ponedjeljak, 11. ožujka 2013.

HADISI 18

653. Od Ebu-Hurejrea, r.a., prenosi se da je rekao: "Allahov Poslanik, s.a.v.s., održao nam je hutbu i rekao: O ljudi, Allah vam je propisao hadž, pa ga obavljajte, na što jedan od prisutnih reče: 'Da li svake godine, o Allahov Poslaniče?' On je šutio, dok je dotični ponovio pitanje tri puta, a zatim je rekao: 'Da sam rekao: 'Da!', bio bi vadžib (stroga obaveza), a vi ga ne biste mogli izvršiti!' Zatim je dodao: 'Ostavite me dok sam ja vas ostavio! Zaista su oni prije vas propali zbog toga što su puno pitali i razilazili se sa svojim poslanicima, pa kada vam nešto naredim, uradite onoliko koliko možete, a kada vam nešto zabranim, to ostavite.'"  (Muslim)

654. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., upitan koji je najvredniji posao, odgovorio: "Iman (vjerovanje) u Allaha i njegova Poslanika." Zatim je upitan: "A šta poslije njega?" On je odgovorio: "Džihad (borba) na Allahovom putu!" Zatim je ponovo upitan: "A koji poslije njega?" On je odgovorio: "Hadž mebrur!" (tj. hadž za vrijeme kojeg onaj koji ga obavlja ne učini ni jedan prestup)." (Muttefekun alejhi)

655. Od Ebu-Hurejre, r.a., se prenosi da je rekao: "Čuo sam Allahova Poslanika, s.a.v.s., kako kaže: 'Ko obavi hadž, a ne bude nepristojne i ružne riječi govorio i ne bude kršio (Allahove) propise, vratit će se (bez grijeha) kao na dan kada ga je majka rodila.'" (Muttefekun alejhi)

656. On također prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Umra do umre iskupljuje grijehe počinjene između njih, a za hadž-mebrur (tj. hadž u kojem hadžija nije počinio nijedan grijeh) nema druge nagrade, osim Dženneta." (Muttefekun alejhi)

657. Od Aiše, r.a, prenosi se da je rekla: "Rekla sam: 'O Allahov Poslaniče, vidimo da je džihad najvredniji posao, a zar nećemo (mi žene) ići u džihad?' On je odgovorio: 'Najvrjedniji džihad za vas je hadž-mebrur."' (Buhari)

658. Aiša, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik rekao: "Nema nijednog dana, u kome Allah oslobodi više robova od vatre, od dana 'Arefata." (Muslim)

659. Od Ibn-'Abbasa, r.a., prenosi se da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., rekao: "Umra uz ramazan vrijedi koliko i hadž, ili koliko hadž obavljen sa mnom." (Muttefekun alejhi)

660. Od Lekita bin 'Amira, r.a., prenosi se da je došao Vjerovjesniku, s.a.v.s., i rekao: "Moj otac je jako ostario, ne može obaviti ni hadža ni umre niti može putovati (da bi ih obavio)." A on mu je odgovorio: "Obavi za svoga oca i hadž i umru!" (Ebu-Davud, Tirmizi)

661. Od Ibn-'Abbasa r.a, prenosi se da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., susreo grupu ljudi na jahalicama (u području) Er-Revha' i rekao im: "Ko ste vi?" Oni odgovoriše: "Muslimani!" A zatim rekoše: "A ko si ti?" On reče: "Allahov Poslanik!" Tada jedna žena podiže dijete i reče: "Može li ovaj obaviti hadž?" On odgovori: "Da, a tebi pripada sevab!" (Muslim)

662. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., upitan koji je najvredniji posao, odgovorio: "Vjerovanje u Allaha i Njegova Poslanika." Zatim je upitan: "A koji poslije toga?" On je odgovorio: "Džihad na Allahovom putu!" Zatim je upitan: "A koji je poslije toga?" A on je odgovorio: "Hadž mebrur!" (Muttefekun alejhi)

663. Od Ibn-Mes'uda, r.a., prenosi se da je rekao: "Rekao sam: 'O Allahov Poslaniče, koji je posao najdraži Uzvišenome Allahu?' On je odgovorio: 'Namaz u njegovo vrijeme!' Zatim sam mu rekao: 'A koji poslije toga?' A on je odgovorio: 'Dobročinstvo roditeljima!' A zatim sam ga pitao: 'A koji poslije toga?', a on je odgovorio: 'Džihad, u ime Allaha!'" (Muttefekun alejhi)

