Musliman čvrsto vjeruje da je Uzvišeni Allah Tvorac i Gospodar svega postojećeg i da, mimo Njega, na cijelome svijetu, nema drugog gospodara. On tako vjeruje, zahvaljujući, prije svega Allahovoj uputi, a zatim sljedećim tradicionalnim i racionalnim dokazima:
Tradicionalni dokazi:
1. Hvaleći sam Sebe, Uzvišeni Allah, u Kur'anu, kaže da je Gospodar:
Hvala Allahu, Gospodaru svjetova ! (El-Fatiha, 1.)
Potvrđujući da je jedino On Tvorac i Gospodar nebesa i Zemlje, Uzvišeni na drugom mjestu veli:
Reci: " Ko je Gospodar nebesa i Zemlje ? i odgovori: " Allah ! " (Er-Ra'd, 16.)
Potvrđujući to još opširnije, na trećem mjestu, On u Kur'anu veli:
Gospodar nebesa i Zemlje i onoga što je izmedu njih ako čvrsto vjerujete, drugog boga osim Njega nema; On život i smrt daje -Gospodara vašeg i Gospodara vaših predaka davnih ! (Ed-Duhan, 7.-8.)
Podsjećajući ljude na obećanje da će u Njega, kao jedinog svoga Stvoritelja i Gospodara vjerovati, da će jedino Njega obožavati i da Mu nikoga ravnim neće smatrati, koje je od njih, dok su još u kičmama svojih očeva bili, uzeo, Uzvišeni veli:
l kada je Gospodar tvoj iz kičmi Ademovih sinova izveo potomstvo njihovo i zatražio od njih da posvjedoče protiv sebe: "Zar Ja nisam Gospodar vaš?" - oni su odgovarali: "Jesi, mi svjedočimo. (El-A'raf, 172.)
Iznoseći dokaze protiv višebožaca i obavezujući ih na ono što su sami priznali, Uzvišeni veli:
Upitaj: "Ko je Gospodar sedam nebesa i ko je Gospodar svemira veličanstvenog ? "Allah!"-odgovoriće, a ti reci: " Pa zašto se onda ne bojite ?" (El-Mu'minun, 86.-87.)
2. Svi vjerovjesnici i poslanici govorili su o Uzvišenom Allahu kao jedinom Tvorcu i Gospodaru svega postojećeg i to, kroz lični primjer, potvrđivali. Tako je Adem, a.s., u svojoj dovi molio:
Gospodaru naš, sami smo sebi krivi, i ako nam Ti ne oprostiš i ne smiluješ nam se, sigurno ćemo biti izgubljeni. (El-A'raf, 23.)
Žaleći se Uzvišenom, Nuh, a.s., je rekao:
Gospodaru moj, oni mene ne slušaj u i povode se za onima čija bogatstva i djeca samo njihovu propast uvećavaju. (Nuh, 21.)
Drugom prilikom, On se Allahu požalio i zamolio:
Gospodaru moj, narod moj me u laž utjeruje, pa Ti meni i njima presudi i mene i vjernike koji su sa mnom spasi ! (Eš-Šu'ara, 117.-118.)
Moleći da Svetu zemlju - Mekku učini bezbjednom i da sačuva njega i njegove sinove, Ibrahim, a.s., je zamolio:
Gospodaru moj, učini ovaj grad bezbjednim i sačuvaj i mene i sinove moje da se klanjamo kumirima, oni su, Gospodaru moj, mnoge ljude na stranputicu naveli. Onaj ko bude mene slijedio – moje je vjere, a onaj ko bude protiv mene ustajao – pa, Ti, uistinu, praštaš i samilostan si. (Ibrahim, 35 - 36)
Nabrajajući blagodati koje mu je dao, obraćajući se Allahu dovom, Jusuf, a.s., je rekao:
Gospodaru moj, Ti si mi dao dio vlasti i naučio me tumačenju nekih snova! O Stvoritelju nebesa i Zemlje, Ti si Zaštitnik moj i na ovom i na onom svijetu; daj da umrem kao musliman i pridruži me onima koji su dobri ! (Jusuf, 101.)
Musa, a.s., je u jednoj svojoj dovi zamolio:
Gospodaru moj, učini prostranim prsa moja i olakšaj zadatak moj: odriješi uzao sa jezika mog da bi razumjeli govor moj i podaj mi za pomoćnika iz porodice moje Haruna, brata mog ! (Ta-ha, 25.-30.)
Harun, a.s., je sinovima Israilovim rekao:
Gospodar vaš je Milostivi, zato slijedite mene i slušajte naređenje moje! (Ta-ha, 90.)
