Izbor Poslanikovih sallallahu alejhi ve sellem hadisa koje prenose i Buhari i Muslim
Hadis br. 31
"Potužila se džehennemska vatra svome Gospodaru. 'Gospodaru sama sebe pojedoh!' Na to joj On odobri dva oduška: jedan u zimi i jedan u ljetu. 'To su najveća žega koju osjećate i najveća ciča zima koju osjećate.'"[1]
[Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu]
[1] U prilog ovome govori i 13. ajet iz sure Dehr (Insan) koji govori o džennetu i veli da njegovi žitelji neće osjećati ni žegu ni mraz. Suprotno tome, u džehennemu je za očekivati i jedno i drugo. Uzvišeni Allah može u vatri sjediniti spomenute suprotnosti. Zar to već nije učinio rekavši vatri Ibrahimovoj alejhi selam: "'O vatro', - rekosmo Mi – 'postani hladna, i spas Ibrahimu!'" Enbija 69. Otpada prigovor nekih ovovremenih nevjernika koji kažu kako se kazna na budućem svijetu sastoji samo od vatre, jer je islam objavljen u žarkim područjima.
Hadis br. 32
"Namaz u džematu bolji je od namaza pojedinca dvadeset i sedam deredža."
[Hadis prenosi Abdullah Ibn Umer radijallahu anhuma]
Hadis br. 33
"Namaz u džematu bolji je od onoga koji čovjek klanja u kući ili trgovini dvadeset i pet deredža. Jer, kada se neko od vas lijepo abdesti i dođe u džamiju isključivo radi namaza, za svaki korak koji kroči Allah mu podigne deredžu, a skine grijeh, sve dok ne uđe u džamiju. A kada uđe u džamiju računa se da je u namazu sve dok se radi namaza zadrži, a meleki mole za njega sve dok je na mjestu na kome se klanja: 'Bože, oprosti mu! Bože, smiluj mu se!, sve dok ne izgubi abdest.'"[1]
[Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu]
[1] Višestruka nagrada za namaz obavljen u džematu obuhvata i nagradu za sve predradnje i ono što slijedi nakon samog obavljanja namaza.
Hadis br. 34
"'Šta mislite, kada bi pred vratima nekoga od vas bila rijeka, pa se on u njoj kupao pet puta na dan, da li bi na njemu ostalo prljavštine?' Rekoše: 'Ne bi ostavilo prljavštine.' 'Tome je slično pet dnevnih namaza, njima Allah briše grijehe!'"
[Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu]
Hadis br. 35
"Kada neko od vas uđe u džamiju neka klanja dva rekata prije nego što sjedne."[1]
[Hadis prenosi Ebi Katade Es-Selemijj radijallahu anhu]
[1] Klanjati dva rekata tehijjetul mesdžida, shodno ovom hadisu, treba pri svakom ulasku u džamiju, ukoliko imamo vremena do namaza koji smo došli klanjati.
Hadis br. 31
"Potužila se džehennemska vatra svome Gospodaru. 'Gospodaru sama sebe pojedoh!' Na to joj On odobri dva oduška: jedan u zimi i jedan u ljetu. 'To su najveća žega koju osjećate i najveća ciča zima koju osjećate.'"[1]
[Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu]
[1] U prilog ovome govori i 13. ajet iz sure Dehr (Insan) koji govori o džennetu i veli da njegovi žitelji neće osjećati ni žegu ni mraz. Suprotno tome, u džehennemu je za očekivati i jedno i drugo. Uzvišeni Allah može u vatri sjediniti spomenute suprotnosti. Zar to već nije učinio rekavši vatri Ibrahimovoj alejhi selam: "'O vatro', - rekosmo Mi – 'postani hladna, i spas Ibrahimu!'" Enbija 69. Otpada prigovor nekih ovovremenih nevjernika koji kažu kako se kazna na budućem svijetu sastoji samo od vatre, jer je islam objavljen u žarkim područjima.
