subota, 16. veljače 2013.

BRATE MOJ, MLADIĆU - NAPUSTI BESPOSLICE I POČNI SA DJELOM

U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog!

Hvala Allahu zahvalom koja doseže Njegovo zadovoljstvo. Neka su Allahov salavat i selam na Njegovog Vjerovjesnika i odabranika, na njegovu porodicu, ashabe i one koji ga slijede do Sudnjega dana!

Da li si razmišljao o čovjeku čija su leđa pogrbljena, kosa osjedjela, koraci otežali, snaga izgubljena, obrve otpale i zubi poispadali? On ustaje sa teškoćom, sjedi sa teškoćom, spava sa teškoćom, klanja sa teškoćom, posti sa teškoćom, pije sa teškoćom i ispunjava svoju potrebu sa teškoćom.

Da li si razmišljao o ovom čovjeku? Zar nije bio mladić poput tebe? Živio je životom omladine… išao njihovim putem… zabavljao se njihovim zabavama… igrao se njihovih igara. Mislio je ovaj čovjek da su dani mladosti dugi… da je mladalačka snaga nesavladiva… i da će mladalački sjaj vječito sijati.

Danas… kada je zašao u godine… i tijelo mu je oslabilo… bolesti se umnožile… plače za onim što je izgubio od života u zabavi i igri… Plače za mladalačkom snagom koja je prošla i nad sjajem mladosti koju su zamijenili starost i senilnost… Želio bi da mu se vrate njegova mladost i snaga, pa da ih provodi u pokornosti Allahu i Njegovom zadovoljstvu. Ali, daleko od toga… Svaki dan koji osvane doziva čovjeka govoreci: »O sine Admeov (čovjece)! Ja sam novi dan i svjedok sam onoga što radiš, pa me iskoristi, jer se ja neću vratiti do Sudnjeg dana.«

Uistinu, ovaj čovjek danas živi u kajanju i žalosti… Zašto? Zato što nije u stanju činiti ibadet Allahu u starosti, slabosti i iznemoglosti… Želi obavljati namaz, ali ne može… Želi postiti, ali ne može… Želi obaviti hadždž i umru, ali ne može… Želi posjetiti mezarje i pratiti dženaze, ali ne može… Oslabila ga bolest… I umnožile mu se patnje… Zbog toga on plače.

Plakao sam nad mladošću suzama svojih očiju,

ali mi plač i jecaji nisu pomogli.

Kakve li žalosti tugujem nad mladošću;

sijeda kosa i oknivena glava javljaju da je umrla.

Ostao sam bez mladosti, a bio sam grana

kao što bez lišća ostaje grana

O, kada bi se mladost vratila barem jedan dan,

da je obavjestim šta je uradila starost.

ČUVAJ SE DUGE NADE !

Brate moj! Mladiću! Možda ćeš reći: »Šta je to što će me dovesti do toga da čekam dok ne stignem do ove granice slabosti i iznemoglosti? Ja ću se pokajati prije tog vremena… možda u četrdesetoj ili malo nakon toga, a to su godine kada čovjek uživa u punini svoga zdravlja i snage, te tako dobijem dvije stvari: uživanje u mladosti i ibadet Allahu nakon toga… Allah Uzvišeni prašta i Samilostan je… On prima pokajanje roba kad se pokaje, pa makar to bilo u pedesetoj godini njegova života, šezdesetoj ili sedamdesetoj, sve dok mu duša ne stigne u njegovo grlo i dok se smrt ne približi…«

Zbog otkrivanja laži u ovoj zamisli, brate moj, mladiću, želim ti postaviti ovo pitanje: »Ko ti garantuje da ćeš doživjeti tridesetu, četrdesetu ili pedesetu?« Ne, nego ko ti garantuje ostanak do sutra? Još bolje: »Ko ti garantuje da ćeš ustati sa svoga mjesta?« Zar ne znaš da smrt dolazi iznenada i da ona dolazi i omladini kao što dolazi i drugima? Zar nisi vidio mnoge svoje vršnjake kojima je došla smrt, pa su postali stanovnici kabura?

