subota, 16. veljače 2013.

Dužnost je muslimanu raditi sunnetom, a ko to porekne kafir je

Šejh Abdulaziz ibn Abdullah ibn Baz

Hvala Allahu, Gospodaru svjetova, i neka je Njegova nagrada onima koji se Njega boje, i neka je mir i spas Njegovom Poslaniku sallallahu alejhi ve sellem i mir i spas njegovoj porodici i njegovim ashabima.

Pa zatim:

Islamska se ulema složila, (na tome) da se osnove utvrđivanja islamskih propisa, tj. halala i harama nalaze u Allahovoj knjizi, tj. u Kur'anu kome je laž nepristupačna s bilo koje strane. Islamski se propisi isto tako nalaze i u sunnetu Muhammeda sallallahu alejhi ve sellem koji ne govori po hiru svome, već po onom što mu se objavljuje.

Prva osnova

Kur'an - Uzvišeni Allah je na mnogim mjestima u Kur'anu zapovijedio ljudima da je njihova dužnost pridržavati se Kur'ana, i pokoravati se njegovim propisima.

Uzvišeni Allah je rekao: «Slijedite ono što vam se od Gospodara vašeg objavljuje i ne uzimajte, pored Njega, nekog drugog kao zaštitinika! – A kako vi malo pouku primate!» A'raf 3

«A od Allaha vam dolazi svjetlost i Knjiga jasna kojom Allah upućuje na puteve spasa one koji nastoje da steknu zadovoljstvo Njegovo i izvodi ih, po volji Svojoj, iz tmina na svjetlo i na pravi put im ukazuje.» Maide 15-16

«Oni koji ne vjeruju u Kur’an, pošto im je objavljen... A on je, zaista, Knjiga zaštićena, laž joj je strana, bilo s koje strane, ona je Objava od Mudroga i hvale dostojnoga.» Fussilet 41-42

«A meni se ovaj Kur’an objavljuje i da njime vas i one do kojih on dopre opominjem.» En'am 19

«Ovo je obznana ljudima i da njome budu opomenuti…» Ibrahim 52

Isto tako, veliki broj vjerodostojnih hadisa, iz kojih se jasni vidi da je muslimanu osnovna dužnost pridržavati se Kur'ana, a ko se njega drži, pa taj je upućen, a ko ga zapostavi, pa taj je u velikoj zabludi. A Poslanik sallallahu alejhi ve sellem na svom oproštajnom hadždžu rekao: «Ostavljam vam nešto s čime nikada nećete zalutati, ako se toga budete pridržavali, a to je knjiga Allahova.» Bilježi Muslim.

Prenosi se od Zejda ibn Erkama radijallahu anhu da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem rekao: «Ostavljam u vama dvije težine, prva je knjiga Allahova, u njoj je uputa i svjetlost, pa se nje prihvatite i nje se pridržavajte.» Bilježi Muslim.

Hadisa koji govore o Kur'anu je puno, a isto tako i riječi ashaba i prve islamske uleme upućuju na rad i pridržavanje Kur'ana sve to u skladu sunneta Allahova Poslanika Muhammeda sallallahu alejhi ve sellem.

Druga osnova

Sunnet je sve što je vjerodostojnom predajom doprlo do nas od postupaka i govora Muhammeda sallallahu alejhi ve sellem posredstvom njegovih ashaba i onih povjerljivih prenosioca koji su ispravno slijedili put svog Poslanika sallallahu alejhi ve sellem.

Mi u ovu osnovu vjerujemo punim imenom, kao što je to radila islamska ulema koja je sunnetom dokazivala šeriatske propise, a te je iste propise prenosila ummetu putem predavanja i raznih izlaganja u mesdžidima (džamijama).

Dokaza koji upućuju na to da je sunnet druga osnova islamskih propisa je puno, a od najvažnijih nam je dokaza Allahova subhanehu ve te'ala knjiga. U njoj nalazimo naređenje da je naša osnovna dužnost pratiti sunnet i pokoravati se istom. Ovo je naređenje upućeno Poslanikovim sallallahu alejhi ve sellem savremenicima, jer je Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem poslan svim svjetovima do Sudnjeg dana.

