petak, 8. veljače 2013.

NEOPHODNOST USPOSTAVLJANJA OSNOVA

Isječak iz knjige " Od ahlaka daije " Šejha Selmana el Aude

...Zato mi želimo da ispravimo akidet ljudi i učinimo ih svjesnim o svim vidovima širka i drugih harama, i želimo da ih ohrabrimo i bodrimo na sljeđenje suneta, mustehaba i sl i ostavljanja harama i mekruha. Nije mudro nastojati učiti ljude neki sunet bezobzirno, bez obzira koliko se trudili, ako će rezultat biti odbacivanje ovog suneta iz razloga njihovog džehla, a zatim odbacivanje onih koji ih pozivaju ovome time što niti će priznati njegov trud niti njegovu pravdu. Korak prema uspostavljanju temelja počinje sa osnovama učenja akideta, zatim izvršavanja farzova i ostavljanja harama, zatim izvršavanje suneta i ostavljanje mekruha.

Mi trebamo ukinuti kontradikciju između važnih (velikih) stvari i manje važnih, i uništiti koncept koji kaže da davanje prednosti velikim stvarima vodi zapostavljanju manjih i obratno, ili moramo objedinit obje ove stvari kod jednog daije u smislu da svakoj stvari pridadne njenu pažnju koju zaslužuje. Nema ništa loše da daija uči sam i uči druge sunetima koje ljudi poriču, kao što je skraćivanje odjeće na polovinu potkoljenica, ili sjedenje nakon namaza, ili micanje kažiprsta u tešehudu. Ovo su stvari koje su u skladu sa šerijatom i koje kvalificirana osoba za to može dati svoj stav ili idžtihad, pod uslovom da ga ne omete od drugih stvari. Pa tako mladi trebaju se učiti da ovo primjenjuju na sebi i onima koji prihvataju od njih u pravo vrijeme na pravom mjestu. Oni bi trebali izostaviti ovo, radi Allaha, kad vide da imaju pravo prema šerijatu da izostave. Ne zbog straha od jezika ljudi i njihova govora. 

Pravda nije da ti pišeš o nekoj manje važnoj stvari 14 stranica, dok se mnogo krupnije stvari odbacuju i ummet prolazi kroz ovo što prolazi, neupućen i spotiče se preko svojih ličnih mišljenja, ili nedovoljnog idžtihada. Ima onih koji zapadaju u suprotnu grešku, pa pridaju važnost samo velikim stvarima a manje zapostavljaju. Pa tako kaže jedan od njih:" Ja sam selefi, i kad gledam u Omerovu ra osobu, ja vidim Omera kako širi pravdu među ljudima i Omera koji bi običavao reći: Ako se mazga spotakne u Iraku, ja se bojim da me Allah ne upita za to, zbog čega nisam popravio put. Ali ja ne gledam u Omerovu osobu kao onoga koji skraćuje svoju odjeću i ostavlja bradu kao što neka omladina se ugleda na njega."

SubhanAllah ! Zašto bi razdvajali Omerovu ra osobu na dvoje ? Omer pravedni, mudžahid, nosilac odgovornosti za mazgu u Iraku, Omer nosioc suneta u svom izgledu, oblačenju i ponašanju. Daleko je ovo od Omera ra, on zasigurno nije nikad vjerovao u ovaj dualizam ili ovo rastavljanje. Evo dokaza, kad je Ukba ibn Amir ra došao da mu dadne radosnu vjest o osvajanju Šama, i zbog čega je on putovao cjelu sedmicu, od petka do petka, dok nije stigao u Medinu, Omer je rekao tekbir, i svi muslimani su bili radosni nad ovom ohrabrujućom pobjedom. Zatim je Omer pogledao u kožne čizme, koje je Ukba imao i upitao ga: Koliko dugo si ih nosio ? On je odgovorio: Potirao sam ih cijelu sedmicu. Kaže Omer: To je sunet. (Bejhejki, a Ibn Tejmija ga ocjenjuje vjerodostojan)

Evo Omerove brige, radi se o stvari osvajanja svijeta i širenja Islamske vlasti nad drugim zemljama, ali to ga ne sprečava da se upusti u sitnije stvari sitnije u očima nekih ljudi i ukaže na sunet u njima.

Kad je Emir vjernika umirao na svojoj postelji, njega je brinulo koga da postavi iza sebe, iako su ashabi, većinom smatrali nevažnom stvari. Ali uprkos njenoj nevažnosti, ovo ga nije spriječilo da se upusti u istraživanje i razumjevanje. Nakon što je bio uboden nožem, dječak od ansarija je došao da ga vidi, i iskaže svoje poštovanje. Pa kad je odlazio, Omer je ugledao dužinu njegove odjeće, i reče: Vratite ovog dječaka nazad ! Pa kad se dječak vratio, Omer mu reče: Sine brata moga, podigni svoj izar, jer je ovo čistije za tvoju odjeću, a veća bogobojaznost tvome Gospodaru.(Buhari).

Nakon nekoliko minuta se okrenuo drugim ashabima i reče im: Šta imate reći o ostavštini djeda braći ? Pa su govorili pa je Omer rekao: Imao sam mišljenje o djedu pa ako hoćete slijedite ga. Pa je Osman ra rekao: Ako slijedimo tvoje mišljenje ispravno je, a i ako slijedimo šejha prije tebe, oba su odlična.(Darimi)

Ovo je Omer ra. Njemu su velike stvari u skladu sa manjim, nijedna boja ne prevladava drugu, jedan ukus ne nadvladava drugi, sve je jedna kompletna struktura gdje jedna stvar zavisi od druge.


_____________________