Da li su se ovakvi u stanju pokajati? Da li im koristi odgađanje? Da li su se okoristili u svojim kaburovima od vremena izgubljenog u zabavi i lošim djelima? Da li su stigli do godina do kojih ti želiš doći, pa se zatim pokajati nakon njih? Pa zašto se nadaš ostanku na ovom svijetu, a tvoj put je okružen neprijatnostima i opasnostima!?

Čemu odgađanje i nemar? Ti znaš da smrt dolazi iznenada. »I svi se Allahu pokajte, o vjernici, da bi ste postigli ono što želite.«[67]

Kaže Ibn Dževzi: »Obaveza je svakom onom ko ne zna kada će ga smrt iznenaditi da bude spreman, te da se ne obmanjuje mladošću i zdravljem, jer od onih koji umiru je najmanje staraca, a najviše onih koji umiru su omladina. Zbog ovoga rijetko ko ostari, zbog čeka su ljudi još prije rekli u stihovima:

Dugo je živio jedan čovjek koji je starošću obmanjivao ljude,

a zaboravljeni su oni koji su umrli kao omladina.

Od samoobmane je duga nada od koje nema većeg zla. Da nema duge nade on uopće ne bi upao u nemar, ali on zbog duge nade daje prednost griješenju, odgađa pokajanje i požuruje prema strastima.

Razmisli malo o dunjaluku, jer ne znaš

kada nastupi noć da li ćeš živjeti do jutra.

Pa koliko je zdravih umrlo bez bolesti,

a koliko je bolesnih živjelo još neko vrijeme.

NEMOĆNA OMLADINA


Takođe, brate moj, mladiću, ako doživiš četrdesetu, otkud znaš da ćeš uživati u svojoj snazi u ovim godinama, kao što misliš? Otkud znaš da ćeš u potpunosti biti u mogućnosti činiti ibadet Allahu subhanehu ve te'ala?

Zar ne može onaj ko ima dvadeset, trideset ili četrdeset godina biti pogođen bolestima koje će uzdrmati njegovo tijelo i učiniti ga da leži bolestan u postelji i bude zatočenik bijelih kreveta? Zar ne može onaj ko ima dvadeset, trideset ili četrdeset godina biti iskušan strašnom nezgodom nakon koje se neće moći kretati?

Požuri ka obnavljanju pokajanja. Možda će ono odvratiti kaznu koju si zaslužio. Pazi se grijeha, jer se suprostavljanjem Allahu gubi ugled u Njegovom oku.

POSLJEDICE ODGAĐANJA

Jedna stvar koja je tebi, možda, nepoznata, a to je da odgađanje ne prestaje kod određene granice, nego je ono beskrajno more. Želje kod onog koji ga primjenjuje ne prestaju, a neće rob prestati sa odgađenjem sve dok ne bude smješten u svoj kabur... Tako kada dostigne tridesetu kaže: »Pokajat ću se sutra…« Kada prekorači četrdesetu kaže: »Pokajat ću se sutra…« Kada doživi pedesetu kaže: »Sutra…«. Kada dođe do šezdesete kaže: »Sutra, sutra…« Svaki dan koji mu prođe sve ga više udaljava od Allaha i povećava mu odbojnost (odvratnost) prema pokajanju i njegovom putu… Pametan je onaj koji se odluci na pokajanje istog časa i napusti puteve zablude (grijeha) danas prije sutra.

Kaže Hasan, Allah mu se smilovao: »Uistinu, ljude zaokuplja nada u oprost, sve dok ne odu sa ovoga svijeta bez pokajanja. Takvi govore: 'Ja imam lijepo mišljenje o mom Gospodaru,' a laže… Da mu je lijepo mišljenje, bila bi mu lijepa i djela.«

Iskoristi svoju mladost prije smrti i duboke starosti

te požuri sa pokajanjem prije smrti i kajanja.

Znaj da ćeš biti nagrađen prema onome što si radio.

Boj se Allaha i čuvaj se grijeha.

