nedjelja, 17. veljače 2013.

Hadisi iz knjige Biseri i merdžani 2

Izbor Poslanikovih sallallahu alejhi ve sellem hadisa koje prenose i Buhari i Muslim

Hadis br. 11

"Klanjao nam je Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem sabah na Hudejbiji nakon kiše koja je pala prethodne noći. Završivši, okrenuo se ljudima i rekao: 'Znate li šta veli vaš Gospodar?' Prisutni rekoše: 'Allah i Njegov Poslanik najbolje znaju.' Rekao je: 'Neki od Mojih robova su osvanuli kao vjernici u Mene, a neki kao nevjernici. Ko je rekao: 'Kiša je pala zahvaljujući Allahovoj dobroti i milosti', - taj vjeruje u Mene, a ne vjeruje u zvijezde. A ko je rekao: 'Kiša je pala zbog te i te zvijezde', - taj ne vjeruje u Mene, a vjeruje u zvijezde.'"[1]

[Hadis prenosi Zejd ibn Halid el Džuhenijj radijallahu anhu]

[1] Ovaj hadis odbacuje obraćanje bilo kome ili bilo čemu mimo Allaha subhanehu ve te'ala ili pripisivanje nečega što je Allahova subhanehu ve te'ala blagodat drugom, pa makar to u uzročno-posljedičnom lancu i imalo nekakvu ulogu.

Hadis br. 12

Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem pitan o tome koje je najbolje djelo, pa je rekao: "'Vjerovanje u Allaha i Njegovog Poslanika.' Potom mu je rečeno: 'Šta slijedi?' 'Džihad na Allahovom putu.' 'A potom?' 'Ispravan hadždž.'"[1]

[Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu]

[1] Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem je na isto pitanje često davao različit odgovor, u zavisnosti o ličnosti onoga ko pita, okolnostima i sl. Tako je i sa ovim i narednim hadisom i njima sličnim. Sve njih treba posmatrati kao jedan integralan odgovor za sva vremena i sve ljude.

Hadis br. 13

Pitao sam Allahovog Poslanika sallallahu alejhi ve sellem: "'Koje djelo je najmilije Allahu?' 'Namaz na vrijeme obavljen.' 'A zatim?' 'Dobročinstvo roditeljima.' 'A potom?' 'Džihad na Allahovom putu.' To mi je rekao, a da sam tražio još, on bi to učinio.

[Hadis prenosi Abdullah ibn Mes'ud radijallahu anhu]

Hadis br. 14

"'Hoćete li da vas izvijestim o najvećim od velikih grijeha?' 'Svakako, Allahov Poslaniče!' 'Allahu nekoga ravnim smatrati i biti nepokoran roditeljima.' Bijaše naslonjen, sjede, pa reče: 'Da, i govorenje laži.' Zadnje riječi je dugo ponavljao, dotle da smo u sebi počeli govoriti: 'Da hoće ušutjeti!'"[1]

[Hadis prenosi Ebu Bekrete radijallahu anhu]

[1] Allahu nekoga ravnim smatrati znači vjerovati da nam taj neko može priskrbiti nešto što je u stanju samo Allah subhanehu ve te'ala: oprostiti grijehe, uslišati molbu, halal učiniti haramom a haram halalom, odnosno neku božansku osobinu pridavati nekom mimo Njega.

Hadis br. 15

"'Čuvajte se sedam upropaštavajućih stvari!' 'Koje su to stvari, Allahov Poslaniče?' 'Pripisivanje Allahu druga, sihr, bespravno ubijenje nekoga čije je ubijanje zabranio Allah, jedenje kamate, jedenje imetka siročeta (jetima), bježanje sa bojnog polja i potvaranje neporočnih i nedužnih vjernica.'"[1]

[Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu]