664. Od Ebu-Zerra, r.a., prenosi se da je rekao: "Rekao sam: 'O Allahov Poslaniče, koji je posao najvredniji?' On je rekao: 'Vjerovanje u Allaha i džihad na Njegovom putu!'" (Muttefekun alejhi)

665. Od Enesa, r.a., prenosi se da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Jedan jutarnji pohod na Allahovom putu ili jedan večernji pohod bolji je od dunjaluka i svega što je na njemu." (Muttefekun alejhi)

666. Ebu-Seid Hudrija, r.a., prenosi da je došao neki čovjek Allahovom Poslaniku, s.a.v.s., pa rekao: "Koji je čovjek najodabraniji?" Poslanik, s.a.v.s., mu je rekao: "Najodabraniji čovjek je mu’min koji se bori svojim životom i svojim imetkom na Allahovom putu." Upita: "A koji onda?" "Mu’min koji Allahu robuje u nekom planinskom klancu i ne uznemirava ljude svojim zlom." (Muttefekun alejhi)

667. Od Sehla bin Sa'da, r.a., prenosi se da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Jedan dan boravka (straže) na Allahovom putu, vredniji je od dunjaluka i svega što je na njemu; jedno mjesto u Džennetu veličine vašeg bića vrednije je od dunjaluka i onoga što je na njemu; jedan jutarnji pohod koji učini rob na putu Uzvišenog Allaha, ili večernji pohod, bolji je od dunjaluka i svega što je na njemu." (Muttefekun alejhi)

668. Selman, r.a., prenosi: "Čuo sam Allahova Poslanika, s.a.v.s., da kaže: 'Dan pripravnosti na Allahovom putu bolji je od mjesec dana posta i namaza. A ko umre u pripravnosti, će biti nagrađen od Allaha za posao koji je učinio, a ako je živ, će biti nagrađen opskrbom i siguran od iskušenja kaburskih.'" (Muslim)

669. Od Fadale ibn 'Ubejda, r.a., prenosi se da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Svakom se umrlom zapečati njegov posao, osim onom koji je u pripravnosti na Allahovom putu. Zaista se njegov posao povećava, sve do Sudnjega dana i on će biti sačuvan od kaburskog iskušenja." (Ebu-Davud, Tirmizi)

670. Usman, r.a., prenosi: "Čuo sam Allahova Poslanika, s.a.v.s., da kaže: "Dan pripravnosti (straže) na Allahovom putu bolji je od hiljadu dana provedenih tamo gdje nema pripravnosti." (Tirmizi)

671. Od Ebu-Hurejre, r.a., prenosi se da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: 'Allah je zagarantirao onome koji izađe na Njegovom putu, a ne podstrekuje ga na to, osim: džihad na Mom putu, iman u Mene i vjerovanje u Moje poslanike; On mi je zagarantirao da će ga uvesti u Džennet, ili će ga vratiti njegovom mjestu iz kojeg je krenuo, s nagradom koju je zaradio ili plijenom (koji je zadobio). Tako mi Onoga, u čijoj je ruci Muhammedov život, nema nijedne rane koja se zadobije na Allahovu putu, a da neće s njom doći na Sudnji dan, u onakovom obliku kakva je bila na dan kada je ranjen; njena boja je boja krvi, a miris - miris miska. Tako mi Onoga, u čijoj je ruci Muhammedov život, kada ne bih otežao muslimanima, ne bih nikada izostao iz odreda koji se bori na Allahovu putu, ali ja nisam u stanju omogućiti svim muslimanima da idu niti oni sami imaju mogućnosti, a njima bi bilo teško da me ne poslušaju. Tako mi Onoga, u čijoj je ruci Muhammedova duša, želim se boriti na Allahovom putu, pa da poginem, pa se ponovo boriti na Allahovom putu, pa poginuti, pa se ponovo boriti na Allahovom putu, pa poginuti.'" (Muslim)

672. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi se da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Nema nijednog ranjenika koji je ranjen na Allahovom putu, a da neće doći na Sudnji dan s ranom koja krvari; boja joj je boje krvi, a miris- miris mošusa." (Muttefekun alejhi)

673. Muaz, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Koji se musliman bori na Allahovom putu koliko traje jedna muža deve, obavezan mu je Džennet, a ko dobije jednu ranu na Allahovom putu, ili povredu od nesreće, rana će bit na Sudnjem danu veća nego prije. Krv će bit u boji šafrana, a miris - miris miska." (Ebu-Davud, Tirmizi)

674. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi: "Jedan čovjek od ashaba Allahovog Poslanika, s.a.v.s., naišao je na jednu planinsku uvalu u kojoj bijaše jedan mali izvor vode, pa mu se to svidjelo, pa je rekao: 'Kad bih se izolirao od svijeta i nastanio u ovoj uvali, ali to neću učiniti sve dok mi ne dozvoli Allahov Poslanik, čiju ću dozvolu zatražiti' Taj je ashab saopćio Allahovu Poslaniku svoju odluku, pa mu Poslanik, s.a.v.s., reče: 'Nemoj to činiti. Vaša borba na Allahovom putu bolja je od obavljanja namaza u kući sedamdeset godina. Zar vi ne želite da vam Allah oprosti i da vas uvede u Džennet? Borite se na Allahovom putu, jer ko se bori na Allahovom putu, toliko koliko je između dvije muže deve, obavezan mu je Džennet.'" (Tirmizi)

675. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je neko upitao Allahovog Poslanika: "Allahov Poslaniče, koji je posao ravan džihadu?' Allahov Poslanik, s.a.v.s., reče: 'Nema takvog posla.' Zatim reče: 'Možeš li ti, kada mudžahid krene u borbu, da uđeš u svoj mesdžid, pa da klanjaš bez prekida i da postiš bez prestanka?' Onda reče: 'A ko to može?'" (Muttefekun alejhi)

676. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Jedan od najboljih načina življenja ljudi je život čovjeka koji se drži za uzde svoga konja na Allahovom putu. Kad god čuje kakvu buku ili povik, on mu se zaskoči na leđa spreman za borbu ili smrt, idući tamo gdje će je naći. Isto tako život pastira sa svojim stadom na jednom visu od visova ili u dolini od dolina, koji obavlja namaz, daje zekat i koji robuje svome Gospodaru sve do smrti, od ljudi je koji čine samo dobro." (Muslim)

677. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "U Džennetu ima stotinu deredža, (stepeni), koje je Allah pripremio mudžahidima na Allahovom putu. Između dvije deredže je kao između neba i Zemlje." (Buhari)

678. Od Ebu-Se'ida el-Hudrija, r.a., prenosi se da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ko bude zadovoljan da mu Allah bude Gospodar, islam vjera, a Muhammed Poslanik, zasigurno je zaslužio Džennet." Tome se začudio Ebu-Se'id, pa je rekao: "Ponovi mi to, Allahov Poslaniče!" On mu je ponovio, i dodao: "Ima još jedna stvar zbog koje Allah uzdiže roba sto deredža u Džennetu, između svake dvije deredže kao između neba i Zemlje." On ga je upitao: "A šta je to, Allahov Poslaniče?" On mu reče: "Džihad na Allahovom putu, džihad na Allahovom putu." (Muslim)

679. Od Ebu-Bekra bin Ebi Musa el-Eš'arija prenosi se da je rekao: "Čuo sam svoga oca, r.a., kako kaže, dok je čekao neprijatelja: 'Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao je: - Zaista su dženetska vrata pod sjenama sablji! - Tada usta jedan čovjek, koji bijaše loše obučen, i upita: 'O Ebu Musa, jesi li ti čuo Allahova Poslanika da to kaže?' A on mu odgovori: 'Da!' On se zatim vrati svojim drugovima i reče: 'Ja vas poselamljujem!' Zatim je slomio korice svoje sablje i bacio ih. Onda je krenuo sa sabljom na neprijatelja i njome udarao, dok nije ubijen." (Muslim)

680. Od Ibn-'Abbasa 'Abdurrahman bin Džubejra, r.a., prenosi se da je rekao: "Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao je: 'Noge (Allahova) roba, koje su se zaprašile na Allahovom putu, neće doticati Vatra.'" (Buhari)

681. Od Ebu-Hurejre, r.a., prenosi se da je rekao: "Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao je: 'Neće ući u Vatru čovjek koji je plakao iz straha i skrušenosti prema Allahu, kao što se neće mlijeko u vime vratiti, niti će se na (Allahovom) robu sastati prašina sa Allahovog puta i džehenemski dim.'" (Tirmizi)