O mladiću! Čuvaj se odgađanja pokajanja i oslanjanja na pomilovanje i oprost, jer Uzvišeni Allah kao što je Onaj koji prašta i koji je Samilostan, isto tako je i Onaj koji Žestoko kažnjava, Onaj čija je odmazda užasna i kazna bolna. Kaže Uzvišeni: »Odmazda Gospodara tvoga će, zaista, užasna biti!"[68] Kaže, slavljen neka je On: «Kažnjavanje Njegovo je zaista bolno i strašno.«[69] Rekao je Vjerovjesnik sallallahu alejhi ve sellem: »Allah odgađa kaznu nasilniku, ali kad mu kazna dođe, neće ga pomilovati.«[70]

Tri su uzroka nemara i slijeđenja strasti:


1. Promatranje prolaznih strasti, jer njihovo promatranje odvraća od razmišljanja o onome što se njima navlači na sebe zato što je oko strasti slijepo.

2. Odgađanje pokajanja, a da razmisli sigurno bi se uplašio štete odgađanja, jer možda će smrt brzo nastupiti, prije nego se pokaje.

3. Nada u milost, pa tako kaže griješnik: »Moj Gospodar je milostiv,« a zaboravlja da On žestoko kažnjava.

Reci rasipniku neka se pripremi;

od dolaska smrti nema spasa.

Vrijeme mladosti već je prošlo

o ono što je prošlo ne vraća se.

Zar se ne boji onaj koji griješi

Onoga čija je odmazda užasna

Na Dan kad će svojim očima gledati prizor

u kojem će biti nesreća neotklonjivih.

Pa zašto je zaokupljen mladić

u svojoj zabavi, a stvar je ozbiljna?!

MLADIĆ ODRASTAO U POKORNOSTI ALLAHU

Prenosi se od Ebu Hurejre, Allah bio zadovoljan s njim, da je rekao: »Rekao je Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem: 'Sedmoricu će Allah staviti u Svoj hlad, onog Dana kada neće biti drugog hlada, osim Njegovog: pravednog vladara, mladića koji je odrastao u pokornosti Allahu subhanehu ve te'ala, čovjeka čije je srce vezano za džamiju, dvojicu ljudi koji su se zavoljeli u ime Allaha subhanehu ve te'ala, pa se u ime Njega sastaju i rastaju, čovjeka kojeg ugledna i lijepa žena pozove na blud pa on kaže: 'Ja se bojim Allaha subhanehu ve te'ala, čovjeka koji udjeljuje sadaku, pa je sakrije, tako da ne zna njegova lijeva ruka šta je udijelila desna; i čovjeka koji se sjeti Allah u samoći, pa pusti suze.'«[71]

Brate moj ! Mladiću !

Zar ne želiš da te Allah subhanehu ve te'ala stavi u Svoj hlad na Dan kada drugog hlada osim Njegovog neće biti?

Zar ne želiš da uzmeš svoju knjigu u desnu ruku, pa da zadovoljno kažeš: »Evo vam, čitajte knjigu moju, ja sam čvrsto vjerovao da ću račun svoj polagati.«[72]

Zar ne želiš susret sa vjerovjesnicima i poslanicima u edenskim vrtovima?

Zar ne želiš uživati u hurijama, očiju krupnih, i djevojkama ljepoticama?

Zar ne želiš gledati u Allahovo plemenito lice? »Tog dana će neka lica blistava biti, u Gospodara svoga će gledati.«[73]

Zar ne želiš blagodati koje ne prolaze i radosti koje se ne prekidaju?

Ako želiš sve ovo onda:

Pripremi se, možda će ti priprema koristiti

i razmisli o onome ka čemu ideš.

Odložio si nade okruživši ih strašću,

a zaboravio si da je tvoj život kratak.

Budi kao ovaj mladić o kojem je pričao Ebu Bekr el –'Abid, koji kaže: »Bio je pobožan mladi dječak iz Šama, pa je u ibadetu i trudu i pretjerivao, te mu je rekla njegova majka: 'O sine moj! Zašto se ne zabavljaš sa mladićima koji su godina poput tebe?' Pobožni mladić joj je odgovorio: 'O majko moja! Kamo sreće da si bila nerodnica… Kamo sreće da me nisi ni rodila, o majko moja… Uistinu će tvoj sin dugo ležati u kaburu, a na mjestu suđenja na Sudnjem danu bit će to užasan prizor…' Ona mu reče: 'O sine moj! Da te nisam poznavala kao maloga i sada kao odraslog, pomislila bi da si učinio neko upropaštavajuće djelo, ili da si učinio neki uništavajući grijeh, kada vidim šta činiš od sebe.' On joj odgovori: 'O majko moja! Šta ja znam, Uzvišeni me je Allah nadzirao dok sam ja bio u nekim mojim grijesima, pa me je možda zamrzio i rekao: 'Idi! Neću ti oprostiti…'«

