ponedjeljak, 11. ožujka 2013.

HADISI 20

804. Ebu-Bekr, r.a., kazuje da je rekao Allahovom Poslaniku, s.a.v.s.: "Poduči me dovi koju ću učiti u namazu!" "Prouči", reče mi: "Gospodaru, ja sam sebi mnogo nepravde učinio, a samo Ti grijehe opraštaš, pa mi oprosti Tvojim oprostom i smiluj mi se, jer Ti opraštaš i milostiv si!" (Muttefekun alejhi)

805. Ebu-Musa, r.a, kazuje da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., učio i ovu dovu: "Gospodaru, oprosti mi grijehe i neznanje, grijehe koje počinih prema sebi i ono što Ti bolje znaš od mene samoga. Gospodaru, oprosti mi zbilju i šalu, pogrešku i namjeru, jer sve to sam učinio. Gospodaru, oprosti mi prijašnje i kasnije grijehe, ono što učinih tajno i javno i ono što Ti bolje znaš od mene samoga. Ti Svom rahmetu približuješ onoga koga Ti hoćeš, a od njega udaljuješ onoga koga hoćeš, i Ti nad svim imaš moć." (Muttefekun alejhi)

806. Aiša, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., učio: "Gospodaru moj, utječem Ti se od zla koje učinih i koje ne učinih." (Muslim)

807. Ibn-Omer, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., učio i ovu dovu: "Gospodaru moj, utječem Ti se od prolaska Tvojih blagodati, promjene Tvoje zaštite, Tvoje iznenadne kazne i Tvoje velike srdžbe." (Muslim)

808. Zejd b. Erkam, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., učio: "Gospodaru, zaštiti me od nemoći i lijenosti, škrtosti, duboke starosti i kazne u kaburu. Gospodaru, dušu mi nadahni bogobojaznošću i od grijeha je očisti, jer samo je Ti od grijeha možeš očistiti; Ti si njen zaštitnik i njeno utočište! Gospodaru, utječem Ti se od beskorisnog znanja, nepokornog srca, nezasitne duše i dove koju Ti ne primaš." (Muslim)

809. Ibn-'Abbas, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik učio ovu dovu: "Gospodaru, Tebi se predajem, u Tebe vjerujem, na Tebe se oslanjam, Tebi se kajem, u Tvoje ime se sporim i po njemu sudim. Oprosti mi ranije i kasnije grijehe i ono što učinih tajno i javno, jer Ti Svom rahmetu približavaš onoga koga hoćeš, a od njega udaljuješ onoga koga hoćeš. Samo si Ti Allah, i samo Tebi pripadaju moć i vlast." (Muttefekun alejhi)

810. Aiša, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., imao običaj učiti ovu dovu: "Gospodaru moj, zaštiti me od iskušenja vatre, kazne u vatri, i zla bogatstva i siromaštva." (Ebu-Davud, Tirmizi)

811. Šekel b. Humejd, r.a., kazuje: "Rekao sam Allahovom Poslaniku, s.a.v.s.: 'Poduči me nekoj dovi?' 'Reci', odgovori mi: 'Gospodaru, utječem Ti se od zla moga sluha, vida, jezika, srca, i zla mog spolnog organa.'" (Ebu-Davud, Tirmizi)

812. Enes, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., govorio: "Gospodaru, utječem Ti se od lepre, ludila, gube i teških bolesti." (Ebu-Davud)

813. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., učio: "Gospodaru moj, utječem Ti se od gladi, a ona je loš sudrug; i utječem Ti se od prevare, a ona je loša pratnja." (Ebu-Davud)

814. Jedan rob, koji se htio otkupiti iz ropstva, reče Aliji: "Pomozi mi, jer ne mogu dug izmiriti!" Alija mu reče: "Podučit ću te dovi kojoj me je Allahov Poslanik, as., podučio, i kada bi tvoj dug bio koliko brdo, Allah bi ti ga otplatio." "Prouči: 'Gospodaru moj, zadovolji me Tvojim halalom od Tvoga harama, i Tvojom dobrotom me učini neovisnim od bilo koga drugog.'" (Tirmizi)
 
815. Šehr b. Havšeb zapitao je Ummu Seleme, r.a.: "Majko pravednih, koju dovu je Allahov Poslanik, s.a.v.s., najčešće učio kada je bio kod tebe?" "Najčešće je učio: 'O Ti koji vladaš srcima, moje srce učvrsti u Tvojoj vjeri!'" (Tirmizi)