682. Od Ibn-'Abbasa, r.a., prenosi se da je rekao: "Čuo sam Allahova Poslanika, s.a.v.s., kako kaže: 'Dva oka neće doticati džehenemska vatra: oko koje je plakalo iz straha i skrušenosti prema Allahu i oko koje je budno stražarilo na Allahovom putu.'" (Tirmizi)

683. Od Zejda bin Halida, r.a., prenosi se da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ko opremi gaziju (borca) na Allahovom putu, i on je sam gazija, a ko se brine o gazijinoj porodici, i on je sam gazija." (Muttefekun alejhi)

684. Od Ebu-Umamea, r.a., prenosi se da je rekao: "Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao je: 'Najbolja sadaka je hlad šatora na Allahovom putu, sluga za devu na Allahovom putu, ili odrasla deva na Allahovom putu.'" (Tirmizi)

685. Od Ebu-Seida el-Hudrija prenosi se da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., poslao (poruku) Beni - Lahjanu i rekao: "Neka svaka dva čovjeka pošalju jednog (u dzihad), a nagrada se dijeli obojici." (Muslim)

686. Od El-Berra'a, r.a., prenosi se da je rekao: "Došao je Vjerovjesniku, s.a.v.s., neki čovjek, naoružan, u pancirnom odijelu i rekao: 'O Allahov Poslaniče, da li da se borim ili da primim islam?' On mu reče: 'Primi islam, a zatim se bori!' On je primio islam, borio se, a zatim poginuo, na što je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: 'Uradio je malo, a nagrađen je puno!'" (Muttefekun alejhi)

687. Od Enesa, r.a., prenosi se da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: 'Niko ko uđe u Džennet neće se željeti vratiti na dunjaluk, kad bi bilo njegovo sve što je na Zemlji, osim šehida. On će željeti da se vrati na dunjaluk, pa da pogine deset puta zbog kerameta koji vidi (prilikom pogibije).'" (Muttefekun alejhi)

688. Abdullah b. Amrb. el-As, r.a., pripovijeda da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Allah će oprostiti šehidu sve osim duga." (Muslim)

689. Od Ebu-Katadea, r.a., prenosi se da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., ustao među njima i spomenuo da su džihad na Allahovom putu i vjerovanje u Allaha najbolji poslovi. Na to je ustao jedan čovjek i rekao: "O Allahov Poslaniče, reci mi, hoće li mi se oprostiti grijesi ako poginem na Allahovom putu?" Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao je: "Da, ako pogineš na Allahovom putu, a budeš strpljiv; onaj koji traži nagradu (od Allaha), dok si u jurišu naprijed, a ne u bježanju"! Zatim je Allahov Poslanik, s.a.v.s., upitao: "Kako si rekao?" On mu odgovori: "Reci mi hoće li mi se oprostiti grijesi ako poginem na Allahovom putu?" On mu na to odgovori: "Da, ako pogineš na Allahovu putu, a budeš strpljiv; onaj koji traži nagradu (od Allaha), dok si u jurišu, a ne u bježanju, osim duga. Zaista mi je to Džibril, s.a.v.s., rekao." (Muslim)

690. Džabir, r.a., pripovijeda da je neki čovjek rekao: "Gdje ću ja ako poginem, Allahov Poslaniče?" Poslanik, s.a.v.s., reče: "U Džennet." Čovjek tada baci hurme koje je držao u rukama, a zatim stupi u borbu gdje se borio sve do pogibije." (Muslim)

691. Enes, r.a., pripovijeda i kaže: "Allahov Poslanik, s.a.v.s., i ashabi krenuli su da preteknu mušrike na Bedru, a mušrici su došli. Allahov Poslanik, s.a.v.s., reče: 'Neka ni jedan od vas ne počinje ništa bez mene lično.' Mušrici se približiše, pa Allahov Poslanik, s.a.v.s., reče: 'Krenite u Džennet, čija je širina kao širina nebesa i Zemlje.' Tada je Umejr El-Hamam el-Ensari r.a., rekao: 'O Allahov Poslaniče, zar u Džennet čija je širina kao nebesa i Zemlja.' Resul, s.a.v.s., reče: 'Da.' A Umejr reče: 'Behin beh' (u značenju divno). Allahov Poslanik, s.a.v.s., reče: 'Šta te je navelo da kažeš behinbeh' Reče: 'Allahov Poslaniče, tako mi Allaha, nije me ništa drugo navelo da to govorim do nada da budem jedan od stanovnika tog Dženneta.' Poslanik, s.a.v.s., reče: 'Ti si zaista njegov stanovnik.' Umejr istrese nekoliko hurmi iz bisaga, pa ih poče jesti, a zatim reče: 'Ako bih ja živio dok pojedem ove hurme, to bi dugo potrajalo', pa ih baci, i krenu na neprijatelja, boreći se sve dok ne pogibe." (Muslim)