A, on je Muhammed sallallahu alejhi ve sellem tumač Kur'ana, i on objašnjava Kur'an svojim postupcima, riječima i odobravanjima u pojedinim pitanjima. A da nije sunneta, mi ne bismo znali broj rekata u namazu, i svojstva tog namaza. Ne bi isto tako znali propise posta i zekata, hadždža i džihada, ne bi znali pojedinosti propisa u međuljudskim odnosima, ne bi znali haram koji nije spomenut u Kur'anu, a ne bi znali ni način sprovođenja šeriatskih kazni.

Uzvišeni Allah je rekao: «I pokoravajte se Allahu i Poslaniku da bi vam bila milost ukazana.» Ali Imran 132

«O vjernici, pokoravajte se Allahu i pokoravajte se Poslaniku i predstavnicima vašim. A ako se u nečemu ne slažete, obratite se Allahu i Poslaniku, ako vjerujete u Allah i u onaj svijet; to vam je bolje i za vas tumačenje ljepše.» Nisa 59

«Onaj ko se pokorava Poslaniku pokorava se i Allahu; a onaj ko glavu okreće – pa, Mi te nismo poslali da im čuvar budeš.» Nisa 80

Kako se može pokoriti Poslaniku sallallahu alejhi ve sellem i povratiti ono u čemu se muslimani razilaze knjizi Allahovoj subhanehu ve te'ala i sunnetu Muhammeda sallallahu alejhi ve sellem, ako se mi ne služimo dokazivanjem tim sunnetom? Ili, kako je moguće to postignuti kad sunnet nije sačuvan?

Shodno ovim riječima Allah subhanehu ve te'ala je dozvolio ljudima nešto što zapravo i ne postoji. A, ova je riječ najveća laž, i predstavlja kufr u svojoj otvorenoj slici, kufr koji je popraćen lošim mišljenjem o Allahu, Uzvišenom Stvoritelju.

Uzvišeni Allah je rekao: «A tebi objavljujemo Kur’an da bi objasnio ljudima ono što im se objavljuje, i da bi oni razmislili.» Nahl 44

«Mi tebi objavljujemo Knjigu da bi im objasnio ono oko čega se razilaze, i da bude vjernicima uputa i milost.» Nahl 64

«Reci: "Pokoravajte se Allahu i Poslaniku!" A ako ne htjednete, on je dužan da radi ono što se njemu naređuje, a vi ste dužni da radite ono što se vama naređuje, pa ako mu budete poslušni, bićete na pravom putu; - a Poslanik je jedino dužan da jasno obznani.» Nur 54

«A vi namaz obavljajte i zekat dajite i Poslaniku se pokoravajte da biste pomilovani bili.» Nur 56

«Reci: 'O ljudi, ja sam svima vama Allahov poslanik, Njegova vlast je na nebesima i na Zemlji; nema drugog boga osim Njega, On život i smrt daje, i zato vjerujte u Allaha i Poslanika Njegova, vjerovjesnika, koji ne zna da čita i piše, koji vjeruje u Allaha i riječi Njegove; njega slijedite – da biste na pravom putu bili!'» A'raf 158

Iz ovih ajeta se jasno vidi da se uputa i milost nalaze u praćenju sunneta Muhammeda sallallahu alejhi ve sellem. A kako je moguće potignuti tu uputu i milost a ne postupati u skladu s njegovim sallallahu alejhi ve sellem sunnetom. A kamoli riječ koju neki izgovaraju da sunnet nije oslonac u šerijatskim propisima.

A Uzvišeni Allah je rekao: «Neka se pripaze oni koji postupaju suprotno naređenju Njegovu, da ih iskušenje kakvo ne stigne ili da ih patnja bolna ne snađe.» Nur 63

«Ono što vam Poslanik da, to uzmite, a ono što vam zabrani ostavite.» Hašr 7

Ajeta u vezi ove teme je puno, i svi ti ajeti upućuju na to da je osnovna dužnost pokoriti se sunnetu Poslanika sallallahu alejhi ve sellem kao što smo prethodno i spomenuli da je isto tako osnovna dužnost pridržavati se Kur'ana u kome se nalaze propisi kojima smo obavezni pokoravati se, vez razlike da li su to ajeti harama ili su to pak ajeti halala.

