subota, 2. veljače 2013.

Adabi ophođenja sa nevjernicima

Musliman vjeruje da su sve vjere mimo islama neispravne, da su njihovi sljedbenici na stranputici i da je jedina prava i ispravna vjera islam i da je ona vjera cijelog čovječanstva. Vid potpunosti ove vjere je u tome što nam je pojasnila način ophođenja muslimana sa nevjernicima, a sastoji se u sljedećem:
 
1.      Ne odobrava i nije zadovoljan sa njegovim nevjerstvom, jer je zadovoljstvo sa kufrom kufr.

2.      Prezire ga Allahovim prezirom, jer su i ljubav i mržnja u ime Allaha, i sve dok ga Allah zbog njegova nevjerstva prezire, i musliman ga je dužan, u ime Allaha, prezirati.

3.      Ne uzima ga za prijatelja i prema njemu ne pokazuje naklonost, jer Uzvišeni veli: "Neka vjernici ne uzimaju za prijatelje nevjernike pored vjernika."[1] I kaže: "Ne treba da ljudi koji u Allaha i u onaj svijet vjeruju, budu u ljubavi sa onima koji sa Allahu i Poslaniku Njegovu suprostavljaju, makar oni bili, očevi njihovi, ili sinovi njihovi, ili braća njihova, ili rođaci njihovi."[2]

4.      Uprkos tome, prema njemu pravedno postupa i čini mu dobro, ukoliko se ne bori protiv islama i muslimana, jer Uzvišeni veli: "Allah vam ne zabranjuje da činite dobro i da budete pravedni prema onima koji ne ratuju protiv vas zbog vjere i koji vas iz zavičaja vašeg ne izgone. Allah, zaista, voli one koji su pravični."[3]

5.      Muslimanu je dozvoljeno jesti njegovu hranu i primiti od njeg hediju, ako je kitabija (kršćanin ili jevrej), jer Uzvišeni veli: "Od sada vam se dozvoljavaju sva lijepa jela, i dozvoljavaju vam se jela onih kojima je data Knjiga, i vaša jela su njima dozvoljena."[4]I jer je Poslanik, sallAllahu alejhi ve sellem, u vjerodostojnom hadisu, bio pozvan na gozbu kod jevreja u Medini, pa se odazivao pozivu i jeo ono što mu je ponuđeno.

6.      Nije dozvoljeno udavati vjernice za kitabije, jer je Uzvišeni zabranio vjernici da se uda za nevjernika, uopćeno: "One njima nisu dopuštene, niti su oni njima dopušteni (tj. mnogobošci)."[5]I kaže Uzvišeni: "Ne ženite se mnogoboškinjama dok ne postanu vjernice, uistinu je robinja vjernica bolja od mnogoboškinje, makar vam se i sviđala. Ne udavajte vjernice za mnogobošce dok ne postanu vjernici."[6] Dok je muslimanu dozvoljeno oženiti kitabijku, jer Uzvišeni veli: "Od sada vam se dozvoljavaju sva lijepa jela, i dozvoljavaju vam se jela onih kojima je data Knjiga, i vaša jela su njima dozvoljena, i čestite vjernice su vam dozvoljene, i čestite kćeri onih kojima je data Knjiga prije vas, kada im vjenčane darove njihove dadete s namjerom da se s njima oženite, a ne da sa njima blud činite i da ih za prilježnice uzmete."[7]

7.      Ono sa čime musliman susreće tokom miješanja sa kitabijom, pojasnio nam je Zakonodavac propise onoga što bi moglo da se desi među nama i njima, na primjer:

  • Kada kihne i zahvali Allahu, treba mu kazati: Jehdikumullahu ve juslihu balekum! (Allah vas uputio i popravio vam vaše stanje!), a ne treba mu kazati: Jerhamukellahu!, jer se dešavalo da su jevreji namjerno kihali pred Allahovim Poslanikom, sallAllahu alejhi ve sellem, nadajući se da će im odgovoriti riječima: Jerhamukellahu! (Allah vam se smilovao) Međutim, Allahov Poslanik, sallAllahu alejhi ve sellem, im je govorio: Jehdikumullahu ve juslihu balekum! [8]
  • Ne nazivati mu prvi selam, kada se sretne sa njim, a ako on njega poselami, otpozdraviti mu riječima: Ve alejkum! (I vama!), jer je Allahov Poslanik, sallAllahu alejhi ve sellem, rekao: "Kada vas poselame sljedbenici Knjige, recite im: 'Ve alejkum!'"[9]
  • Ne ostavljati mu sredinu puta, ako ga sretne na putu na kojem je gužva, jer se to smatra iskazivanjem počasti i poštovanja, a na to ukazuju riječi Allahovog Poslanika, sallAllahu alejhi ve sellem: "Nemojte prvi jevrejima i kršćanima nazivati selam, a kada nekog od njih na putu sretnete, natjerajte ga na njegov tješnji dio."[10]
  • Musliman se ponosi onim što mu je vjerom propisano, poput odjeće i slično, te ne oponaša nevjernika u onom što nije nužno, jer je Allahov Poslanik, sallAllahu alejhi ve sellem, rekao: "Ko oponaša neki narod, od je od njih."[11] Nego nastoji da se razlikuje od njega i da ima drugačiju odjeću, jer je Allahov Poslanik, sallAllahu alejhi ve sellem, rekao: "Razlikujte se od mušrika (mnogobožaca). Puštajte brade i podrezujte brkove."[12]





[1]   Ali Imran 28.
[2]   El-Mudžadele 22.
[3]   El-Mumtehine 8.
[4]   El-Maide 5.
[5]   El-Mumtehine 10.
[6]   El-Bekare 221.
[7]   El-Maide 5.
[8]   Ahmed, Musned Kufijin, hadis od Ebu Muse el-Eš'arija, broj 19920.
[9]   Buharija, Knjiga o traženju dopuštenja, poglavlje: Kako otpozdraviti zimijama, broj 6288.
[10]   Buharija, Knjiga o traženju dopuštenja, poglavlje: Kako otpozdraviti zimijama sa selamom, broj 6257.
[11]   Ebu Davud, Knjiga o odijevanju, poglavlje: Oblačenje odjeće po kojoj se postaje poznat, broj 4031, a kaže šejh Albani: "Hadis je hasen sahih."
[12]   Muslim, Knjiga o čistoći, poglavlje: Prirodna urođena svojstva, broj 257.