692. Enes, r.a., pripovijeda: "Moj Amidža Enes, b. Nadar, r.a., izostao je iza Bitke na Bedru, pa je rekao: 'Allahov Poslaniče, ja sam bio odsutan od prve borbe koju si vodio protiv mušrika. Ako mi Allah dade priliku za borbu sa mušricima, zaista će Allah pokazati šta ću učiniti.' Kada je bila Bitka na Uhudu, muslimani se pokolebaše, pa on reče: "Allahu moj, izvinjavam ti se od posla ovih (to jest ashaba), a odričem se od posla onih (mušrika).' Iza toga je krenuo naprijed pa ga je susreo Sad b. Muaz. On mu reče: 'O Sade, sin Muazov, želim Džennet, tako mi Nadrovog Gospodara, ja osjećam njegov miris ispod Uhuda.' Sad reče: 'Allahov Poslaniče, ja ne bih bio u stanju učiniti ono što je on učinio.'" Enes, dalje veli: "Mi smo ga poslije pronašli, sa osamdeset i nekoliko proboda od koplja, sablje i uboda od strijele. Mi smo ga pronašli poginulog, a mušrici su ga bili toliko izmasakrirali, da ga niko od nas nije mogao prepoznati osim njegove sestre i to po njegovim jagodicama na vrhovima prstiju." (Muttefekun alejhi)

693. Semure, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Jedne noći u snu vidio sam dvojicu ljudi, dođoše i podigoše me na jedno stablo, pa me uvedoše u jednu kuću na njemu, koja je ljepša i vrednija od svih koje sam dotada vidio. Oni mi rekoše: 'Ova ovdje kuća jednog šehida.'" (Buhari)

694. Enes, r.a., prenosi da je Ummi Rubejji bintel-Berra, a ona je majka Harisa b. Suraka, došla Poslaniku, s.a.v.s., i rekla: "Allahov Poslaniče, hoćeš li mi reći za Harisa, koji je već poginuo na dan Bedra, pa ako je u Džennetu, ja ću saburiti, a ako je na nekom drugom mjestu, onda ću mnogo plakati zbog toga." Allahov Poslanik, s.a.v.s., reče joj: "O majko Harisova, u Džennetu su mnoge bašče, a tvoj sin je dospio u Firdevsi el-Eala (najljepšu)." (Buhari)

695. Džabir, b. Abdullah, r.a., prenosi i kaže: "Moga oca su donijeli pred Poslanika, s.a.v.s. Bio je sav iznakažen. Kad ga staviše pred njega, ja priđoh da mu otkrijem lice, pa mi ljudi to ne dadoše, a Poslanik, s.a.v.s., reče: 'Još mu meleki svojim krilima prave hladovinu.'" (Muttefekun alejhi)

696. Od Sehla bin Hunejfa r.a., prenosi se da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ko iskreno bude tražio šehadet (pogibiju na Allahovu putu) od Uzvišenog Allaha, Allah će mu dati stepene šehida, makar umro na svojoj postelji." (Muslim)

697. Od Ebu-Hurejrea, r.a., prenosi se da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Šehid ne osjeti (bol pri) pogibiji, osim kao što osjeti neko od vas kada se ubode." (Tirmizi)

698. Od 'Abdullaha ibn Ebi-Evfa, r.a., prenosi se da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., u nekim danima, u kojima se sukobio sa neprijateljima, sačekao da sunce pređe zenit, zatim je ustao i rekao: "O ljudi, nemojte željeti susret sa neprijateljem i tražite od Allaha spas, a kada ga susretnete, strpite se, i znajte da je Džennet pod hladovima sablji." Zatim je rekao: " Allahu, Ti, Koji si poslao Knjigu, Ti, Koji pokrećeš oblake, Ti Koji si porazio udružene neprijatelje (u bici na Hendeku), porazi ih, i daj da ih pobijedimo!" (Muttefekun alejhi)