816. Ebu-Derda'a, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Davud, s.a.v.s., učio je ovu dovu: 'Gospodaru, molim Te za Tvoju ljubav, ljubav prema onome ko Tebe voli, i za djela kojim se Tvoja ljubav postiže. Gospodaru moj, neka mi Tvoja ljubav bude draža od mene samog, moje porodice i hladne vode.'" (Tirmizi)

817. Enes, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Čvrsto se držite riječi: 'O Uzvišeni i Plemeniti!'" (Tirmizi, Nesai)

818. Ebu-Umame, r.a., kazuje: "Allahov Poslanik, as., jednom prilikom proučio je dugu dovu, od koje ništa nismo zapamtili. Kada smo mu rekli: 'Allahov Poslaniče, proučio si dugu dovu, ali ništa nismo zapamtili!', on nam odgovori: 'Podučit ću vas dovi koja sadrži sve što sam proučio. Recite: - Gospodaru, molim Te za dobro za koje Te je molio Tvoj Poslanik Muhammed, a utječem Ti se od zla od kojeg Ti se utjecao Tvoj Poslanik Muhammed. U Tebi je oslonac, Ti Svom rahmetu približuješ i samo u Tebe su snaga i moć!'" (Tirmizi)

819. Ibn-Mes'ud, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., učio ovu dovu: "Gospodaru moj, molim Te za ono čime se postiže Tvoja milost, zaslužuje Tvoj oprost, dostiže zaštita od svakog grijeha i nagrada za svako dobročinstvo, i zaslužuje Džennet, a spašava od Džehennema." (Hakim)

820. Ebu-Derda', r.a., kazuje da je čuo Allahovog Poslanika, s.a.v.s., kada kaže: "Kada god musliman moli Allaha za svog brata muslimana u njegovom odsustvu, melek mu odgovori: I tebi isto!'" (Muslim)

821. Usame b. Zejd, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Uzvratio je punom mjerom onaj ko kaže onome ko mu učini dobročinstvo: 'Allah te nagradio svakim dobrom!' (Džezakellahu hajren)" (Tirmizi)

822. Džabir, r.a., kazuje da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ne proklinjite sebe, vašu djecu i imetke, jer proklinjanje se može podudariti s vremenom u kojem Allah prima dovu, pa vam proklinjanje neće primiti." (Muslim)

823. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, as., rekao: "Na sedždi je čovjek najbliži Allahu; zato tada učite dove što više." (Muslim)

824. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Allah će vam primati dove, sve dok ne budete požurivali i govorili: 'Molio sam Gospodara, pa mi dovu nije primio!'"U Muslimovom predanju kaže se: "Dova se prima, sve dok čovjek ne bude molio grijehom, prekidanjem rodbinskih odnosa, i dok ne bude požurivao. 'A šta je požurivanje, Allahov Poslaniče?', neko upita. 'Požurivanje je da kaže: - Molio sam i molio, pa mi se dova nije primila - i tada se ražalosti i prestane učiti dovu.'" (Muttefekun alejhi)

825. 'Ubade b. Samit, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Kada god musliman uputi dovu, Allah mu je primi ili ga u veličini dove zaštiti zla, ukoliko ne moli grijehom, ili prekidanjem rodbinskih veza. 'Znači da učimo dove što više!', reče neko od prisutnih. 'Allah još više dovu prima', odgovori mu Allahov Poslanik, s.a.v.s." (Tirmizi)

826. Ibn-'Abbas, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., učio u tegobi: "Samo je Allah Bog, Uzvišeni i Blagi. Samo je Allah Bog, Gospodar 'Arša veličanstvenog. Samo je Allah Bog, Gospodar nebesa, Gospodar Zemlje i Gospodar 'Arša plemenitog!" (Muttefekun alejhi)