Ovakva je bila prijašnja omladina. Obožavali su Uzvišenog Allaha i bojali se da Allah neće primiti od njih ono što oni rade. Međutim, današnja omladina, osim onih kojima se Allah smilovao, spojila je lijenost, ili bolje rečeno besposličarenje sa nemarnošću, a i pored toga, svako od njih pomišlja na spas na Sudnjem danu.

VJEROVJESNIČKI SAVJETI

Ibn Abbas, Allah bio zadovoljan s njim, prenosi od Vjerovjesnika sallallahu alejhi ve sellem da je rekao: »Iskoristi pet stvari prije drugih pet: mladost prije duboke starosti, zdravlje prije bolesti, bogatstvo prije siromaštva, slobodno vrijeme prije zauzetosti i život prije smrti.«[74]

ISLAM I DRUŠTVENI UŽICI

Brate moj! Mladiću! Grijesi onaj koji misli da put ustrajnosti (istikame) odbija uživanje, isključuje osmjeh, odustaje od šale, u potpunosti zabranjuje požude (strasti), ali nije tako. Put ustrajnosti reguliše ove stvari postavljajući šerijatske granice, kako čovjek ne bi bio rob svojih strasti i požuda. Postoji više vrsta dozvoljenih uživanja koje islam odobrava i potiče na njih. Od njih su:

BRAK – Islam potiče na brak i čini ga putem za obuzdavanje požuda (strasti), putem ljubavi i milosti između supružnika. Kaže Uzvišeni: »I jedan od dokaza Njegovih je to šo za vas, od vrste vaše, stvara žene da se uz njih smirite, i što između vas uspostavlja ljubav i samilost; to su, zaista, pouke za ljude koji razmišljaju.«[75]

S obzirom na jačinu zova strasti kod omladine Vjerovjesnik sallallahu alejhi ve sellem je posebno njima naredio brak, pa je rekao: »O skupino mladića! Ko od vas bude u mogućnosti neka se ženi, jer to je bolje od obaranja pogleda i čuvanja od bluda. Ko ne bude u mogućnosti, neka posti, jer post mu je štit.«[76]

U braku su velike koristi, a od njih su:

a) brak je sprovođenje onoga što je Uzvišeni Allah naredio u Svojoj Knjizi

b) brak je slijeđenje sunneta vjerovjesnika i poslanika, a posebno sunneta našeg Vjerovjesnika Muhammeda sallallahu alejhi ve sellem

c) brakom se ostvaruje ljubav, milost, uzajamno poštovanje i harmonija između supružnika

d) brakom se upotpunjava međusobno upoznavanje i prijateljstvo između porodica

e) brakom se čuva porijeklo i ne remeti se

f) brakom se čuva od bluda, zadovoljavaju nagoni i sprječava nasilje među ljudima

g) brakom se umnožava porodica i jača snaga ummeta, a drugi osjećaju strahopoštovanje

h) brakom oba supružnika dobijaju nagradu kada svako od njih podstiče onoga drugoga na dobro

i) brakom se štite društva od nereda i raspadanja

j) brakom se štite supružnici od pogubnih bolesti koje pogađjaju onoga koji zadovoljava svoju želju na nedozvoljene načine.

Brate moj! Mladiću! Islam je zabranio blud zbog velikih šteta koje su u njemu po pojedince i društva. Bludom se miješaju porijekla, proširuje se neprijateljstvo i mržnja i pojavljuje se kriza i belaj. Blud objedinjava sva svojstva zla, kao što su pomanjkanje vjere, gubljenje savjesti (bogobojaznosti), kvarenje čovječnosti, pomanjkanje ljubomore. Tako nećeš naći bludnika koji je savjestan, ispunjava ugovor, koji je iskren u govoru, čuva prijatelja ili koji je potpuno ljubomoran u pogledu svoje porodice.