Kur'an i sunnet su prva dva oslonca u islamu, koja su istovremeno i nerazdvojiva jedan od drugog. A ko porekne jedan od ova dva oslonca porekao je i onaj drugi, jer su oni nerazdvojivi, kao što smo maloprije i spomenuli.

A ovo poricanje predstavlja kufr i zabludu, a poricatelj se više ne ubraja u članove islamske zajednice. Puno je hadisa koji upućuju na to da je praćenje sunneta obaveza svim muslimanima. Mi smo ovdje odabrali samo neke od tih hadisa i to kako slijedi:

Prenosi Ebu Hurejre od Poslanika sallallahu alejhi ve sellem da je rekao: «Ko mi se pokori, pa taj se pokorio Allahu, a ko se prema meni ogriješi, pa taj se prema Allahu ogriješio.» Bilježe Buhari i Muslim.

Također od Ebu Hurejre radijallahu anhu se prenosi da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem rekao: «'Sav će moj ummet ući u džennet, osim onog ko to odbije.' – Rekli su: 'O, Allahov Poslaniče , a ko je taj što odbija?' - Reče: 'Ko mi se pokori ući će u džennet, a ko odbije pokornost, pa taj je odbio.'» Bilježi Buhari.

Bilježe Ahmed ibn Hambel, Ebu Davud i Hakim vjerodostojnim lancem predaje, od Mikdama ibn Ma'dija Kerebija, a ovaj od Poslanika sallallahu alejhi ve sellem da je rekao: «Meni je data knjiga i ono slično njoj, (sunnet). Gotovo da čovjek naslonjen na svojoj naslonjači kaže: 'Držite se ovog Kur'ana, pa ono što u njemu nađete od halala, pa to ohalalite, a ono što u njemu nađete od harama, pa to oharamite.'»

Bilježi Ebu Davud i Ibn Madždže vjerodostojnim senedom (lancem predaje) od Ibn Ebi Rafi'a, a ovaj od svoga oca, a ovaj od Vjerovjesnika sallallahu alejhi ve sellem da je rekao: «Ne nalazim nekog od vas naslonjenog na svojoj naslonjači, dolazi mu stvar od mojih stvari s kojima sam nešto naredio ili sam od nečeg odvratio, pa kaže: 'Ne znamo, šta smo našli u knjizi Allahovoj, to smo slijedili.'»

Prenosi Hasan ibn Džabir koji kaže, čuo sam Mikdama ibn Ma'dija kako kaže: «Oharamio je Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem na dan Hajbera neke stvari, pa je zatim rekao: 'Gotovo da me neko od vas ugoni u laž, naslonjen, govoreći mojim govorom, pa kaže: 'Između nas i vas je knjiga Allahova, pa ono što nađemo u njoj od halala, to smo ohalalili, a ono što nađemo u njoj od harama, to smo oharamili. A zaista ono što je oharamio Allahov Poslanik jeste poput onoga što je Allah oharamio.'» Bilježi Tirmizi i kaže sahih.

Puno je hadisa u kojima vidimo Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem kako savjetuje svoje ashabe, da njegove riječi prenesu onima koji te riječi nisu čuli, jer možda odsutni bolje shvate i razume te riječi od onoga koji ih je čuo. Tako je Poslanik sallallahu alejhi ve sellem savjetovao svoje ashabe na oproštajnom hadždžu, pa im je govorio da prisutni obavijesti odsutnog, jer možda obavješteni shvati bolje od onog koji ga je obavijestio.

Iz ovog hadisa vidimo da je vadžib prenositi hadis Muhammeda sallallahu alejhi ve sellem i da svaki onaj do koga dopre određeni hadis, mora raditi po njemu, jer ako on posle toga ne postupi u skladu sa sadržajem tog hadisa onda taj hadis biva protiv, a ne u njegovu korist. A već smo spomenuli hadise koji odslikavaju posljedice suprostavljanja sunnetu Allahova Poslanika Muhammeda sallallahu alejhi ve sellem.