827. Džabir, b. Semure, r.a., prenosi: "Žalili su se stanovnici Kufe Omeru, r.a., na Sada b. Ebi Vekasa, pa im je Omer, r.a., postavio za namjesnika Amara. Tužili su se na Sada da im, čak, lijepo ne klanja. Omer je poslao po njega da dođe, pa mu rekao je: 'O Ebu-lshak, ovi zaista tvrde da ti lijepo ne klanjaš.' Sa 'd, r.a., reče: 'Tako mi Allaha, što se mene tiče, ja sam njima klanjao namaz Allahovog Poslanika, s.a.v.s., od kojeg ne odstupam. Ja klanjam dva rekata, jacijska na kojima oduljim kijam, a onda dva posljednja skratim.' Omer, r.a., mu tada reče: 'Tako je mišljenje o tebi, o Ebu-lshak.' Tada je Omer, r.a., poslao sa njim čovjeka ili više njih u Kufu, koji su pitali Kufijane o Sa'du. U svaku džamiju ušli su i pitali za Sada. Sve džamije su se pohvalno izrazile o njemu, a kada je Omerov izaslanik došao u mesdžid, Beni-Absa, jedan od njih ustade (kojeg su zvali Usame b. Katade) a imao je nadimak Ebu-Sa'de, pa je rekao: 'Pošto nas ti pitaš za Sa'da, ja ti tvrdim da Sa'd ne ide u rat s vojskom, ne dijeli podjednako i ne sudi pravedno.' Tad Sad reče: 'Ja ću ti zaista za to izreći dovu (prokletstvo) za troje: - Allahu moj, ako je ovaj Tvoj rob lažov i ako se digao iz licemjerstva, da se čuje i vidi, onda mu podaj dug život i dugotrajno siromaštvo i izloži ga iskušenjima žena.-' I to je tako bilo. Poslije, kada bi ga pitali o stanju, on bi rekao: 'Ja sam teški starac sa puno iskušenja. Stigla me kletva Sa'dova.'" Abdul Melik Umejr, prenosilac od Džabira b. Semure, r.a., kaže: "Ja sam ga vidio nakon toga, pale su mu obrve na oči od puste starosti, a kada bi ga komšije susreli na putevima, na kojima bi se izležavao, oni bi ga izbjegavali, a on bi ometao žene koje su prolazile ulicom, uznemiravajući ih." (Muttefekun alejhi)

828. Od Urve b. Zubejra, r.a., prenosi se da je Erva, kćerka Evsa, tužila Seida b. Zejda b. Amr b. Nufejla, r.a., kod Mervana b. Hakema. Ona je tvrdila, da je on uzeo dio njene zemlje. Said tada reče: "Zar ja da uzmem dio njene zemlje, nakon što sam čuo od Allahova Poslanika, s.a.v.s., da veli." Mervan tada reče: "A šta si čuo od Allahova Poslanika, s.a.v.s.?" Said reče: "Čuo sam od Allahova Poslanika da kaže: 'Ko uzme pedalj zemlje nasilno od drugog, će biti sa njom pritisnut do sedme zemlje.'" Mervan mu reče: "Ja te više ne pitam za drugi dokaz odbrane poslije ovog što si kazao." Seid tada reče: "Allahu moj, ako je ona lažljivica, onda joj oduzmi vid njen i usmrti je u njenoj zemlji." Ravija ovog hadisa veli: "Ona nije umrla dok nije oslijepila, pa kada je hodala po svojoj zemlji, upala je u bunar i u njemu umrla." (Muttefekun alejhi)

829. Enes, r.a., kazuje: "Kada su dvojica ashaba jedne mrkle noći izašla iz kuće Allahovog Poslanika, s.a.v.s., ispred njih su išle dvije svjetiljke, a kada su se razdvojili, ispred svakog je bila svjetiljka dok nisu ušli u svoje kuće." (Buhari)

830. Ebu-Hurejre, r.a., kazuje da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ko vjeruje u Allaha i Sudnji dan, neka govori ono što je dobro, ili neka šuti." (Muttefekun alejhi)
 
831. Ebu-Musa, r.a., upitao je Allahovog Poslanika, s.a.v.s.: "Allahov Poslaniče, ko je najbolji musliman?" "Onaj od čijeg jezika i ruku su muslimani sigurni", odgovorio je on. (Muttefekun alejhi)

832. Sehl b. S'ad, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ko mi garantira čistotu jezika i spolnog mjesta, ja mu garantiram Džennet." (Muttefekun alejhi)

833. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je čuo Allahovog Poslanika, s.a.v.s., kada je rekao: "Čovjek izgovori riječ na koju i ne obraća pažnju, a zbog nje će biti bačen u vatru, dublje nego što je razdaljina od istoka do zapada." (Muttefekun alejhi)

834. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Čovjek izgovori riječ dragu Allahu, ne obraćajući na nju pažnju, a Allah će ga zbog nje uzdići na visoke stepene; drugi izgovori riječ koja rasrdi Allaha, ne obraćajući pažnju na nju, a zbog nje će biti bačen u Džehennem." (Buhari)

835. Sufjan b. Abdullah, r.a., kazuje da je rekao Allahovom Poslaniku, as.: "Poduči me nečemu čega ću se čvrsto držati?" "Reci: 'Allah mi je Gospodar, a zatim ustraj!"' rekao je Poslanik, a on je upitao: "Čega se najviše plašiš za mene, Allahov Poslaniče?" On se uhvati za svoj jezik i reče: "Ovoga!" (Tirmizi)

836. Ebu-Se'id el-Hudri, r.a., prenosi od Allahovog Poslanika, s.a.v.s., da je rekao: "Kada čovjek osvane, cijelo tijelo se pokori jeziku, i govori mu: 'Boj se Allaha zbog mene, jer moja sudbina zavisi od tebe, pa ako budeš na ispravnom putu, i ja sam na ispravnom putu, a ako skreneš, i ja sam skrenuo s pravog puta.'" (Tirmizi)

837. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., upitao: "Znate li šta je ogovaranje?" Prisutni rekoše: "Allah i Njegov Poslanik najbolje znaju!" "Ogovaranje je da svog brata muslimana spominješ po onome što on ne voli", rekao je on. "A šta ako pri njemu bude ono što spominjemo?", zapitaše. "Ako bude pri njemu ono što spominješ, ogovorio si ga, a ako to ne bude pri njemu, potvorio si ga." (Muslim)

838. Ebu-Bekr, r.a., pripovijeda da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao na Oprosnom hadžu na Mini prilikom hutbe na Kurban-bajram: "Vaša krv, vaši imeci i vaše časti su vam sveti, kao što je svet ovaj dan u ovom mjesecu i u ovom gradu. Jesam li dostavio?" (Muttefekun alejhi)

839. 'Aiša, r.a., kazuje da je rekla Allahovom Poslaniku, s.a.v.s.: "Dovoljno ti je što je Safija takva i takva!", tj. niskog rasta, na što on reče: "Rekla si tako krupnu riječ, koja bi, kada bi se pomiješala s morem, promijenila mu miris!" Ona, dalje, kaže: "Jednom sam pred njim oponašala nekog čovjeka, i Allahov Poslanik, s.a.v.s., mi reče: 'Ne bih nekoga oponašao, kada bi mi dali toliko i toliko bogatstva!'" (Ebu-Davud, Tirmizi)

840. Enes, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Kada sam bio na mi'radžu, prošao sam pored ljudi koji su bakrenim noktima sami sebi grebali lica i prsa; zato upitah: 'Ko su ovi ljudi, Džibrile?' 'To su oni koji su druge ljude ogovarali i kaljali im čast!', odgovori on." (Ebu-Davud)

841. Ebu-Hurejre, r.a., kazuje da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Muslimanima su međusobno zabranjeni životi, imeci i časti." (Muslim)

842. Ebu-Derda', r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ko zaštiti čast svog brata muslimana, Allah će mu na Sudnjem danu zaštititi lice od Vatre." (Tirmizi)

843. Aiša, r.a., prenosi da je Hinda, žena Ebu-Sufjana rekla Allahovom Poslaniku, as.: "Ebu-Sufjan je škrt čovjek, ne da je mi onoliko koliko je potrebno meni i djeci, osim ako ja nešto uzmem bez njegova znanja!" "Uzimaj umjereno, onoliko koliko je dovoljno tebi i djeci", odgovori joj Allahov Poslanik, as. (Muttefekun alejhi)

844. Huzejfe, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Neće ući u Džennet onaj ko prenosi tuđe riječi." (Muttefekun alejhi)

845. Ibn-'Abbas, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., prošao pokraj dva kabura i rekao: "Ova dvojica se sada kažnjavaju, a ne kažnjavaju se zbog velikog grijeha, ali on je doista velik kod Allaha! Prvi je prenosio tuđe riječi, a drugi se nije čuvao mokraće kada je obavljao malu nuždu." (Muttefekun alejhi)

