLIM
Organizacija aktivne islamske omladine, 2000
______________________________________________________________________________