Moleći za milost svoga Gospodara, Zekerijja, a. s., je zamolio:
Gospodaru moj, kosti su mi oronule i glava osijedila, a nikada nisam, kada sam Ti, Gospodaru moj, molbu uputio, nesretan bio ! (Merjem, 4.)
Drugom prilikom, on je zamolio:
Gospodaru moj, ne ostavljaj me sama, a Ti si jedini Vječan ! (El-En bija'. 89.)
Odgovarajući na pitanje Uzvišenog, Isa, a.s., je rekao:
Ja sam im samo ono govorio što si mi Ti naredio: " Klanjajte se Allahu, i mome i svome Gospodaru ! " (EI-Ma'ide, 117.)
Drugom prilikom, obraćajući se svome narodu, on je rekao:
O sinovi Israilovi, klanjajte se Allahu, i mome i vašem Gospodaru ! Ko drugog Allahu smatra ravnim, Allah će mu ulazak u Džennet zabraniti i boravište njegovo će Džehennem biti; a nevjernicima neće niko pomoći. (El-Ma' ide, 72.)
Naš vjerovjesnik Muhammed, neka su na njega i njegovu braću poslanike Allahov mir i blagoslov, u časovima nedaće imao je običaj reći:
" Nema boga osim Svevišnjeg i Svemilosnog Allaha ! Nema boga osim Allaha-Gospodara Arša veličanstvenoga ! Nema boga osim Allaha -Gospodara nebesa i Zemlje i Gospodara Arša veličanstvenoga!" (Muslim)
Svi ovi i drugi vjerovjesnici i poslanici, neka su na njih Allahov mir i blagoslov, priznavali su Uzvišenog Allaha kao jedinog Tvorca i Gospodara. Podsjetimo se da su Mu se tim imenima obraćali i u svojim dovama Ga molili, iako su bili: u znanju najučevniji, razumom najobdareniji, u govoru najistinoljubljiviji i, u spoznaji Allaha i Njegovih svojstava, najupućeniji ljudi na Zemlji.
Nepokolebljivo vjerovanje miliona najučevnijih i najmudrijih ljudi na svijetu da je Uzvišeni Allah kako njihov, tako i svih drugih stvorenja jedini Tvorac i Gospodar, te priznavanje i svakodnevno dokazivanje takvog vjerovanja.
Nepokolebljivo vjerovanje miliona i miliona najumnijih i najčestitijih pripadnika ljudskog roda da je Uzvišeni Allah jedini Tvorac i Gospodar svih stvorenja i svih svjetova.
Racionalni dokazi:
U zdrave, logičko-racionalne dokaze da je Uzvišeni Allah jedini Tvorac i Gospodar svega postojećeg spada:
1. Što je jedino On Tvorac i Gospodar svega postojećeg, budući da svaki čovjek prihvaća činjenicu; da niko drugi osim Allaha, nije u stanju iz ničega stvoriti bilo šta, ma kako ono bilo sitno i beznačajno, ni koliko je jedna dlačica na tijelu čovjeka ili životinje, ili najsitniju perku na krilu ptice, ili list na grani drveta, a da ne govorimo o stvaranju kompletnog tijela, ili živog bića, ili manjeg ili višeg nebeskog tijela.
Na drugoj strani, Uzvišeni Allah potvrđuje da stvaralačka moć, apsolutno, pripada samo Njemu i nikome više. U tom smislu, On u Kur'anu veli:
Samo On stvara i upravlja ! Uzvišen neka je Allah, Gospodar svjetova ! (El-A'raf, 54.)
Allah stvara i vas i ono što napravite. (EsSaffat, 96.)
Hvaljen neka je Allah koji je i nebesa i Zemlju stvorio i tmine i svjetlo dao ... (El-En'am, 1.)
On je Taj koji iz ničega stvara i On će to ponovo učiniti, to je Njemu lahko; On je uzvišen i na nebesima i na Zemlji; On je silan i mudar. (Er-Rum, 27.)
Zar činjenica da je Uzvišeni Allah stvorio sve što postoji, nije najbolji dokaz Njegova postojanja ? Jeste, Gospodaru naš, mi to svjedočimo.