699. Sehl. b. Sad, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Dova neće bit odbijena, ili skoro da neće biti odbijena u dva slučaja: dova poslije ezana, i dova u žestokom sukobu, kada jedni druge sijeku." (Ebu-Davud)

700. Od Ebu-Musaa, el-Eš'arija, r.a., prenosi se da bi Vjerovjesnik, s.a.v.s., kada bi se bojao nekog naroda, rekao: "Allahu moj, Tebe stavljamo (kao zaštitu) pred njih i Tebi se utječemo od njihovih zala." (Ebu-Davud)

701. Ibn-Omer, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Konjica u svojoj grivi krije veliko dobro do Sudnjeg dana." (Muttefekun alejhi)

702. Urven Barikijj r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "U grivama konjice, svezane radi borbene gotovosti, je dobro do Sudnjeg dana, nagrada i plijen." (Muttefekun alejhi)

703. Od Ebu-Hurejre, r.a., prenosi se da je rekao: "Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao je: 'Ko spremi konja za Allahov put (čekajući džihad), vjerujući u Allaha, potvrđujući Njegovo obećanje; svako njegovo hranjenje, pojenje, veliki i mali izmet će, zaista, biti na njegovoj vagi na Sudnjemu danu." (Buhari)

704. Ebu-Mesud, r.a., pripovijeda da je neki čovjek došao Allahovom Poslaniku, s.a.v.s., sa zažvaljenom devom i rekao: "Ovu devu dajem na Allahovom putu." Allahov Poslanik, s.a.v.s., reče: "Za nju ćeš dobiti na Sudnjem danu sedam stotina, sve zažvaljenih deva." (Muslim)
 
705. Od Ebu-Hammada 'Ukbete bin 'Amira el-Džuhenija, r.a., prenosi se da je rekao: "Čuo sam Allahova Poslanika, s.a.v.s., kako sa mimbera kaže: 'I pripremite za njih snagu koju možete, a snaga je, zaista, streljaštvo, a snaga je, zaista, streljaštvo, a snaga je, zaista, streljaštvo!'" (Muslim)

706. Ebu-Hammad Ukbe b. Amr, r.a., prenosi da je čuo Allahovog Poslanika, s.a.v.s., da kaže: "Ko se obuči gađanju, pa to napusti, on nije od nas, on je asija - nepokoran." (Muslim)

707. Ebu-Hammad Ukbe b. Amr, r.a., prenosi da je čuo Allahovog Poslanika, s.a.v.s., da kaže: 'Allah, zaista, zbog jedne strijele uvodi u Džennet tri osobe: onoga koji ju je napravio, nadajući se u njenoj proizvodnji svakom dobru, onoga koji njom gađa, i onoga koji je dodaje. Vježbajte gađanje i jahanje, a da vježbate gađanje draže mi je nego da vježbate jahanje. Ko svojom voljom ostavi gađanje, nakon što je podučen, pa to je zaista blagodat koju je ostavio (ili rekao je, (koju je) zanijekao).'" (Ebu-Davud)

708. Seleme b. Ekva, r.a., prenosi i kaže: "Naišao je Allahov Poslanik, s.a.v.s., pokraj poveće grupe ashaba koji su vježbali i takmičili se u gađanju strijelom, pa im je rekao: "O sinovi Ismailovi, bacajte strijele i vježbajte se, jer i vaš praotac bio je strijelac." (Buhari)

709. Amr b. Abese, r.a., kaže: "Čuo sam Allahova Poslanika, s.a.v.s., da kaže: "Ko baci jednu strijelu radi Allahovog puta, ona vrijedi koliko puštanje na slobodu jednog roba." (Davud, Tirmizi)

710. Ebu-Jahja Hurejm b. Fatik r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ko potroši nešto na Allahovom putu, piše mu se sedam stotina puta više." (Tirmizi)

711. Ebu-Seid, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Koji god Allahov rob posti dan radi Allahovog puta, Allah će ga s tim danom udaljiti od džehenemske vatre sedamdeset godina." (Muttefekun alejhi)

712. Ebu-Umame, r.a, od Vjerovjesnika, s.a.v.s., prenosi da je rekao: "Ko posti jedan dan na Allahovom putu, Allah će sačiniti između njega i Vatre hendek (jarak) veličine prostora između neba i Zemlje." (Tirmizi)

713. Od Ebu-Hurejrea, r.a., prenosi se da je rekao: "Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao je: 'Ko umre, a da nije išao u borbu (džihad), niti je sebi govorio da ide u borbu, taj je umro s jednim ogrankom (osobinom) munafikluka (licemjerstva)."' (Muslim)