[1] Pod jedenjem imetka siročeta misli se na slučaj da siroče raspolaže imetkom koji biva povjeren na čuvanje njegovom staratelju do njegovog sticanja punoljetnosti, pa ga ovaj neopravdano troši za svoje potrebe, umjesto da ga čuva ili čak unapređuje, kako bi ga, kada dođe vrijeme, uručio vlasniku. Allah subhanehu ve te'ala u suri Nisa' 6 kaže: "I provjeravajte siročad dok ne stasaju za brak; pa ako ocijenite da su zreli, uručite im imetke njihove. I ne žurite da ih rasipnički potrošite dok oni ne odrastu. Ko je imućan – neka se uzdrži, a ko je siromašan – neka onoliko koliko mu je, prema običaju, neophodno troši. A imetke im uručujte u prisustvu svjedoka. A dosta je to što će se pred Allahom račun polagati."

Hadis br. 16

Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem je rekao: "'U najveće grijehe spada i to da čovjek proklinje svoje roditelje.' 'Allahov Poslaniče, kako će čovjek proklinjati svoje roditelje?' – neko reče. 'Tako što će psovati i vrijeđati nečijeg roditelja, pa će ovaj vrijeđati i psovati njegove.'"

[Hadis prenosi Abdullah ibn Omer radijallahu anhuma]

Hadis br. 17


"Trojicu Allah neće pogledati na Sudnjem danu, niti će ih očistiti, njih čeka velika patnja: čovjeka koji na putovanju imadne višak vode, pa ga uskrati putniku-namjerniku, čovjeka koji prisegne na vjernost vladaru isključivo iz ovosvjetskih interesa, pa ako mu ovaj nešto od toga priušti bude zadovoljan, a ako ne onda se srdi, i čovjeka koji nakon ikindije izloži svoju robu, pa rekne: 'Tako mi Allaha, osim kojeg nema boga, dao sam za nju toliko i toliko.', pa mu neko povjeruje. Potom je proučio 77. ajet sure Ali Imran: "Oni koji obavezu svoju prema Allahu i zakletve svoje zamjenjuju nečim što malo vrijedi – na onom svijetu nikakva dobra neće imati, Allah ih neće ni osloviti, niti će na njih, na Sudnjem danu, pažnju obratiti, niti će ih očistiti – njih bolna patnja čeka."[1]

[Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu]

[1] Voda, vatra i ispaša, po nekim hadisima, opšta su dobra muslimana i njihovo korištenje se ne smije uskratiti drugima. Izlaganje robe nakon ikindije simbolizira doba kada nema konkurencije, pa vlasnik robe, uz to se još i krivo kunući, može postići i cijenu koja ne odgovara stvarnoj vrijednosti robe, te na taj način ošteti kupce.

Hadis br. 18

"Ko se baci sa brda u provaliju pa se ubije u džehennemsku će vatru, u kojoj će se navijeke survavati. Ko ispije otrov pa se otruje imaće otrov u ruci u vatri džehennemskoj i vječno će ga srkati. Ko se ubije nožem imaće ga u ruci i njime će se vječno u stomak bosti u vatri džehennemskoj."[1]

[Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu]

[1] Hadis potvrđuje pravilo da je 'kazna istovrsna počinjenom nedjelu'.

Hadis br. 19

"Allah je propisao šta je dobro, a šta loše, pa to jasnim učinio. Stoga, ko poželi da učini dobro, ali ga ne učini, Allah mu ga kod Sebe upiše kao potpuno dobro djelo. Ko ga poželi učiniti, pa ga i učini, Allah mu ga upiše kao deset dobrih djela, pa sve do sedam stotina puta uvećanog i višestruko više. A ko poželi da uradi loše djelo, pa ga ne uradi, Allah mu to kod Sebe upiše kao potpuno dobro djelo. Ko ga, pak, poželi učiniti i učini ga, Allah mu ga upiše kao jedno loše djelo."

[Hadis prenosi Ibn Abbas radijallahu anhuma]

Hadis br. 20


"Da neću otežati svome ummetu – ili ljudima – naredio bih im čišćenje zuba pri svakom namazu."

[Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu]

Hadisi iz knjige Biseri i merdžani