utorak, 5. ožujka 2013.

O NOŠENJU NARUKVICE, KONCA I TOME SLIČNOG

Muhammed ibn Sulejman et-Temimi  

U ŠIRK SPADA: NOŠENJE NARUKVICE, KONCA I TOME SLIČNOG RADI OTKLANJANJA NEVOLJE ILI NJENOG SPREČAVANJA.

I riječi Uzvišenog Allaha: “ A ti reci: ‘Mislite li da bi oni koje molite mimo Allaha mogli otkloniti štetu, ako Allah hoće da je učini...”‘ 27

Od ‘Imrana ibn Husajna, r.a, prenosi se da je Vjerovjesnik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, vidio čovjeka na čijoj je ruci bila narukvica od bakra. “Šta je to?”, upitao ga je. “Protiv vahine (slabosti)”, odgovorio je. “Skini je”, rekao je, “jer će ti ona uistinu samo povećati vehn (slabost). Kada bi umro, a ona bila na tebi – nikada ne bi bio spašen.” Prenosi ga Ahmed sa prihvatljivim senedom.

On također prenosi od ‘Ukbe ibn ‘Amira, r.a., a ovaj ga podiže (do Allahovog Poslanika, sallallahu ‘alejhi ve sellem): “ Ko objesi talisman (zapis), neka mu Allah ništa ne da, a ko objesi morsku školjku (kao amulet) neka mu Allah nikad ne da mira.” U drugom predanju stoji: “Ko objesi talisman (zapis) širk je počinio.” 28

Ibn Ebi Hatim prenosi od Huzejfe da je on vidio na ruci jednog čovjeka konac (koji je stavio da ga zaštiti) od groznice, pa ga je otkinuo i proučio Njegove riječi: “Većina ovih ne vjeruje u Allaha, nego druge Njemu smatra ravnim.” 29
_______________________________________________________________
27 Ez-Zumer, 38.
28 Ahmed u Musnedu, 4-156. Hakim, 4-417.
29 Jusuf, 106.