714. Džabir, r.a., prenosi i kaže: "Bili smo sa Allahovim Poslanikom, s.a.v.s., na jednom pohodu, pa nam reče: 'Zaista u Medini ima ljudi bez kojih niste prešli nijedan put, a niti ste koju dolinu prevalili, a da oni nisu bili s vama. Samo ih je mogla spriječiti bolest.' U jednom rivajetu: "I oni su vaši saučesnici u nagradama." (Buharija, Muslim)

715. Od Ebu-Musaa, r.a., prenosi se da je neki beduin došao Vjerovjesniku, s.a.v.s., i rekao: "O Allahov Poslaniče, (neki se) čovjek bori radi plijena, (neki) da bi na njega ostala uspomena, (neki) da bi se vidio njegov položaj i mjesto", a u drugom rivajetu, stoji: "(Neki) se bore iz hrabrosti, a (neki) iz srdžbe"; a u trećem rivajetu, stoji: "(Neki) iz srdžbe, pa ko je od njih na Allahovom putu?" Na to je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ko se bori da Allahova riječ bude najuzvišenija, on je na Allahovom putu." (Muttefekun alejhi)

716. Abdullah b. Amr b., r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Koja god se borbena jedinica ili izvidnica bori sa neprijateljem, pa zaplijeni ratni plijen i uzme ga, oni su preduhitrili dvije trećine svoje nagrade, a koja se borbena jedinica ili izvidnica sukobi sa neprijateljem i pretrpi gubitke, njima će biti upotpunjena njihova nagrada." (Muslim)

717. Ebu-Umame, r.a., prenosi da je jedan čovjek rekao: "Allahov Poslaniče, dozvoli mi putovanje (turizam)." Poslanik, s.a.v.s., reče: "Turizam moga Ummeta je džihad na putu Uzvišenog Allaha." (Ebu-Davud)

718. Ebu-Umame, r.a, prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ko se ne bude borio na Allahovom putu, ili ko ne spremi borca, ili ne bude ostao da se brine o porodici borca na najbolji način, kaznit će ga Allah prije Kijametskog dana." (Ebu-Davud)

719. Od Enesa, r.a., prenosi se da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., rekao: "Borite se protiv mušrika (idolopoklonika) svojim imecima, svojim životima i svojim jezicima." (Ebu-Davud)

720. Ebu-Amr'Numan, b. Mukarrin, r.a., pripovijeda: "Vidio sam da Allahov Poslanik, s.a.v.s., ako ne bi počeo borbu sa neprijateljem, s početka dana, onda bi borbu odgodio dok sunce pređe zenit, kad puhnu vjetrovi i kad se spušta pobjeda." (Ebu-Davud, Tirmizi)

721. Od Ebu-Hurejre, r.a., prenosi se da je rekao: "Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao je: 'Nemojte željeti susret s neprijateljem, a kada ga susretnete, strpite se.'" (Muttefekun alejhi)

722. Od Džabira, r.a., prenosi se da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., rekao: "Rat (ratovanje, borba) je varka." (Muttefekun alejhi)

723. Od Ebu-Hurejrea, r.a., prenosi se da je rekao: "Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao je: 'Koga vi smatrate šehidom među vama?' Oni rekoše: 'O Allahov Poslaniče, ko pogine na Allahovom putu, on je šehid!' On reče: 'Onda su, zaista, šehidi moga ummeta malobrojni!' Oni rekoše: 'A ko je, o Allahov Poslaniče?' On reče: 'Ko pogine na Allahovom putu, šehid je, ko umre na Allahovom putu, šehid je, ko umre od kuge, šehid je, ko umre od stomačne bolesti šehid je, te onaj koji se utopi, šehid je.'" (Muslim)

724. Od Ebu-A'vera Seida bin Zejda bin 'Amra bin Nufejla, jednog od deseterice, kojima je posvjedočeno da će ući u Džennet, r.a., prenosi se da je rekao: "Čuo sam Allahova Poslanika, s.a.v.s., kako kaže: 'Ko pogine braneći svoj imetak, šehid je, ko pogine braneći sebe, šehid je, ko pogine braneći svoju vjeru, šehid je, ko pogine braneći svoju porodicu, šehid je.'" (Ebu-Davud, Tirmizi)
______________________________________________________________________________