Neke posljedice bluda su:

1. srdžba Gospodara, slavljen neka je On, zbog kršenja Njegovih zabrana

2. crnina lica i tama na njemu, te ono što ga pokriva kao što su potištenost i odvratnost

3. mrak srca i gašenje njegova svjetla, usamljenost i tjeskoba prsa

4. obavezno siromaštvo za bludnike, pa makar to bilo nakon nekog vremena

5. gubljenje poštovanja od Allaha i u očima ljudi

6. opisivanje najgorim imenima kao što su razvratnik (bestidnik), bludnik, prevarant i griješnik

7. odstranjenje imana iz srca prema riječima Vjerovjesnika sallallahu alejhi ve sellem: »Bludnik dok čini blud nije vjernik.«[77]

8. kažnjavanje u Džehennemu sa bludnicima i bludnicama

9. obolijevanje od ubitačnih bolesti, kao što su sida, triper (kapavac i gonoreja)

10. gubljenje blagodati uživanja sa hurijama, očiju krupnih, u lijepim stanovima i edenskim vrtovima.

JELO I PIĆE – Kaže Uzvišeni: »Pa hodajte predjelima njezinim, i hranite se onim što On daje.«[78]

Pravila vezana za jelo i piće:

1. da bude od onoga što je lijepo (dozvoljeno) kao što kaže Uzvišeni: »I dozvolit će im lijepa jela, a ružna im zabraniti.«[79] Duhan, hašiš i alkohol su od ružnih i zabranjenih stvari

2. da bude uzimano prema potrebi, kako kaže Uzvišeni: »Jedite i pijte, ali ne pretjerujte!«[80]

3. da ne bude u onim vremenima kada je Allah zabranio jedenje i pijenje, kao što su dani mjeseca ramazana. Kaže Uzvišeni: »Od tada (od zore) postite do noći.«[81]

4. da bude jelo i piće od dozvoljenog (halal) imetka, jer je svakom tijelu koje je odrastalo od onoga što je zabranjeno (haram), najpreče da bude u vatri.

SMIJEH I ŠALA – Vjerovjesnik sallallahu alejhi ve sellem se smijao i šalio, ali je govorio samo istinu, jer u islamu nema mjesta za laž, pa makar to bilo u šali i zabavi. Nema u islamu šala kojima se širi laž i koje ruganje uzimaju kao predmet za smijeh i gubljenje vremena. Rekao je Vjerovjesnik sallallahu alejhi ve sellem: »Teško onome koji priča priče i laže da bi time nasmijao ljude. Teško njemu, teško njemu!«[82]

PUTOVANJE (IZLETI) I POSJETE (OBILASCI) – Ovo su također dozvoljena uživanja pod uslovom da ne budu prožeti griješenjem kao što je pušenje duhana, slušanje muzike, razgovor uz bestidan (nepristojan) govor i drugo.

SPORT I JAČANJE TIJELA – Jak vjernik bolji je i draži Uzvišenom Allahu od slabog vjernika. Prenosi se od Omera, Allah bio s njim zadovoljan, da je rekao: »Podučavajte svoju djecu plivanju, gađanu i jahanju konja.« Kod mladića mora postojati ispravan nijjet (namjera) u tome, jer se u tom slučaju takve aktivnosti smatraju džihadom na Allahovom subhanehu ve te'ala putu u svrhu zaštite Šerijata, odbrane vjere, života, časti, zemlje i imetka.

OSTAVI BESPOSLICU I POČNI SA DJELOM

Brate moj! Mladiću! Evo, već smo mnogo toga rekli, pa zašto da ne počnemo od sada? Priznajem da počeci ponekad budu teški, ali: »I duga putovanja počinju malim korakom.«

Podsjećam te na riječi Vjerovjesnika sallallahu alejhi ve sellem: »Dvije blagodati su neiskorišćene kod većine ljudi: zdravlje i slobodno vrijeme.«[83] Kao da si upravo ti, mladiću, bio namjeravan ovim hadisom, jer ti si u doba zdravlja i snage. Imaš mnogo vremena u kome su drugi zauzeti planiranjem svoga života i obezbjeđenjem opskrbe, pa zašto ti ne iskoristiš ovo vrijeme u ono što te približava Allahu subhanehu ve te'ala, u ono što će ti biti zaliha na Sudnjem danu?