846. Ebu-Hurejre, r.a, prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ljudi su kao metali; najbolji u islamu su oni koji su bili najbolji u doba džahilijeta - ako shvate vjeru. Najbolji ljudi za upravljanje jesu oni koji to najviše izbjegavaju, a najgori su ljudi licemjeri, koji jednima govore jedno, a drugima drugo." (Muttefekun alejhi)

847. Muhammed b. Zejd kazuje da su neki ljudi upitali njegovog djeda Abdullaha b. Omera r.a.: "Kada posjećujemo vladare, mi govorimo suprotno onome što govorimo kada izađemo?" Abdullah im odgovori: "To smo ubrajali u licemjerstvo u doba Allahovog Poslanika, s.a.v.s." (Buhari)

848. Abdullah b. Mes'ud, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Istina vodi dobročinstvu, a dobročinstvo vodi u Džennet, i čovjek govori istinu, sve dok se kod Allaha ne upiše istinoljubivim. Laž vodi u razvrat, a razvrat vodi u Džehennem, i čovjek laže sve dok se kod Allaha ne upiše lažljivcem." (Muttefekun alejhi)

849. Abdullah b. 'Amr b. 'As, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Pri kome budu četiri svojstva, će biti čisti licemjer, a pri kome bude jedno od tih svojstava, pri njemu će biti svojstvo licemjerja, sve dok ga ne ostavi: iznevjeri kada mu se nešto povjeri, laže kada govori, prevari kada obeća i prelazi granicu kada se prepire." (Muttefekun alejhi)

850. Ibn-'Abbas, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ko bude pričao lažne snove, zadužit će se da u čvor sveže dvije dlake, što neće moći učiniti; ko bude prisluškivao razgovor ljudi koji to ne žele, na Sudnjem danu u uši će mu se nasuti olovo; ko bude nacrtao sliku, će biti kažnjen i naredit će mu se da u nju udahne dušu, ali to neće moći učiniti." (Buhari)

851. Ibn-Omer, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Najveća laž je da čovjek govori kako je usnio ono što nije usnio." (Buhari)

852. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Dovoljno je čovjeku laži da priča sve što čuje." (Muslim)

853. Semure, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Lažac je onaj ko od mene prenese hadis, znajući da je to laž." (Muslim)

854. Esma, r.a., prenosi da je jedna žena zapitala: "Allahov Poslaniče, je li mi grijeh da se pred inoćom pretvaram kako me muž nečim odlikuje?" "Onaj ko se pretvara da se nečim odlikuje je kao onaj ko obmanjuje druge, oblačeći odjeću ljudi kojima ne pripada." (Muttefekun alejhi)

855. Ebu-Bekr, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Hoćete li da vam kažem koji je grijeh najveći?" "Hoćemo!", odgovorismo, a on reče: "Pripisivanje druga Allahu i neposlušnost roditeljima." Allahov Poslanik, s.a.v.s., bio je naslonjen, potom se uspravi, pa reče: "I lažno svjedočenje! Da hoće ušutjeti!" (Muttefekun alejhi)

856. Ebu-Zejd Sabit b. Dahhak, r.a., (spada u one koji su dali prisegu na vjernost na Hudejbiji), kazuje da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ko se namjerno i lažno zakune drugom vjerom, osim islama, će biti onakav kao što se zakleo; ko izvrši samoubistvo, na Sudnjem danu će biti kažnjen predmetom kojim je samoubistvo izvršio; čovjek nije obavezan izvršiti zavjet ako je izvan njegove mogućnosti; a proklinjanje mu'mina je isto kao i njegovo ubistvo." (Muttefekun alejhi)

857. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Istinoljubiv čovjek ne može biti proklinjač." (Muslim)

858. Ebu-Derda', r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Na Sudnjem danu proklinjači neće bit šefa'atčije niti šehidi." (Muslim)
 
859. Semure b. Džundub, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ne proklinjite jedni druge Allahovim prokletstvom, niti Allahovom srdžbom, niti džehenemskom vatrom." (Ebu-Davud, Tirmizi)