2. Što jedino On daje opskrbu i nafaku, jer nema nijedne životinje koja po Zemlji pase, ili u vodi pliva, ili se u utrobi skriva, a da joj Uzvišeni Allah opskrbu nije dao i nadahnuo je kako da do nje dođe i da se njome koristi. Počevši od mrava, kao najsitnije životinje, pa sve do čovjeka, kao najsavršenije i najrazvijenije vrste, sva živa bića u svome postojanju, razvoju i ishrani su ovisna o Uzvišenom Allahu, jer jedino ih On stvara, hrani i održava. Pogledaj šta o toj činjenici Uzvišeni, jasno, da jasnije ne može biti, veli u ajetima Svoje Knjige:
Neka čovjek pogleda u hranu svoju: Mi obilnu kišu prolivamo, zatim Zemlju pukotinama rasijecamo i činimo da iz nje žito izrasta i grožde i povrće, i masline i palme, i bašče guste, i voće i pića. ('Abese, 24.-30.)
On spušta s neba kišu. Samo Mi dajemo da uz njenu pomoć u parovima niče bilje raznovrsno. Jedite i napasajte stoku svoju ! (Ta-ha. 53.-55.)
Potvrđujući da nema boga niti gospodara osim Njega, Uzvišeni veli:
Mi s neba spuštamo kišu da imate šta piti - vi time ne možete raspolagati, (El-Hidžr, 22.);
dok potvrđujući da nema Opskrbljivača osim Njega, veli:
Na Zemlji nema nijednog živog bića, a da ga Allah ne hrani. On zna gdje će koje boraviti i gdje će sahranjeno biti. (Hud, 6.)
To što je neosporno dokazano da jedino Allah daje opskrbu i nafaku, samo je po sebi najbolji dokaz da je On i jedini Gospodar svih stvorenja.
3. Što zdrava ljudska priroda govori i neosporno potvrđuje da je Uzvišeni Allah -Tvorac i Gospodar svega postojećeg. Svaki zdrav i normalan čovjek, u dubini svoje duše, osjeća da je, pred Svemogućim Vladarom koji ni o kome ne ovisi, slab i nemoćan i da sa njim, kako On želi, raspolaže i upravlja, zbog čega, bez ikakva dvoumljenja i na sav glas izjavljuje da je Allah njegov Gospodar i Gospodar svega postojećeg!
Tu činjenicu prihvaća svako ko ima zdrav razum i ne osporava je niko ko ima urođenu zdravu prirodu. Kur'an podsjeća da je potvrda le činjenice iznuđena, čak, i od najokorjelijih idolopoklonika koji su, uprkos svemu, priznali da je Uzvišeni Allah Tvorac i Gospodar svega postojećeg. U tom smislu, Uzvišeni veli:
A ako ih upitaš ko je stvorio nebesa i Zemlju, oni će sigurno reći: "Stvorio ih je Allah!" -Da, Silni i Sveznajući. (Ez-Zuhruf, 9.)
A da ih upitaš: "Ko je nebesa i Zemlju stvorio i ko je Sunce i Mjesec potčinio ?"-sigurno bi rekli: " Allah !" (EI-'Ankebut, 6 1.)
Upitaj: "Ko je Gospodar sedam nebesa i ko je Gospodar Arša Veličanstvenog ?" "Allah !" -odgovoriće. (EI-Mu'minun, 86.-87 .)
4. Činjenica da je Uzvišeni Allah Vladar svega postojećeg, da svim upravlja i sve održava, dokaz je da je On jedini Gospodar, jer na ovome svijetu niko od ljudi, niti drugih živih bića, u suštini, ničim ne gospodari. Najbolji dokaz za to je da se rađa i na ovaj svijet dolazi potpuno go, bez ikakve odjeće i obuće. Isto tako, kada umre, sa njega ne može ponijeti ništa osim ćefina u koje mu zamotaju tijelo. Kako onda čovjek može tvrditi da od ovoga svijeta nečim, istinski, gospodari ?
Ako čovjek, kao najsavršenije i najodabranije stvorenje na svijetu, nije u stanju vladati ničim što je na njemu, ko njime, onda, vlada ? Bez sumnje, Uzvišeni Allah, jedini pravi Vladar.
Ono što je rečeno i kao činjenica prihvaćeno, o Allahovoj vlasti i gospodarenju nad svim postojećim, važi i za Njegovo upravljanje i održavanje svega što postoji. Jer, tako mi Allaha, svojstva savršenstva kao što su: stvaranje, opskrba, vladanje, upravljanje i održavanje su svojstva Gospodara.
______________________________________________________________
Iz Knjige PUT PRAVOG MUSLIMANA
Autor: Ebu Bekr Džabir el-Džezairi
Naslov originala: MINHADŽU-L-MUSLIM
Naslov originala: MINHADŽU-L-MUSLIM
Organizacija aktivne islamske omladine, 2000
____________________________________________________________________