Rekao je Abdullah ibn Mes'ud, Allah bio s njim zadovoljan: »Uistinu mi je najmrži čovjek kojeg vidim besposlenog – niti radi za svoj dunjaluk niti za svoj ahiret.«

Rekao je Ebul-'Abbas ed-Dejnuri: »Nema na dunjaluku rjeđih i finijih stvari od vremena i srca, a ti ih upropaštavaš.«

Rekao je Jahja ibn Mu'az er-Razi: »Malouman je onaj koji upropaštava svoje dane besposličarenjem, radi stvari koje upropaštavaju i umre prije osvješćenja od grijeha.«

Rekao je Isa alejhi selam, sin Mejremin: »Uistinu su noć i dan dva spremišta, pa gledajte šta stavljate u njih.« Također je rekao: »Radite noću ono za što je ona stvorena, a radite danju ono za što je on stvoren.«

Rekao je Ebu Jezid: »Uistinu su dan i noć glavnica mu'minovog imetka, zarada im je Džennet, a njihova propast (gubitak) je Džehennem…«

Uistinu je ovaj svijet put do Dženneta i vatre;

noći su čovjekov dućan, a dani su mu pijaca.

Rekao je Ibrahim ibn Šejban: »Ko sebi sačuva svoje vrijeme i ne troši ga u ono čime Allah nije zadovoljan, sačuvat će Allah njegovu vjeru i njegov dunjaluk.«

Rekao je Omer ibn Zerr da je on u svojim predavanjima govorio: »Da znaju oni koji su zdravi kakva su raspadnuta tijela u kaburovima, uozbiljili bi se u svojim slobodnim danima, strahujući od Dana u kome će srca i pogledi biti uznemireni.«

Iskoristi u slobodno vrijeme vrijednost ruku'a,

jer možda će tvoja smrt doći neočekivano.

Koliko si vidio zdravih bez bolesti

čija je duša zdrava otišla iznenada.

Rekao je imam Redžeb: »Obaveza je vjerniku da požuri sa dobrim djelima prije nego što ih ne bude u stanju činiti i prije nego što se nešto ispriječi između njega i njih kao što su bolest ili smrt ili da uradi neke stvari sa kojima se djelo ne prima.«

Rekao je Ibn Dževzi: »Znaj da je vrijeme uzvišenije od toga da se i trenutak od njega izgubi. U sahih hadisu se prenosi od Vjerovjesnika sallallahu alejhi ve sellem da je rekao: »Ko kaže: Subhanallahil-'azim ve bi hamdihi (Neka je slavljen Allah Veličanstveni i neka Mu je hvala), time mu se zasadi drvo u Džennetu.«[84] Koliko vremena čovjek potroši u kome gubi veliku nagradu! Dani poput njive, pa kao da je rečeno čovjeku: 'Svaki put kad posiješ jedno zrno, mi ćemo dati da izraste hiljadu `kurra`, a jedan kurr je mjera koja sadrži 40 `irdebba` (težinska mjera = šest tovara za magarca).

Da li je dozvoljeno razumnom čovjeku da oklijeva sa sijanjem i da malaksava?!«

Kaže Uzvišeni: »I povratite se Gospodaru svome i pokorite Mu se prije nego što vam kazna dođe, - poslije vam niko neće u pomoć priskočiti. I slijedite ono najljepše, ono što vam Gospodar vaš objavljuje, prije nego što vam iznenada kazna dođe, za čiji dolazak nećete znati; da čovjek ne bi uzviknuo: 'Teško meni, koliko sam dužnosti prema Allahu propustio, čak sam se i izrugivao!' Ili da ne bi rekao: 'Da me je Allah pravim putem uputio, sigurno bi se Njegove kazne sačuvao.' Ili da ne bi rekao kad doživi patnju: 'Da mi se samo vratiti dobra djela bi činio!' [85] Uzvišeni također kaže: »Kad nekom od njih smrt dođe, on uzvikne: 'Gospodaru moj, povrati me da uradim kakvo dobro u onome što sam ostavio!' Nikada! To su riječi koje će on uzalud govoriti; - pred njima će prepreka biti sve do dana kada će oživljeni biti.«[86]

NA KRAJU

1. Znaj da je tvoj život glavnica onoga što posjeduješ, pa ga nemoj ulagati u ono što je beskorisno!

2. Biraj svoje prijatelje. Kloni se onih koji rade loša djela i njihovih sijela!

3. Čuvaj namaz, jer uistinu je namaz put spasa. Budi se na sabah-namaz!