860. Ebu-Derda', r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Kada čovjek nekoga prokune, prokletstvo se uzdigne na nebesa i pred njim se zatvore nebeska vrata. Zatim se, kada se spušta na Zemlju, pred njim zatvore zemaljska vrata i prokletstvo krene desno i lijevo. Ako ne nađe izlaz, prokletstvo se spusti na onoga ko je proklet, ako je bio za toga, a ako nije, onda se vrati onome ko je proklinjao." (Ebu-Davud)

861. Ibn-Mes'ud, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, as., rekao: "Vrijeđanje muslimana veliki je grijeh, a njegovo ubistvo je kufr." (Muttefekun alejhi)

862. Ebu-Hurejre, r.a., kazuje da je Allahovom Poslaniku, s.a.v.s., doveden čovjek koji je pio alkohol i on naredi: "Izbatinajte ga!" Neki su ga udarali rukama, neki obućom, a neki odjećom. Kada se čovjek udaljio, neki povikaše: "Allah te ponizio!" "Ne govorite tako", reče Allahov Poslanik, s.a.v.s. "Ne pomažite šejtanu protiv njega!" (Buhari)

863. Aiša, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ne vrijeđajte mrtve, jer su oni već našli ono što su zaslužili."  (Buhari)

864. Abdullah b. 'Amr b' As, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Musliman je onaj od čijeg su jezika i ruku sigurni drugi muslimani, a muhadžir je onaj ko napusti ono što je Allah zabranio." (Muttefekun alejhi)

865. Enes, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Nemojte se međusobno mrziti, nemojte jedni drugima zavidjeti i okretati leđa, i nemojte jedni druge izbjegavati, nego, robovi Allahovi, budite braća! Vjerniku nije dozvoljeno napustiti svoga brata više od tri dana." (Muttefekun alejhi)

866. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Vrata Dženneta otvaraju se svakoga ponedjeljka i četvrtka, i oprosti se svakom robu koji Allahu ne pripisuje druga, izuzev onoga koje zavađen sa svojim bratom muslimanom. Tada se kaže: 'Sačekajte ovu dvojicu dok se izmire, sačekajte ovu dvojicu dok se izmire!'" (Muslim)

867. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Čuvajte se zavisti, jer zavist uništava dobra djela, kao što vatra uništava drva." (Ebu-Davud)

868. Ebu-Hurejre, r.a., pripovijeda da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Čuvajte se sumnjičenja, jer je sumnjičenje najlažniji govor. Nemojte prisluškivati, nemojte špijunirati, ne budite egoisti, nemojte zavidjeti jedni drugima, nemojte se međusobno mrziti, nemojte jedni drugima okretati leđa, budite braća, o, Božiji robovi, kao što vam je On naredio. Musliman je muslimanu brat i on mu ne čini nepravdu; ne ponižava ga i ne prezire. Bogobojaznost je ovdje, bogobojaznost je ovdje - i pokaza na svoje grudi. Dovoljno je čovjeku zla da prezire svog brata muslimana. Svakom muslimanu zabranjena je krv, časti imetak drugog muslimana. Allah ne gleda u vaša tijela niti u vaše likove, nego gleda u vaša srca i vaša djela." (Muslim)

869. Pred Ibn-Mes'uda, r.a., dovedoše jednog čovjeka i rekoše mu: "Ovom čovjeku kaplje vino s brade?" "Zabranjeno nam je da ljude uhodimo, odgovori on ali ako nešto bude očito, prema tome ćemo presuditi." (Ebu-Davud)

870. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Čuvajte se sumnji, jer sumnje su najlažnije pomisli." (Muttefekun alejhi)

871. Ebu-Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Dovoljno je čovjeku grijeha da potcjenjuje svoga brata muslimana." (Muslim)

872. Ibn-Mes'ud, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Neće ući u Džennet onaj u čijem srcu bude trun oholosti!" "Neko voli imati lijepu odjeću i obuću?", zapita jedan čovjek. "Allah je lijep i voli ljepotu. Oholost je neprihvatanje istine i preziranje ljudi", odgovori Allahov Poslanik, s.a.v.s. (Muslim)

873. Džundub b. Abdullah, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., kazivao: "Jedan čovjek se zaklinjao: Tako mi Allaha, Allah neće oprostiti tom i tom čovjeku!', pa mu je Allah odgovorio: 'Ko je taj što se zaklinje Mojim imenom da Ja neću oprostiti tome i tome? Njemu sam već oprostio, a tebi djela poništio!'" (Muslim)
__________________________________________________________________________