Ashabi su Poslanikov sallallahu alejhi ve sellem sunnet sačuvali i prenijeli pokoljenjima poslije njih, a ovi onima poslije njih, i tako nam je sunnet s generacije na generaciju, a ulema je sve to sakupila u svojim knjigama i razjasnila tačan od netačnog hadisa, i postavila pravila po kojima se mora raditi pri čišćenju hadisa da bi se zaista mogao razlikovati tačan od netačnog hadisa.

A, hadiska ulema je sačuvala sunnet Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem, kao što su sačuvali Allahovu subhanehu ve te'ala knjigu u kojoj On kaže: «Mi, uistinu Kur'an objavljujemo i zaista ćemo Mi njega čuvati.» Hidžr 9.

A nema nikakve sumnje u to da je sunnet Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem objava Allahova, pa je zato On Uzvišeni sačuvao sunnet kao što je sačuvao Svoju knjigu, i On je Uzvišeni odredio sunnetu ulemu koja će ga štititi od pokvarenjaka i lažljivaca, od komentara neznalica, i od ljutih islamskih neprijatelja.

Uzvišeni Allah je sunnet Svoga Poslanika sallallahu alejhi ve sellem učinio tumačem Kur'ana časnog, i razjašnjivačem propisa koji su spomenuti u globali, a isto tako se u sunnetu nalaze propisi koji nisu spomenuti u Kur'anu kao npr. pojedinosti o propisima dojenja, neki dijelovi propisa o naslijeđu, zabrana istovremene ženidbe s ženom i njezinom strinom, ili tetkom, i drugi propisi koji su objašnjeni u sunnetu, a nisu spomenuti u Kur'anu.

Prenosi se od Ebu Hurejre radijallahu anhu da je rekao: «'Nakon smrti Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem odmetnu se ko se odmetnu od Arapa.' - Reče Ebu Bekr radijallahu anhu: 'Tako mi Allaha boriću se protiv onog koji razdvaja između namaza i zekata.' – Pa mu Umer radijallahu anhu reče: 'Kako ćeš se boriti kada je Poslanik sallallahu alejhi ve sellem rekao: 'Naređeno mi je da se borim protiv ljudi sve dok ne kažu da nema drugog božanstva osim Allaha.' – Pa reče Ebu Bekr radijallahu anhu: 'Zar zekat nije od onog što ono (svjedočenje) zahtijeva? Tako mi Allaha, kad bi me sprječili od užadi koja su davali Allahovom Poslaniku sallallahu alejhi ve sellem borio bih se protiv njih zbog tog sprječavanja.' – Pa reče Umer radijallahu anhu: 'Shvatio sam da je Allah učinio prostranim grudi Ebu Bekrove za borbu, i shvatio sam da je bio u pravu.' Pa su ashabi slijedili Ebu Bekra radijallahu anhu u tome i borili su se protiv onih koji su se odmetnuli sve dok ih nisu povratili u prvobitno stanje, tj. u islam. A onoga koji je u svom odmetanju ostao uporan, kaznili su smrću.»

Brate, zar ti ova priča ne govori dovoljno o tome kako su se ashabi pridržavali sunneta Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem?

U ovoj vjerodostojnoj priči jeste dokaz uzvišenja sunneta i rada s njime. A jedna je starica došla Ebu Bekru pitajući ga o svome djelu naslijeđa, pa joj reče: 'Nema tebi ničega u Allahovoj knjizi niti pak znam da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem tebi nešto dosudio, pa je zatim upitao ashabe, i neki mu od njih posvjedočiše da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem dodijelio nani šestinu naslijeđa. Pa joj Ebu Bekr dosudi šestinu.

A Umer radijallahu anhu je savjetovao svoje ovlašćene poslanike da mu ljudi sude Kur'anom, a ako određeno pitanje ne nađu u Kur'anu, pa na njima je da se povrate sunnetu. A kada je bio upitan o propisu 'imlas' (spontani abortus izazvan udarcem izvana), upitao je ashabe o tome. Pa su mu odgovor dali Muhammed ibn Muselme i Mugire ibn Šu'be radijallahu anhuma da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem u tom pitanju dosudio oslobađanje roba onome ko je izazvao 'imlas', ili oslobađanje majke tog roba, pa je Umer radijallahu anhu s ovim propisom riješio ovo pitanje.