4. Uzimaj temeljno abdest i u najtežim uslovima! Povećaj broj odlazaka u džamiju i išćekuj namaz poslije namaza!

5. Požuri u džamiju kad čuješ ezan, jer je Allah najveći (Allahu ekber)!

6. Posti često, jer je post lijek za mnoge bolesti omladine!

7. Navikni svoju dušu na udjeljivanje sadake, darežljivost i davanje, jer to je uzrok odstranjenja mnogih iskušenja!

8. Požuri sa izvršenjem naredbe hadždža i ne odgađaj ga, a umra do umre briše ono što je između njih!

9. Prouči svaki dan nešto iz Kur'ana i ustraj u tome, jer je najbolji među vama onaj koji nauči Kur'an i njemu druge poučava!

10. Povećaj učenje zikra i dova u noći i danu, jer Uzvišeni Allah voli one koji Ga spominju i odaziva se dovi onoga koji Ga moli!

11. Čitaj životopis Vjerovjesnika sallallahu alejhi ve sellem i životopis njegovih ashaba, kako bi stekao neke njihove osobine!

12. Ustraj u sijelima na kojima se govori o znanju, jer je traženje znanja obaveza svakog muslimana!

13. Budi ponizan i čuvaj se oholosti, jer u Džennet neće ući onaj ko bude ohol!

14. Čuvaj se zavidnosti, jer je to grijeh zbog kojeg je Iblis istjeran iz Dženneta!

15. Budi pokoran svojim roditeljima i nemoj ih srditi, jer u Džennet neće ući onaj koji je neposlušan svojim roditeljima!

16. Obilazak bolesnika, ispraćanje dženaza i posjeta mezarja su od stvari kojima se povećava iman i podsjeća na ahiret, pa ih nemoj zanemarivati!

17. Tvoj osmijeh u lice tvoga brata je sadaka, pa uljepšaj susret sa svojom braćom!

18. Čuvaj se muzike, jer se u srcu roba ne mogu sastaviti ljubav prema muzici i ljubav prema Kur'anu, pa gledaj šta ćeš odabrati!

19. Navikavaj se na obaranje pogleda, jer je obaranje pogleda ibadet bogobojaznih!

20. Pomozi svojoj braći kada im je to potrebno, jer ko pomogne svome bratu u nevolji, Allah će njemu pomoći kad mu bude potrebno!

Neka je Allahov salavat i selam na našeg Vjerovjesnika Muhammeda, njegovu porodicu i ashabe!

Es-selamu 'alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu!

Tvoj brat Abdul-Muhsin b. Abdurrahman 
__________________________________________________________________

[67] En-Nur, 31. [68] El-Burudž, 12. [69] Hud, 102. [70] Muttefekun 'alejhi. [71] Muttefekun 'alejhi. [72] El-Hakka, 19.-20. [73] El-Kijame, 22.-23. [74] El-Hakim i El-Bejheki, a Albani kaže da je sahih. [75] Er-Rum, 21. [76] Muttefekun 'alejhi. [77] Muttefekun 'alejhi. [78] El-Mulk, 15. [79] El-E'araf, 157. [80] El-E'araf, 31. [81] El-Bekare, 187. [82] Ahmed, Ebu-Davud i Tirmizi, a Albani kaže da je hasen. [83] Buharija. [84] Tirmizi, a Albani kaže da je sahih. [85] Ez-Zumer, 54.-58. [86] El-Mu'minun, 99.-100.


Ovim je zahvaljujući Allahu s.v.t. i uz Njegovu pomoć, završena ova korisna knjižica.

Islamska kutubhana