Hadis br. 32
"Namaz u džematu bolji je od namaza pojedinca dvadeset i sedam deredža."
[Hadis prenosi Abdullah Ibn Umer radijallahu anhuma]
Hadis br. 33
"Namaz u džematu bolji je od onoga koji čovjek klanja u kući ili trgovini dvadeset i pet deredža. Jer, kada se neko od vas lijepo abdesti i dođe u džamiju isključivo radi namaza, za svaki korak koji kroči Allah mu podigne deredžu, a skine grijeh, sve dok ne uđe u džamiju. A kada uđe u džamiju računa se da je u namazu sve dok se radi namaza zadrži, a meleki mole za njega sve dok je na mjestu na kome se klanja: 'Bože, oprosti mu! Bože, smiluj mu se!, sve dok ne izgubi abdest.'"[1]
[Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu]
[1] Višestruka nagrada za namaz obavljen u džematu obuhvata i nagradu za sve predradnje i ono što slijedi nakon samog obavljanja namaza.
Hadis br. 34
"'Šta mislite, kada bi pred vratima nekoga od vas bila rijeka, pa se on u njoj kupao pet puta na dan, da li bi na njemu ostalo prljavštine?' Rekoše: 'Ne bi ostavilo prljavštine.' 'Tome je slično pet dnevnih namaza, njima Allah briše grijehe!'"
[Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu]
Hadis br. 35
"Kada neko od vas uđe u džamiju neka klanja dva rekata prije nego što sjedne."[1]
[Hadis prenosi Ebi Katade Es-Selemijj radijallahu anhu]
[1] Klanjati dva rekata tehijjetul mesdžida, shodno ovom hadisu, treba pri svakom ulasku u džamiju, ukoliko imamo vremena do namaza koji smo došli klanjati.
Hadis br. 36
"Onaj ko spominje svoga Gospodara i onaj ko ne spominje poput su živog čovjeka i mrtvaca."
[Hadis prenosi Ebi Musa radijallahu anhu]
Hadis br. 37
"Onaj ko zna nešto iz Kur'ana sličan je vlasniku sputane deve: ako je čuva zadržaće je, a ako je oslobodi otići će."
[Hadis prenosi Ibn Umer radijallahu anhuma]
Hadis br. 38
"Vjernik koji uči Kur'an sličan je turundži (voćka iz porodice citrusa, srodnika limuna i narandži) - i miris i okus su joj lijepi. Vjernik koji ne uči Kur'an je poput hurme – nema mirisa, a lijepog je okusa. Munafik koji uči Kur'an je poput bosiljka – miris mu je lijep, a okus gorak. A munafik koji ne uči Kur'an je poput divlje tikvice – bez mirisa je, a okus joj je gorak."
[Hadis prenosi Ebi Musa El-Eš'arijj radijallahu anhu]
Hadis br. 39
"Ko prouči dva ajeta s kraja sure Bekare u nekoj noći biće mu dovoljni."[1]
[Hadis prenosi Ebi Mes'ud El-Bedrijj radijallahu anhu]
[1] Ovo 'biće mu dovoljni' može značiti da nema potrebe tom prilikom učiti još, a može i to da su mu dovoljni da ga sačuvaju u toj noći. U svakom slučaju, riječ je o izuzetnom značaju i značenju ovih ajeta.
Hadis br. 40
"Nema zavidnosti izuzev dvojici: čovjeku kome je Allah darovao Kur'an, pa ga on uči i noću i danju, i čovjeku kome je Allah dao imetak, pa ga on dijeli i noću i danju."[1]
[Hadis prenosi Ibn Umer radijallahu anhuma]
[1] Po definiciji islamskih učenjaka, zabranjena je zavidnost koju prati želja da blagodat koju neko posjeduje prestane. Zavidnost dvojici spomenutih u hadisu znači priželjkivanje da se bude poput njih.
Hadisi iz knjige Biseri i merdžani