Kada je Usman upitan o propisu po kome se žena ne može preudati nakon smrti muža, obavijestila ga je o tome Feriat kćer Malikova da joj je Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem naredio da iza smrti svoga muža ostane u njegovoj kući sve dok knjiga ne dostigne rok (tj. dok ne prođu tri mjesečna pranja kako je to spomenuto u Kur'anu). Pa je ovim propisom Usman radijallahu anhu i presudio.

Kada su se Ibn Abbasu radijallahu anhuma suprostavili riječima Ebu Bekra i Umera radijallahu anhuma, on im reče: 'Gotovo da se na vas spusti kamenje s neba. Kažem vam rekao je Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem, a vi mi kažete rekao je Ebu Bekr i Umer.'

A kad su se Abdullahu ibn Umeru radijallahu anhuma suprostavili u nekom sunnetu, on bi im rekao: 'Da li je nama naređeno slijediti Umera ili sunnet?'

Kada je jedan čovjek rekao Imranu ibn Husejnu: 'Govori nam o Allahovoj knjizi', dok je ovaj govorio o sunnetu, nervozno mu reče: 'Sunnet je tumač Allahove knjige, i da nije sunneta ne bi znali da je podne namaz četiri rekata, akšam tri, sabah dva, i ne bi znali pojedinosti propisa o zekatu, i druge pojedinosti o ostalim šerijatskim propisima…'

Vjerodostojne predaje koje su nam prenesene od ashaba Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem jasno govore o njihovoj jakoj privrženosti sunnetu, i o upozorenju onome koji ga se ne pridržava. Od ovih predaja izdvajamo priču Abdullaha ibn Umera radijallahu anhuma koji je citirao riječi Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem 'Ne sprječavajte robinje Allahove (žene), Allahovih kuća' - pa je jedan od njegovih sinova odvratio: 'Tako nam Allaha sprječićemo ih' – pa se Abdullah naljuti na njega, i svom snagom ukori govoreći mu: 'Kažem, rekao je Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem, a ti mi kažeš Allaha nam, sprječićemo ih.'

Kada je Abdullah Mezeni radijallahu anhu, ashab Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem ugledao svoga rođaka kako kamenčićima gađa ljude, reče mu: 'Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem je zabranio gađanje kamenčićima; i reče: 'S tim se ne može u lovu loviti, a niti neprijatelja raniti, ali to lomi zub i izbija oko.' Nakon što ga je upozorio ovim Poslanikovim sallallahu alejhi ve sellem riječima ponovo ga ugleda kako gađa kamenčićima, pa mu reče: 'Tako mi Allaha, nikada ti više neću progovoriti, obavijestio sam te da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem zabranio gađanje kamenčićima, a ti to ponovo radiš.'

Prenosi Bejheki od Ejuba Sahtejanija, koji je bio tabi'in da je rekao: «Ako se obraćaš čovjeku sunnetom, pa ti on kaže: 'Pusti to, govori nam Kur'anom, znaj da je taj čovjek u zabludi.'»

Kaže nam Evzai: «Sunnet je sudac knjige (Kur'ana), sunnet je povezao stvari koje je Kur'an općenito spomenuo, sve to u propisima koji nisu spomenuti u Kur'anu, kao riječi Uzvišenog: 'A tebi objavljujemo opomenu, da bi objasnio ljudima ono što im se objavljuje.' Nahl 44»

Bilježi Bejheki od Amira Sa'bija da je rekao nekim ljudima: 'Vi ste propali onog momenta kada ste ostavili tragove (tj. vjerodostojne Poslanikove sallallahu alejhi ve sellem hadise).'

Kaže imam Evzai: «Ako čuješ hadis Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem, čuvaj se da ne govoriš protivno njemu, jer je Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem dostavljač Uzvišenog Allaha.»

Kaže Sufjan ibn Seid Sevri: «Cijelo znanje je u hadisu.»

Imam Malik kaže: «Svakom od nas se vraća riječ, osim stanovniku ovog groba, pa pokaza na grob Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem.»

Kaže Ebu Hanife: «Ako mi dođe hadis Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem, pa na mojoj je glavi i oku.»

Šafija kaže: «Ako prenesem vjerodostojan hadis od Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem, pa ga ne upotrijebim, posvjedočite da sam izgubio razum.» «Ako izgovorim riječ koja se suprostavlja hadisu Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem udarite mojom rječju o zid.»

Kaže imam Ahmed: «Nemoj me slijepo slijediti, a nemoj ni Malika, a ni Šafiju, pa uzmi odakle smo i mi uzeli (tj. iz sunneta).» «Čudim se ljudima koji znaju vjerodostojnost predaje u pojedinim Poslanikovim sallallahu alejhi ve sellem hadisima, pa i pored toga uzimaju mišljenje Sufjanovo (jedan od velikih alima među tabi'inima).»

Kaže Uzvišeni: «Neka pripaze oni koji postupaju suprotno naređenju njegovom, da ih iskušenje kakvo ne stigne ili da ih patnja bolna ne snađe.» Nur 63. Pa je zatim imam Ahmed rekao: 'Znaš li šta je to iskušenje? – Iskušenje je širk (mnogoboštvo).'»

Iz ovih riječi se može zaključiti da ako se ne uzme za riječi Poslanika sallallahu alejhi ve sellem može se srce popuniti licemjerstvom, pa da čovjek propadne.

Mudžahid ibn Džabir komentarišući Allahove subhanehu ve te'ala riječi: «'A ako se u nečemu ne složite, pa povratite to Allahu i Poslaniku…' - kaže: povratiti Allahu znači povratiti Njegovoj knjizi, a povratiti Poslaniku znači povratiti njgovom sunnetu.»

Kaže Zuhri: «Naša prijašnja ulema je govorila: 'Držati se sunneta, znači, spasiti se.'»

Ibn Kesir komentarišući gore spomenute Allahove riječi: «Neka pripaze oni koji postupaju suprotno naređenju njegovom, da ih iskušenje kakvo ne stigne…» kaže: 'Znači naređenje Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem koji je ujedno njegov metoda i put, njegov sunnet i šerijat s kojim je poslan, pa se riječi i djela mjere riječima i djelima Muhammeda sallallahu alejhi ve sellem, pa ono što se sa njegovim riječima slaže prima se, a ono što se sa njegovim riječima ne slaže, odbacuje se, ma koliko čuvena bila ta ličnost koja je to rekla.'»

Kaže Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem: «Ko učini neko djelo, a na njemu nije naša stvar (islam), pa to je odbačeno.» Bilježe Buhari i Muslim.

Pa neka se boji i pripazi onaj koji se suprostavlja šerijatu Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem da ga kakvo iskušenje ne stigne, tj. da mu nifak u srce ne uđe, ili da se za kakvim bid'atom (novotarijom) ne povede. Ili da ih bolna patnja ne snađe na dunjaluku izvršenjem kazne nad njim, ili da ih hapšenjem i zatvorom ne kazne. Ovdje se pod pojmom zatvaranje i hapšenje misli na sprovođenje šerijatskog propisa shodno Kur'anu i sunnetu, i sve to u islamskoj državi.

Takvo nam stanje objašnjava hadis kojeg prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem rekao: «Moj i vaš primjer jeste kao primjer čovjeka koji je naložio vatru, pa kad je ona osvijetlila okolinu počeše leptiri i ovi gmizavci koji upadaju u vatru, upadati u nju. Pa poče da ih zaustavlja, ali ga oni nadjačaše, pa upadoše u vatru. Reče: Pa takav je moj i vaš primjer, ja uzeh da vas zaštitim od vatre, dođoste do vatre, pa me nadjačaste i upadoste u nju.»

A, imam Sujuti u svojoj knjizi 'Ključ dženneta' kaže: «Znajte, neka vam se Allah smiluje, da onaj ko porekne da bit hadisa predstavljena u djelu ili riječi, nije šerijatski dokaz, pa taj je postao kafir i ne ubraja se u muslimane, i na Sudnjem danu će se prozivati s jevrejima i kršćanima, ili s onim s kojim ga Allah proživi od nevjerničkih stranki.»


Ovim je zahvaljujući Allahu s.v.t. i uz Njegovu pomoć, završena ova korisna knjižica.

Islamska kutubhana